eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kędzierzyn-Koźle › Wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.Przebudowa drogi powiatowej nr 2051 O ul. Królowej Jadwigi w Kędzierzynie-Koźlu

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-09-14

Ogłoszenie nr 510175262-N-2020 z dnia 14-09-2020 r.

Powiatowe Centrum Usług Wspólnych w Kędzierzynie-Koźlu: Wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Przebudowa drogi powiatowej nr 2051 O ul. Królowej Jadwigi w Kędzierzynie-Koźlu

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 558000-N-2020

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 540126724-N-2020


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


Informacje dodatkowe:
Uchwałą Zarządu Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego nr 69/295/2020 z dnia 21 maja 2020 roku Zamawiający został wyznaczony do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w zadaniu: Przebudowa drogi powiatowej nr 2051 O ul. Królowej Jadwigi w Kędzierzynie-Koźlu. Podstawa prawna: art. 32 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2019 poz. 511 z późn. zm.) oraz art. 16 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 poz. 1843 z późn. zm.). JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA NA RZECZ, KTÓREJ REALIZOWANE JEST POSTĘPOWANIE O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO ORAZ KTÓRA W IMIENIU POWIATU KĘDZIERZYŃSKO-KOZIELSKIEGO ZAWRZE UMOWĘ W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO ZWANA DALEJ JEDNOSTKĄ ORGANIZACYJNĄ Starostwo Powiatowe w Kędzierzynie-Koźlu, Wydział Infrastruktury Drogowej Plac Wolności 13, 47-220 Kędzierzyn-Koźle


I. 1) NAZWA I ADRES:

Powiatowe Centrum Usług Wspólnych w Kędzierzynie-Koźlu, Krajowy numer identyfikacyjny 36620956400000, ul. Konstantego Damrota 30, 47-220 Kędzierzyn-Koźle, woj. opolskie, państwo Polska, tel. 77 472 38 80, e-mail sekretariat@cuwkk.pl, faks 77 4723886 w. 14.
Adres strony internetowej (url): www.bip.cuwkk.pl
Adres profilu nabywcy: NIE DOTYCZY
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
NIE DOTYCZY

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Przebudowa drogi powiatowej nr 2051 O ul. Królowej Jadwigi w Kędzierzynie-Koźlu

