eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Myszyniec › Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Myszyniec w 2020r.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-12-31

Ogłoszenie nr 510284296-N-2019 z dnia 31-12-2019 r.

Gmina Myszyniec: Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Myszyniec w 2020r.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 550280868-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 540281679-N-2019


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Myszyniec, Krajowy numer identyfikacyjny 54660900000000, ul. Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 297 721 141, e-mail urzad@myszyniec.nowoczesnagmina.pl, faks 297 721 141.
Adres strony internetowej (url): www.myszyniec.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Myszyniec w 2020r.

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

IN.271.27.2019.OŚ

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Myszyniec, do wskazanej przez Zamawiającego instalacji - Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych, ul. Turskiego 4, 07-401 Ostrołęka, celem zagospodarowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 ze zm.). 2. Zaleca się by Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej w celu zapoznania się z warunkami lokalnymi i specyfiką terenu gminy Myszyniec. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 3.1 Charakterystyka gminy Myszyniec: - Powierzchnia Powierzchnia Gminy Myszyniec wynosi 229 km2 - Liczba mieszkańców Liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Gminy Myszyniec wynosi 10 634 w zabudowie jednorodzinnej (wg danych Ewidencji Ludności tut. Urzędu na dzień 30.06.2019r.) Liczba mieszkańców rzeczywiście zamieszkujących na terenie Gminy Myszyniec zgodnie ze złożonymi na dzień 01.09.2019r. deklaracjami o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynosi 7844. Ilość miejscowości: 19 Na terenie Gminy Myszyniec w gminnym systemie gospodarki odpadami do końca 2019r. zgłoszonych do odbioru odpadów było 225 nieruchomości niezamieszkałych. Podmioty te od stycznia 2020r. zobowiązane będą do zawierania indywidulanych umów na odbiór odpadów z Wykonawcami. 3.2 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 3.2.1 Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości położonych na terenie Gminy Myszyniec, na których zamieszkują mieszkańcy, do wskazanej przez Zamawiającego instalacji - Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych, ul. Turskiego 4, 07-401 Ostrołęka, celem zagospodarowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (T.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2010 ze zmianami). 3.2.2 Usługa powinna być realizowana w sposób zapewniający osiągnięcie przez Gminę odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 ze zmianami) 3.2.3 Szczegółowe dane dotyczące gospodarstw domowych w poszczególnych miejscowościach wraz z informacjami o ilości zamieszkujących osób, informacją o potrzebie oddawania odpadów biodegradowalnych (zostanie zaktualizowana do końca stycznia 2020r.) zawarte są w załączniku do szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia. 3.2.4 Usługa obejmuje wykonanie przez Wykonawcę dojazdu do wszystkich punktów adresowych (posesji) wskazanych przez Zamawiającego, w tym do punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, bądź w inny sposób umożliwiający odbiór odpadów z punktów adresowych (przed posesjami) o ograniczonej dostępności - wynikających m.in. ze złych parametrów technicznych dróg. 3.2.5 W sytuacji szczególnej, jeżeli Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych, ul. Turskiego 4, 07-401 Ostrołęka (dalej Zakład) nie będzie w stanie przyjąć odpadów, wskaże Wykonawcy inną instalację komunalną, która przyjmie odpady. W tej sytuacji w przypadku konieczności transportu odpadów do innej instalacji na odległość od Gminy Myszyniec większą niż odległość od powyższego Zakładu, Zakład ten pokryje różnicę w kosztach wynikającą z konieczności transportu odpadów komunalnych na większą odległość. 