eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jaworzno › Kompleksowe usługi utrzymania czystości i porządku w budynku Sądu Rejonowego w Jaworznie wraz z utrzymaniem czystości na przylegających terenach zewnętrznych.



Ogłoszenie z dnia 2019-07-24

Ogłoszenie nr 510153444-N-2019 z dnia 24-07-2019 r.

Sąd Rejonowy w Jaworznie: Kompleksowe usługi utrzymania czystości i porządku w budynku Sądu Rejonowego w Jaworznie wraz z utrzymaniem czystości na przylegających terenach zewnętrznych.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Sąd Rejonowy w Jaworznie, Krajowy numer identyfikacyjny 32277800000000, ul. Grunwaldzka 28, 43-600 Jaworzno, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 327 586 181, e-mail zamowienia@jaworzno.sr.gov.pl , faks 327 586 191.
Adres strony internetowej (url): www.jaworzno.sr.gov.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Sąd

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Kompleksowe usługi utrzymania czystości i porządku w budynku Sądu Rejonowego w Jaworznie wraz z utrzymaniem czystości na przylegających terenach zewnętrznych.

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest stałe, kompleksowe świadczenie usług utrzymania porządku i czystości w budynku Sądu Rejonowego położonego w Jaworznie przy ul. Grunwaldzkiej 28, wraz z utrzymaniem czystości na przylegających terenach zewnętrznych do tego budynku. Łączna powierzchnia użytkowa budynku przeznaczona do sprzątania wynosi 3 214 m2. Łączna powierzchnia terenów zewnętrznych - 4 000 m². Opis przedmiotu zamówienia w tym charakterystyka obiektu oraz zakres prac zawarty w załączniku nr 2 do SIWZ- Istotne postanowienia umowne, wzór umowy oraz załączniku nr 1 do umowy- Opis przedmiotu zamówienia.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 90.91.00.00 - Usługi sprzątania


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zapytanie o cenę

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24/07/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 336468.29
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: QUAVO Sp. z o.o.
Email wykonawcy: przetargi@quavo.pl
Adres pocztowy: ul.Gersona 8
Kod pocztowy: 42-202
Miejscowość: Częstochowa
Kraj/woj.: śląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 413856.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 413856.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 600120.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania o cenę na podstawie art. 69-73 ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie wyboru trybu postępowania Powody zastosowania trybu zapytania o cenę (podać uzasadnienie faktyczne i prawne): Zgodnie z art. 70 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2018, poz. 1986 ze zm.) tryb zapytania o cenę może być zastosowany, kiedy Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę, jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych, a wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8.tj. kwoty 144 000 euro dla dostaw i usług. Ustawa Prawo zamówień publicznych nie określa, co należy rozumieć przez dostawy lub usługi powszechnie dostępne o ustalonych standardach jakościowych. Zgodnie z definicją słownikową powszechna dostępność oznacza produkt lub usługę o charakterze masowym, powtarzalnym, bardzo popularnym, seryjnym, pospolitym, typowym w danej branży zamówień, łatwo dostępnym na rynku lokalnym, ogólnopolskim czy europejskim, tzn. takie, które są wszędzie na rynku oferowane, a tym samym można je nabyć od wielu podmiotów bez względu na miejscowość i czas. Dostawy i usługi powszechnie dostępne to dobra popularne zaspokajające potrzeby wszystkich kategorii odbiorców publicznych i prywatnych. Natomiast przez ustalone standardy jakościowe należy rozumieć rzecz czy usługę znormalizowaną, spełniające przeciętne wymagania stawiane dla danego asortymentu (grupy towarowej), grupy usług (typy lub gatunki dokładnie określone), powtarzalne cechy jakościowe i techniczne rzeczy i usług, nie wymagające skomplikowanego opisu, indywidualnego podejścia, nie podlegające specyficznym wymaganiom, normom. Obie cechy przedmiotu zamówienia tj. powszechna dostępność oraz ustalone standardy jakościowe występować muszą równocześnie. Przedmiotem wyżej przytoczonego postępowania jest świadczenie kompleksowej usługi utrzymania czystości i porządku w budynku Sądu Rejonowego w Jaworznie wraz z utrzymaniem czystości na przylegających terenach zewnętrznych, która to usługa jest powszechnie dostępna i posiada ustalone standardy jakościowe. Niewątpliwie faktem jest, że wyżej wskazana usługa jest oferowana przez liczne podmioty na rynku, co umożliwia łatwy dostęp do niej praktycznie nieograniczonej liczbie konsumentów, a co łączy się wprost z powszechną konsumpcją. Zgodnie z obowiązującą wykładnią, przesłankę art. 70 ustawy PZP należy rozumieć, jako możliwość realizacji typowych w danej branży zamówień, przez większość podmiotów tej branży. Przedmiotowe usługi można nabywać bez względu na czas czy miejscowość, co dodatkowo wypełnia omawiane tu przesłanki. Natomiast przyjęcie, że usługi utrzymania czystości i porządku są standardowe oznacza, że niezależnie od faktu, kto będzie ich wykonawcą (a jest przynajmniej pięciu wykonawców świadczących przedmiotowe usługi), jedyną różnicą będą zaoferowane ceny (tzn. sam przedmiot jest zestandaryzowany - identyczny, niezależnie od tego, który z wykonawców go wykona). Powyższe ustalenia jednoznacznie wskazują, iż świadczenie wyżej wymienionych usług spełnia założenia ustawodawcy określone w art. 70 ustawy Prawo zamówień publicznych. Dodatkowo szacowana wartość zamówienia obejmuje kwotę poniżej tzw. progów unijnych (art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych) tj. w ramach postępowania realizowanego w procedurze krajowej do kwoty 144 000 euro. Tym samym, usługa została przez zamawiającego uznana za powszechnie dostępną na rynku, standardy jakościowe usługi są jasno sprecyzowane i porównywalne, a jedynym czynnikiem różnicującym przedmiotowe usługi jest cena. Reasumując, wszystkie wskazane na początku przesłanki zastosowania trybu zapytania o cenę występujące w ustawie Prawo zamówień publicznych zostały spełnione, a więc nie ma żadnych przeciwwskazań do realizacji postępowania w tym właśnie trybie.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.