eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Polkowice › Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych selektywnie zebranych z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-08-06

Ogłoszenie nr 510164296-N-2019 z dnia 06-08-2019 r.

Związek Gmin Zagłębia Miedziowego: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych selektywnie zebranych z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 550156724-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Związek Gmin Zagłębia Miedziowego, Krajowy numer identyfikacyjny 39030957700000, ul. ul. Mała 1, 59-100 Polkowice, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 76 840 14 90, e-mail biuro@zgzm.pl, faks 76 840 14 99.
Adres strony internetowej (url): http://zgzm.pl/

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych selektywnie zebranych z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

AD.271.3.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych selektywnie zebranych z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego. Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik do zaproszenia do negocjacji

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 90500000-2


Dodatkowe kody CPV: 90510000-5, 90512000-9, 90513000-6, 90513100-7, 90511200-4

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05/08/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 861332.40
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Polkowicka Dolina Recyklingu Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Dąbrowskiego 2
Kod pocztowy: 59-100
Miejscowość: Polkowice
Kraj/woj.: dolnośląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 760002.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 760002.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 760002.00
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W miesiącu lipcu 2019 roku firma Remondis Legnica Sp. z o.o. - Wykonawca usługi pn. "Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego oraz administrowanie Centralnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych" poinformował Zamawiającego o przewidywanym wcześniejszym niż planowano osiągnięciu maksymalnych ilości odpadów komunalnych selektywnie zebranych wynikających z Aneksu nr 11/2018 z dnia 25.09.2018 r. do umowy GO/195/15 z dnia 15.10.2015 r. Zasygnalizował także możliwość wcześniejszego wyczerpania maksymalnych ilości odpadów objętych przedmiotowym zamówieniem w zakresie realizowanych usług dodatkowych. Dokonując analizy przedmiotowego pisma dokonano wyliczenia średniomiesięcznych ilości odpadów selektywnie zebranych w ramach przedmiotowej umowy i ustalono, że w okresie od miesiąca lutego 2019 (miesiąc, w którym nastąpiło przekroczenie maksymalnej ilości odpadów selektywnie zebranych określonej w zamówieniu podstawowym) do miesiąca czerwca 2019 roku, ilość ta wyniosła średniomiesięcznie 471,563 Mg, czyli o 115,618 Mg (32,58%) miesięcznie więcej, niż wynikało to ze średniomiesięcznej ilości odpadów wyliczonej podczas analizy ilości odpadów przeprowadzonej w czerwcu 2018 r. w związku z udzieleniem zamówienia uzupełniającego (wówczas była to wartość 355,945 Mg). Co więcej, przyjmując do wyliczeń okres od miesiąca marca 2019 r. do czerwca 2019 r. średniomiesięczna ilość odpadów segregowanych wynosi: 534,094 Mg, czyli o 178,149 Mg (50,04%) miesięcznie więcej w stosunku do wartości średniomiesięcznej z 2018 r. Zamawiający dokonując w czerwcu 2018 r. oszacowania wielkości zamówienia uzupełniającego, pomimo dochowania należytej staranności, nie był w stanie przewidzieć tak znacznego wzrostu ilości odpadów wytwarzanych przez mieszkańców Związku Gmin Zagłębia Miedziowego. Analiza ilości odebranych odpadów selektywnie zebranych potwierdza, że maksymalna ilość odpadów segregowanych, ustalona Aneksem nr 11/2018 z dnia 25.09.2018 r., ulegnie wyczerpaniu przed zakończeniem okresu realizacji umowy GO/195/15 z dnia 15.10.2015 r. (30.09.2019 r.). Obecnie (m-c lipiec br.), po uwzględnieniu danych o ilości odebranych odpadów z m-ca czerwca 2019 r., pozostało 419,420 Mg odpadów selektywnych, które wykonawca ma obowiązek odebrać i zagospodarować w ramach zawartej umowy. Powyższa analiza pozwala przyjąć założenie, że przekroczenie maksymalnej ilości odpadów segregowanych może nastąpić jeszcze w m-cu lipcu br. lub w pierwszym tygodniu m-ca sierpnia br. Podkreślić należy, że odbiór odpadów jest usługą, która powinna być świadczona w sposób ciągły i niezakłócony. Konsekwencje wystąpienia przerwy w świadczeniu tej usługi mogłyby spowodować wystąpienie zagrożenia epidemiologicznego i dotknęłyby przede wszystkim mieszkańców. Niewątpliwie niezwłoczne wykonanie zamówienia leży w interesie publicznym, gdyż wystąpienie zagrożenia epidemiologicznego mogłoby się wiązać z zagrożeniem życia i zdrowia mieszkańców. Z uwagi na szczególny charakter usługi dotyczącej odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych oraz biorąc pod uwagę negatywne skutki dla mieszkańców, niemożliwe jest zaniechanie odbioru odpadów selektywnych przez okres dwóch miesięcy (sierpień-wrzesień 2019 r.). W związku z wyczerpaniem limitów określonych w umowie GO/195/15 z dnia 15.10.2015 r., Zamawiający jest zobowiązany udzielić zamówienia w zakresie odbioru i zagospodarowania selektywnych odpadów komunalnych celem zapewnienia ciągłości realizacji przedmiotowej usługi. Art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych umożliwia zamawiającemu udzielenie zamówienia z wolnej ręki, gdy: 1) ze względu na wyjątkową sytuację wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia; 2) wyjątkowa sytuacja nie wynika z przyczyn leżących po stronie zamawiającego; 3) zamawiający nie mógł jej przewidzieć; 4) niemożliwe jest zachowanie terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Wobec zaistniałej sytuacji i spełnieniu łącznie powyższych przesłanek, wynikających z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, a także mając na względzie negatywne konsekwencje wystąpienia przerwy w świadczeniu usługi odbioru i zagospodarowania selektywnych odpadów komunalnych, mogące spowodować zagrożenie epidemiologiczne (w szczególności w okresie letnich upałów), zamawiający jest zobowiązany zapewnić ciągłość świadczenia usługi odbioru odpadów komunalnych selektywnych i zlecić jej wykonanie zgodnie z wyżej powołanym przepisem ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.