To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2019-12-30
Ogłoszenie nr 510282206-N-2019 z dnia 30-12-2019 r.
Zarząd Dróg i Służby Komunalne: Świadczenie usługi oświetleniowej na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w roku 2020
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 550255468-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Dróg i Służby Komunalne, Krajowy numer identyfikacyjny 24078547500000,
ul. ul. Polna
6,
44-238
Czerwionka-Leszczyny, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
32 4277543, e-mail
zdisk@czerwionka-leszczyny.com.pl, faks
.
Adres strony internetowej (url): www.zdisk-czerwionka-leszczyny.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi oświetleniowej na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w roku 2020
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):ZDiSK-ZPM.271.9.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi oświetleniowej polegającej na oświetleniu ulic, placów, skwerów, otwartych parków i zieleńców oraz chodników i przejść dla pieszych znajdujących się na terenie Gminy i Miasta Czerwionka- Leszczyny w roku 2020.Zakres zamówienia obejmuje w szczególności :1) bieżącą konserwację oświetlenia ulicznego na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny, 2) utrzymanie świecenia punktów świetlnych w ilości nie mniejszej niż 95% całości,3) wymianę uszkodzonych źródeł światła, opraw, elementów zabezpieczeń, wszystkich innych elementów osprzętu oświetlenia sieci napowietrznej i kablowej, 4) wymianę uszkodzonych drzwiczek, tabliczek bezpiecznikowych, uzupełnianie obejm i innych elementów słupów, 5) bieżące naprawy szaf oświetlenia ulicznego, 6) lokalizację uszkodzeń kabli, naprawę uszkodzonych kabli i przewodów napowietrznych, 7) wykonywanie nastawień urządzeń sterujących oświetleniem, 8) mycie kloszy opraw ulicznych przy wymianie źródeł światła, 9) wycinkę gałęzi będących w kolizji z oprawami oświetlenia ulicznego, 10) utylizację wyeksploatowanych źródeł światła i innych zdemontowanych elementów sieci oświetlenia ulicznego, 11) wykonywanie kontroli inspekcyjnych wg ustaleń roboczych, 12) przywrócenie terenu (chodników, jezdni, zieleni ) do stanu pierwotnego po wykonaniu robót eksploatacyjnych.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
16/12/2019 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
596653.20
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: TAURON Dystrybucja Serwis S.A.
nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
733883.40
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i lit. b ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Prawo Zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Natomiast zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy Prawo Zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn: związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów - jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia . Zgodnie z art. 18 ust 1 pkt ustawy Prawo energetyczne (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 755 ze zm.) do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy finansowanie oświetlenia znajdującego się na terenie gminy, w tym ulic, placów i dróg publicznych. Natomiast zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. - o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 506 ze zm. ) obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych. Zgodnie z art. 9d ust 11 ustawy Prawo energetyczne (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 755 ze zm.) operator systemu przesyłowego oraz
operator systemu połączonego, mając na względzie racjonalne wykorzystanie posiadanych środków trwałych, jeśli warunki techniczne i wymagania bezpieczeństwa na to pozwalają, może je udostępnić innym podmiotom, na zasadach równego traktowania, na cele inne niż określone w art. 9d ust 1 pkt 2 ( tj. przesyłanie lub dystrybucja energii elektrycznej), niezwiązane z produkcją, wytwarzaniem lub obrotem paliwami gazowymi albo wytwarzaniem lub obrotem energią elektryczną. Pismem znak ZDiSK-C.7021.25.2019 z dnia 09.10.2019 r. Zamawiający tj. Gmina i
