eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olszanka › Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 594 968,00 zł z przeznaczeniem na refinansowanie wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Olszanka

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-06-27

Ogłoszenie nr 510130485-N-2019 z dnia 27-06-2019 r.

Urząd Gminy w Olszance: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 594 968,00 zł z przeznaczeniem na refinansowanie wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Olszanka

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 542473-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 540091907-N-2019


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Urząd Gminy w Olszance, Krajowy numer identyfikacyjny 54164100000000, ul. Olszanka 37, 08-207 Olszanka, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 083 3575123 w. 31, e-mail wojt.olszanka.wls@gminypolskie.pl, faks 833 575 183.
Adres strony internetowej (url): www.olszanka.gmina.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 594 968,00 zł z przeznaczeniem na refinansowanie wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Olszanka

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZP.271.1.2019.HCh

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 594 968,00 zł z przeznaczeniem na refinansowanie wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Olszanka.1) Kredyt długoterminowy w kwocie 2 594 968,00 zł (słownie: dwa miliony pięćset dziewięćdziesiąt cztery tysiące dziewięćset sześćdziesiąt osiem złotych 00/100) z przeznaczeniem na całkowitą spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów w następujących bankach: o Banku Spółdzielczym w Łosicach - kwota 1.520.754,00 zł (umowa nr 200367/45/13), o Banku Spółdzielczym w Łosicach - kwota 399.242,00 zł (umowa nr 200367/144/15), o Banku Spółdzielczym w Łosicach - kwota 674.972,00 zł (umowa nr 200367/81/JST/IN/18) 2) Dzień podpisania umowy będzie dniem postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego w terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego, z ostatecznym terminem uruchomienia kredytu do dnia 30.06.2019 r., zgodnie z zapisami wybranej oferty. 3) Forma zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 4) Oprocentowanie w okresie obowiązywania umowy: a) Od kwoty należności głównych: o ustalone w oparciu o stawkę bazową WIBOR 3M, powiększoną o stałą marżę. Stawka bazowa ustalana będzie w okresach kwartalnych zgodnie z notowaniem stawki WIBOR 3M na dwa dni robocze przed rozpoczęciem nowego okresu odsetkowego. o Dla pierwszego okresu rozliczeniowego należy przyjąć stawkę WIBOR 3M przyjętą do obliczenia ceny oferty. o O każdej zmianie oprocentowania wynikającej ze zmiany stawki WIBOR 3M Wykonawca powiadomi Zamawiającego w formie pisemnej z podaniem terminu, od którego zmiana będzie obowiązywała, w terminie do 7 dni od daty obowiązywania nowej wartości oprocentowania, w pierwszej kolejności drogą elektroniczną, następnie listem poleconym. Do zawiadomienia dołączony zostanie nowy harmonogram płatności. b) Od kwoty należności przeterminowanych: w przypadku niedotrzymania przez Zamawiającego terminów płatności którejkolwiek z rat, Wykonawcy przysługiwać będzie prawo do naliczania odsetek karnych. Odsetki naliczane będą od dnia następnego po upływie terminu płatności. 5) Spłata odsetek następować będzie na koniec każdego kwartału kalendarzowego, począwszy od 30 września 2019 roku. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym okresie rozliczeniowym w stosunku do liczby dni w roku (przyjmuje się, że każdy rok odsetkowy liczy 365 dni). 6) Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu. Spłata odsetek następować będzie, tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu, na podstawie dokumentów obciążeniowych. 7) Odsetki naliczane będą od kwoty faktycznego zadłużenia, Bank nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowych od zaangażowania kredytu tj. salda niewykorzystanej części kredytu. 8) Odsetki od wykorzystanego kredytu Zamawiający płacić będzie przez cały okres trwania umowy na ostatni dzień każdego kwartału, za który zostały naliczone, począwszy od 30 września 2019 roku. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym okresie rozliczeniowym w stosunku do liczby dni w roku (przyjmuje się, że każdy rok odsetkowy liczy 365 dni). 9) W przypadku, gdy termin spłaty upływa w dniu wolnym ustawowo od pracy, uważa się, że termin spłaty został zachowany, jeżeli spłata rat i odsetek nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty (dni robocze: poniedziałek-piątek). 