eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dragacz › Udzielenie Gminie Dragacz długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 1.200.000,00 z

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-11-14

Ogłoszenie nr 510244378-N-2019 z dnia 14-11-2019 r.

Wójt Gminy Dragacz: Udzielenie Gminie Dragacz długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 1.200.000,00 z

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 600758-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 540201016-N-2019


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Wójt Gminy Dragacz, Krajowy numer identyfikacyjny 53437400000000, ul. Dragacz , 86-134 Dragacz, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 52 332 49 69, e-mail krystian@dragacz.pl, faks 52 332 49 74.
Adres strony internetowej (url): http://gm-dragacz.rbip.mojregion.info/

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Udzielenie Gminie Dragacz długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 1.200.000,00 z

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

RF.271.2.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiot zamówienia: "Udzielenie Gminie Dragacz kredytu długoterminowego w kwocie 1.200.000,00 zł, (słownie: jeden milion dwieście tysięcy złotych 00/100) dotyczy pokrycia wydatków inwestycyjnych nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach gminy na realizację zadań inwestycyjnych pn.: "Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w Michalu o długości 760 mb" w kwocie 400.000,00 zł oraz "Remont, docieplenie GOKSiR w Górnej Grupie" w kwocie 800.000,00 zł Zakres i warunki zamówienia: 1) Kredyt będzie dostępny od dnia podpisaniu umowy a jego uruchomienie nastąpi według terminów określonych w ppkt 3 lit. a) i lit. b). 2) Przelew środków nastąpi na rachunek budżetu Gminy Dragacz w Banku Spółdzielczym w Świeciu O/Dragacz nr 17 8168 0007 0008 0217 2000 0016 3) Kredyt zostanie udzielony w II transzach: a) I transza w kwocie 400.000,00 zł do dnia 01 grudnia 2019 roku, b) II transza w kwocie 800.000,00 zł do dnia 20 grudnia 2019 roku, 4) Karencja w spłacie kredytu od terminów określonych w ppkt 3 lit. a) i lit. b) do 30 marca 2021 roku. 5) Termin spłaty kredytu od 30 marca 2021 roku do 29 grudnia 2033 roku. 6) Spłata rat kredytu będzie następowała w okresach kwartalnych: Raty Daty spłat Wysokość rat Ogółem w roku 2021 rok 1 30.03.2021 15.000,00 2 30.06.2021 15.000,00 3 30.09.2021 15.000,00 4 30.12.2021 15.000,00 60.000,00 2022 rok 2022 rok 5 30.03.2022 15.000,00 6 30.06.2022 15.000,00 7 30.09.2022 15.000,00 8 30.12.2022 15.000,00 60.000,00 2023 rok 9 30.03.2023 15.000,00 10 30.06.2023 15.000,00 11 29.09.2023 15.000,00 12 29.12.2023 15.000,00 60.000,00 2024 rok 13 29.03.2024 15.000,00 14 28.06.2024 15.000,00 15 30.09.2024 15.000,00 16 29.12.2024 15.000,00 60.000,00 2025 rok 17 28.03.2025 15.000,00 18 30.06.2025 15.000,00 19 30.09.2025 15.000,00 20 30.12.2025 15.000,00 60.000,00 2026 rok 21 30.03.2026 15.000,00 22 30.06.2026 15.000,00 23 30.09.2026 15.000,00 24 31.12.2026 15.000,00 60.000,00 2027 rok 25 30.03.2027 30.000,00 26 30.06.2027 30.000,00 27 30.09.2027 30.000,00 28 30.12.2027 30.000,00 120.000,00 2028 rok 29 30.03.2028 30.000,00 30 30.06.2028 30.000,00 31 29.09.2028 30.000,00 32 29.12.2028 30.000,00 120.000,00 2029 rok 33 30.03.2029 30.000,00 34 30.06.2029 30.000,00 35 29.09.2029 30.000,00 36 29.12.2029 30.000,00 120.000,00 2030 rok 37 30.03.2030 30.000,00 38 30.06.2030 30.000,00 39 29.09.2030 30.000,00 40 29.12.2030 30.000,00 120.000,00 2031 rok 41 30.03.2031 30.000,00 42 30.06.2031 30.000,00 43 29.09.2031 30.000,00 44 29.12.2031 30.000,00 100.000,00 2032 rok 45 30.03.2032 30.000,00 46 30.06.2032 30.000,00 47 29.09.2032 30.000,00 48 29.12.2032 30.000,00 120.000,00 2033 rok 49 30.03.2033 30.000,00 50 30.06.2033 30.000,00 51 29.09.2033 30.000,00 52 29.12.2033 30.000,00 120.000,00 KWOTA KREDYTU 1.200.000,00 