3.2. NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁE 3.3.1 Na terenie nieruchomości zamieszkałych obowiązywać będzie system pojemnikowo- workowy zbiórki odpadów komunalnych. Pojemniki na odpady zapewniają właściciele nieruchomości we własnym zakresie. Zamawiający szacuje, że do realizacji przedmiotu zamówienia niezbędne będzie ok. 375 tyś. sztuk worków na odpady selektywne, w które mieszkańców wyposaży Wykonawca. a) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne tj. pozostałości z sortowania Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach o pojemności 120 lub 240 litrów lub workach koloru czarnego. Każde gospodarstwo domowe musi być wyposażone przynajmniej w jeden pojemnik 120 lub 240 litrowy na odpady zmieszane. Pojemniki zapewnia właściciel nieruchomości. W przypadku braku własnych pojemników Wykonawca zapewni swoje pojemniki właścicielom nieruchomości w drodze dzierżawy lub zakupu w ramach odrębnych umów cywilno- prawnych z właścicielami nieruchomości. Częstotliwość wywozu odpadów przez Wykonawcę: ? z nieruchomości położonych na terenie miejskim i wiejskim: o W okresie od kwietnia do października - 2 razy w miesiącu o w pozostałej części roku - 1 raz w miesiącu b)PAPIER Selektywnie zbierane odpady komunalne z frakcji PAPIER w skład której wchodzą odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych frakcji PAPIER na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Częstotliwość załadunku i wywozu odpadów przez Wykonawcę - raz na 3 miesiące ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych. Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów: materiał - folia polietylenowa LDPE, pojemność - 120 l, kolor - niebieski napis - PAPIER c) SZKŁO Selektywnie zbierane odpady komunalne z frakcji SZKŁO w skład której wchodzą odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła Selektywna zbiórka odpadów komunalnych z grupy szkła na terenie nieruchomości zamieszkałych będzie się odbywać w systemie workowym. Częstotliwość załadunku i wywozu odpadów przez Wykonawcę- raz na 3 miesiące ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych. Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów: materiał - folia polietylenowa LDPE, pojemność - od 60 l do 120 l, kolor - zielony napis - SZKŁO d) METALE i TWORZYWA SZTUCZNE Selektywnie zbierane odpady komunalne z frakcji METALE i TWORZYWA SZTUCZNE w skład których wchodzą odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe Selektywna zbiórka odpadów komunalnych z frakcji METALE i TWORZYWA SZTUCZNE na terenie nieruchomości zamieszkałych będzie się odbywać w systemie workowym 1 raz w miesiącu. Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów: materiał - folia polietylenowa LDPE, pojemność - 120 l, napis - METALE I TWORZYWA SZTUCZNE kolor - żółty e) BIO Odpady biodegradowalne odbierane będą z terenu nieruchomości zamieszkałych wskazanych przez Zamawiającego. Z uwagi na zmiany przepisów istnieje duże prawdopodobieństwo, że ilość nieruchomości deklarujących oddawanie bioodpadów ulegnie zmianie, Zamawiający poinformuje o tym stanie Wykonawcę do końca stycznia 2020r. Zakładamy, że ilość odpadów biodegradowalnych ulegnie zmniejszeniu na poczet ich zbiórki w przydomowych kompostownikach. Odpady biodegradowalne będą gromadzone w workach lub pojemnikach, które będą oznaczone napisem BIO. Częstotliwość wywozu odpadów przez Wykonawcę: ? z nieruchomości położonych na terenie miejskim i wiejskim: o W okresie od kwietnia do października - 2 razy w miesiącu o w pozostałej części roku - 1 raz w miesiącu o Odbiór powyższych odpadów zbieranych selektywnie może odbywać się w dniu odbioru odpadów zmieszanych. Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki bioodpadów: materiał - folia polietylenowa LDPE, pojemność - od 60 l do 120 l, napis - BIO kolor - brązowy f ) Odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny- odbiór dwa razy w roku na zasadzie wystawki- w jednym półroczu powinny być odbierane odpady wielkogabarytowe, w drugim zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. 3.3.2. Wykonawca zobowiązany jest przygotować (przed podpisaniem umowy) harmonogram odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, zgodny z częstotliwością ich odbioru w uzgodnieniu z Zamawiającym. 3.3.3. Odbiór i transport odpadów w sytuacjach, w których dojazd do punktów wywozowych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów, itp. nie daje wykonawcy tytułu do wnoszenia roszczeń z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 3.3.4. Wykonawca umożliwi wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do zbierania niesegregowanych odpadów komunalnych poprzez ich sprzedaż, wydzierżawienie lub na podstawie innej umowy z właścicielem nieruchomości (jeśli właściciel nie będzie miał własnego pojemnika). Wykonawca przedstawi ofertę cenową dotyczącą sprzedaży i dzierżawy pojemników poszczególnych pojemności dla mieszkańców 3.3.5. Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub wymiany uszkodzonych lub zniszczonych przez niego pojemników na odpady podczas ich opróżniania. 3.3.6. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć 3 apteki z terenu gminy Myszyniec w pojemniki do gromadzenia przeterminowanych leków, zapewnić ich odbiór po zapełnieniu - zgodnie ze zgłoszeniem o fakcie gotowości do odbioru. 