Ogłoszenie z dnia 2020-09-07
Ogłoszenie nr 510169075-N-2020 z dnia 07-09-2020 r.
Gmina Bytom - Miejski Zarząd Dróg i Mostów: Zagospodarowanie zieleni na Rynku w Bytomiu - zamówienie z "wolnej ręki"
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Bytom - Miejski Zarząd Dróg i Mostów, Krajowy numer identyfikacyjny 24013698900000,
ul. ul. Smolenia
35,
41-902
Bytom, woj.
śląskie, państwo
Polska, tel.
323 969 700, e-mail
zamowiani@mzdim.bytom.pl, faks
323 969 702.
Adres strony internetowej (url): www.mzdim.bytom.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zagospodarowanie zieleni na Rynku w Bytomiu - zamówienie z "wolnej ręki"
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):DNP.260.20.2020.WR.RB
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie zieleni na Rynku w Bytomiu. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje m.in: ? remont cząstkowy nawierzchni z kostki kamiennej nieregularnej o wysokości 10 cm na podsypce cementowo piaskowej z wypełnieniem spoin - kostka z odzysku, ? demontaż ławek umożliwiający ich ponowny montaż, ? wykonanie fundamentów betonowo - żelbetowych pod elementy małej architektury, ? montaż konstrukcji spawanych - pergole - 4 szt., ? dostawa donic drewnianych wraz z napełnieniem ziemią i obsadzeniem roślinami bylinowymi i pnączami. Dopuszcza się przy module pergoli wykonanie pojedynczych donic drewnianych o wys.0,5m i szerokości 0,5m tak aby uzyskać wymagany wymiar, ? dostawa i montaż ławek narożnych, ? montaż ławek ( ławki z demontażu), ? ustawienie koszy z odzysku, ? zabezpieczenie drzew obręczami stalowymi, ? zakup donic drewnianych z montażem, napełnieniem ziemia i obsadą roślinami bylinowymi, ? nasadzenia roślin okrywowych. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w: ? przedmiarach robót, ? szczegółowym wykazie roślin, ? dokumentacji technicznej zawierającej m.in. projekty nasadzeń, rysunki. ? wzorze umowy, które stanowią odpowiednie załączniki do niniejszego zaproszenia. Szczegółowy wykaz roślin (w tym ilości) oraz określenie odmian, wysokości, szerokości, koloru, norma sadzeniowych określono w załączniku nr 6 do niniejszego zaproszenia. Ostateczny dobór gatunków roślin oraz ich rozmieszczanie należy uzgodnić z Zamawiającym przed przystąpieniem do wykonania prac. Zamawiający określa minimalny wymagany roczny okres gwarancji i rękojmi na elementy małej architektury oraz zastosowane materiały, liczony od dnia końcowego odbioru robót (zgodnie z protokołem końcowym). Zamawiający wymaga roślin zdrowych zahartowanych oraz prawidłowo uformowanych z zachowaniem charakterystycznego dla gatunku i odmiany pokroju, wysokości, szerokości i długości pędów, a także równomiernego rozkrzewienia i rozgałęzienia. Materiał roślinny musi być zdrowy. Wykonawca winien przedstawić oświadczenie producenta (w przypadku zakupu donic i ławek) lub wystawić osobiście oświadczenie (jeżeli donice lub ławki zostaną przez niego wyprodukowane), iż przedmiot zamówienia spełnia wymogi bezpieczeństwa i że jest on dopuszczony do obrotu. Materiał roślinny powinien być w I wyborze i spełniać następujące wymagania zgodnie z zaleceniami jakościowymi określonymi przez Związek Szkółkarzy Polskich oraz spełniać poniższe wymagania jakościowe: ? Wszystkie rośliny muszą posiadać cechy charakterystyczne dla gatunku i odmiany oraz spełniać bez zastrzeżeń wymagania dotyczące wielkości i gatunku rośliny, ? Byliny muszą posiadać odpowiedni pokrój, dobrze wykształcone pąki liściowe i odpowiednio duży system korzeniowy, ? Korzenie nie mogą być zbyt zbite. Nie dopuszcza się występowania: ? Silnego uszkodzenia mechaniczne łodyg, pąków i korzeni. ? Objawów będących skutkiem niewłaściwego nawożenia i agrotechniki. ? Śladów żerowania szkodników. ? Oznak chorobowych ? Uszkodzeń lub przesuszenia bryły korzeniowej(luźna bryła). Termin wykonania zamówienia: do 14 dni od dnia zawarcia umowy.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 77310000-6
Dodatkowe kody CPV: 45220000-5
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
24/08/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
180798.79
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: FIORI Sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
226500.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówieni na podstawie art. 67 ust 1 pkt 4 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W dniu 22.05.2020 r. Zamawiający ogłosił postepowanie w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn. zagospodarowania zieleni na Rynku w Bytomiu. Zgodnie z kosztorysem inwestorskim, na realizację zadania przeznaczono kwotę: 230 000,00 zł brutto.
W wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, nie wpłynęła żadna oferta. W związku
z powyższym, zgodnie z treścią art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, w uwagi na brak żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu
Z rozeznania rynku oraz przeprowadzonych rozmów wynika, iż brak ofert wiąże się
z ogłoszonym stanem pandemii COVID-19, brakami kadrowymi w firmach wykonawczych, bądź ich całkowitymi likwidacjami z uwagi na trudną sytuację gospodarczą, a także bardzo wydłużonymi procedurami produkcyjnymi.
Ogłoszenie kolejnej procedury konkurencyjnej spowodowałoby wydłużenie procesu wyboru Wykonawcy o co najmniej miesiąc, oczywiście o ile zostałyby złożone jakiekolwiek oferty. W konsekwencji, wykonanie zlecenia mogłoby nastąpić dopiero w okresie jesiennym, bądź w ogóle uniemożliwiłoby wykonanie tego zamówienia.
Mając na uwadze powyższą sytuację, specyfikę przedmiotu zamówienia i w konsekwencji bardzo pilną potrzebą wykonania zadania związanego z zagospodarowaniem zieleni na Rynku (w sezonie letnim) przeprowadzono rozeznanie telefoniczne czy któraś z firm podejmie się wykonania zadania. W wyniku tego rozeznania ustalono, iż tylko jedna firma Grupa Fiori Spółka z o.o. ul. Gliwicka 213 Tarnowskie Góry wyraziła gotowość wykonania zadania. Ponadto firma ta spełnia warunki udziału w postepowaniu postawione przez Zamawiającego, a także deklaruje wykonanie zamówienia w określonych pierwotnie terminach oraz jest gotowa przystąpić do prac.
Zamawiający dochował należytej staranności, tj. wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie konkurencyjnym z uwzględnieniem wiążących go terminów. Art. 67 ust 1 pkt 4 ustawy Pzp daje Zamawiającemu możliwość udzielenia zamówienia z wolnej ręki w przypadku jeśli w postępowaniu prowadzonym uprzednio
w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, i nie zostały złożone żadne oferty.
Mając na uwadze przytoczone okoliczności zaproszenie do negocjacji skierowano do wykonawcy - Grupa Fiori Spółka z o.o. ul. Gliwicka 213 Tarnowskie Góry, który jako jedyny jest w stanie dotrzymać wymaganego przez MZDiM terminu oraz warunków jakie postawił Zamawiający w ogłoszonym postepowaniu przetargowym.
INNE PRZETARGI Z BYTOMIA
- "Remont dachu, przemurowanie kominów, wymiana obróbek blacharskich, wymiana rynien, pionów spustowych w budynku mieszkalnym przy ul. Wyleżoła 4 w Rudzie Śląskiej dla SRK S.A.
- Dowóz uczniów niepełnosprawnych do Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 2 w Bytomiu w roku szkolnym 2024/2025
- "Roboty budowlane w zakresie rozprowadzenia instalacji centralnego ogrzewania w lokalach mieszkalnych będących własnością Spółki Restrukturyzacji Kopalń S.A.... Części I, II i III"
- "Dostawa spoiwa mineralnego dla Spółki Restrukturyzacji Kopalń S.A. Oddział KWK "Pokój I - Pokój II" Ruch Pokój II"
- Malowanie ścian oraz sufitów w tym prace na wysokościach, w klatce schodowej, holu oraz korytarzach, w obrębie od parteru do 4 piętra, w budynku A zlokalizowanym w Bytomiu przy Placu Akademickim 17
- Wykonywanie specj. badań b. pracowników zlikwidowanych kopalń, którzy narażeni byli na działanie pyłów zwłókn. i czynników rakotwórczych dla Spółki Restrukturyzacji Kopalń S.A. O/KWKCL Część I i II
więcej: przetargi w Bytomiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa i modernizacja infrastruktury drogowej, rewitalizacja obszaru miasta Nowa Sarzyna oraz modernizacja infrastruktury turystycznej i społecznej
- Adaptacja przyziemia budynku nr 20 na terenie USK nr 2 w Szczecinie przy ul. Powstańców Wlkp. 72, obejmująca przebudowę i remont pomieszczeń na Regionalne Centrum Medycyny Cyfrowej PUM w Szczecinie
- Zabezpieczenie osuwiska wraz z rozbudową odcinka DW 958 w m. Bielanka
- Zaprojektowanie i wykonanie przebudowy istniejącej nawierzchni bitumicznej pomiędzy budynkami Gospodarcza 22 i Gospodarcza 24 w Lublinie oraz sprawowanie nadzoru autorskiego.
- Budowa ogólnodostępnej infrastruktury sportowej przy Szkole Podstaw w Ustjanowej Górnej w ramach zadania pn. "Rozwój ogólnodostępnej infrastruktury sportowej przy Szkole Podstaw w Ustjanowej Górnej"
- "Przebudowa drogi gminnej nr 164027 N w miejscowości Niedźwiedź"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.