Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
Ogłoszenie z dnia 2021-01-18
Usługa konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Jasienica
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:telefon: +48334726200
faks: +48334726262
e-mail: sekratariat@jasienica.pl
www: www.bip.jasienica.pl
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Usługa konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Jasienica
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP.271.34.2020
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1.Świadczenia usług na infrastrukturze oświetleniowej w sposób zapewniający sprawność techniczną zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy technicznej, należytą starannością oraz aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, w zakresie wynikającym z projektu umowy.
2.Całodobowa obsługa za pośrednictwem właściwych komórek organizacyjnych umożliwiającej zgłaszanie reklamacji i informacji o nieprawidłowym działaniu infrastruktury oświetleniowej przez 7 dni tygodnia i 24 godziny na dobę.
3.Bezzwłoczne podjęcie działań interwencyjnych (zabezpieczających) w sytuacjach wyjątkowych takich jak:
1)kolizja drogowa w wyniku której uszkodzeniu uległa infrastruktura oświetleniowa,
2)stan infrastruktury oświetleniowej stwarzający zagrożenie dla otoczenia,
3)niesprawność fragmentów infrastruktury oświetleniowej stanowiących obszar zasilania stacji transformatorowej SN/0,4 kV,
4)inne przypadki spowodowane np. działaniem żywiołów oraz osób trzecich
4.Usuwanie niesprawności punktów świetlnych w czasie od stwierdzenia przez Wykonawcę lub skutecznego zgłoszenia przez Zamawiającego, liczonym w sposób następujący:
1)120 godziny w dni powszednie tj. od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt,
2)120 godziny liczone od początku pierwszego dnia powszedniego po dniu ustawowo wolnym od pracy w przypadkach gdy usterka została zgłoszona (wykryta) w dniu poprzedzającym dzień wolny lub w dniu wolnym.
5.Zawiadomienia Zamawiającego o awariach infrastruktury oświetleniowej, których usunięcie w terminach określonych w § 3 ust. 4 jest niemożliwe z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
6.Zgłaszanie Zamawiającemu usunięcie niesprawności poprzez adres poczty elektronicznej lub telefonicznie
7.Nieodpłatne udostępnienie Zamawiającemu słupów energetycznych do zawieszania dekoracji świątecznych pod warunkiem każdorazowego zgłoszenia zamiaru powieszenia tych ozdób właściwym osobom wyznaczonym przez Wykonawcę.
II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie
II.5) Główny kod CPV: 50.23.21.00
SEKCJA III: PROCEDURA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie
III.3) Informacje dodatkowe:
Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Wykonawca, który zamierza wykonywać zamówienie przy udziale podwykonawcy, musi poinformować Zamawiającego w trakcie negocjacji, jaką część (zakres zamówienia) wykonywać będzie w jego imieniu podwykonawca. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w wykonanie zamówienia. Wykonawca ma obowiązek informować Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia , a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót stanowiących przedmiot zamówienia. Powierzenie realizacji części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie wolnej ręki na podstawie 67 ust. 1 pkt lit. a i b ustawy Pzp
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Zamówienie na „Usługi konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Jasienica” zostaje udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2019r., poz. 1843 ze zm.), ponieważ spełnione są przesłanki art. 67 ust. 1 lit. a i lit. b ustawy Pzp:
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
1) (…) usługi (…) mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn:
a) technicznych o obiektywnym charakterze,
b) związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów - jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia.
Obowiązkiem gminy jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlania ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy (zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym z dnia 08 marca 1990r. t.j. Dz.U. z 2018r. poz. 994 z późn. zm. oraz z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 755 Na terenie Gminy Jasienica przeważającą ilość punktów świetlnych, sieci i urządzeń stanowi własność TAURON DYSTRYBUCJA SERVIS S.A. i nie jest instalacją wyodrębnioną w zakresie dostępności do układów sterowania. Aby realizować usługi w zakresie oświetlenia dróg znajdujących się w obrębie granic gminy Jasienica, gmina Jasienica musi posiadać zgodę właściciela sieci oświetleniowej (TAURON Nowe Technologie S.A.) na konserwację przedmiotowej infrastruktury przez inny podmiot niż właściciela sieci. W piśmie TNT/NMK/2020-11-07/0000012 z dnia 17 listopada 2020r. TAURON Nowe Technologie S.A. poinformował, że nie wyraża zgody na prowadzenie prac związanych z eksploatacją oświetlenia przez inny podmiot (wyłoniony przez Gminę w trybie konkurencyjnym). Mając na uwadze powyższe należy uznać, że stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 zarówno lit. a) – przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze, jak i z lit. b) - przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych, Prawa zamówień publicznych, dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Konserwacja miejskiego oświetlenia ulicznego i parkowego na terenie Stargardu w okresie od lipca 2024 do czerwca 2025 roku
- Bieżące utrzymanie i konserwacja publicznych instalacji oświetleniowych na terenie miasta Zgorzelec oraz montaż i demontaż iluminacji świątecznych
- Modernizacja infrastruktury oświetleniowej na terenie gminy Gryfino
więcej: Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.