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

CUW.26.64.2020.MS

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 2051 O ul. Królowej Jadwigi w Kędzierzynie-Koźlu. Przebudowa planowana jest na odcinku od skrzyżowania z ul. Krzywoustego do skrzyżowania z drogą krajową nr 40 na długości 636 mb. Przedmiot zamówienia składa się z dwóch zakresów: Zakres nr 1 - przebudowa drogi powiatowej nr 2051 O ul. Królowej Jadwigi w Kędzierzynie-Koźlu Zakres nr 2 - przebudowa fragmentu włączenia się drogi powiatowej nr 2051 O do drogi krajowej nr 40 Na przedmiot zamówienia składa się: Zakres nr 1 W ramach wykonanych robót budowlanych w zakresie nr 1 przewiduje się przeznaczenie dla ruchu jednej jezdni (z dwóch obecnie istniejących), natomiast na drugiej przewiduje się wykonanie parkingów dla samochodów osobowych. Parkingi oddzielone będą od jezdni ulicy Królowej Jadwigi pasem zieleni. Dodatkowo przy jezdni ulicy Królowej Jadwigi zostaną wykonane pełnowymiarowe zatoki autobusowe. W ramach zadania powstaną również chodniki z betonowej kostki brukowej oddzielone od jezdni i projektowanych parkingów pasem zieleni oraz ścieżka rowerowa o nawierzchni z betonu asfaltowego. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi również wykonanie nowych warstw bitumicznych wraz z ich wzmocnieniem, wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz dodatkowo wykonanie przebudowy istniejących tam zjazdów i regulacja infrastruktury towarzyszącej (wpusty, włazy kanałowe, zawory). W ramach niniejszego zadania wprowadzony zostanie także projekt stałej organizacji ruchu. Wykonanie prac obejmuje m.in.: - wytyczenie geodezyjne obiektu; - frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej; - rozebranie krawężników, obrzeży, nawierzchni chodników i zjazdów oraz podbudowy z kruszywa kamiennego; - mechaniczne wykonywanie koryt na całej szerokości jezdni i chodników; - ustawienie krawężników betonowych wystających na ławie z oporem oraz krawężników wtopionych na podsypce cementowo-piaskowej; - ustawienie obrzeży na ławie betonowej; - wykonanie stabilizacji podłoża cementem z pospółki; - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego, warstwa dolna, grubość warstwy po zagęszczeniu 20 cm; - wykonanie podbudowy z mieszanek mineralno-bitumicznych, warstwa górna o grubości warstwy po zagęszczeniu 10 cm; - ułożenie warstwy wiążącej z mieszanek mineralno-bitumicznych, o grubości warstwy po zagęszczeniu 6 cm; - ułożenie warstwy ścieralnej z mieszanek mineralno-bitumicznych o grubości warstwy po zagęszczeniu 4 cm; - wykonanie zjazdów na drogi boczne - ulice: Bolesława Śmiałego i Przemysława II oraz na drogę wewnętrzną z mieszanek mineralno-bitumicznych, o grubości warstwy po zagęszczeniu 4 cm (warstwa ścieralna); - wykonanie parkingów z kostki brukowej prostokątnej 20x10 cm o grubości 8 cm, na podsypce z miału kamiennego; - wykonanie ścieżki rowerowej z mieszanek mineralno-bitumicznych, o grubości warstwy po zagęszczeniu 5 cm (warstwa ścieralna); - wykonanie chodników z kostki brukowej prostokątnej 20x10 cm o grubości 8 cm, na podsypce cementowo-piaskowej; - ułożenie nawierzchni zatok autobusowych z kostki rzędowej o wysokości 18 cm; - wykonanie wjazdów do bram z kostki brukowej betonowej 20x10 cm o grubości 8 cm, na podsypce piaskowej; - demontaż studzienek ściekowych ulicznych betonowych; - montaż studzienek ściekowych ulicznych betonowych wraz z przykanalikami; - regulacja infrastruktury towarzyszącej (m.in. pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych, wpustów, włazów kanałowych, zaworów); - wysianie trawy na poboczach; - demontaż i ponowny montaż oznakowania pionowego; - oznakowanie poziome jezdni w technologii grubowarstwowej; - ustawienie tablic informacyjnych o zrealizowanym zadaniu zgodnie z wytycznymi dotyczącymi wyglądu i ustawienia tablic informacyjnych wydanymi przez resort infrastruktury. Zakres nr 2 W ramach wykonanych robót budowlanych w zakresie nr 2 przewiduje się przebudowę wlotu skrzyżowania ul. Królowej Jadwigi z drogą krajową nr 40, wykonanie wysp kanalizujących ruch, pozwalających na wydzielenie lewoskrętu i prawoskrętu dla pojazdów włączających się do ruchu na drodze krajowej. Nawierzchnię wysp stanowić będzie kamienna kostka brukowa 16x18 cm. Wykonanie prac obejmuje m.in.: - wytyczenie geodezyjne obiektu, - frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej, - rozebranie krawężników i ław pod krawężniki z betonu, - rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego, - ustawienie krawężników na ławach betonowych z oporem, - wykonanie stabilizacji podłoża cementem z pospółki, - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego, warstwa dolna o grubości 20 cm, - wykonanie podbudowy z mieszanek mineralno-bitumicznych o grubości warstwy po zagęszczeniu 10 cm, - ułożenie warstwy wiążącej z mieszanek