3.3.7. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć w pojemniki do gromadzenia zużytych baterii 3 miejsca wskazane przez Zamawiającego, zapewnić ich odbiór po zapełnieniu i utylizację zebranych baterii. Pojemnik na zużyte baterie w budynku Urzędu Miejskiego ma być wykonany z metalu. 3.3.8. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć w pojemniki do gromadzenia zużytych żarówek 3 miejsca wskazane przez Zamawiającego, zapewnić ich odbiór po zapełnieniu i utylizację zebranych żarówek. 3.3.9. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu rocznych sprawozdań, zgodnych z art. 9n ust.1-3 z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 ze zmianami). 3.3.10. Wykonawca zapewnia właściwy stan sanitarny (mycie i dezynfekcję) pojazdów używanych podczas realizacji zamówienia. 3.3.11. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić ilościową i jakościową ewidencję odpadów komunalnych odbieranych z terenu gminy Myszyniec, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U z 2019 r., poz. 701), ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2019 r, poz. 2010 ze zmianami) oraz przepisami wykonawczymi do tych ustaw, w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz.U. z 2016 r, poz. 934). 3.3.12. Wykonawca zobowiązany jest na każdorazowe żądanie Zamawiającego udostępnić we wskazanym zakresie informacje z systemów GPS dotyczących wszystkich przejazdów pojazdów transportujących odpady w zakresie: tras przejazdu każdego z pojazdów, miejsc zatrzymania pojazdów, a także momentów odbioru odpadów z posesji i wyładunku odpadów. Powyższa procedura dotyczy także pojazdów dostarczających worki na odpady w celu konieczności potwierdzenia ich dostarczenia w sytuacjach spornych. Powyższe dane Wykonawca zobowiązany jest przechowywać przez cały okres obowiązywania umowy do momentu rozliczenia za ostatni okres objęty zamówieniem. 3.3. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie: 3.1.1. Ilości gospodarstw domowych oraz nieruchomości niezamieszkałych są szacunkowe. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości gospodarstw domowych oraz nieruchomości niezamieszkałych, z których odbierane będą odpady komunalne. Ich ilość może wzrosnąć lub zmaleć w ciągu realizacji zamówienia w zależności od deklaracji jakie zostaną złożone przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych. a) liczba gospodarstw domowych - 2792 wg złożonych deklaracji b) liczba gospodarstw domowych, które zadeklarowały prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów - 2727 c) liczba gospodarstw domowych, które do końca 2019r. nie zadeklarowały prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów - 65 d) liczba gospodarstw domowych, które zadeklarowało potrzebę zbiórki odpadów biodegradowalnych - 1252 e) szacunkowa liczba gospodarstw domowych, które nie posiadają pojemników na odpady zmieszane- ok. 300 3.1.3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i transport: 3.1. Niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 w szacunkowej ilości ok. 1000 Mg; 3.2. Segregowanych odpadów komunalnych z podziałem na następujące frakcje w szacunkowej ilości ok. 600 Mg, w rozbiciu na: a) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych o kodach 15 01 02 i 20 01 39 w ilości ok. 100 Mg; b) metale, opakowania z metali o kodach 15 01 04 i 20 01 40 w ilości ok. 100 Mg; c) papier i tektura, opakowania z papieru i tektury o kodach 20 01 01, 15 01 01 w ilości ok. 100Mg; d) szkło, opakowania ze szkła o kodach 20 01 02, 15 01 07 w ilości ok. 130 Mg; e) opakowania wielomateriałowe o kodzie 15 01 05 w ilości 100 Mg f) odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07 w ilości ok. 30 Mg; g) zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23, o kodach 20 01 35* i 20 01 36 w ilości ok. 10 Mg; h) odpady ulegające biodegradacji o kodach 20 02 01, 20 01 08 w ilości ok. 30 Mg; i) leki inne niż wymienione w 20 01 31, o kodzie 20 01 32 w ilości ok. 0,08 Mg. 4. Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4.1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług do zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp. Zamówienia polegać będą na powtórzeniu podobnych usług zamówienia podstawowego i będą zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, wartość nie przekroczy 20% wartości zamówienia podstawowego. 4.2. Zamówienia te obejmują odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu gminy Myszyniec.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 90511000-2


