eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Zakup i dostawa odzieży roboczej i ochronnej oraz środków ochrony osobistej

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-10-26

Ogłoszenie nr 510210445-N-2020 z dnia 26-10-2020 r.

3 Regionalna Baza Logistyczna: Zakup i dostawa odzieży roboczej i ochronnej oraz środków ochrony osobistej

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 561536-N-2020

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

3 Regionalna Baza Logistyczna, Krajowy numer identyfikacyjny 12139041500000, ul. ul. Montelupich 3, 30-901 Kraków, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 261 137 554, e-mail 3rblog.zamowieniapubliczne@ron.mil.pl, faks 261 137 553.
Adres strony internetowej (url): http://www.3rblog.wp.mil.pl
Adres profilu nabywcy: https://www.platformazakupowa.pl/pn/3rblog

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Jednostka Wojskowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Zakup i dostawa odzieży roboczej i ochronnej oraz środków ochrony osobistej

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

127/2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa odzieży roboczej i ochronnej oraz środków ochrony osobistej w ramach 9 zadań. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 3 do SIWZ.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 18.10.00.00 - Odzież branżowa, specjalna odzież robocza i dodatki


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: Odzież robocza i ochronna

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Podstawa prawna: art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp - postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie faktyczne: W przedmiotowym postępowania zaistniała rozbieżność pomiędzy Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) a ogłoszeniem o zamówieniu w zakresie nazewnictwa i numeracji poszczególnych zadań. Numery i nazwy zadań określone w ogłoszeniu o zamówieniu nie odzwierciedlały numerów i nazw we wzorze Formularza cenowego stanowiącym załącznik do SIWZ. A zatem biorąc pod uwagę zapisy SIWZ dot. wymogu złożenia próbek na potwierdzenie, iż zaoferowana dostawa spełnia wymagania zamawiającego, zachodzi wysokie prawdopodobieństwa, iż Wykonawca składając oferty w niniejszym postępowaniu nie posiadał wiedzy na które tak naprawdę zadanie będzie zobowiązany złożyć próbkę. Ponadto do upływu terminu składania ofert w postępowaniu zamawiający nie zmodyfikował treści specyfikacji. Nie została również dokonana zmiana treści ogłoszenia o zamówieniu. Tym samym wada postępowania nie została usunięta w terminie dopuszczonym przepisami ustawy Pzp (art. 38 ust, 4 oraz art. 11c ). Mimo iż w ustawie brak jest wprost normy nakazującej zgodność treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z treścią ogłoszenia o zamówieniu - normę taką można wyprowadzić z przepisów ustawy: przede wszystkim z art. 38 ust. 4a, który nakazuje w przypadku dokonywania zmian treści specyfikacji przed upływem terminu składania ofert, dokonywać także zmiany ogłoszenia o zamówieniu, o ile zmiany specyfikacji wymagają zmiany ogłoszenia o zamówieniu. Nadto art. 7 ust. 1 ustawy Pzp nakazuje zamawiającemu zachowanie uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Z tych norm prawnych należy zatem wyprowadzić normę nakazującą zgodność postanowień specyfikacji z treścią opublikowanego ogłoszenia. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej wady postępowania skutkujące brakiem możliwości zwarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy. Wady te nie wyczerpują jednak wszystkich wadliwości postępowania, jakich może dopuścić się zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. Przesłanką, jaką zamawiający wziął pod uwagę dokonując oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy jest fakt, iż wada była wynikiem naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania oraz to, że jest to okoliczność, której na obecnym etapie nie sposób zweryfikować, sprostować czy dokonać zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu czy treści SIWZ. Istnieje bowiem przypuszczenie że potencjalni wykonawcy mogli podejmować decyzję o przystąpieniu lub nie przystąpieniu do postępowania kierując się zapisami inaczej określonymi w ogłoszeniu o zamówieniu, inaczej w treści specyfikacji.

CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Obuwie robocze i ochronne

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Podstawa prawna: art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp - postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie faktyczne: W przedmiotowym postępowania zaistniała rozbieżność pomiędzy Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) a ogłoszeniem o zamówieniu w zakresie nazewnictwa i numeracji poszczególnych zadań. Numery i nazwy zadań określone w ogłoszeniu o zamówieniu nie odzwierciedlały numerów i nazw we wzorze Formularza cenowego stanowiącym załącznik do SIWZ. A zatem biorąc pod uwagę zapisy SIWZ dot. wymogu złożenia próbek na potwierdzenie, iż zaoferowana dostawa spełnia wymagania zamawiającego, zachodzi wysokie prawdopodobieństwa, iż Wykonawca składając oferty w niniejszym postępowaniu nie posiadał wiedzy na które tak naprawdę zadanie będzie zobowiązany złożyć próbkę. Ponadto do upływu terminu składania ofert w postępowaniu zamawiający nie zmodyfikował treści specyfikacji. Nie została również dokonana zmiana treści ogłoszenia o zamówieniu. Tym samym wada postępowania nie została usunięta w terminie dopuszczonym przepisami ustawy Pzp (art. 38 ust, 4 oraz art. 11c ). Mimo iż w ustawie brak jest wprost normy nakazującej zgodność treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z treścią ogłoszenia o zamówieniu - normę taką można wyprowadzić z przepisów ustawy: przede wszystkim z art. 38 ust. 4a, który nakazuje w przypadku dokonywania zmian treści specyfikacji przed upływem terminu składania ofert, dokonywać także zmiany ogłoszenia o zamówieniu, o ile zmiany specyfikacji wymagają zmiany ogłoszenia o zamówieniu. Nadto art. 7 ust. 1 ustawy Pzp nakazuje zamawiającemu zachowanie uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Z tych norm prawnych należy zatem wyprowadzić normę nakazującą zgodność postanowień specyfikacji z treścią opublikowanego ogłoszenia. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej wady postępowania skutkujące brakiem możliwości zwarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy. Wady te nie wyczerpują jednak wszystkich wadliwości postępowania, jakich może dopuścić się zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. Przesłanką, jaką zamawiający wziął pod uwagę dokonując oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy jest fakt, iż wada była wynikiem naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania oraz to, że jest to okoliczność, której na obecnym etapie nie sposób zweryfikować, sprostować czy dokonać zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu czy treści SIWZ. Istnieje bowiem przypuszczenie że potencjalni wykonawcy mogli podejmować decyzję o przystąpieniu lub nie przystąpieniu do postępowania kierując się zapisami inaczej określonymi w ogłoszeniu o zamówieniu, inaczej w treści specyfikacji.

CZĘŚĆ NR: 3

NAZWA: Rękawice robocze

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Podstawa prawna: art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp - postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie faktyczne: W przedmiotowym postępowania zaistniała rozbieżność pomiędzy Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) a ogłoszeniem o zamówieniu w zakresie nazewnictwa i numeracji poszczególnych zadań. Numery i nazwy zadań określone w ogłoszeniu o zamówieniu nie odzwierciedlały numerów i nazw we wzorze Formularza cenowego stanowiącym załącznik do SIWZ. A zatem biorąc pod uwagę zapisy SIWZ dot. wymogu złożenia próbek na potwierdzenie, iż zaoferowana dostawa spełnia wymagania zamawiającego, zachodzi wysokie prawdopodobieństwa, iż Wykonawca składając oferty w niniejszym postępowaniu nie posiadał wiedzy na które tak naprawdę zadanie będzie zobowiązany złożyć próbkę. Ponadto do upływu terminu składania ofert w postępowaniu zamawiający nie zmodyfikował treści specyfikacji. Nie została również dokonana zmiana treści ogłoszenia o zamówieniu. Tym samym wada postępowania nie została usunięta w terminie dopuszczonym przepisami ustawy Pzp (art. 38 ust, 4 oraz art. 11c ). Mimo iż w ustawie brak jest wprost normy nakazującej zgodność treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z treścią ogłoszenia o zamówieniu - normę taką można wyprowadzić z przepisów ustawy: przede wszystkim z art. 38 ust. 4a, który nakazuje w przypadku dokonywania zmian treści specyfikacji przed upływem terminu składania ofert, dokonywać także zmiany ogłoszenia o zamówieniu, o ile zmiany specyfikacji wymagają zmiany ogłoszenia o zamówieniu. Nadto art. 7 ust. 1 ustawy Pzp nakazuje zamawiającemu zachowanie uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Z tych norm prawnych należy zatem wyprowadzić normę nakazującą zgodność postanowień specyfikacji z treścią opublikowanego ogłoszenia. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej wady postępowania skutkujące brakiem możliwości zwarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy. Wady te nie wyczerpują jednak wszystkich wadliwości postępowania, jakich może dopuścić się zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. Przesłanką, jaką zamawiający wziął pod uwagę dokonując oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy jest fakt, iż wada była wynikiem naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania oraz to, że jest to okoliczność, której na obecnym etapie nie sposób zweryfikować, sprostować czy dokonać zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu czy treści SIWZ. Istnieje bowiem przypuszczenie że potencjalni wykonawcy mogli podejmować decyzję o przystąpieniu lub nie przystąpieniu do postępowania kierując się zapisami inaczej określonymi w ogłoszeniu o zamówieniu, inaczej w treści specyfikacji.