mineralno-bitumicznych, o grubości warstwy po zagęszczeniu 6 cm, - ułożenie warstwy ścieralnej z mieszanek mineralno-bitumicznych, o grubości warstwy po zagęszczeniu 4 cm, - wykonanie podbudowy betonowej z dylatacją, grubość warstwy po zagęszczeniu 20 cm, - wykonanie wysp rozdzielających ruch z kostki rzędowej o wysokości 18 cm. Z uwagi na wykonywanie prac spójnych rodzajowo nieracjonalnym byłoby dzielenie zamówienia na części. Zamawiający umożliwia Wykonawcy dokonanie wizji lokalnej. Pełny oraz dokładny zakres i opis przedmiotu zamówienia określony jest przez: - Dokumentację projektową sporządzoną przez: Przedsiębiorstwo Usługowo-Projektowe "MI" Mirosław Sieja ul. Piłsudskiego 10B/1, 47-223 Kędzierzyn-Koźle; - PRZEDMIARY ROBÓT (stanowią tylko materiał pomocniczy do obliczenia ceny oferty); - STWiO. opublikowane na stronie Zamawiającego www.bip.cuwkk.pl. Wykonanie przedmiotu zamówienia obejmuje ponadto: 1) Wykonanie prac geodezyjnych, jeżeli jest to konieczne; 2) Wykonanie, uzgodnienie i zatwierdzenie projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy; 3) Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu i poinformowanie na piśmie właściwych służb o jej wprowadzeniu (w odpowiednim terminie); 4) Utrzymanie oznakowania w trakcie wykonywania robót; 5) Dokonanie niezbędnych uzgodnień związanych z realizacją zadania (np. z zarządcą drogi, nieruchomości) i koszty z tym związane, jeżeli są konieczne; 6) Zabezpieczenie przed uszkodzeniem drzew usytuowanych w pobliżu wykonywanych robót, jeżeli jest to konieczne; 7) Wycinka drzew będących w kolizji z inwestycją i karczowanie ich pni, jeżeli jest to konieczne; 8) Organizację, zagospodarowanie i oznakowanie budowy oraz likwidację placu budowy; 9) Wykonawca ma obowiązek zorganizować i przeprowadzić roboty w sposób bezpieczny, niestwarzający zagrożenia dla osób przebywających na terenie inwestycji. Szczególnie jest odpowiedzialny za prowadzenie robót budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 06.02.2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny prac podczas wykonywania robót budowlano-montażowych i rozbiórkowych (Dz. U. z 2003 r. Nr 47 poz. 401); 10) W przypadku uszkodzenia istniejących mediów i innych istniejących elementów egzekwowane będzie wyrównanie strat na podstawie kalkulacji powykonawczej oraz strat wynikających z braku zasilania czy transmisji, sporządzonej przez poszkodowanego Użytkownika bądź Właściciela; 11) Utrzymanie porządku w trakcie realizacji robót, systematyczne porządkowanie miejsc wykonywania prac oraz uporządkowanie po zakończeniu robot; 12) Drogi wykorzystywane do obsługi budowy, powinny być utrzymane w czystości i porządku. Zakazuje się zastawiania ww. dróg do parkowania aut budowy. Wykonawca ma obowiązek systematycznie czyścić i spłukiwać z chodników i jezdni kurz, pył i brud spowodowane realizacją budowy; 13) Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Inspektorowi Nadzoru do akceptacji wszystkie rozwiązania robocze, rysunki warsztatowe z odpowiednimi opisami, obliczeniami, próbki materiałów, prototypy wyrobów zarówno ujętych jak i nie ujętych dokumentacją projektową wraz z wymaganymi świadectwami, dopuszczeniami, atestami itp.; przed wykonaniem lub zamówieniem elementów indywidualnych Wykonawca musi sprawdzić ich wymiary na budowie; 14) Przed dokonaniem zamówienia materiałów, urządzeń i wyposażenia Wykonawca ma obowiązek dokonania pomiarów na obiekcie oraz przedstawienia Jednostce Organizacyjnej propozycji materiałowych i kolorystycznych, celem akceptacji; 15) Wykonawca winien wykonać wszelkie czynności niezbędne dla realizacji robót w taki sposób, by w granicach wynikających z konieczności wypełnienia zobowiązań umownych nie zakłócać bardziej niż to jest konieczne porządku publicznego, dostępu użytkowania lub zajmowania dróg, chodników i placów publicznych i prywatnych do i na terenach należących zarówno do Jednostki Organizacyjnej jak i do osób trzecich; 16) Wykonawca winien zabezpieczyć Jednostkę organizacyjną przed wszelkimi roszczeniami, postępowaniami, odszkodowaniami i kosztami jakie mogą być następstwem nieprzestrzegania powyższego postanowienia; 17) Wykonawca winien zabezpieczyć drogi dojazdowe do placu budowy od uszkodzenia przez ruch związany z działalnością Wykonawcy i Podwykonawców, dobierając trasy i używając pojazdów tak, aby szczególny ruch związany z transportem materiałów, urządzeń i sprzętu Wykonawcy na plac budowy ograniczyć do minimum oraz aby nie spowodować uszkodzenia tych dróg; 18) Wykonawca powinien zabezpieczyć i powetować Jednostce organizacyjnej wszelkie roszczenia jakie mogą być skierowane w związku z tym bezpośrednio przeciw Jednostce organizacyjnej, oraz podjąć negocjacje i zapłacić roszczenia jakie wynikną na skutek zaistniałych szkód; 19) Wykonawca ma obowiązek uczestniczyć, na żądanie Jednostki