eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Usługa wsparcia utrzymania systemu enova.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-03-26

Ogłoszenie nr 510058784-N-2019 z dnia 26-03-2019 r.

Ministerstwo Edukacji Narodowej: Usługa wsparcia utrzymania systemu enova.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 550052141-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Ministerstwo Edukacji Narodowej, Krajowy numer identyfikacyjny 17793900000000, ul. al. Jana Chrystiana Szucha 25, 00-918 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 223 474 242, e-mail de_men@men.gov.pl, faks 226 215 010.
Adres strony internetowej (url): https://www.gov.pl/web/edukacja

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja rządowa centralna

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Usługa wsparcia utrzymania systemu enova.

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

DE-WZP.261.5.2019.BR

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem Umowy jest usługa wsparcia utrzymania systemu informatycznego enova (zwanego dalej również: "System enova" lub "System"), obejmująca: a) Przedłużenie gwarancji producenta Systemu enova o okres od dnia 1 kwietnia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r. b) Przedłużenie gwarancji o okres od dnia 1 kwietnia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r . na dodatkowe moduły Systemu enova stworzone przez firmę Alt One mieszczącą się przy ul. Modlińskiej 61, 03-199 Warszawa, zwaną dalej partnerem producenta Systemu enova. c) Dodatkowe usługi wsparcia techniczno-merytorycznego Systemu enova wraz z modułami dodatkowymi przez okres od dnia 1 kwietnia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r. w ilości nie przekraczającej 540 roboczogodzin.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 72.20.00.00 - Usługi doradcze w zakresie programowania oprogramowania


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 26/03/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 125208.17
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Dawid Wojnarowski Alt One
Email wykonawcy: info@altone.pl
Adres pocztowy: ul. Bolesława Chrobrego 43
Kod pocztowy: 05-120
Miejscowość: Legionowo
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 151985.77
Oferta z najniższą ceną/kosztem 151985.77
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 151985.77
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
tosownie do art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986, z późn. zm.), zwanej dalej "Pzp", można zastosować tryb z wolnej ręki w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. Ponadto art. 67 ust. 1a Pzp wymaga, aby w opisie zamówienia podstawowego wskazać zakres tych usług lub robót budowlanych oraz warunki na jakich zostaną one udzielone. Zamawiający zastrzegł w pkt II.7) ogłoszenia o zamówieniu nr 28835 z dnia 21 lutego 2017 r., że przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, w wysokości do 50% wartości zamówienia podstawowego. Zgodnie z tym zastrzeżeniem zamówienie może dotyczyć, w szczególności, przedłużenia maksymalnie do 12 dodatkowych miesięcy okresu gwarancji i świadczonych usług, o których mowa była w pkt I.1 i I.2 sopz zamówienia podstawowego (ponad termin zamówienia podstawowego wynoszący 24 miesiące) i/lub dokupienia maksymalnie do 540 dodatkowych godzin serwisowych usługi wsparcia techniczno-merytorycznego, o którym mowa w pkt I.3 sopz zamówienia podstawowego (ponad określone w zamówieniu podstawowym 1080 godzin) wraz z ewentualnym ustaleniem terminu na ich wykorzystanie, nie dłuższym niż 12 miesięcy od dnia zakończenia umowy podstawowej. W ww. ogłoszeniu wskazano następujące warunki na jakich może zostać udzielone zamówienie, tj.: 1) Wysokość procentowa kar umownych nie może być niższa od kar określonych w umowie podstawowej; 2) Warunki finansowe dotyczące zakresu zadań gwarancja na system Enova i gwarancja na dodatkowe moduły: Wynagrodzenie Wykonawcy nie może być wyższe niż wynagrodzenie wynikające z umowy podstawowej dla danego zadania obliczone (zmniejszone) proporcjonalnie do okresu trwania umowy zawartej zgodnie z ust. 1 i zwiększone o wpływ jaki na koszty realizacji zamówienia, w okresie od dnia zawarcia umowy podstawowej, mają: a) zmiany stawki podatku od towarów i usług, b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. Zwiększenie wynagrodzenia w ww. zakresie jest dopuszczalne, jeżeli Wykonawca udowodni przedstawiając odpowiednie dokumenty, że w związku z ww. zmianą i z jej powodu wzrósł koszt realizacji zamówienia oraz udowodni wysokość wpływu zmian na koszty wykonania przez niego zamówienia. 3) Kwota wynagrodzenia za jedną roboczogodzinę nie może być wyższa niż wynikająca z umowy podstawowej zwiększona o wpływ jaki na koszty realizacji zamówienia, w okresie od dnia zawarcia umowy podstawowej, mają: a) zmiany stawki podatku od towarów i usług, b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. Zwiększenie wynagrodzenia w ww. zakresie jest dopuszczalne, jeżeli Wykonawca udowodni przedstawiając odpowiednie dokumenty, że w związku z ww. zmianą i z jej powodu wzrósł koszt realizacji zamówienia oraz udowodni wysokość wpływu zmian na koszty wykonania przez niego zamówienia. 4) pozostałe warunki umowy będą analogiczne z postanowieniami umowy dot. zamówienia podstawowego z uwzględnieniem zmian wynikających z zamawianego zakresu. Postępowanie, którego dotyczy wniosek o wszczęcie postępowania z wolnej ręki na "usługę wsparcia utrzymania systemu enova", polega na powtórzeniu podobnych usług, tj.: 1) przedłużeniu o 9 miesięcy gwarancji producenta Systemu enova, 2) przedłużeniu o 9 miesięcy gwarancji na dodatkowe moduły Systemu enova stworzone przez firmę Alt One, 3) dodatkowych usługach wsparcia techniczno-merytorycznego Systemu enova wraz z modułami dodatkowymi w maksymalnej liczbie 540 godzin usług wsparcia w okresie 9 miesięcy. Zamówienie podstawowe zostało udzielone w dniu 17 marca 2017 r.(tj. przed upływem 3 lat). Jak wynika z wniosku o wszczęcie postępowania oraz protokołu postępowania o udzielenie zamówienia podstawowego, zamawiający przy udzielania zamówienia podstawowego, do ustalenia jego wartości zastosował całkowitą wartość uwzględniającą również zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp. Z dokumentów tych wynika, że jako wartość zamówienia wskazano 427.126,50 zł netto, co stanowi równowartość 102.308,20 euro, w tym wartość zamówienia podstawowego wynosiła 284 751,00 zł, co stanowiło równowartość 68 205,47 euro (wg średniego kursu określonego przez Prezesa Rady Ministrów w trybie art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, ze zm.), a wartość zamówienia określonego w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, została ustalona na kwotę 142.375,50 zł (50% zamówienia podstawowego), co stanowi równowartość 34.102,73 euro Szacunkowa wartość przedmiotowego zamówienia wynosi 125 208,17 zł, tj. 29 039,17 euro a więc mieści się w ww. wartości przewidzianej na etapie postępowania o udzielenie zamówienia podstawowego. Podsumowując, spełnione zostały przesłanki umożliwiające udzielenie zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp, bowiem 1) zamówienie udzielane jest w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego; 2) zamówienie polega na powtórzeniu podobnych usług; 3) zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego; 4) zamówienie jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego; 5) całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu wartości zamówienia podstawowego, 6) w opisie zamówienia podstawowego, stosownie do art. 67 ust. 1a Pzp, wskazano zakres usług oraz warunki na jakich zostaną one udzielone.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.