CZĘŚĆ NR: 4

NAZWA: Środki ochrony osobistej

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Podstawa prawna: art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp - postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie faktyczne: W przedmiotowym postępowania zaistniała rozbieżność pomiędzy Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) a ogłoszeniem o zamówieniu w zakresie nazewnictwa i numeracji poszczególnych zadań. Numery i nazwy zadań określone w ogłoszeniu o zamówieniu nie odzwierciedlały numerów i nazw we wzorze Formularza cenowego stanowiącym załącznik do SIWZ. A zatem biorąc pod uwagę zapisy SIWZ dot. wymogu złożenia próbek na potwierdzenie, iż zaoferowana dostawa spełnia wymagania zamawiającego, zachodzi wysokie prawdopodobieństwa, iż Wykonawca składając oferty w niniejszym postępowaniu nie posiadał wiedzy na które tak naprawdę zadanie będzie zobowiązany złożyć próbkę. Ponadto do upływu terminu składania ofert w postępowaniu zamawiający nie zmodyfikował treści specyfikacji. Nie została również dokonana zmiana treści ogłoszenia o zamówieniu. Tym samym wada postępowania nie została usunięta w terminie dopuszczonym przepisami ustawy Pzp (art. 38 ust, 4 oraz art. 11c ). Mimo iż w ustawie brak jest wprost normy nakazującej zgodność treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z treścią ogłoszenia o zamówieniu - normę taką można wyprowadzić z przepisów ustawy: przede wszystkim z art. 38 ust. 4a, który nakazuje w przypadku dokonywania zmian treści specyfikacji przed upływem terminu składania ofert, dokonywać także zmiany ogłoszenia o zamówieniu, o ile zmiany specyfikacji wymagają zmiany ogłoszenia o zamówieniu. Nadto art. 7 ust. 1 ustawy Pzp nakazuje zamawiającemu zachowanie uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Z tych norm prawnych należy zatem wyprowadzić normę nakazującą zgodność postanowień specyfikacji z treścią opublikowanego ogłoszenia. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej wady postępowania skutkujące brakiem możliwości zwarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy. Wady te nie wyczerpują jednak wszystkich wadliwości postępowania, jakich może dopuścić się zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. Przesłanką, jaką zamawiający wziął pod uwagę dokonując oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy jest fakt, iż wada była wynikiem naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania oraz to, że jest to okoliczność, której na obecnym etapie nie sposób zweryfikować, sprostować czy dokonać zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu czy treści SIWZ. Istnieje bowiem przypuszczenie że potencjalni wykonawcy mogli podejmować decyzję o przystąpieniu lub nie przystąpieniu do postępowania kierując się zapisami inaczej określonymi w ogłoszeniu o zamówieniu, inaczej w treści specyfikacji.

