eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Konin › Świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulic, sygnalizacji świetlnych, przepompowni i osadników wód deszczowych na terenie miasta Konina.



Ogłoszenie z dnia 2019-12-31

Ogłoszenie nr 510284026-N-2019 z dnia 31-12-2019 r.

Zarząd Dróg Miejskich w Koninie: Świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulic, sygnalizacji świetlnych, przepompowni i osadników wód deszczowych na terenie miasta Konina.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Zarząd Dróg Miejskich w Koninie, Krajowy numer identyfikacyjny 36311886100000, ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 63 240 24 50, e-mail zamowienia@zdm-konin.pl, awrzesinska@zdm-konin.pl, faks 63 240 24 51.
Adres strony internetowej (url): www.zdm-konin.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulic, sygnalizacji świetlnych, przepompowni i osadników wód deszczowych na terenie miasta Konina.

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZDM.IV.ZP.221.26.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1.Przedmiot zamówienia obejmuje usługę dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulic, sygnalizacji świetlnych, przepompowni i osadników wód deszczowych na terenie miasta Konina w ilości 1 550 000 kWh. 2.Wykaz obiektów, do których będzie świadczona usługa dystrybucji energii elektrycznej zawarty jest w załączniku nr 7 do Zaproszenia do negocjacji. 3.Planowana wielkość zużycia energii elektrycznej jest tylko szacunkowa i może ulec zmianie, w zależności od potrzeb Zamawiającego. 4.Świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997r - Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 755 ze zm.) oraz w oparciu o przepisy wykonawcze do tej ustawy oraz w Taryfie Energa - Operator. 5.Warunki rozliczenia Wykonawcy. 1)Rozliczenie za świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej odbywać się będzie według stawek opłat określonych dla obszaru właściwego dla miejsca dostarczania - w Taryfie - Energa - Operator zatwierdzonej przez Prezesa URE i stanowić będzie iloczyn ilości pobranej energii elektrycznej ustalonej na podstawie wskazań urządzeń pomiarowych zainstalowanych w układach pomiarowo - rozliczeniowych i cen jednostkowych oraz pozostałych opłat określonych w taryfie dla obiektów, o których mowa w załączniku nr 7. 2)Okres rozliczeniowy Wykonawca ustala się na podstawie Taryfy dla poszczególnych grup taryfowych. 3)Jeżeli odczyt układu pomiarowo-rozliczeniowego jest niemożliwy lub utrudniony w dniu, w którym okres rozliczeniowy powinien się zakończyć, okres ten ulega zmianie do dnia faktycznego odczytu. 4)W przypadku braku możliwości dokonania odczytu, Wykonawca może dokonać rozliczenia według szacowanej wielkości wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego. 5)Wykonawca jest zobowiązany załączyć do każdej faktury VAT szczegółowe rozliczenie dla każdego punktu poboru energii świadczenia usługi dystrybucji energii elektrycznej, które zostały wymienione w załączniku Nr 7.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 65.31.00.00 - Przesył energii elektrycznej


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17/12/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 421639.02
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Energa-Operator Spółka Akcyjna
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Marynarki Polskiej 130
Kod pocztowy: 80-557
Miejscowość: Gdańsk
Kraj/woj.: wielkopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 518616.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 518616.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 518616.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zakup energii elektrycznej jest nierozerwalnie związany z koniecznością jej przesyłu od wytwórcy do nabywcy. Prawo energetyczne definiuje pojęcie "przesyłanie" jako transport energii elektrycznej sieciami przesyłowymi w celu ich dostarczenia do sieci dystrybucyjnych lub odbiorcom końcowym przyłączonym do sieci przesyłowych. Pod pojęciem "dystrybucja" należy natomiast rozumieć transport energii elektrycznej sieciami dystrybucyjnymi w celu ich dostarczenia odbiorcom, z wyłączeniem sprzedaży energii. Poza tym, wysokość stawek za przesył energii jest regulowana przez Urząd Regulacji Energetyki i nie podlega negocjacjom. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a Prawo zamówień publicznych, zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, jeżeli nie istnieje rozsądne alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężania parametrów zamówienia. W przedmiotowym zamówieniu wykonawca działa w obszarze monopolu naturalnego, skutkiem czego zamawiający nie ma innej możliwości faktycznej i prawnej niż zawarcie umowy z operatorem systemu dystrybucyjnego elektroenergetycznego wyznaczonym na danym terenie, którym jest w przypadku punktów poboru energii określonych przez zamawiającego Energa - Operator S.A. z siedzibą w Gdańsku, ul. Marynarki Polskiej 130, zgodnie z decyzją Prezesa URE z dnia 24.06.2008r. obowiązującą w okresie od 01.07.2008r. do 31.12.2020r. Przedmiot zamówienia został określony w oparciu o potrzeby Zamawiającego na rok 2020 r. (szacowane zużycie energii elektrycznej dla punktów poboru energii zgodnie załącznikiem nr 10 do zlecenia), na podstawie tożsamych usług świadczonych w roku 2019, przy uwzględnieniu obowiązujących stawek taryfowych. Powyższe fakty świadczą o tym, że brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów przez Zamawiającego. Ze względów wskazanych wyżej, nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne (tj. równoważne) lub rozwiązanie zastępcze (tj. inne, ale służące temu samemu celowi lub funkcji), którego zastosowanie umożliwiłoby udzielenie zamówienia w trybie konkurencyjnym. W związku z tym uzasadnione jest zastosowanie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 1 lit a ustawy PZP (vide: opinia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zawarta we wspólnym Komunikacie z dnia 24.04.2008 r. w sprawie stosowania przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych w zakresie dostaw energii elektrycznej).

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.