10) W razie uchybienia przez Zamawiającego terminom i wysokości płatności rat przekraczającego 45 dni, Wykonawcy przysługuje możliwość postawienia umowy w stan natychmiastowej wymagalności, po uprzednim wyznaczeniu zamawiającemu dodatkowego terminu nie krótszego niż 45 dni. 11) Kredyt w kwocie 2 594 968,00 zł będzie spłacany w 46 kwartalnych ratach płatnych w terminie od 30 września 2019 r. do 31 grudnia 2030 r. zgodnie z poniższym harmonogramem: Lp. Data Kwota zadłużenia Spłata 1 25 czerwiec 2019 2 594 968 2 30 wrzesień 2019 2 560 482 34 486 3 31 grudzień 2019 2 535 996 24 486 4 31 marzec 2020 2 469 945 66 051 5 30 czerwiec 2020 2 403 894 66 051 6 30 wrzesień 2020 2 337 843 66 051 7 31 grudzień 2020 2 271 792 66 051 8 31 marzec 2021 2 205 741 66 051 9 30 czerwiec 2021 2 139 690 66 051 10 30 wrzesień 2021 2 073 639 66 051 11 31 grudzień 2021 2 007 588 66 051 12 31 marzec 2022 1 941 537 66 051 13 30 czerwiec 2022 1 875 486 66 051 14 30 wrzesień 2022 1 809 435 66 051 15 31 grudzień 2022 1 743 384 66 051 16 31 marzec 2023 1 677 333 66 051 17 30 czerwiec 2023 1 611 282 66 051 18 30 wrzesień 2023 1 545 231 66 051 19 31 grudzień 2023 1 479 180 66 051 20 31 marzec 2024 1 413 129 66 051 21 30 czerwiec 2024 1 347 078 66 051 22 30 wrzesień 2024 1 281 027 66 051 23 31 grudzień 2024 1 214 976 66 051 24 31 marzec 2025 1 148 925 66 051 25 30 czerwiec 2025 1 082 874 66 051 26 30 wrzesień 2025 1 006 814 76 060 27 31 grudzień 2025 930 754 76 060 28 31 marzec 2026 879 254 51 500 29 30 czerwiec 2026 827 754 51 500 30 30 wrzesień 2026 776 254 51 500 31 31 grudzień 2026 724 754 51 500 32 31 marzec 2027 673 254 51 500 33 30 czerwiec 2027 621 754 51 500 34 30 wrzesień 2027 570 254 51 500 35 31 grudzień 2027 518 754 51 500 36 31 marzec 2028 467 254 51 500 37 30 czerwiec 2028 415 754 51 500 38 30 wrzesień 2028 364 254 51 500 39 31 grudzień 2028 312 754 51 500 40 31 marzec 2029 261 254 51 500 41 30 czerwiec 2029 209 754 51 500 42 30 wrzesień 2029 175 254 34 500 43 31 grudzień 2029 140 754 34 500 44 31 marzec 2030 106 254 34 500 45 30 czerwiec 2030 71 754 34 500 46 30 wrzesień 2030 37 254 34 500 47 31 grudzień 2030 - 37 254 12) Kredyt udzielony będzie na okres 12 lat z okresem spłaty rozpoczynającym się najpóźniej 30 września 2019 r. 13) Ustala się okres karencji w spłacie kredytu do dnia 30.09.2019 roku. 14) Zamawiający przewiduje możliwości zmian w harmonogramie spłat w poszczególnych latach - w okresie spłaty kredytu długoterminowego - bez pobierania dodatkowych opłat z tego tytułu, poza kosztami przedstawionymi w ofercie Wykonawcy. 15) Zamawiający przewiduje możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części zadłużenia z tytułu kredytu długoterminowego. W przypadku wcześniejszej spłaty zadłużenia, Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi opłatami z tego tytułu, a odsetki naliczane będą tylko od aktualnego, pozostałego do spłaty zadłużenia. W przypadku wcześniejszej spłaty zadłużenia Zamawiający poinformuje Wykonawcę w terminie 7 dni przed planowaną spłatą. 16) Wykonawca nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SIWZ w załączniku Nr 1 - formularz ofertowy. 17) Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z zaciągnięcia kredytu bez żadnych konsekwencji finansowych. 18) W przypadku zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej od planowanej, nie będzie to skutkować rozwiązaniem umowy kredytowej oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. 19) Okres kredytowania (wymagany) od dnia podpisania umowy do 31.12.2030 r. 20) Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w PLN 21) Nie dopuszcza się zapłaty prowizji od udzielenia kredytu. 22) Kredyt nie będzie obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ 23) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian redakcyjnych w umowie. 24) Pozytywna opinia RIO o możliwości spłaty zadłużenia zostanie przekazana Wykonawcy który uzyskał zamówienie publiczne przed podpisaniem umowy kredytowej. 25) Zgodnie z artykułem 36a ust. 2 Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonywał usługę związaną z udzieleniem i obsługą kredytu siłami własnymi, bez udziału podwykonawców. 26) Realizacja niniejszego zamówienia nie wymaga zatrudnienia przez wykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę, gdyż jest brak czynności polegających na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.). 27) Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 11/06/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 545987.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Polski Bank Spóldzielczy
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. 3 Maja 3
Kod pocztowy: 06-400
Miejscowość: Ciechanów
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 338164.82
Oferta z najniższą ceną/kosztem 338164.82
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 445368.51
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.