CZĘŚĆ NR: 5

NAZWA: Odzież antyelektrostatyczna

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Podstawa prawna: art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp - postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie faktyczne: W przedmiotowym postępowania zaistniała rozbieżność pomiędzy Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) a ogłoszeniem o zamówieniu w zakresie nazewnictwa i numeracji poszczególnych zadań. Numery i nazwy zadań określone w ogłoszeniu o zamówieniu nie odzwierciedlały numerów i nazw we wzorze Formularza cenowego stanowiącym załącznik do SIWZ. A zatem biorąc pod uwagę zapisy SIWZ dot. wymogu złożenia próbek na potwierdzenie, iż zaoferowana dostawa spełnia wymagania zamawiającego, zachodzi wysokie prawdopodobieństwa, iż Wykonawca składając oferty w niniejszym postępowaniu nie posiadał wiedzy na które tak naprawdę zadanie będzie zobowiązany złożyć próbkę. Ponadto do upływu terminu składania ofert w postępowaniu zamawiający nie zmodyfikował treści specyfikacji. Nie została również dokonana zmiana treści ogłoszenia o zamówieniu. Tym samym wada postępowania nie została usunięta w terminie dopuszczonym przepisami ustawy Pzp (art. 38 ust, 4 oraz art. 11c ). Mimo iż w ustawie brak jest wprost normy nakazującej zgodność treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z treścią ogłoszenia o zamówieniu - normę taką można wyprowadzić z przepisów ustawy: przede wszystkim z art. 38 ust. 4a, który nakazuje w przypadku dokonywania zmian treści specyfikacji przed upływem terminu składania ofert, dokonywać także zmiany ogłoszenia o zamówieniu, o ile zmiany specyfikacji wymagają zmiany ogłoszenia o zamówieniu. Nadto art. 7 ust. 1 ustawy Pzp nakazuje zamawiającemu zachowanie uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Z tych norm prawnych należy zatem wyprowadzić normę nakazującą zgodność postanowień specyfikacji z treścią opublikowanego ogłoszenia. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej wady postępowania skutkujące brakiem możliwości zwarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy. Wady te nie wyczerpują jednak wszystkich wadliwości postępowania, jakich może dopuścić się zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. Przesłanką, jaką zamawiający wziął pod uwagę dokonując oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy jest fakt, iż wada była wynikiem naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania oraz to, że jest to okoliczność, której na obecnym etapie nie sposób zweryfikować, sprostować czy dokonać zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu czy treści SIWZ. Istnieje bowiem przypuszczenie że potencjalni wykonawcy mogli podejmować decyzję o przystąpieniu lub nie przystąpieniu do postępowania kierując się zapisami inaczej określonymi w ogłoszeniu o zamówieniu, inaczej w treści specyfikacji.

CZĘŚĆ NR: 6

NAZWA: Obuwie i odzież medyczna

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Podstawa prawna: art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp - postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie faktyczne: W przedmiotowym postępowania zaistniała rozbieżność pomiędzy Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) a ogłoszeniem o zamówieniu w zakresie nazewnictwa i numeracji poszczególnych zadań. Numery i nazwy zadań określone w ogłoszeniu o zamówieniu nie odzwierciedlały numerów i nazw we wzorze Formularza cenowego stanowiącym załącznik do SIWZ. A zatem biorąc pod uwagę zapisy SIWZ dot. wymogu złożenia próbek na potwierdzenie, iż zaoferowana dostawa spełnia wymagania zamawiającego, zachodzi wysokie prawdopodobieństwa, iż Wykonawca składając oferty w niniejszym postępowaniu nie posiadał wiedzy na które tak naprawdę zadanie będzie zobowiązany złożyć próbkę. Ponadto do upływu terminu składania ofert w postępowaniu zamawiający nie zmodyfikował treści specyfikacji. Nie została również dokonana zmiana treści ogłoszenia o zamówieniu. Tym samym wada postępowania nie została usunięta w terminie dopuszczonym przepisami ustawy Pzp (art. 38 ust, 4 oraz art. 11c ). Mimo iż w ustawie brak jest wprost normy nakazującej zgodność treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z treścią ogłoszenia o zamówieniu - normę taką można wyprowadzić z przepisów ustawy: przede wszystkim z art. 38 ust. 4a, który nakazuje w przypadku dokonywania zmian treści specyfikacji przed upływem terminu składania ofert, dokonywać także zmiany ogłoszenia o zamówieniu, o ile zmiany specyfikacji wymagają zmiany ogłoszenia o zamówieniu. Nadto art. 7 ust. 1 ustawy Pzp nakazuje zamawiającemu zachowanie uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Z tych norm prawnych należy zatem wyprowadzić normę nakazującą zgodność postanowień specyfikacji z treścią opublikowanego ogłoszenia. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej wady postępowania skutkujące brakiem możliwości zwarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy. Wady te nie wyczerpują jednak wszystkich wadliwości postępowania, jakich może dopuścić się zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. Przesłanką, jaką zamawiający wziął pod uwagę dokonując oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy jest fakt, iż wada była wynikiem naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania oraz to, że jest to okoliczność, której na obecnym etapie nie sposób zweryfikować, sprostować czy dokonać zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu czy treści SIWZ. Istnieje bowiem przypuszczenie że potencjalni wykonawcy mogli podejmować decyzję o przystąpieniu lub nie przystąpieniu do postępowania kierując się zapisami inaczej określonymi w ogłoszeniu o zamówieniu, inaczej w treści specyfikacji.

