eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rajcza › Udzielenie kredytów długoterminowych1)Kredyt nr 1 - Kredyt na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań na rok 2020 w wysokości1.350.000,00 PLN. 2)Kredyt nr 2 - Kredyt na wyprzedzające finansowanie projektu "Wspólnie w Harmonii Przyrody, Ciała i Duszy" w roku 2020 w wysokości687.236,32 PLN. 3)Kredyt nr 3 - Kredyt na wyprzedzające finansowanie projektu "Efektywna współpraca partnerskich gmin pogranicza" w roku 2020 w wysokości150.654,15 PLN.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2020-07-22

Ogłoszenie nr 510133436-N-2020 z dnia 22-07-2020 r.

Gmina Rajcza: Udzielenie kredytów długoterminowych: 1)Kredyt nr 1 - Kredyt na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań na rok 2020 w wysokości: 1.350.000,00 PLN. 2)Kredyt nr 2 - Kredyt na wyprzedzające finansowanie projektu "Wspólnie w Harmonii Przyrody, Ciała i Duszy" w roku 2020 w wysokości: 687.236,32 PLN. 3)Kredyt nr 3 - Kredyt na wyprzedzające finansowanie projektu "Efektywna współpraca partnerskich gmin pogranicza" w roku 2020 w wysokości: 150.654,15 PLN.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 547152-N-2020

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Rajcza, Krajowy numer identyfikacyjny 07218269200000, ul. ul. Górska 1, 34-370 Rajcza, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 33 8643155 w. 33, e-mail ksiegowosc@rajcza.com.pl, faks 338 643 887.
Adres strony internetowej (url): www.rajcza.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Udzielenie kredytów długoterminowych: 1)Kredyt nr 1 - Kredyt na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań na rok 2020 w wysokości: 1.350.000,00 PLN. 2)Kredyt nr 2 - Kredyt na wyprzedzające finansowanie projektu "Wspólnie w Harmonii Przyrody, Ciała i Duszy" w roku 2020 w wysokości: 687.236,32 PLN. 3)Kredyt nr 3 - Kredyt na wyprzedzające finansowanie projektu "Efektywna współpraca partnerskich gmin pogranicza" w roku 2020 w wysokości: 150.654,15 PLN.