Miasto Czerwionka-Leszczyny - Zarząd Dróg i Służby Komunalne w Czerwionce-Leszczynach zwrócił się do TAURON Dystrybucja Serwis S.A. z zapytaniem czy wyraża zgodę aby świadczeniem usługi oświetleniowej zajmował się inny podmiot wybrany w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z ustawa Prawo zamówień publicznych . W dniu 17.10.2019 r. zamawiający otrzymał pismo znak TDS/NMG/2019-10-14/0000004, z którego jednoznacznie wynika, iż z uwagi na fakt, że TAURON Dystrybucja Serwis S.A. jest prawnym właścicielem urządzeń oświetlenia drogowego na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny, tylko ta firma może prowadzić eksploatacje swojego majątku w ramach umowy zawartej z zarządcą terenu. Udzielenie zamówienia na świadczenie usługi oświetleniowej przedsiębiorstwu energetycznemu, które działa w warunkach monopolu naturalnego jako właściciel urządzeń oraz niemożność przeprowadzenia postępowania w trybie konkurencyjnym bez niebezpieczeństwa
narażenia się na zarzut naruszenia prawa do swobodnego dysponowania majątkiem przez przedsiębiorstwo energetyczne stanowi przesłankę zastosowania w/w trybu zamówienia. Przyczyny opisane poniżej mają charakter techniczny i obiektywny. Zamówienie na świadczenie usługi oświetleniowej może zrealizować wyłącznie TAURON Dystrybucja Serwis S.A. Rozpatrując przesłankę odnoszącą się do przyczyn technicznych należy zwrócić uwagę, iż przedsiębiorstwo jako właściciel sieci i urządzeń elektroenergetycznych samodzielnie decyduje o losie rzeczy i o ponoszeniu na nie nakładów. Potencjał techniczny oraz nieskrępowany dostęp do sieci i urządzeń stanowi warunek konieczny do realizacji zamówienia, którego przedmiotem jest świadczenie usługi oświetleniowej obejmującej m. in. eksploatację i konserwację oświetlenia ulicznego. Odmowa wyrażenia zgody przez firmę TAURON Dystrybucja Serwis S.A. na wykonywanie jakichkolwiek prac związanych z utrzymaniem instalacji oświetlenia ulicznego na swoich sieciach i urządzeniach przez podmioty trzecie sprawia, iż występuje swoisty monopol, który ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny. Zgodnie z przedstawionym przez firmę TAURON Dystrybucja Serwis S.A. brakiem zgody na prowadzenie przez podmioty trzecie usług i prac polegających na konserwacji i utrzymaniu sieci i urządzeń stanowiących własność TAURON Dystrybucja Serwis S.A. na terenie gminy, nie stanowi naruszenia przepisów ustawy
antymonopolowej, a obecnie ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, poprzez nadużywanie pozycji dominującej na rynku przesyłania i dystrybucji energii elektrycznej w zakresie usług eksploatacji urządzeń i sieci. W uzasadnieniu Decyzji nr RKT-46/2006 Delegatury UOKIK w Katowicach podniesiono bowiem, że żądanie, aby Zakład udostępnił swoje mienie w celu prowadzenia w oparciu o nie działalności gospodarczej przez innego przedsiębiorcę, byłoby zbyt daleko idącą ingerencją Organu Antymonopolowego. Biorąc pod uwagę pozycję Spółki TAURON Dystrybucja Serwis będącej właścicielem sieci należy jednoznacznie stwierdzić, że Gmina realizując nałożone na nią zadania musi zawrzeć stosowną
umowę z właścicielem majątku, gdyż nie ma podstaw prawnych do ograniczenia prawa
własności przedsiębiorstwa energetycznego.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie miasta Koszalina"
- Prowadzenie czynności eksploatacyjnych urządzeń oświetlenia drogowego będącego majątkiem Gminy w zarządzie ZDiUM we Wrocławiu
- Konserwacja i bieżące utrzymanie oświetlenia stanowiącego majątek Gminy Kobierzyce.
- Świadczenie usługi eksploatacji oraz usuwania awarii oświetlenia ulicznego, parkowego, iluminacyjnego w Tarnowie na sieci stanowiącej własność Gminy Miasta Tarnowa
- Konserwacja i naprawa oświetlenia ulicznego i parkowego oraz akcentowego, będącego w zarządzie ZIM w Słupsku oraz konserwacja i naprawa instalacji elektrycznych w budynkach admin. przez ZIM w Słupsku
więcej: Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.