eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Usługa sprzątania powierzchni w budynku oraz sprzątanie i utrzymanie czystości powierzchni zewnętrznych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2021-01-20

Ogłoszenie nr 510405316-N-2021 z dnia 2021-01-20 r.
Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego:

Usługa sprzątania powierzchni w budynku oraz sprzątanie i utrzymanie czystości powierzchni zewnętrznych

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, krajowy numer identyfikacyjny 15508468000000, ul. Jazdów 1, 00-467 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska

telefon: 22 5017020, 8258258
faks: 22 5017026, 8255302
e-mail: it@instytut-teatralny.pl
www: http://www.instytut-teatralny.4bip.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny - Instytucja Kultury

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa sprzątania powierzchni w budynku oraz sprzątanie i utrzymanie czystości powierzchni zewnętrznych

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): IT/6/2020

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa sprzątania pomieszczeń w budynku,
oraz sprzątanie i utrzymanie czystości powierzchni zewnętrznych Instytutu Teatralnego
im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.
Przedmiot zamówienia podzielony jest na dwie części:
Część nr. 1: SPRZĄTANIE BUDYNKU
Część nr. 2: SPRZĄTANIE TERENU ZEWNĘTRZNEGO
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SIWZ.

II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Tak

II.5) Główny kod CPV: 90.91.00.00

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zapytanie o cenę

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1
NAZWA: SPRZĄTANIE BUDYNKU

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31/12/2020

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 83760 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 4

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: AWIMA Sp. Jawna B. Wiśniewski
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: 3-go Maja 2B/22
Kod pocztowy: 05-410
Miejscowość: Józefów
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 112914

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 103024.80
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 166788
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
IV.8) Informacje dodatkowe: W dniu 23.12.2020 r. Zamawiający dokonał wyboru oferty najkorzystniejszej w zakresie części I przedmiotowego postępowania. W dniu 30.12.2020 r. wybrany Wykonawca (tj. Konsorcjum w składzie: Lider Konsorcjum: INWEMER Serwis Sp. z o.o. ul. Łąkowa 3/5 K 90-562 Łódź; Uczestnik Konsorcjum: INWEMER System Sp. z o.o. ul. Św. Jacka Odrowąża 15 03-310 Warszawa) przesłał informację, iż odstępuje od zawarcia umowy.
Zgodnie z art. 94 ust. 3 ustawy, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy.
W przedmiotowej sytuacji nie zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy, dlatego mając na uwadze powyższe, Zamawiający dokonuje wyboru oferty najkorzystniejszej, która uplasowała się na drugim miejscu tj. Wykonawcy AWIMA Sp. Jawna B. Wiśniewski ul. 3-go Maja 2B/22 05-410 Józefów.
CZĘŚĆ NR: 2
NAZWA: SPRZĄTANIE TERENU ZEWNĘTRZNEGO

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31/12/2020

IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 77568 PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 3

w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: Nie

Nazwa wykonawcy: AWIMA Sp. Jawna B. Wiśniewski
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. 3-go Maja 2B/22
Kod pocztowy: 05-410
Miejscowość: Józefów
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 83773.44

Oferta z najniższą ceną/kosztem: 83773.44
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 114955.20
Waluta:
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania o cenę na podstawie 69 i następnych ustawy Pzp

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Tryb udzielenia zamówienia: Zapytanie o cenę - art. 69 i nast. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych
Art. 70 ustawy określa w sposób szczegółowy przesłanki umożliwiające zastosowanie trybu zapytania o cenę
wskazując, że zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę, jeżeli przedmiotem zamówienia
są dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych, a wartość zamówienia jest
mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8. Oznacza to, iż tryb ten może być
stosowany w odniesieniu do dostaw (nabywania rzeczy) oraz świadczenia usług, które charakteryzują się
powszechną dostępnością i jednocześnie posiadają ustalone standardy jakościowe. Jednocześnie przepis ten
wskazuje, iż szacunkowa wartość zamówienia ustalona przez zamawiającego zgodnie z zasadami określonymi w
art. 32, 34 i 35 ustawy nie powinna przekraczać kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11
ust. 8. Tym samym należy uznać, iż przedmiotem zamówienia powinny być typowe rzeczy powszechnego użytku
(np. środki czystości, przybory higieniczne, materiały papiernicze, artykuły spożywcze, paliwa napędowe do
pojazdów silnikowych, opał itp) lub standardowe usługi (np. usługi sprzątania, usługi krawieckie, usługi szklarskie,
usługi pralnicze, usługi introligatorskie i poligraficzne, usługi kserograficzne itp.), które są oferowane na rynku
przez znaczną liczbę podmiotów oraz jednocześnie wykazują się typowymi i standardowymi cechami
jakościowymi, zaś wartość szacunkowa zamówienia jest stosunkowo nieznaczna. Tego rodzaju dostawy i usługi
powinny być pod względem przedmiotowym w pełni porównywalne, zaś jedynym elementem, który może je od
siebie odróżniać może być ich cena. Z powyższego przepisu wynika również, iż przesłanki te muszą zostać
spełnione łącznie (kumulatywnie).
Znaczenie zwrotu „dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych” nie zostało
doprecyzowane przez ustawodawcę. Jednakże analiza powyższego zwrotu była przedmiotem licznych interpretacji
Departamentu Prawnego Urzędu Zamówień Publicznych w sprawach indywidualnych rozstrzyganych w formie