Dodatkowe kody CPV: 90511300-5, 90512000-9, 90513100-7

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31/12/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 936058.50
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 0
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: REMONDIS OLSZTYN Sp. z o.o. Sp. K.
Email wykonawcy: olsztyn@remondis.pl
Adres pocztowy: ul. Partyzantów 3 10-522 OLsztyn
Kod pocztowy: 10-522
Miejscowość: Olsztyn
Kraj/woj.: warmińsko - mazurskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 936058.50
Oferta z najniższą ceną/kosztem 936058.50
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 936058.50
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej reki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 3 ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podstawą prawną wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki jest art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Zamawiający przed przystąpieniem do trybu zamówień z wolnej ręki w celu zapewnienia odbioru odpadów komunalnych przeprowadził cztery postępowania w trybie przetargu nieograniczonego. Pierwsze ogłoszone we wrześniu 2019r. postępowanie przetargowe na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości położonych na terenie gminy Myszyniec, zostało unieważnione z uwagi na fakt, iż złożona w postępowaniu oferta cenowa przewyższyła znacząco kwotę jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Dokonując analizy sytuacji na rynku w zakresie liczby Wykonawców, oraz faktu, że ustawodawca zniósł rejonizację w zakresie gospodarki odpadami, podjęto decyzję o przygotowaniu przetargu nieograniczonego na zagospodarowanie odpadów oraz przetargu nieograniczonego na odbiór i transport. Postępowanie przetargowe na zagospodarowanie odpadów wyłoniło Wykonawcę, który zagospodaruje odpady z terenu gminy Myszyniec w swojej instalacji. W dwóch kolejno przeprowadzonych postępowaniach przetargowych na odbiór i transport odpadów z terenu gminy Myszyniec nie została złożona żadna oferta. Radni Rady Miejskiej w Myszyńcu wobec tego dnia 11 grudnia 2019r. podjęli uchwałę o wyłączeniu przedsiębiorców z gminnego systemu gospodarki odpadami komunalnymi, aby umożliwić wszczęcie postępowania w trybie z wolnej ręki, gdyż ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wprowadza wymóg udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu zorganizowanego na podstawie przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych dla obszarów niezamieszkałych objętych gminnym systemem gospodarki odpadami komunalnymi. Reasumując, Gmina Myszyniec dołożyła wszelkich starań, aby procedury przetargowe realizowane były na podstawie obowiązujących przepisów. W najszybszym możliwym terminie po wejściu w życie (we wrześniu 2019r.) ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ogłoszony został przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych (j.w.unieważniony). W związku z brakiem zainteresowania Wykonawców w przetargach na transport odpadów została podjęta decyzja o zastosowaniu trybu udzielenia zamówienia publicznego w trybie postępowania z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 3 ustawy PZP z uwagi na obawy co do braku odbioru odpadów komunalnych od mieszkańców od stycznia 2020r. Gmina Myszyniec mając na uwadze realizację obowiązków ustawowych zadań własnych gminy w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminach ma za zadanie zapewnienie odbioru odpadów komunalnych od gospodarstw domowych w 2020 roku. Brak ofert we wcześniej ogłoszonych postępowaniach oraz brak czasu na kolejne postępowania przetargowe skłoniły do podjęcia innych działań by zapewnić niezbędne warunki mieszkańcom do utrzymania czystości i porządku na swoim terenie. Wobec powyższego, spełnione zostały wszystkie przesłanki umożliwiające Zamawiającemu udzielenie zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.