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZP.271.1.NIEOGR.5.2020

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

I.Kredyt nr 1 - Kredyt na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań na rok 2020 w wysokości: 1.350.000,00 PLN. 1)Rodzaj waluty kredytu - kredyt złotówkowy 2)Okres spłaty: 30 grudnia 2028 r. - zgodnie z harmonogramem spłaty rat stanowiącym załącznik nr 5a do SIWZ 3)Spłata kredytu: kredyt zostanie spłacony w 16 ratach według harmonogramu spłaty rat kredytu (załącznik nr 5a do SIWZ), 4)Terminy spłaty rat do ostatniego dnia danego miesiąca kwartału wg harmonogramu (załącznik nr 5a do SIWZ), 5)Terminy spłaty odsetek: kwartalne do ostatniego dnia miesiąca kwartału. 6)Uruchomienie kredytu po podpisaniu umowy. 7)Kredyt płatny w 3 transzach: oI transza - 675.000,00 PLN - 29.06.2020 r. oII transza - 337.500,00 PLN - 15.09.2020 r. oIII transza - 337.500,00 PLN - 15.12.2020 r. 8)Zabezpieczenie kredytu weksel in. blanco wraz z deklaracją wekslową 9)W umowie kredytowej oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o stawkę WIBOR dla depozytów 3-miesięcznych liczoną jako średnia notowań z miesiąca poprzedzającego miesiąc obrachunkowy powiększoną o stałą w okresie kredytowania marżę banku. 10)Zamawiający zastrzega sobie prawo przedterminowej spłaty kredytu. 11)Odsetki od kredytu będą naliczane od aktualnego zaangażowania kredytowego. 12)Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 13)Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w formularzu ofertowym. 14)Zamawiający udostępni następujące dokumenty: a)Harmonogram spłaty rat kredytu (załącznik nr 5a do SIWZ); b)Uchwała nr XX/122/2020 Rady Gminy o zaciągnięciu kredytu (załącznik nr 6a do SIWZ); c)Sprawozdanie Rb-Z za I kw. 2020 r. (załącznik nr 7 do SIWZ); d)Sprawozdanie Rb-NDS za I kw. 2020 r. (załącznik nr 8 do SIWZ); e)Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Rajcza 2020-2032 (załącznik nr 9 do SIWZ); 1.Wykonawca składa w postępowaniu projekt umowy kredytowej, który winien zawierać wszystkie ustalenia zapisane w SIWZ. 2.Zamawiający dopuszcza możliwość ewentualnego przedłużenia terminu spłaty części kredytu, jeżeli będzie tego wymagała sytuacja finansowa Gminy. 3.Wykonawca winien zagwarantować przyjęcie każdej wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi kosztami. 4.Zamawiający powiadomi Wykonawcę o zamiarze dokonania wcześniejszej spłaty. 5.Jedyną dopuszczalną przez Zamawiającego walutą rozliczeń jest złoty polski (PLN). 6.Maksymalny wymagany przez Zamawiającego termin wypłaty poszczególnych transzy kredytu wynosi 5 dni roboczych, z zastrzeżeniem, że Wykonawca może wskazać okres krótszy, zgodnie z treścią Formularzy ofertowych - załączniki nr 1a. 1b, 1c do Specyfikacji (dla każdego kredytu osobny). Jeżeli Wykonawca nie wskaże w Formularzach ofertowych terminu wypłaty transzy kredytu, bądź też zaznaczy więcej niż jeden termin wypłaty transzy kredytu, wówczas Zamawiający za termin wypłaty przyjmie maksymalny wymagany termin, tj. 5 dni roboczych liczonych od dnia złożenia przez Zamawiającego dyspozycji uruchomienia transzy kredytu. II.Kredyt nr 2 - Kredyt na wyprzedzające finasowanie projektu "Wspólnie w Harmonii Przyrody, Ciała i Duszy" w roku 2020 w wysokości: 687.236,32 PLN. 1)rodzaj waluty kredytu - kredyt złotówkowy 2)Okres spłaty: 30 grudnia 2021 r. - zgodnie z harmonogramem spłaty rat stanowiącym załącznik nr 5b do SIWZ 3)Spłata kredytu: kredyt zostanie spłacony w 1 racie według harmonogramu spłaty rat kredytu (załącznik nr 5b do SIWZ), 4)Terminy spłaty rat do ostatniego dnia danego miesiąca kwartału wg harmonogramu (załącznik nr 5b do SIWZ), 5)Terminy spłaty odsetek: kwartalne do ostatniego dnia miesiąca kwartału. 6)Uruchomienie kredytu po podpisaniu umowy. 7)Zabezpieczenie kredytu weksel in. blanco wraz z deklaracją wekslową 8)W umowie kredytowej oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o stawkę WIBOR dla depozytów 3-miesięcznych liczoną jako średnia notowań z miesiąca poprzedzającego miesiąc obrachunkowy powiększoną o stałą w okresie kredytowania marżę banku. 9)Zamawiający zastrzega sobie prawo przedterminowej spłaty kredytu. 10)Odsetki od kredytu będą naliczane od aktualnego zaangażowania kredytowego. 11)Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 12)Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w formularzu ofertowym. 13)Zamawiający udostępni następujące dokumenty: a)Harmonogram spłaty rat kredytu (załącznik nr 5b do SIWZ); b)Uchwała nr XX/120/2020 Rady Gminy o zaciągnięciu kredytu Rady Gminy o zaciągnięciu kredytu (załącznik nr 6b do SIWZ); c)Sprawozdanie Rb-Z za I kw. 2020 r. (załącznik nr 7 do SIWZ); d)Sprawozdanie Rb-NDS za I kw. 2020 r. (załącznik nr 8 do SIWZ); e)Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Rajcza 2020-2032 (załącznik nr 9 do SIWZ); 1.Wykonawca składa w postępowaniu projekt umowy kredytowej, który winien zawierać wszystkie ustalenia zapisane w SIWZ. 2.Zamawiający dopuszcza możliwość ewentualnego przedłużenia terminu spłaty części kredytu, jeżeli będzie tego wymagała sytuacja finansowa Gminy. 3.Wykonawca winien zagwarantować przyjęcie każdej wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi kosztami. 4.Zamawiający powiadomi Wykonawcę o zamiarze dokonania wcześniejszej spłaty. 5.Jedyną dopuszczalną przez Zamawiającego walutą rozliczeń jest złoty polski (PLN). 