eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kwidzyn › Świadczenie usług w zakresie posiłków szkolnych dla dzieci z rodzin objętych wsparciem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kwidzynie



Ogłoszenie z dnia 2019-12-17

Ogłoszenie nr 510275407-N-2019 z dnia 17-12-2019 r.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kwidzynie: Świadczenie usług w zakresie posiłków szkolnych dla dzieci z rodzin objętych wsparciem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kwidzynie

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 55026463-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kwidzynie, Krajowy numer identyfikacyjny 27911490000000, ul. ul. Grudziądzka 6, 82-500 Kwidzyn, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 556 461 626, e-mail zastepca@mopskwidzyn.pl, faks 556 461 626.
Adres strony internetowej (url): http://mops.kwidzyn.samorzady.pl/

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Świadczenie usług w zakresie posiłków szkolnych dla dzieci z rodzin objętych wsparciem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kwidzynie

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

MOPS.ZP.2610.LVII.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Świadczenie usług w zakresie posiłków szkolnych dla dzieci z rodzin objętych wsparciem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kwidzynie". 1. Opis części zamówienia: 1.1 Część Nr 1 Posiłki szkolne w Szkole Podstawowej z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego. W okresie obowiązywania umowy przewiduje się przygotowanie i wydanie ok. 3.000 posiłków. 1.2. Część Nr 2 Posiłki szkolne w Szkole Podstawowej Nr 5 przy ul. Kamiennej 18. W okresie obowiązywania umowy przewiduje się przygotowanie i wydanie ok. 12.000 posiłków. 1.3. Część NR 3 Posiłki szkolne w Szkole Podstawowej Nr 5 przy ul. Hallera 4 W okresie obowiązywania umowy przewiduje się przygotowanie i wydanie ok. 10.000 posiłków 1.4. Część NR 4 Posiłki szkolne w Szkole Podstawowej Nr 4. W okresie obowiązywania umowy przewiduje się przygotowanie i wydanie ok. 8.500 posiłków. 1.5. Część Nr 5 Posiłki szkolne w Szkole Podstawowej Nr 2. W okresie obowiązywania umowy przewiduje się przygotowanie i wydanie ok. 4.000 posiłków. 1.6. Część Nr 6 Posiłki szkolne w Szkole Podstawowej Nr 6. W okresie obowiązywania umowy przewiduje się przygotowanie i wydanie ok. 6.300 posiłków. 1.7. Część Nr 7 Posiłki szkolne w Szkole Specjalnej Przysposabiającej do Pracy w Kwidzynie. W okresie obowiązywania umowy przewiduje się przygotowanie i wydanie ok. 800 posiłków. 2. Przedmiot zamówienia dla wszystkich części zamówienia obejmuje: 1) Posiłek szkolny składający się z 2 dań. 2) Gotowanie i podawanie posiłku szkolnego od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od nauki w szkole po jednym posiłku szkolnym dla każdej osoby, której decyzją przyznano to świadczenie. W okresie ferii zimowych i wakacji gotowanie i podawanie posiłku szkolnego następować będzie wg potrzeb zgłaszanych przez rodziców. 3. Postanowienia ogólne dotyczące wszystkich części zamówienia . 1) Usługi świadczone będą w oparciu o indywidualne decyzje administracyjne wystawione przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kwidzynie zawierające: imię, nazwisko, adres świadczeniobiorcy, imię i nazwisko dziecka, któremu przyznano posiłek szkolny, termin na który został przyznany posiłek szkolny, 2) Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w niniejszym zaproszeniu, 3) Rozliczenie świadczonej usługi następować będzie co miesiąc, w terminie do 5 dnia następnego miesiąca na podstawie faktury wraz z załączoną do niej listą osób i ilością posiłków, które zostały wydane poszczególnym świadczeniobiorcom w danym miesiącu, 4) Usługi przygotowania i wydawania posiłku szkolnego wykonywane będą w stołówce Wykonawcy na terenie szkoły. 5) Miesięczna i roczna liczba świadczeniobiorców uzależniona będzie od liczby wydanych decyzji przyznających wymienione świadczenie, 6) Dzienna liczba wydawanych posiłków uzależniona będzie od liczby wydanych decyzji przyznających wymienione świadczenie, 7) Zamawiający będzie przekazywał raz w miesiącu listę osób, którym przyznano pomoc w formie posiłku szkolnego, lista generowana będzie z systemu Pomost obsługującego świadczenia pomocy społecznej i przesyłana elektronicznie do Wykonawcy, 8) Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wyczerpania całego przedmiotu zamówienia.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 55.52.31.00 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: Posiłki szkolne w Szkole Podstawowej z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/12/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 27777.78
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Firma Handlowo-Usługowa "TRA-GAR"
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Konarskiego 19/3
Kod pocztowy: 82-500
Miejscowość: Kwidzyn
Kraj/woj.: pomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 30000
Oferta z najniższą ceną/kosztem 30000
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 30000
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Posiłki szkolne w Szkole Podstawowej Nr 5 przy ul. Kamiennej 18

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/12/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 111111.11
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Stołówka Szkolna Joanna Dąbrowska
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Kamienna 18
Kod pocztowy: 82-500
Miejscowość: Kwidzyn
Kraj/woj.: pomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 120000
Oferta z najniższą ceną/kosztem 120000
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 120000
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 3

NAZWA: Posiłki szkolne w Szkole Podstawowej Nr 5 przy ul. Hallera 4

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/12/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 92592.59
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Stołówka Szkolna "SMAK" Bożena Guzman
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Hallera 4
Kod pocztowy: 82-500
Miejscowość: Kwidzyn
Kraj/woj.: pomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 100000
Oferta z najniższą ceną/kosztem 100000
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 100000
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 4