2

opinii prawnych. W powyższym zakresie Departament Prawny UZP wskazał, że: „Odnosząc się do możliwości
udzielenia zamówienia na usługę polegającą na usuwaniu azbestu z zastosowaniem procedury opartej na trybie
zapytania o cenę, należy wskazać, iż ustawa Pzp nie określa bliżej co należy rozumieć przez "usługi powszechnie
dostępne o ustalonych standardach jakościowych". Kierując się wykładnią językową, ustawowe pojęcie
"powszechnie dostępny" należałoby rozumieć jako "dotyczący wszystkich, wszystkiego", pospolity, masowy,
seryjny, popularny. Podobnie pod pojęciem "ustalone standardy jakościowe" należy rozumieć typy lub gatunki
(dostaw/usług) dokładnie określone, znormalizowane, odpowiadające przeciętnym, standardowym, a nie
specyficznym wymaganiom (normom), niewymagające indywidualnego podejścia. Przez powszechną dostępność
dostaw lub usług należy rozumieć zatem oferowanie dóbr o pożądanej charakterystyce przez liczne podmioty na
rynku, co umożliwia łatwy dostęp do tych dóbr praktycznie nieograniczonej grupie konsumentów, co z kolei łączy
się wprost z powszechną konsumpcją takich dóbr czy usług. Oznacza to, że tryb zapytania o cenę nie może być
wykorzystywany do nabywania towarów lub usług specjalistycznych, przeznaczonych dla wąskiego kręgu
odbiorców, o dostępności ograniczonej do nielicznych, specjalistycznych wykonawców. Nie można go więc
stosować do zamówień na wszelkie nietypowe usługi, wymagające szczególnych kwalifikacji bądź usługi
wyjątkowego zastosowania. Przesłankę art. 70 Pzp należałoby zatem rozumieć jako możliwość realizacji typowych
w danej branży zamówień, przez większość podmiotów tej branży.
Ponadto przez "ustalone standardy jakościowe" pojmowane jako "przeciętne typy, wzorce, rodzaje (gatunki),
wyroby odpowiadające przeciętnym wymaganiom" należy rozumieć zarówno standardy wynikające z przyjętych
dla tych produktów norm określonych przepisami prawa przedmiotu świadczenia, jak i wymagań przyjętych jako
normy w powszechnym odbiorze konsumenckim. Istotną cechą produktów lub usług zamawianych w trybie
zapytania o cenę powinna być więc ich typowość, gwarantująca zamawiającemu porównanie cen takiego samego
rodzaju produktów czy usług, oferowanych przez różnych dostawców lub wykonawców, poprzez podanie nazwy
produktu lub usługi i określenie podstawowych ich parametrów czy zakresu. W konsekwencji tryb zapytania o cenę
może być stosowany tylko w odniesieniu do takich dostaw lub usług, których standardy jakościowe nie są ustalane
indywidualnie przez zamawiającego na jego konkretne potrzeby, ale zamawiający zaspakaja swoje potrzeby
poprzez nabywanie towarów lub usług ogólnie dostępnych, powszechnie oferowanych, takich jakie są de facto
oferowane wszystkim, ewentualnie zainteresowanym ich zakupem. O tym, czy dany przedmiot zamówienia
zakwalifikować można jako powszechnie dostępny o ustalonych standardach jakościowych, decyduje zamawiający
mając na uwadze całość zamówienia. Jak zostało już wyżej wskazane - rzeczy i usługi powszechnie dostępne to
takie, które jako dobra popularne są wszędzie na rynku oferowane i wykonywane przez wszystkich wykonawców
działających w określonej branży. Można je nabywać bez względu na miejscowość i czas. Natomiast przyjęcie, że
określone usługi są standardowe oznacza, iż niezależnie od faktu, kto będzie ich wykonawcą (o ile jest przynajmniej
pięciu wykonawców świadczących usługi określonego rodzaju), jedyną różnicą będą zaoferowane ceny (tzn. sam przedmiot będzie zestandaryzowany - identyczny, niezależnie od tego, który z wykonawców go wykona). Na rynku dostaw, w trybie zapytania o cenę mogą zostać zakupione np. artykuły biurowe, produkty spożywcze różnego asortymentu, opał, paliwo, standardowy sprzęt komputerowy. Natomiast rynek usług to m. in. zakup prostych usług poligraficznych, usług utrzymania czystości lub usługi pralnicze”.
Mają na uwadze powyższą opinię UZP, jak również szereg wystąpień pokontrolnych, w których ta właśnie opinia była przywoływana (np. KN/115/09), należy wskazać, że jeżeli przedmiotem zamówienia jest typowa usługa utrzymania czystości, o wartości nie przekraczającej kwoty określonej na podstawie art. 11 ust 8 ustawy, przeprowadzenie postępowania w trybie zapytania o cenę, jest jak najbardziej uzasadnione.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.