7) Oprocentowanie kredytu w stosunku rocznym wg zmiennej stopy procentowej oparte o wysokość stawki bazowej WIBOR 3M powiększoną o stałą marżę banku. Wysokość stawki bazowej WIBOR 3M obliczana jest z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, jako średnia arytmetyczna wszystkich kwotowań w miesiącu poprzedzającym miesiąc naliczania odsetek; zmiana oprocentowania następuje z dniem pierwszego dnia miesiąca i obowiązuje przez okres następnego miesiąca; zmiana wysokości stawki bazowej powoduje zmianę wysokości oprocentowania kredytu o taką sama liczbę punktów procentowych. 8) Odsetki będą naliczane tylko od kwoty rzeczywistego zadłużenia i płatne będą przez Zamawiającego na koniec każdego kwartału kalendarzowego, począwszy od dnia 30 grudnia 2019 roku z rachunku obsługi kredytu na podstawie not odsetkowych wystawianych przez Wykonawcę. 9) Jeżeli termin spłaty kapitału i odsetek przypadnie na dzień ustawowo wolny od pracy, wtedy spłata raty kredytu i odsetek nastąpi w dniu poprzedzającym termin spłaty, czyli poprzedzającym dzień wolny od pracy. 10) Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych. 11) Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane. 12) Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat ani prowizji w związku z udzieleniem kredytu. 13) Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów związanych z prowadzeniem rachunku bankowego za pomocą, którego będzie następowała spłata rat kredytu. 14) Formą zabezpieczenia kredytu będzie wyłącznie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową podpisany przez Wójta Gminy Dragacz przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. Wykonawca nie może żądać dodatkowego zabezpieczenia obok weksla. Zabezpieczenie zostanie ustanowione w momencie podpisywania umowy kredytowej. Nie przewiduje się uzależnienia wypłaty transz kredytu od spełnienia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych warunków. 15) Zamawiający przewiduje możliwość przedterminowej spłaty zaciągniętego kredytu lub jego części bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu, bez powiadamiania banku o zamiarze dokonania takiej spłaty. 16) W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu odsetki będą naliczane tylko za okres do terminu spłaty. 17) W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłat kredytu w formie aneksu do umowy. 18) W przypadku wydłużenia okresu kredytowania poza termin określony w pkt. 4 ppkt 5, wydłużenie terminu może nastąpić po wyrażeniu zgody przez Wykonawcę i zawarciu aneksu do umowy oraz podjęciu uchwały przez Radę Gminy w Dragaczu w sprawie zmiany uchwały Nr IX/85/19 z dnia 27 sierpnia 2019 roku w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu bankowego, jeśli termin spłaty wykraczałby poza termin spłaty kredytu. 19) Wykonawca dokona wydłużenia okresu kredytowania pod warunkiem przeprowadzenia analizy sytuacji ekonomiczno-finansowej Zamawiającego oraz pod warunkiem posiadania przez Zamawiającego bieżącej i perspektywicznej zdolności kredytowej. 20) Od niespłaconego w terminie zadłużenia z tytułu kapitału pobiera się odsetki liczone jak od zadłużenia przeterminowanego (wg stopy procentowej obowiązującej w dniu zawarcia umowy w stosunku rocznym) liczonego jako równa dwukrotności wysokości odsetek ustawowych za opóźnienie w stosunku rocznym; wysokość odsetek ustawowych za opóźnienie równa się sumie stopy referencyjnej NBP i 5,5 p.p. i jest ogłaszana przez Ministra Sprawiedliwości w drodze obwieszczenia w Dzienniku Urzędowym Rzeczpospolitej Polskiej " Monitor Polski". Zmiana wysokości oprocentowania przeterminowanego ze względu na zmianę stopy referencyjnej NBP następuje automatycznie wraz z każdorazową zmianą stopy referencyjnej NBP i obowiązuje od dnia wejścia w życie Uchwały Rady Polityki Pieniężnej, bez konieczności zmiany Umowy w formie pisemnego aneksu. Strony Umowy ustalają, że informacja o stopie referencyjnej NBP publikowane na tablicy ogłoszeń w Banku, w prasie codziennej (np. w dzienniku "Rzeczpospolita") będą traktowane jako powiadomienie przez Wykonawcę o zmianie oprocentowania zadłużenia przeterminowanego Zamawiającego oraz osób będących dłużnikami Wykonawcy z tytułu zabezpieczenia kredytu. 