eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Strzelce Krajeńskie › "Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 5.621.000,00 zł (słowniepięć milionów sześćset dwadzieścia jeden tysięcy złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego 2020 roku deficytu budżetu Gminy Strzelce Krajeńskie w wysokości 3.531.000,00 zł (słownietrzy miliony pięćset trzydzieści jeden tysięcy złotych) i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w wysokości 2.090.000,00 zł (słowniedwa miliony dziewięćdziesiąt tysięcy złotych)"

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-07-27

Ogłoszenie nr 510136504-N-2020 z dnia 27-07-2020 r.

Gmina Strzelce Krajeńskie: "Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 5.621.000,00 zł (słownie: pięć milionów sześćset dwadzieścia jeden tysięcy złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego 2020 roku deficytu budżetu Gminy Strzelce Krajeńskie w wysokości 3.531.000,00 zł (słownie: trzy miliony pięćset trzydzieści jeden tysięcy złotych) i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w wysokości 2.090.000,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćdziesiąt tysięcy złotych)"

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 552227-N-2020

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Strzelce Krajeńskie, Krajowy numer identyfikacyjny 21096676300000, ul. Al. Wolności 48, 66-500 Strzelce Krajeńskie, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 95 763 11 30, e-mail urzad@strzelce.pl, faks 957 633 294.
Adres strony internetowej (url): www.strzelce.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 5.621.000,00 zł (słownie: pięć milionów sześćset dwadzieścia jeden tysięcy złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego 2020 roku deficytu budżetu Gminy Strzelce Krajeńskie w wysokości 3.531.000,00 zł (słownie: trzy miliony pięćset trzydzieści jeden tysięcy złotych) i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w wysokości 2.090.000,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćdziesiąt tysięcy złotych)"