NAZWA: Posiłki szkolne w Szkole Podstawowej Nr 4

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/12/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 78703.70
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Firma Usługowo-Handlowa "TOM" Chrzanowski Tadeusz
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Wybickiego 1B/12
Kod pocztowy: 82-500
Miejscowość: Kwidzyn
Kraj/woj.: pomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 85000
Oferta z najniższą ceną/kosztem 85000
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 85000
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 5

NAZWA: Posiłki szkolne w Szkole Podstawowej Nr 2

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/12/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 37037.04
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Firma Usługowo-Handlowa "TOM" Chrzanowski Tadeusz
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Wybickiego 1B/12
Kod pocztowy: 82-500
Miejscowość: Kwidzyn
Kraj/woj.: pomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 40000
Oferta z najniższą ceną/kosztem 40000
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 40000
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 6

NAZWA: Posiłki szkolne w Szkole Podstawowej Nr 6

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/12/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 58333.33
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: "Iguana" Catering spółka cywilna
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Piastowska 32
Kod pocztowy: 82-500
Miejscowość: Kwidzyn
Kraj/woj.: pomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 63000
Oferta z najniższą ceną/kosztem 63000
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 63000
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 7

NAZWA: Posiłki szkolne w Szkole Specjalnej Przysposabiającej do Pracy w Kwidzynie.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/12/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 7407.41
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Firma Handlowo-Usługowa "TRA-GAR"
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Konarskiego 19/3
Kod pocztowy: 82-500
Miejscowość: Kwidzyn
Kraj/woj.: pomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 8000
Oferta z najniższą ceną/kosztem 8000
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 8000
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 66 i 67 ust 1 pkt 1 lit a ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
1. Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki o wartości zamówienia nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 221.000 euro określonej dla dostaw i usług w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 roku w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej (Dz. U. 2017 poz. 2479 ) wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy prawo zamówień publicznych. 2. Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego - art. 66, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a oraz art. 68 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Pzp ( Dz. U. 2019 poz. 1843). Uzasadnienie Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Odwołując się do "Wytycznych dotyczących interpretacji przesłanek pozwalających na przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybach nie konkurencyjnych Urzędu Zamówień Publicznych" należy uznać zasadność zastosowanego trybu. Podstawą zastosowania tej przesłanki jest szczególny charakter danego zamówienia powodujący, że może ono zostać zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę, przy czym nie jest wystarczające, że dany wykonawca jest w stanie zrealizować zamówienie najlepiej bądź w najszerszym zakresie. Musi być on wykonawcą, który jest jako jedyny zdolny do realizacji danego zamówienia publicznego. W wyroku z dnia 9.X 2012 r. KIO 2033/12 odnosząc się do zastosowania art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a stwierdziła: Mimo, że monopol danego wykonawcy jest najczęstszą przyczyną uzasadniającą udzielenie zamówienia z wolnej ręki, nie można całkowicie wykluczyć przypadków, w których tylko jeden wykonawca niebędący monopolistą w określonej dziedzinie ze względu na specyficzne okoliczności i techniczne o obiektywnym charakterze może wykonać konkretne zamówienie. W przypadku przedmiotowego zamówienia tylko przedsiębiorca, który prowadzi stołówkę w danej szkole może świadczyć usługi gotowania posiłków szkolnych dla dzieci w tej szkole. Wykonawcę do prowadzenia szkolnej stołówki wybiera dyrektor danej szkoły. W przypadku udzielenia przedmiotowego zamówienia np. w trybie przetargu nieograniczonego MOPS nie mógłby podpisać umowy z innym wykonawcą niż jest w danej szkole ponieważ nie ma wpływu na wybór przedsiębiorcy prowadzącego stołówkę. Wykonawca ma podpisaną umowę z Dyrektorem szkoły na wyłączność świadczenia usług wyżywienia w danej szkole. Względy techniczne uzasadniające udzielenie zamówienia bez konieczności przeprowadzenia procedury konkurencyjnej zgodnie z powoływaną interpretacją muszą mieć charakter zasadniczy, tak aby można było wykazać, że udzielenie zamówienia innemu wykonawcy jest ze względów technicznych rzeczywiście niemożliwe i że ta okoliczność ma charakter nieprzezwyciężalny. Zatem istnienie tylko jednego wykonawcy zdolnego do realizacji zamówienia musi być oczywiste i wynikać z obiektywnych, nie budzących wątpliwości faktów, nie zaś tylko z subiektywnego przekonania zamawiającego. Co ważne, należy w tym wypadku brać pod uwagę nie tylko wykonawców prowadzących działalność na terenie Polski, ale również wykonawców pochodzących z innych państw członkowskich UE. Ponadto, do wykazania, że zamówienie może być wykonane tylko przez jednego wykonawcę nie wystarczy sam fakt, że ma ono złożony charakter, tym bardziej gdy jego realizacja została rozłożona na dłuższy okres lub fakt, że przedmiotem zamówienia są urządzenia o specyficznych cechach lub o specyficznych cechach ich montażu. Nie stanowi przesłanki pozwalającej na skorzystanie z trybu z wolnej ręki przekonanie zamawiającego, że proponowany przez niego wykonawca jest jedynym, który ze względu na szczególne zaufanie, doświadczenie i możliwości organizacyjne, jest w stanie wykonać zamówienie. W przypadku usług na posiłki szkolne udzielenie zamówienia innemu wykonawcy niż prowadzącemu stołówkę szkolną jest ze względów technicznych rzeczywiście niemożliwe. Dzieci z jednej szkoły nie mogą w trakcie trwania zajęć szkolnych chodzić do innej szkoły na posiłek głównie z uwagi na bezpieczeństwo i krótki czas przerwy lekcyjnej. Mając na uwadze powyższe zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki uznaje się za zasadne.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.