"Powierzenie wykonania niektórych zadań własnych Gminy Miasto Jordanów"
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:telefon: 18 26 91 700
faks: 18 26 91 719
e-mail: miasto@jordanow.pl
www: https://jordanow.pl, https://bip.malopolska.pl/umjordanow.pl
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
"Powierzenie wykonania niektórych zadań własnych Gminy Miasto Jordanów"
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): IRG.271.1.10.2020
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiot i zakres zamówienia pn. “Powierzenie wykonania niektórych zadań własnych Gminy Miasto Jordanów” obejmuje następujące usługi:
1) Kontrola i Obsługa Strefy Płatnego Parkowania w Jordanowie,
2) Utrzymanie gminnych obiektów użyteczności publicznej, obsługa budynków mienia komunalnego, obsługa kotłowni w okresie grzewczym – bieżące utrzymanie obiektów zlokalizowanych pod adresem: Rynek 2,ul. 3 Maja 2 i 2a, ul. Piłsudskiego 25, ul. Kopernika 13 w Jordanowie,
3) Utrzymanie gminnych obiektów użyteczności publicznej, obsługa budynków mienia komunalnego, obsługa kotłowni w okresie grzewczym – bieżące utrzymanie obiektów zlokalizowanych pod adresem Rynek 1,
4) Prace związane z utrzymaniem, konserwacją i myciem wiat przystankowych na terenie miasta Jordanowa,
5) Usługi związane z oczyszczaniem terenu miasta, letnim / zimowym dróg, chodników placów alejek parkowych,
6) Kompleksowe utrzymanie terenów zieleni na terenie Miasta Jordanowa.
II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie
II.5) Główny kod CPV: 90.61.00.00
SEKCJA III: PROCEDURA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 298049.94 PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Nazwa wykonawcy: Wodociągi Jordanowskie sp. z o.o.,
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Rynek 19, 34-240 Jordanów
Kod pocztowy: 34-240
Miejscowość: Jordanów
Kraj/woj.: małopolskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie
Oferta z najniższą ceną/kosztem: 298049.94
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 298049.94
Waluta:
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie 67 ust.1 pkt 12 ustawy Pzp
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 12 ustawy p.z.p.: „Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: (…) 12) zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego”
Gmina Miasto Jordanów pozostaje podmiotem, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a p.z.p. – tj. jednostką sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych.
Odnosząc się do pierwszej z przesłanek zastosowania art. 67 ust. 1 pkt. 12 p.z.p., określonej w lit. a tego przepisu, wskazać należy co następuje.
Spółka Komunalna Wodociągi Jordanowskie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jako spółka prawa handlowego jest osobą prawną, zaś jednym wspólnikiem Spółki, który posiada 100% udziałów w Spółce jest Gmina Miasto Jordanów, będąca w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiającym, a zarazem podmiotem wskazanym w art. 3 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp jako jednostka sektora finansów publicznych. Gmina Miasto Jordanów sprawuje nad w/w Spółką kontrolę, która odpowiada kontroli sprawowanej przez zamawiającego nad własnymi jednostkami. Brak jest bezpośredniego udziału kapitału prywatnego w kontrolowanej Spółce. Gmina jako jedyny wspólnik odgrywa decydującą rolę w zakresie celów strategicznych i obszarów działalności Spółki. Gmina nie została ograniczona w wykonywaniu pełnego prawa głosu ani w żaden sposób nie został umniejszony jej wpływ na działalność Spółki. Zamawiający - Gmina Miasto Jordanów, reprezentowana przez Burmistrza, sprawuje kontrolę polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne i istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami Spółki, co wynika z uwarunkowań ustaw samorządowych (ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o gospodarce komunalnej) i na co wskazuje treść umowy Spółki, w tym sformułowane w umowie spółki kompetencje Gminy jako wspólnika.
A zatem spełniony w nn. przypadku jest warunek z art. 67 ust. 1 pkt. 12 lit. a p.z.p. – Zamawiający: „sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób”.