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

IR.271.16.2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Nazwa zamówienia: "Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 5.621.000,00 zł (słownie: pięć milionów sześćset dwadzieścia jeden tysięcy złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego 2020 roku deficytu budżetu Gminy Strzelce Krajeńskie w wysokości 3.531.000,00 zł (słownie: trzy miliony pięćset trzydzieści jeden tysięcy złotych) i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w wysokości 2.090.000,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćdziesiąt tysięcy złotych)" 2. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Strzelce Krajeńskie w 2020 roku z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego w 2020 roku deficytu budżetu Gminy Strzelce Krajeńskie w wysokości 3.531.000,00 zł (słownie: trzy miliony pięćset trzydzieści jeden tysięcy złotych) i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w wysokości 2.090.000,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćdziesiąt tysięcy złotych). 3. Wykonawca udziela Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie 5.621.000,00 zł (słownie: pięć milionów sześćset dwadzieścia jeden tysięcy złotych) na warunkach określonych w istotnych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ. 4. Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U.2019.869 ze zm.). 5. Kredyt udzielony będzie na okres od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2027 r. 6. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy kredytowej i prowadzić go będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji umowy kredytowej. 7. Wykonawca otworzy subkonto do rachunku kredytowego najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić je będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji umowy kredytowej. 8. Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego środki kredytu w dniu zawarcia umowy kredytowej, pod warunkiem ustanowienia prawnego zabezpieczenia spłaty kredytu. 9. Kredyt może być uruchomiony jednorazowo lub w transzach. I transza w wysokości 3 021 000,00 zł w terminie od 20 lipca 2020. II transza w wysokości 2 600 000,00 zł w terminie od 01 październik 2020. 10. Uruchomienie kredytu będzie następować w złotych polskich (PLN), w formie bezgotówkowej w ciężar rachunku, o którym mowa w pkt. 7, poprzez realizację dyspozycji Zamawiającego, złożonych w Banku do 7 dni roboczych przed planowanym uruchomieniem transzy kredytu, w zależności od oferty Wykonawcy. 11. Wykonawca dokona uruchomienia wszystkich transz kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego bez naliczania prowizji od niewykorzystanej części kredytu. 12. Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminach wskazanych przez Zamawiającego w dyspozycjach składanych do Wykonawcy. 13. Zamawiający zastrzega sobie prawo anulowania złożonych dyspozycji uruchomienia transzy kredytu na jeden dzień roboczy przed terminem uruchomienia transzy wskazanej w tej dyspozycji. 14. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31.12.2020 roku. 15. Niewykorzystanie kredytu w całości lub w części w terminie określonym w pkt 14 oznacza rezygnację z dalszego wykorzystania kredytu lub jego części. 16. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu. 17. W przypadku rezygnacji Zamawiającego z uruchomienia środków z kredytu, Wykonawcy nie przysługuje prowizja. 18. Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym w oparciu o zmienną stopę procentową równą wysokości stawki bazowej dla depozytów złotowych 3-miesięcznych na rynku międzybankowym z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym miesiąc, za który będą naliczane odsetki, powiększoną o stałą marżę Wykonawcy ustalona na podstawie złożonej oferty. 19. Odsetki będą naliczane na bazie rzeczywistej liczby dni w roku tj. 365 lub 366 dni w roku przestępnym, przy czym miesiąc przyjmuje rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych przypadających w miesiącu. 20. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane w miesięcznych okresach odsetkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego, przy czym: - pierwszy okres odsetkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, w którym nastąpiła wypłata tej transzy, - ostatni okres odsetkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. 21. Spłata odsetek będzie dokonywana po zakończeniu każdego kwartału kalendarzowego. Rata odsetkowa ma być płatna każdego 1 dnia miesiąca następującego po zakończeniu każdego kwartału kalendarzowego. 22. Marża Wykonawcy jest stała w całym okresie kredytowania. 23. Zmiana oprocentowania kredytu następować będzie od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego i ustalana na zasadach określonych w pkt 20. 24. W każdym okresie odsetkowym wchodzącym w skład umownego okresu kredytowania stopa oprocentowania kredytu jest stała. 25. Zamawiający nie wyraża zgody na inne składniki ustalenia ceny kredytu oprócz wymienionych w pkt 18 tj. WIBOR 3M powiększony o marżę Banku. 26. Odsetki oraz raty kredytowe, Wykonawca pobierze w należnej wysokości i w terminach ustalonych w umowie kredytowej z subkonta do rachunku kredytowego, otwartego przez Wykonawcę, o którym mowa w pkt. 7. 27. Za datę spłaty kredytu i odsetek przyjmuje się dzień uznania subkonta do rachunku kredytowego wskazanego w pkt 7. 28. Wykonawca nie pobiera prowizji od niewykorzystanej części lub całości kredytu postawionego do dyspozycji Zamawiającego. 29. Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu w terminie przez niego wskazanym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, doręczonego osobiście, przesyłką listowną lub faksem nie później niż na 5 (pięć) dni roboczych przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu. 30. Wykonawcy nie przysługuje jakakolwiek opłata lub prowizja z tytułu przedterminowej spłaty przez Zamawiającego części lub całości kredytu. 31. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, niewykorzystania części kredytu o czym mowa w pkt 17 i 18 lub zmiany sytuacji finansowej Zamawiającego, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo ustalenia zakresu zmian wysokości ustalonych rat kredytu. 32. Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek dodatkowych opłat i prowizji, w tym za czynności związane ze zmianą warunków umowy lub inne czynności związane z obsługą kredytu, za wyjątkiem opłat ustalonych w umowie kredytowej. 33. Kredyt zostanie spłacony do dnia 31.12.2027 roku. 34. Okres karencji w spłacie rat do dnia 30.03.2026 roku 35. Spłata kredytu nastąpi w 8 ratach płatnych począwszy od 31.03.2026 roku. 36. Raty będą spłacane w następujących wysokościach i terminach: I rata w kwocie 755.250,00zł płatna w terminie do 2026.03.31. II rata w kwocie 755.250,00zł płatna w terminie do 2026.06.30. III rata w kwocie 755.250,00zł płatna w terminie do 2026.09.30. IV rata w kwocie 755.250,00zł płatna w terminie do 2026.12.31. V rata w kwocie 650.000,00zł płatna w terminie do 2027.03.31. VI rata w kwocie 650.000,00zł płatna w terminie do 2027.06.30. VII rata w kwocie 650.000,00zł płatna w terminie do 2027.09.30. VIII rata w kwocie 650.000,00zł płatna w terminie do 2027.12.31. 37. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytowej. 38. Spłata kredytu będzie zabezpieczona poprzez weksel własny in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz deklaracją wekslową do kwoty nie większej niż 1,5 krotności kwoty przyznanego kredytu. 39. Dopuszcza się sytuację, w której Zamawiający wykorzysta środki kredytu w niepełnej wysokości lub ich nie wykorzysta. Stanowić to będzie podstawę zmiany harmonogramu spłaty kredytu. 40. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku zmiany sytuacji finansowej Zamawiającego. 41. W przypadku zmiany sytuacji finansowej Zamawiającego -Zamawiający zobowiązany będzie do przedłożenia dokumentów umożliwiających ocenę sytuacji ekonomiczno-finansowej, celem ustalenia zdolności kredytowej Zamawiającego i w związku z dokonaną analizą i jej wynikiem Wykonawca może odmówić zgody na zmianę warunków umowy. 42. Wszelkie płatności wynikające z umowy będą płatne w złotych polskich. 43. Przy obliczaniu odsetek za miesiące, w których następuje spłata kredytu, Wykonawca uwzględnia, iż za ostatni dzień w tych miesiącach odsetki są wyliczane od salda kredytu pomniejszonego o spłaconą ratę kredytu. 44. Aktualne sprawozdania z wykonania budżetu gminy znajdują się na stronie www.bip.strzelce.pl zakładka Prawo lokalne/ Budżet 45. Kod i nazwa przedmiotu zamówienia wg CPV: 66.11.30.00-5 usługi udzielania kredytu 46. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 47. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 48. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 49. Wykonawca, będzie terminowo przekazywał środki pieniężne na rachunek Zamawiającego. 50. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawca będą prowadzone w walucie polskiej (PLN). 51. Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 Kpc. 52. Zamawiający wyraża zgodę na kontrasygnatę skarbnika na umowie kredytu, wekslu, deklaracji wekslowej. 53. Na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 54. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 55. W Gminie nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U.2019, poz.869 ze zm.). 56. W Gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków. 57. Zamawiający nie posiada zobowiązań z tyt. obligacji, wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu, leasingu. 58. Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom. 59. Zamawiający nie posiada podpisanych umów o charakterze partnerstwa publiczno-prawnego. 60. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019, poz. 1843 ze zm.) i ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1145). III. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP Zamawiający informuje, że w zakresie realizacji zamówienia nie występują czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.).

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 24/07/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 604000.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Lubusko - Wielkopolski Bank Spółdzielczy z siedzibą w Drezdenku
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Chrobrego 7
Kod pocztowy: 66-530
Miejscowość: Drezdenko
Kraj/woj.: lubuskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 329653.41
Oferta z najniższą ceną/kosztem 329653.41
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 496930.56
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.