eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wrocław › Dostawa sprzętu laboratoryjnego na potrzeby jednostek Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-08-13

Ogłoszenie nr 510152353-N-2020 z dnia 13-08-2020 r.

Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich: Dostawa sprzętu laboratoryjnego na potrzeby jednostek Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 544041-N-2020

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 540096833-N-2020


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich, Krajowy numer identyfikacyjny 00028898100000, ul. Wybrzeże L.Pasteura 1, 50-367 Wrocław, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 71 7841174, e-mail monika.komorowska@am.wroc.pl, faks 71 7840045.
Adres strony internetowej (url): www.umed.wroc.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Dostawa sprzętu laboratoryjnego na potrzeby jednostek Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

UMW/AZ/PN-59/20

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa sprzętu medycznego na potrzeby jednostek Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu Przedmiot zamówienia podzielono na 11 części osobno ocenianych, tj.: Część 1 Komputerowa zamrażarka do kontrolowanego zamrażania materiałów biologicznych w workach na potrzeby Katedry i Kliniki Hematologii, Nowotworów Krwi i Transplantacji Szpiku Część 2 Zestaw do analizy białek na potrzeby Katedry i Zakładu Biologii Molekularnej i Komórkowej Część 3 Naczynie kriogeniczne z wózkiem i monitorem poziomu azotu na potrzeby Katedry i Zakładu Immunologii Klinicznej Część 4 Zamrażarka niskotemperaturowa - 86 st. C na potrzeby Pracowni Przesiewowych Testów Aktywności Biologicznej i Gromadzenia Materiału Biologicznego Część 5 Autoklaw przenośny na potrzeby Katedry i Zakładu Patomorfologii Część 6 Mini inkubator z termostatem i funkcją wytrząsania oraz z wyposażeniem dodatkowym na potrzeby Katedry i Zakładu Farmakognozji i Leku Roślinnego Część 7 Wirówka z chłodzeniem i wyposażeniem na potrzeby Katedry i Kliniki Chorób Wewnętrznych, Pneumonologii i Alergologii Część 8 Inkubator z atmosferą CO2/O2 na potrzeby Samodzielnej Pracowni Biofizyki Układu Nerwowego Część 9 Pompa perystaltyczna na prąd stały na potrzeby Samodzielnej Pracowni Biofizyki Układu Nerwowego Część 10 Infuzyjna pompa strzykawkową z nakładką na 10 strzykawek na potrzeby Samodzielnej Pracowni Biofizyki Układu Nerwowego Część 11 Trans Blot Turbo na potrzeby Katedry i Zakładu Biochemii Lekarskiej 2. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w Arkuszu informacji technicznej, stanowiącym załącznik nr 2 część 1-11 do Siwz. Szczegółowe warunki i zasady realizacji umowy określa wzór umowy (zał. nr 5 do Siwz). 3. Wykonawca winien podać w Formularzu ofertowym (wzór - załącznik nr 1 część 1-11 do Siwz) cenę realizacji przedmiotu zamówienia. 4. Zamawiający wymaga, by przedmiot zamówienia był dopuszczony do obrotu na terytorium Polski oraz spełniał wymogi zawarte w Arkuszu informacji technicznej (wzór - załącznik nr 2 część 1-11 do Siwz). 5. Miejsce dostawy: Część 1 Katedra i Klinika Hematologii, Nowotworów Krwi i Transplantacji Szpiku wyb. Ludwika Pasteura 4, 50-367 Wrocław Część 2 Katedra i Zakład Biologii Molekularnej i Komórkowej ul. Borowska 211A, 50-556 Wrocław Część 3 Katedra i Zakład Immunologii Klinicznej ul. Chałubińskiego 5, 50-368 Wrocław Część 4 Pracownia Przesiewowych Testów Aktywności Biologicznej i Gromadzenia Materiału Biologicznego ul. Borowska 211A, 50-556 Wrocław Część 5 Katedra i Zakład Patomorfologii ul. K. Marcinkowskiego 1, 50-368 Wrocław Część 6 Katedra i Zakład Farmakognozji i Leku Roślinnego ul. Borowska 211 A, 50-556 Wrocław Część 7 Katedra i Klinika Chorób Wewnętrznych, Pneumonologii i Alergologii ul. Marii Skłodowskiej-Curie 66, 50-369 Wrocław Część 8-10 Samodzielna Pracownia Biofizyki Układu Nerwowego ul. T. Chałubińskiego 3a, 50-368 Wrocław Część 11 Katedra i Zakład Biochemii Lekarskiej ul. Chałubińskiego 10, 50-368 Wrocław 6. Warunki i zasady realizacji umowy określa wzór umowy (wzór - zał. nr 5 do SIWZ). 7. Wykonawca winien podać w Formularzu ofertowym (wzór - zał. nr 1 część 1-11 do SIWZ) cenę realizacji przedmiotu zamówienia.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 38000000-5


