ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z CMENTARZY KOMUNALNYCH W ELBLĄGU ORAZ OBIEKTÓW ZARZĄDU ZIELENI MIEJSKIEJ W ELBLĄGU
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:telefon: 55 234 10 75
faks: 55 234 15 16
e-mail: sekretariat@zzm.elblag.pl
www: www.zzm.elblag.pl
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z CMENTARZY KOMUNALNYCH W ELBLĄGU ORAZ OBIEKTÓW ZARZĄDU ZIELENI MIEJSKIEJ W ELBLĄGU
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): NK.2501.1.7.2020.KD
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1) Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze i zagospodarowaniu następujących odpadów: niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (20 03 01), inne odpady nieulegające biodegradacji w tym z cmentarzy (20 02 03), odpady z betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów (17 01 01) z terenu cmentarzy komunalnych w Elblągu: „Agrykola” zlokalizowanego przy ul. Agrykola 23, „Dębica” zlokalizowanego przy ul. Łęczyckiej 49 w Elblągu oraz obiektów należących do Zarządu Zieleni Miejskiej w Elblągu zlokalizowanych przy ul. Krakusa 13 – 16 niesegregowane (200301), segregowane: (papier i tektura 200101), szkło (200102) oraz tworzywa sztuczne (200139), ul. Marymonckiej 7 niesegregowane (200301) oraz z Wydziału Produkcji Ogrodniczo – Szkółkarskiej i Zbytu w Gronowie Górnym przy ul. Agatowej 50 niesegregowane (200301). Wykonawca na czas trwania umowy odda do dyspozycji Zamawiającego pojemniki i kontenery w ilościach określonych poniżej. Wykonawca będzie także opróżniał pojemniki na odpady segregowane będące własnością Zamawiającego ustawione na cmentarzach.
2) Zakresem zamówienia jest:
a) ustawienie na terenie cmentarza komunalnego „Agrykola” w Elblągu, w miejscach wskazanych przez Zamawiającego następujących pojemników przystosowanych do składania stałych odpadów komunalnych:
pojemniki o pojemności 1,1 m3 – 60 szt.
pojemniki o pojemności 0,24 m3 - 12 szt.
pojemnik zamykany o pojemności 10 m3 – 1szt. w okresie październik – listopad (sprzątanie liści)
Zamawiający oznajmia że Wskazane ilości poszczególnych pojemników są orientacyjne. Zamawiający informuje, że w razie wystąpienia konieczności przewiduje zwiększenie ich ilości do 5 szt. z każdego rodzaju w zależności od zapotrzebowania.
Odbiór odpadów ma się odbywać na zgłoszenie Zamawiającego, w ciągu 4 godzin od zgłoszenia.
Wykonawca będzie dbał o stan sanitarny, techniczny i estetyczny pojemników i kontenerów.
Wykonawca na wezwanie Zamawiającego w ciągu 4 godzin od zgłoszenia będzie opróżniał 22 szt. pojemników do selektywnej zbiórki odpadów
ustawionych przez Zamawiającego
Wykonawca każdorazowo uporządkuje miejsca wokół pojemników i kontenerów po ich opróżnieniu.
Wykonawca uzyska potwierdzenia wykonanej usługi przez administratora cmentarza.
b) ustawienie na terenie cmentarza komunalnego „Dębica” w Elblągu , w miejscach wskazanych przez Zamawiającego następujących pojemników przystosowanych do składania stałych odpadów komunalnych:
kontenery o pojemności 10 m3 – 20 szt. przez cały okres trwania umowy, dodatkowe 3 szt. od 19
października do 4 listopada, oznaczone metodą numeracji
pojemniki o pojemności 1,1 m3 – 130 szt.
pojemniki o pojemności 7m3 do składowania gruzu – 3 szt. (2szt. przez cały okres trwania umowy,
1szt. dodatkowo od 01 kwietnia do 31 października) oznaczone napisem „GRUZ”
pojemniki o pojemności 0,24 m3 - 20 szt.
Zamawiający oznajmia że Wskazane ilości poszczególnych pojemników są orientacyjne. Zamawiający informuje, że w razie wystąpienia konieczności przewiduje zwiększenie ich ilości do 5 szt. z każdego rodzaju w zależności od zapotrzebowania.
Odbiór odpadów ma się odbywać na zgłoszenie Zamawiającego, w ciągu 4 godzin od zgłoszenia,
z pominięciem dni świątecznych i wolnych od pracy
Wykonawca będzie dbał o stan sanitarny, techniczny i estetyczny pojemników i kontenerów.
Wykonawca na wezwanie Zamawiającego w ciągu 4 godzin od zgłoszenia będzie opróżniał 87 szt. pojemników do selektywnej zbiórki odpadów ustawionych przez zamawiającego
Wykonawca każdorazowo uporządkuje miejsca wokół pojemników i kontenerów po ich opróżnieniu.