W kontekście powyższego ziścił się także warunek z art. 67 ust. 1 pkt. 12 lit. c p.z.p. – gdyż jak zostało wskazane powyżej Spółka nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Przechodząc do ostatniej przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt. 12 p.z.p. określonej w jej lit. b wskazać należy, iż Spółka została powołana w celu wykonywania zadań własnych Gminy Miasta Jordanów w sferze użyteczności publicznej, polegających na zaspokojeniu potrzeb zbiorowych wspólnoty w zakresie gospodarki komunalnej, w tym w zakresie poboru, uzdatniania i dostarczania wody, odprowadzania i oczyszczania ścieków. Z przedstawionych przez Spółkę informacji wynika, że przychód za poszczególne lata wynosi:
ZESTAWIENIE PRZYCHODÓW Z DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ SPÓŁKI W LATACH 2019, 2018 oraz prognoza za rok 2020(w złotych):
2018 r: Rodzaj przychodów ( pln)
Sprzedaż usług wodociągowych 912 131,73
Sprzedaż usług kanalizacyjnych 588 868,67
Odbiór nieczystości płynnych na stacji zlewnej 61 301,35
Obsługa zadań własnych gminy (sprzątania terenu miasta, utrzymanie zieleni itp.) 0,00
Pozostałe przychody 3 014,95
Razem 1 565 316,70
2019 r. Rodzaj przychodów (pln)
Sprzedaż usług wodociągowych 1 083 963,95
Sprzedaż usług kanalizacyjnych 807 387,13
Odbiór nieczystości płynnych na stacji zlewnej 52 571,84
Obsługa zadań własnych gminy (sprzątania terenu miasta, utrzymanie zieleni itp.) 0,00 Pozostałe przychody 3 835,10
Razem 1 947 758,02
2020 r.( prognoza) Rodzaj przychodów
Sprzedaż usług wodociągowych 1 005 794,76
Sprzedaż usług kanalizacyjnych 864 509,80
Odbiór nieczystości płynnych na stacji zlewnej 44 521,27
Obsługa zadań własnych gminy (sprzątania terenu miasta, utrzymanie zieleni itp.)182 407,19
Pozostałe przychody 141 151,34
Razem 2 238 384,36
Na podstawie powyższego można wskazać, że średni przychód osiągnięty przez Spółkę z zadań powierzonych przez Gminę za lata 2018-2020 wynosi 97,43 % łącznego przychodu Spółki za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia Tym samym spełniony został warunek z art. 67 ust. 1 pkt. 12 lit. b by ponad 90% działalności Spółki dotyczyło wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego.
Dodatkowo wiarygodne prognozy handlowe sporządzone w oparciu o art. 67 ust. 9 ustawy Pzp wskazują, że ponad 90 % działalności Spółki stanowić będą zadania powierzone jej przez Gminę.
Tym samym spełniony został warunek z art. 67 ust. 1 pkt. 12 lit. b by ponad 90% działalności Spółki dotyczyło wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego.
W świetle powyższej przedstawionego wyjaśnienia udzielenie zamówienia z zastosowaniem trybu określonego w art. 67 ust. 1 pkt. 12 p.z.p. pozostaje uzasadnione.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie kompleksowej usługi sprzątania w budynku Sądu, sprzątanie pomieszczeń Ośrodka Kuratorskiego, utrzymanie w czystości terenu zewnętrznego, wykonywanie drobnych, bieżących napraw
- USŁUGI UTRZYMANIA STANU SANITARNO - PORZĄDKOWEGO NIERUCHOMOŚCI WRAZ Z TERENAMI PRZYNALEŻNYMI NA NIERUCHOMOŚCIACH ADMINISTROWANYCH PRZEZ ŁÓDZKIE NIERUCHOMOŚCI SP. Z O.O.
- Czyszczenie ulic na mokro na terenie miasta Ciechanów w 2024 r.
- Utrzymanie czystości i porządku na drogach w podziałem na dwie części: część I : Utrzymanie dróg powiatowych część II : Utrzymanie dróg wojewódzkich
- Utrzymanie porządku i czystości na drogach gminnych na terenie miasta i gminy Strzelin Rejon II
- Utrzymanie porządku i czystości na drogach gminnych na terenie miasta i gminy Strzelin Rejon I
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.