Dodatkowe kody CPV: 39711120-6, 33191110-9, 42931100-2, 33152000-0, 42122510-8, 33194110-0

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Zestaw do analizy białek na potrzeby Katedry i Zakładu Biologii Molekularnej i Komórkowej

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31/07/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 10051.08
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: BIO-RAD POLSKA Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Przyokopowa 33
Kod pocztowy: 01-208
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: Polska

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 9644.41
Oferta z najniższą ceną/kosztem 9644.41
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 9644.41
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 4

NAZWA: Zamrażarka niskotemperaturowa - 86 st. C na potrzeby Pracowni Przesiewowych Testów Aktywności Biologicznej i Gromadzenia Materiału Biologicznego

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22/07/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 43685.54
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: "ALAB" Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Stępińska 22/30 lok. 222
Kod pocztowy: 00-739
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: Polska

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 53628.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 46005.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 53628.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 5

NAZWA: Autoklaw przenośny na potrzeby Katedry i Zakładu Patomorfologii

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17/07/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 7100.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: A-BIOTECH M. Zemanek-Zboch Sp. J.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Strzegomska 260A/4
Kod pocztowy: 54-432
Miejscowość: Wrocław
Kraj/woj.: Polska

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 8733.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 8733.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 10945.20
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 6

NAZWA: Mini inkubator z termostatem i funkcją wytrząsania oraz z wyposażeniem dodatkowym na potrzeby Katedry i Zakładu Farmakognozji i Leku Roślinnego

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12/08/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 15040.65
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Th. Geyer Polska Sp. z o.o.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Czeska 22A
Kod pocztowy: 03-902
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: Polska

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 13663.39
Oferta z najniższą ceną/kosztem 13663.39
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 16031.82
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 7

NAZWA: Wirówka z chłodzeniem i wyposażeniem na potrzeby Katedry i Kliniki Chorób Wewnętrznych, Pneumonologii i Alergologii

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21/07/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 19056.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: MPW MED. INSTRUMENTS Spółdzielnia Pracy
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Boremlowska 46
Kod pocztowy: 04-347
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: Polska

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 20614.74
Oferta z najniższą ceną/kosztem 20614.74
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 20614.74
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 10

NAZWA: 10 Infuzyjna pompa strzykawkową z nakładką na 10 strzykawek na potrzeby Samodzielnej Pracowni Biofizyki Układu Nerwowego

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 05/08/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 10804.88
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Science Products GmbH Deutschland/ Niemcy
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Hofheimer Straße 63
Kod pocztowy: 65-719
Miejscowość: Hofheim
Kraj/woj.: Niemcy

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

tak
Skrót literowy nazwy państwa: DE

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 12142.15
Oferta z najniższą ceną/kosztem 12142.15
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 12142.15
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 9

NAZWA: Pompa perystaltyczna na prąd stały na potrzeby Samodzielnej Pracowni Biofizyki Układu Nerwowego

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

1. Zamawiający niniejszym unieważnia ww. postępowanie, na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 1) Prawa zamówień publicznych (Pzp), ponieważ nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu. 2. Wobec powyższego Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania.

CZĘŚĆ NR: 11

NAZWA: Trans Blot Turbo na potrzeby Katedry i Zakładu Biochemii Lekarskiej

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

1. Zamawiający niniejszym unieważnia ww. postępowanie, na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 4 Prawa zamówień publicznych (Pzp), ponieważ cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny tej oferty. 2. Zamawiający stwierdził, że cena brutto: 12 362,83 PLN złożonej oferty w przedmiotowym postępowaniu (przez Wykonawcę BIO-RAD Polska Sp. z o.o., ul. Przyokopowa 33, 01-208 Warszawa) przewyższają kwotę jaką Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia t.j. brutto 9 868,39 PLN. 3. Wobec powyższego Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania.

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.