Wykonawca uzyska potwierdzenia wykonanej usługi przez administratora cmentarza.
c) ustawienie na terenie przyległym do budynków przy ul. Krakusa 13–16, Marymonckiej 7, i przy Wydziale Produkcji Ogrodniczo – Szkółkarskiej i Zbytu w Gronowie Górnym ul. Agatowa 50 w miejscach wskazanych przez Zamawiającego pojemników przystosowanych do składania stałych odpadów komunalnych. Ilość i pojemność pojemników, którą należy przewidzieć dla tych lokalizacji przedstawia się następująco:
ul. Marymoncka 7: pojemniki o pojemności 1,1 m3 – 2szt. na odpady niesegregowane.
ul. Krakusa 13 – 16: pojemniki o pojemności 1,1 m3 – 1szt na odpady niesegregowane oraz 3 pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów na papier, szkło i tworzywa sztuczne 120/240 l. odpowiednio oznakowane z opcją zwiększenia.
Gronowo Górne ul. Agatowa 50: pojemnik o pojemności 1,1 m3 – 1szt. na odpady niesegregowane.
Odbiór odpadów ma się odbywać 1 raz w tygodniu na zgłoszenie przez Zamawiającego w ciągu
4 godzin od zgłoszenia,
Wykonawca będzie dbał o stan sanitarny, techniczny i estetyczny pojemników i kontenerów.
Wykonawca każdorazowo uporządkuje miejsca wokół pojemników po ich opróżnieniu.
3) Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z położeniem cmentarzy komunalnych w Elblągu, rozkładem
dróg na ich terenie, oraz lokalizacją obiektów należących do Zamawiającego objętych przedmiotem
zamówienia.
4) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia pojemników na odpady należące do Wykonawcy.
5) Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług własnymi środkami transportu do Zakładu Utylizacji Odpadów sp. z o.o. w Elblągu ul. Mazurska 42 stanowiącego Regionalną Instalację Przetwarzania Odpadów Komunalnych.
6) Zamawiający przewiduje ilość odpadów do wywiezienia w trakcie trwania niniejszej umowy tj. w terminie od 01.01.2021 r. do 31.12.2021 r. w zakresie podstawowym i nie mniejszym niż:
a) odpady komunalne zmieszane łącznie 300 ton
b) odpady segregowane (nie ulegające biodegradacji) pochodzące z cmentarzy komunalnych 213 ton
c) gruz 250 ton
d) papier i tektura 1 tona
e) szkło 1,5 tony
f) tworzywa sztuczne 0,50 tony
7) Wskazana w pkt 6) ilość odpadów jest ilością minimalną. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji, tj. wywozu większych ilości odpadów w zależności od zapotrzebowania Zamawiającego i posiadanych przez niego środków finansowych. Maksymalna ilość odpadów
w zakresie prawa opcji określona zostaje na:
a) odpady komunalne zmieszane 250 ton
b) odpady segregowane (nie ulegające biodegradacji) pochodzące z cmentarzy komunalnych 267 ton
c) gruz 250 ton
- Niewykonanie przez Zamawiającego umowy w zakresie prawa opcji, nie wymaga podania przyczyn
i nie stanowi podstawy jego odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania w ramach niniejszej Umowy z prawa opcji
w nieprzekraczającej ilości określonej w sumie pkt 7) , co niniejszym Wykonawca akceptuje, poprzez podpisanie Umowy.
- Wywóz odpadów w ramach prawa opcji musi spełniać wszystkie wymogi jak dla zamówienia podstawowego.
- Zamawiający zastrzega, iż część zamówienia określona jako „prawo opcji” jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Zamawiający może nie skorzystać z prawa opcji w szczególności
w przypadku nieuzyskania środków finansowych na ten cel, a Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia co akceptuje przez podpisanie niniejszej umowy.
- Zamawiający o zamiarze skorzystania z prawa opcji powiadomi Wykonawcę w formie pisemnej. Skorzystanie z prawa opcji nie wymaga aneksowania przedmiotowej umowy.
- W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy będzie się należeć dodatkowe wynagrodzenie uzależnione od potrzeb Zamawiającego i posiadanych przez niego środków. Za częściowo niezrealizowane dostawy w zakresie prawa opcji Wykonawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia.
- W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawca jest zobowiązany do jego realizacji na warunkach określonych w niniejszej umowie, co Wykonawca akceptuje przez podpisanie umowy.
8) Na dzień zawarcia umowy Wykonawca musi posiadać wpis do rejestru działalności regulowanej w Gminie Miasto Elbląg w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2019 r. poz. 2010 oraz z 2020 r. poz. 150 i 284).