organizacyjnej, w naradach i innych czynnościach w trakcie realizacji przedmiotu Umowy oraz w okresie gwarancji lub rękojmi; 20) Sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, jeżeli odrębne przepisy wymagają sporządzenia takiego planu; 21) Próby i odbiory z udziałem wymaganych instytucji państwowych, inwestora i użytkownika; 22) Wykonanie zaleceń pokontrolnych i poodbiorowych; 23) Zagospodarowanie odpadów - Wykonawca jako wytwórca odpadów, w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 32 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.) i ustawy z dnia 27.04.2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2019r. poz. 1396 ze zm.) ma obowiązek zagospodarowania powstałych, podczas realizacji zadania, odpadów oraz zgłoszenie informacji o wytwarzanych odpadach do systemu BDO, a o sposobie ich zagospodarowania poinformować Zamawiającego. W cenie ryczałtowej Wykonawca ma obowiązek uwzględnić miejsce, odległość i koszt zagospodarowania odpadów. Wytworzone w wyników realizacji przedmiotu zamówienia odpady, należy przekazać do przetwarzania w ramach odzysku lub unieszkodliwienia. Wszystkie odpady, w tym również wszelkiego rodzaju nadziemne, podziemne, nieorganiczne i organiczne pozostałości typu gruz, złom, pnie, korzenie, karpiny itp., należy bez zbędnej zwłoki wywieźć, celem ich zagospodarowania. Magazynowanie odpadów w rejonie placu budowy, prowadzić tylko i wyłącznie w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, zgodnie z protokołem przekazania terenu budowy i realizować w okresie nie dłuższym niż termin realizacji przedmiotu zamówienia i nie dłuższym niż wynikający z przepisów prawa w tym zakresie. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu karty przekazania potwierdzające przekazanie wytworzonych odpadów podmiotowi prowadzącemu działalność w zakresie zagospodarowania danego rodzaju odpadu, legitymującemu się stosownym zezwoleniem wraz z oświadczeniem podmiotu odbierającego odpady, że dopełnił wymogów wynikających z art. 10 lub art. 14 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1592 z późn. zm.), tj. do dnia 5 marca 2020 r. złożył wniosek do właściwego organu o zmianę posiadanego zezwolenia; 24) Zwrot kosztów pobranych od Jednostki organizacyjnej mediów (woda, energia elektryczna) jeżeli takowe wystąpią; 25) Uporządkowanie terenu budowy oraz przywrócenie terenu po zakończeniu robót do stanu pierwotnego; 26) Wykonanie dokumentacji powykonawczej; 27) Wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej; 28) Wykonania kosztorysu powykonawczego w układzie elementów scalonych zgodnym z harmonogramem rzeczowo-finansowym sporządzonym przez Wykonawcę i przedstawienia wraz z ostatnią fakturą (końcową) po całkowitym wykonaniu zadania i podpisaniu bezusterkowego protokołu ostatecznego odbioru robót w rozbiciu na zakres 1 i zakres 2; 29) Oznakowanie drogi zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu; 30) Wykonanie i zamontowanie dwóch tablic informacyjnych - każda na co najmniej jednym słupku o wysokości odpowiadającej umocowaniu znaków drogowych - na początku i na końcu realizacji inwestycji o treści wskazanej przez Jednostkę Organizacyjną. Tablice powinny zostać zamontowane w momencie rozpoczęcia prac budowlanych i podlegają uprzedniej akceptacji przez Jednostkę Organizacyjną.; 31) Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania stosownych zezwoleń wynikających z przepisów ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.) i ustawy z dnia 27.04.2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2019r. poz. 1396 ze zm.) jeżeli wykonanie robót wchodzących w zakres realizacji przedmiotu zamówienia tego wymaga. Finansowanie zamówienia: o Zakres 1 jest współfinansowany ze środków budżetu państwa w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. o Zakres 2 jest finansowany ze środków Powiatu Kędzierzyńsko - Kozielskiego.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7


Dodatkowe kody CPV: 45230000-8, 45200000-9, 45233223-8

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

NIE DOTYCZY

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02/09/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 2724549.79
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 6
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 5
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 2

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: TECHNICAL SOLUTIONS Sp. z o.o.
Email wykonawcy: administracja@technical-solutions.pl
Adres pocztowy: ul. Strzelecka 13B
Kod pocztowy: 47-230
Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
Kraj/woj.: opolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 2305831.52
Oferta z najniższą ceną/kosztem 2305831.52
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 2897252.27
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.