CZĘŚĆ NR: 7

NAZWA: Ochrona dróg oddechowych

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29/09/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 25815.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 4

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe MADA Kosiec i Wspólnicy Spółka Jawna
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Słowicza 17
Kod pocztowy: 02-170
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 34822.53
Oferta z najniższą ceną/kosztem 34822.53
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 86493.60
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 8

NAZWA: Odzież robocza i ochronna

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 14/10/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 120000.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 7
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 7
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 7

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 2

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe OPTIMA Piotr Zaniat
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Potkanowska 50
Kod pocztowy: 26-600
Miejscowość: Radom
Kraj/woj.:

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 138311.04
Oferta z najniższą ceną/kosztem 138311.04
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 185730.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 9

NAZWA: Środki ochrony osobistej

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Podstawa prawna: art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp - postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie faktyczne: W przedmiotowym postępowania zaistniała rozbieżność pomiędzy Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) a ogłoszeniem o zamówieniu w zakresie nazewnictwa i numeracji poszczególnych zadań. Numery i nazwy zadań określone w ogłoszeniu o zamówieniu nie odzwierciedlały numerów i nazw we wzorze Formularza cenowego stanowiącym załącznik do SIWZ. A zatem biorąc pod uwagę zapisy SIWZ dot. wymogu złożenia próbek na potwierdzenie, iż zaoferowana dostawa spełnia wymagania zamawiającego, zachodzi wysokie prawdopodobieństwa, iż Wykonawca składając oferty w niniejszym postępowaniu nie posiadał wiedzy na które tak naprawdę zadanie będzie zobowiązany złożyć próbkę. Ponadto do upływu terminu składania ofert w postępowaniu zamawiający nie zmodyfikował treści specyfikacji. Nie została również dokonana zmiana treści ogłoszenia o zamówieniu. Tym samym wada postępowania nie została usunięta w terminie dopuszczonym przepisami ustawy Pzp (art. 38 ust, 4 oraz art. 11c ). Mimo iż w ustawie brak jest wprost normy nakazującej zgodność treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z treścią ogłoszenia o zamówieniu - normę taką można wyprowadzić z przepisów ustawy: przede wszystkim z art. 38 ust. 4a, który nakazuje w przypadku dokonywania zmian treści specyfikacji przed upływem terminu składania ofert, dokonywać także zmiany ogłoszenia o zamówieniu, o ile zmiany specyfikacji wymagają zmiany ogłoszenia o zamówieniu. Nadto art. 7 ust. 1 ustawy Pzp nakazuje zamawiającemu zachowanie uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców. Z tych norm prawnych należy zatem wyprowadzić normę nakazującą zgodność postanowień specyfikacji z treścią opublikowanego ogłoszenia. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej wady postępowania skutkujące brakiem możliwości zwarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy. Wady te nie wyczerpują jednak wszystkich wadliwości postępowania, jakich może dopuścić się zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp. Przesłanką, jaką zamawiający wziął pod uwagę dokonując oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy jest fakt, iż wada była wynikiem naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania oraz to, że jest to okoliczność, której na obecnym etapie nie sposób zweryfikować, sprostować czy dokonać zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu czy treści SIWZ. Istnieje bowiem przypuszczenie że potencjalni wykonawcy mogli podejmować decyzję o przystąpieniu lub nie przystąpieniu do postępowania kierując się zapisami inaczej określonymi w ogłoszeniu o zamówieniu, inaczej w treści specyfikacji.

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.