eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czerwionka-Leszczyny › Świadczenie usługi oświetleniowej na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w roku 2020

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-12-30

Ogłoszenie nr 510282206-N-2019 z dnia 30-12-2019 r.

Zarząd Dróg i Służby Komunalne: Świadczenie usługi oświetleniowej na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w roku 2020

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 550255468-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Zarząd Dróg i Służby Komunalne, Krajowy numer identyfikacyjny 24078547500000, ul. ul. Polna 6, 44-238 Czerwionka-Leszczyny, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 32 4277543, e-mail zdisk@czerwionka-leszczyny.com.pl, faks .
Adres strony internetowej (url): www.zdisk-czerwionka-leszczyny.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Świadczenie usługi oświetleniowej na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny w roku 2020

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZDiSK-ZPM.271.9.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi oświetleniowej polegającej na oświetleniu ulic, placów, skwerów, otwartych parków i zieleńców oraz chodników i przejść dla pieszych znajdujących się na terenie Gminy i Miasta Czerwionka- Leszczyny w roku 2020.Zakres zamówienia obejmuje w szczególności :1) bieżącą konserwację oświetlenia ulicznego na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny, 2) utrzymanie świecenia punktów świetlnych w ilości nie mniejszej niż 95% całości,3) wymianę uszkodzonych źródeł światła, opraw, elementów zabezpieczeń, wszystkich innych elementów osprzętu oświetlenia sieci napowietrznej i kablowej, 4) wymianę uszkodzonych drzwiczek, tabliczek bezpiecznikowych, uzupełnianie obejm i innych elementów słupów, 5) bieżące naprawy szaf oświetlenia ulicznego, 6) lokalizację uszkodzeń kabli, naprawę uszkodzonych kabli i przewodów napowietrznych, 7) wykonywanie nastawień urządzeń sterujących oświetleniem, 8) mycie kloszy opraw ulicznych przy wymianie źródeł światła, 9) wycinkę gałęzi będących w kolizji z oprawami oświetlenia ulicznego, 10) utylizację wyeksploatowanych źródeł światła i innych zdemontowanych elementów sieci oświetlenia ulicznego, 11) wykonywanie kontroli inspekcyjnych wg ustaleń roboczych, 12) przywrócenie terenu (chodników, jezdni, zieleni ) do stanu pierwotnego po wykonaniu robót eksploatacyjnych.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/12/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 596653.20
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: TAURON Dystrybucja Serwis S.A.
Email wykonawcy: sekretariat.serwis@tauron-dystrybucja.pl
Adres pocztowy: Plac Powstańców Śląskich 20
Kod pocztowy: 53-314
Miejscowość: Wrocław
Kraj/woj.: dolnośląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 733883.40
Oferta z najniższą ceną/kosztem 733883.40
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 733883.40
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i lit. b ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Prawo Zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Natomiast zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy Prawo Zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn: związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów - jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia . Zgodnie z art. 18 ust 1 pkt ustawy Prawo energetyczne (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 755 ze zm.) do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy finansowanie oświetlenia znajdującego się na terenie gminy, w tym ulic, placów i dróg publicznych. Natomiast zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. - o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 506 ze zm. ) obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych. Zgodnie z art. 9d ust 11 ustawy Prawo energetyczne (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 755 ze zm.) operator systemu przesyłowego oraz operator systemu połączonego, mając na względzie racjonalne wykorzystanie posiadanych środków trwałych, jeśli warunki techniczne i wymagania bezpieczeństwa na to pozwalają, może je udostępnić innym podmiotom, na zasadach równego traktowania, na cele inne niż określone w art. 9d ust 1 pkt 2 ( tj. przesyłanie lub dystrybucja energii elektrycznej), niezwiązane z produkcją, wytwarzaniem lub obrotem paliwami gazowymi albo wytwarzaniem lub obrotem energią elektryczną. Pismem znak ZDiSK-C.7021.25.2019 z dnia 09.10.2019 r. Zamawiający tj. Gmina i Miasto Czerwionka-Leszczyny - Zarząd Dróg i Służby Komunalne w Czerwionce-Leszczynach zwrócił się do TAURON Dystrybucja Serwis S.A. z zapytaniem czy wyraża zgodę aby świadczeniem usługi oświetleniowej zajmował się inny podmiot wybrany w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z ustawa Prawo zamówień publicznych . W dniu 17.10.2019 r. zamawiający otrzymał pismo znak TDS/NMG/2019-10-14/0000004, z którego jednoznacznie wynika, iż z uwagi na fakt, że TAURON Dystrybucja Serwis S.A. jest prawnym właścicielem urządzeń oświetlenia drogowego na terenie Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny, tylko ta firma może prowadzić eksploatacje swojego majątku w ramach umowy zawartej z zarządcą terenu. Udzielenie zamówienia na świadczenie usługi oświetleniowej przedsiębiorstwu energetycznemu, które działa w warunkach monopolu naturalnego jako właściciel urządzeń oraz niemożność przeprowadzenia postępowania w trybie konkurencyjnym bez niebezpieczeństwa narażenia się na zarzut naruszenia prawa do swobodnego dysponowania majątkiem przez przedsiębiorstwo energetyczne stanowi przesłankę zastosowania w/w trybu zamówienia. Przyczyny opisane poniżej mają charakter techniczny i obiektywny. Zamówienie na świadczenie usługi oświetleniowej może zrealizować wyłącznie TAURON Dystrybucja Serwis S.A. Rozpatrując przesłankę odnoszącą się do przyczyn technicznych należy zwrócić uwagę, iż przedsiębiorstwo jako właściciel sieci i urządzeń elektroenergetycznych samodzielnie decyduje o losie rzeczy i o ponoszeniu na nie nakładów. Potencjał techniczny oraz nieskrępowany dostęp do sieci i urządzeń stanowi warunek konieczny do realizacji zamówienia, którego przedmiotem jest świadczenie usługi oświetleniowej obejmującej m. in. eksploatację i konserwację oświetlenia ulicznego. Odmowa wyrażenia zgody przez firmę TAURON Dystrybucja Serwis S.A. na wykonywanie jakichkolwiek prac związanych z utrzymaniem instalacji oświetlenia ulicznego na swoich sieciach i urządzeniach przez podmioty trzecie sprawia, iż występuje swoisty monopol, który ma charakter trwały i nieprzezwyciężalny. Zgodnie z przedstawionym przez firmę TAURON Dystrybucja Serwis S.A. brakiem zgody na prowadzenie przez podmioty trzecie usług i prac polegających na konserwacji i utrzymaniu sieci i urządzeń stanowiących własność TAURON Dystrybucja Serwis S.A. na terenie gminy, nie stanowi naruszenia przepisów ustawy antymonopolowej, a obecnie ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, poprzez nadużywanie pozycji dominującej na rynku przesyłania i dystrybucji energii elektrycznej w zakresie usług eksploatacji urządzeń i sieci. W uzasadnieniu Decyzji nr RKT-46/2006 Delegatury UOKIK w Katowicach podniesiono bowiem, że żądanie, aby Zakład udostępnił swoje mienie w celu prowadzenia w oparciu o nie działalności gospodarczej przez innego przedsiębiorcę, byłoby zbyt daleko idącą ingerencją Organu Antymonopolowego. Biorąc pod uwagę pozycję Spółki TAURON Dystrybucja Serwis będącej właścicielem sieci należy jednoznacznie stwierdzić, że Gmina realizując nałożone na nią zadania musi zawrzeć stosowną umowę z właścicielem majątku, gdyż nie ma podstaw prawnych do ograniczenia prawa własności przedsiębiorstwa energetycznego.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.