6.Maksymalny wymagany przez Zamawiającego termin wypłaty poszczególnych transzy kredytu wynosi 5 dni roboczych, z zastrzeżeniem, że Wykonawca może wskazać okres krótszy, zgodnie z treścią Formularza ofertowego - załączniki nr 1a, 1b, 1c do Specyfikacji (dla każdego kredytu osobny). Jeżeli Wykonawca nie wskaże w Formularzu ofertowym terminu wypłaty transzy kredytu, bądź też zaznaczy więcej niż jeden termin wypłaty transzy kredytu, wówczas Zamawiający za termin wypłaty przyjmie maksymalny wymagany termin, tj. 5 dni roboczych liczonych od dnia złożenia przez Zamawiającego dyspozycji uruchomienia transzy kredytu. III.Kredyt nr 3 - Kredyt na wyprzedzające finasowanie projektu "Efektywna współpraca partnerskich gmin pogranicza" w roku 2020 w wysokości: 150.654,15 PLN. 1)Rodzaj waluty kredytu - kredyt złotówkowy 2)Okres spłaty: 30 grudnia 2021 r. - zgodnie z harmonogramem spłaty rat stanowiącym załącznik nr 5c do SIWZ 3)Spłata kredytu: kredyt zostanie spłacony w 16 ratach według harmonogramu spłaty rat kredytu (załącznik nr 5c do SIWZ), 4)Terminy spłaty rat do ostatniego dnia danego miesiąca kwartału wg harmonogramu (załącznik nr 5c do SIWZ), 5)Terminy spłaty odsetek: kwartalne do ostatniego dnia miesiąca kwartału. 6)Uruchomienie kredytu po podpisaniu umowy. 7)Zabezpieczenie kredytu weksel in. blanco wraz z deklaracją wekslową 8)W umowie kredytowej oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o stawkę WIBOR dla depozytów 3-miesięcznych liczoną jako średnia notowań z miesiąca poprzedzającego miesiąc obrachunkowy powiększoną o stałą w okresie kredytowania marżę banku. 9)Zamawiający zastrzega sobie prawo przedterminowej spłaty kredytu. 10)Odsetki od kredytu będą naliczane od aktualnego zaangażowania kredytowego. 11)Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 12)Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w formularzu ofertowym. 13)Zamawiający udostępni następujące dokumenty: a)Harmonogram spłaty rat kredytu (załącznik nr 5c do SIWZ); b)Uchwała nr XX/121/2020 Rady Gminy o zaciągnięciu kredytu Rady Gminy o zaciągnięciu kredytu (załącznik nr 6c do SIWZ); c)Sprawozdanie Rb-Z za I kw. 2020 r. (załącznik nr 7 do SIWZ); d)Sprawozdanie Rb-NDS za I kw. 2020 r. (załącznik nr 8 do SIWZ); e)Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Rajcza 2020-2032 (załącznik nr 9 do SIWZ); 1.Wykonawca składa w postępowaniu projekt umowy kredytowej, który winien zawierać wszystkie ustalenia zapisane w SIWZ. 2.Zamawiający dopuszcza możliwość ewentualnego przedłużenia terminu spłaty części kredytu, jeżeli będzie tego wymagała sytuacja finansowa Gminy. 3.Wykonawca winien zagwarantować przyjęcie każdej wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi kosztami. 4.Zamawiający powiadomi Wykonawcę o zamiarze dokonania wcześniejszej spłaty. 5.Jedyną dopuszczalną przez Zamawiającego walutą rozliczeń jest złoty polski (PLN). 6.Maksymalny wymagany przez Zamawiającego termin wypłaty poszczególnych transzy kredytu wynosi 5 dni roboczych, z zastrzeżeniem, że Wykonawca może wskazać okres krótszy, zgodnie z treścią Formularza ofertowego - załączniki nr 1a, 1b, 1c do Specyfikacji (dla każdego kredytu osobny). Jeżeli Wykonawca nie wskaże w Formularzu ofertowym terminu wypłaty transzy kredytu, bądź też zaznaczy więcej niż jeden termin wypłaty transzy kredytu, wówczas Zamawiający za termin wypłaty przyjmie maksymalny wymagany termin, tj. 5 dni roboczych liczonych od dnia złożenia przez Zamawiającego dyspozycji uruchomienia transzy kredytu. UWAGA: Dla każdej części zamówienia Oferent przygotowuje osobną ofertę.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: 1) Kredyt nr 1 - Kredyt na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań na rok 2020 w wysokości: 1.350.000,00 PLN.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29/06/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 166595.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Bank Spółdzielczy w Rajczy
Email wykonawcy: bank@bsrajcza.pl
Adres pocztowy: ul. Górska 5
Kod pocztowy: 34-370
Miejscowość: Rajcza
Kraj/woj.: śląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 162183.51
Oferta z najniższą ceną/kosztem 162183.51
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 162183.51
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: 2)Kredyt nr 2 - Kredyt na wyprzedzające finansowanie projektu "Wspólnie w Harmonii Przyrody, Ciała i Duszy" w roku 2020 w wysokości: 687.236,32 PLN.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29/06/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 21166.88
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Bank Spółdzielczy w Rajczy
Email wykonawcy: bank@bsrajcza.pl
Adres pocztowy: ul. Górska 5
Kod pocztowy: 34-370
Miejscowość: Rajcza
Kraj/woj.: śląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 18296.12
Oferta z najniższą ceną/kosztem 18296.12
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 18296.12
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 3

NAZWA: 1)Kredyt nr 3 - Kredyt na wyprzedzające finansowanie projektu "Efektywna współpraca partnerskich gmin pogranicza" w roku 2020 w wysokości: 150.654,15 PLN.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29/06/2020
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 4640.15
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Bank Spółdzielczy w Rajczy
Email wykonawcy: bank@bsrajcza.pl
Adres pocztowy: ul. Górska 5
Kod pocztowy: 34-370
Miejscowość: Rajcza
Kraj/woj.: śląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 4010.83
Oferta z najniższą ceną/kosztem 4010.83
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 4010.83
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.