II.4) Informacja o częściach zamówienia
Zamówienie było podzielone na części: Nie
II.5) Główny kod CPV: 90.50.00.00
SEKCJA III: PROCEDURA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.2) Całkowita wartość zamówienia (wartość bez VAT): 607951.60 PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Nazwa wykonawcy: Elbląskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Email wykonawcy: epgk@epgk.pl
Adres pocztowy: ul. Szańcowa 1
Kod pocztowy: 82-300
Miejscowość: Elbląg
Kraj/woj.: warmińsko-mazurskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: Tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: Nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: Nie
Oferta z najniższą ceną/kosztem: 656587.73
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 656587.73
Waluta: PLN
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie wolna ręka na podstawie 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
5. Podstawa prawna i uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki:
art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo Zamówień Publicznych:
67.1. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
12) zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego;
Uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki:
Ustawą z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1020) poprzez dodanie pkt 12 w art. 67 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wdrożono do prawa polskiego regulacje z art. 12 Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r., które umożliwiają bez przetargowe powierzenie wykonania usług, dostaw lub robót budowlanych na rzecz podmiotu wewnętrznego, tj. udzielanie zamówień wewnętrznych (in-house) pomiędzy podmiotami sektora publicznego przy zastosowaniu trybu z wolnej ręki.
Zgodnie z przepisami znowelizowanej ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszczono obok trybu przetargowego możliwość udzielenia zamówienia publicznego na wykonywanie usług w zakresie zadań własnych jednostek samorządowych w innym trybie, pod warunkiem zajścia odpowiednich okoliczności, w trybie z wolnej ręki. Gmina Miasto Elbląg, reprezentowana przez Zarząd Zieleni Miejskiej w Elblągu jest Zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Mając na uwadze powyższe możliwe jest powierzenie wykonywania przedmiotowych zadań nowo powstałej spółce pn. Elbląskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 82-300 Elbląg, ul. Szańcowa 1, ponieważ spełnia ona zawarte warunki, tj.:
a) Zamawiający, tj. Gmina Miasto Elbląg reprezentowana przez Zarząd Zieleni Miejskiej w Elblągu, sprawuje kontrolę nad spółką, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej spółki,
b) ponad 90% działalności Elbląskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 82-300 Elbląg, ul. Szańcowa 1 dotyczyć będzie wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego, tj. Gminę Miasto Elbląg, reprezentowaną przez Zarząd Zieleni Miejskiej
w Elblągu sprawującego nad spółką bezpośrednią kontrolę; przedmiotowy procent działalności został obliczony na podstawie art. 67 ust. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. został ustalony za pomocą wiarygodnych prognoz handlowych,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Mając na uwadze powyższe regulacje możliwe jest powierzenie wykonywania zadań wyżej wymienionej spółce, gdyż spełnia ona przytoczone okoliczności umożliwiające udzielenie tego zamówienia w trybie in-house.
INNE PRZETARGI Z ELBLĄGA
- Dostawa i wdrożenie systemu do Elektronicznego Obiegu Dokumentów dla potrzeb Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu
- 16/2024 dostawa sprzętu komputerowego dla potrzeb Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu w 7 pakietach w okresie 12 miesięcy
- Realizacja specjalistycznych zajęć dla dzieci w wieku od 0 do podjęcia nauki w szkole - zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
- Świadczenie usługi ratownictwa wodnego w Kompleksie Obiektów Basenowych MOSiR w Elblągu
- Zabezpieczenie scenotechniki podczas plenerowej imprezy masowej pn. "Dni Elbląga2024"
- Wykonanie dokumentacji projektowej pod nazwą: "Przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 2081N ulicy Portowej w Elblągu"
więcej: przetargi w Elblągu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie prac projektowych i robót budowlanych w zakresie rozbiórki budynku warsztatów przy ul. Młynarskiej 43/45
- USŁUGA - ODBIÓR, TRANSPORT I UTYLIZACJA ODPADÓW Nr sprawy: TECH/141/MP/2024
- Usługa odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z budynków Urzędu Miasta Rzeszowa
- Zagospodarowanie odpadów komunalnych z Punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w Obornikach.
- Usługa odbioru i utylizacji odpadów pochodzących z likwidacji środków trwałych i niskocennych składników majątku na Politechnice Warszawskiej Wydział Inżynierii Lądowej
- USŁUGI WYWOZU STAŁYCH ODPADÓW KOMUNALNYCH Z POJEMNIKÓW I KONTENERÓW Z TERENÓW NIERUCHOMOŚCI NALEŻĄCYCH DO MAZOWIECKIEGO CENTRUM LECZENIA CHORÓB PŁUC I GRUŹLICY W OTWOCKU
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.