21) W przypadku, gdy stawka bazowa WIBOR 3M przestanie być opracowywana przez jej administratora, jako wskaźnik referencyjny stopy procentowej, po jakiej banki stosujące stawki referencyjne WIBOR gotowe są złożyć lub przyjąć depozyt na określone terminy od innych banków stosujących stawki referencyjne WIBOR, lub wystąpią inne okoliczności niezależne od Banku, w wyniku których stawka referencyjna WIBOR 3M przestanie być stosowana, nastąpi zmiana zasad oprocentowania kredytów mająca na celu zastąpienie wskaźnika referencyjnego WIBOR 3M na wskaźnik referencyjny stanowiący Stopę Referencyjną NBP powiększoną o nie więcej niż o 0,25 p.p. 22) Termin spłaty kredytu i odsetek zostanie uznany za spełniony z chwilą wpływu na rachunek bankowy Wykonawcy. Wykonawca lub Podwykonawca ma obowiązek zatrudnienia na umowę o prace, na zasadach określonych w art. 22§1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks Pracy (t.j. Dz. U z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.) osób wykonujących czynności związane z bezpośrednią realizacją przedmiotu zamówienia np.: pracowników obsługi klienta. 1) W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie potwierdzające spełnienie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z bezpośrednią realizacją przedmiotu zamówienia, o których mowa powyżej. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Niezłożenie przez Wykonawcę w/w oświadczenia w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia osób wykonujących czynności w zakresie realizacji robót na podstawie umowy o pracę. 2) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności związane z bezpośrednią realizacją przedmiotu zamówienia, o których mowa powyżej, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Zamawiający określa standardy jakościowe przedmiotu zamówienia, o których mowa w art. 91 ust. 2a Ustawy Pzp: 1) przedmiotem zamówienia jest udzielenie długoterminowego kredytu bankowego - jest to produkt finansowy o ustalonych standardach jakościowych (cechuje go przede wszystkim powtarzalność i typowość) - tylko cena umożliwia odróżnienie od siebie przedmiotu zamówienia, który charakteryzuje się ustalonymi w przepisach prawa i niniejszej SIWZ standardami jakościowymi, 2) kredyt zostanie udzielony w złotych polskich (PLN), 3) w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą wziąć udział wszystkie banki, działające w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, 4) zasady polityki kredytowania regulują powszechnie obowiązujące przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, 5) szczegółowy przedmiot zamówienia został wskazany w niniejszej SIWZ, 6) cena kredytu zostanie wyliczona w oparciu o metodologię: oprocentowanie kredytu zmienne oparte o stawkę WIBOR 3M i stałą marżą banku, 7) formą zabezpieczenia kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową podpisany przez Wójta Gminy Dragacz przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. Wykonawca nie może żądać dodatkowego zabezpieczenia obok weksla.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30/10/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 283764.87
Waluta Pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Bank Spółdzielczy w Świeciu
Email wykonawcy: bank@bs-swiecie.pl
Adres pocztowy: ul. Wojska Polskiego 127A
Kod pocztowy: 86-100
Miejscowość: Świecie
Kraj/woj.: kujawsko - pomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 283764.87
Oferta z najniższą ceną/kosztem 283764.87
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 283764.87
Waluta: Pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.