eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Cisna › Dostawa sortów mundurowych leśnika oraz sortów BHP i środków ochrony indywidualnej dla pracowników Nadleśnictwa Cisna

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-03-26

Ogłoszenie nr 510057937-N-2019 z dnia 26-03-2019 r.

Nadleśnictwo Cisna: Dostawa sortów mundurowych leśnika oraz sortów BHP i środków ochrony indywidualnej dla pracowników Nadleśnictwa Cisna

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 520680-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 540046727-N-2019


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Nadleśnictwo Cisna, Krajowy numer identyfikacyjny 37001467900000, ul. Cisna 87A, 38-607 Cisna, woj. podkarpackie, państwo Polska, tel. 013 4686301, 668036997, e-mail cisna@krosno.lasy.gov.pl, faks 134 686 435.
Adres strony internetowej (url): http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_cisna/zamowienia_publiczne

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowści prawnej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Dostawa sortów mundurowych leśnika oraz sortów BHP i środków ochrony indywidualnej dla pracowników Nadleśnictwa Cisna

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

SA.270.5.2019.SG

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

: 3.1. Przedmiotem zamówienia jest: o Część nr 1: Dostawa sortów mundurowych leśnika. o Część nr 2: Dostawa sortów BHP i środków ochrony indywidualnej. Przedmiot zamówienia w części nr 1 jest dostawa umundurowania zwanym dalej sortami mundurowymi a w części nr 2 sortami BHP tj. środków ochrony indywidualnej, odzieży i obuwia roboczego i ochronnego, toreb leśnych, zwanych dalej "sortami bhp" dla pracowników Nadleśnictwa, spełniających wymogi określone w Polskich Normach. Przedmiot zamówienia składa się : o Część nr 1 - Sorty mundurowe Sorty mundurowe leśnika muszą być zgodne z: - Zarządzeniem nr 50 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 18.12.2017 r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 15.07.2013 r. w sprawie wzorca oraz zasad i norm użytkowania mundurów leśnika przez pracowników Lasów Państwowych; - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 19 grudnia 2017 r. (Dz. U z 2017 r., poz. 2466) w sprawie wzorów mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia; - Zarządzeniem Nr 16 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 marca 2005 r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika, znak OR-1743-1/05; - Zarządzeniem Nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 maja 2012 r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów munduru leśnika, znak EO-1743-2/212; - Zarządzeniem Nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 6 lipca 2012 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 maja 2012 r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika, znak EO-1743-3/2012; - Zarządzeniem nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 15 lipca 2013 r. w sprawie wzorca oraz zasad i norm użytkowania mundurów leśnika przez pracowników Lasów Państwowych; Treść powołanych wyżej dokumentów dostępna jest na stronie internetowej: http://www.bedon.lasy.gov.pl/akty-prawne Szczegółowy opis zamówienia, tj. dokumentacja techniczno-technologiczna mundurów leśnika oraz fotograficzna dokumentacja sortów ww. dostępne są na stronie internetowej Ośrodka Rozwojowo-Wdrożeniowego Lasów Państwowych w Bedoniu, : Dokumentacja techniczno-technologiczna: http://www.bedon.lasy.gov.pl/dokumentacja-techniczno-technologiczna#.Vl1v_isXuLV Dokumentacja fotograficzna: http://www.bedon.lasy.gov.pl/fotograficzna-dokumentacja-sortow-mundurowych Wielkość przedmiotu zamówienia na sorty mundurowe zawiera załącznik nr 4 a do SIWZ. o Część nr 2 - sorty BHP i środków ochrony indywidualnej. Sorty BHP i środki ochrony indywidualnej muszą być zgodne z: - Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/425 z dnia 9 marca 2016 r. w sprawie środków ochrony indywidualnej; - Ustawą z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. 2019 r., poz.155); - Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 21 grudnia 2005 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla środków ochrony indywidualnej (Dz. U. z 2005 r., nr 259, poz. 2173 z późn. Zm.); - Protokołem dodatkowym nr 24 zawartym w dniu 25 listopada 2014r. w Warszawie do Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla Pracowników Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe z dnia 29 stycznia 1998r., zarejestrowanym przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej w dniu 4 grudnia 2014 r; - wzorami określonymi w Polskich Normach tj. m. in. odzież ochronna i robocza dostarczona dla Pracowników Lasów Państwowych musi posiadać atesty odpowiednie parametry techniczne, zapewnić bezpieczne wykonywanie czynności związanych z procesem pracy i musi być oznaczone symbolem (CE). Szczegółowy opis odzieży bhp zawierają Polskie Normy: - odzież ochronna wymagania ogólne PN-EN 13688:2013-07; - środki ochrony indywidualnej obuwie bezpieczne PN-EN ISO 20345:2012; - obuwie ochronne PN-EN ISO 20346:2007/A1:2008; - odzież ochronna- ochrona przed deszczem PN-EN 343+A1:2008; - odzież ochronna- ochrona przed zimnem PN-En 342:2005; - odzież ochronna-wyroby odzieżowe chroniące przed chłodem - PN-EN 14058:2007. Kolorystyka ubrań roboczych/ochronnych powinna nawiązywać do kolorystyki określonego dla munduru terenowego leśnika w świetle obowiązujących przepisów dot. sortów mundurowych. Każdy rodzaj asortymentu musi posiadać etykietę informującą co najmniej o: nazwie i rodzaju produktu, składnikach użytych do produkcji, rozmiarze, przepisach dotyczących konserwacji, prania i czyszczenia oraz nazwę i adres producenta. Wielkość przedmiotu zamówienia na sorty BHP i środki ochrony indywidualnej zawiera załącznik nr 4 b do SIWZ a szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 5 do SIWZ. Wymagania przedstawione w SIWZ oraz załącznikach są wymaganiami minimalnymi. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanymi. Wykonawca, który zaoferuje rozwiązanie równoważne jest obowiązany wykazać, że zaoferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3.2 Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia: a) termin płatności: 30 dni od daty wystawienia faktury; b) nie przewiduje się zaliczek na poczet materiałów; c) forma zapłaty - jak w projekcie umowy - załącznik nr 8 do SIWZ; d) Zamawiający przewiduje bezpośredni odbiór dostaw przez jego upoważnionych pracowników z magazynu (punktu sprzedaży) Wykonawcy. W związku z tym Wykonawca zobowiązany będzie najdalej do dnia podpisania umowy ws. zamówienia publicznego zorganizować magazyn (punkt sprzedaży), zlokalizowany w odległości nie większej niż 100 km od siedziby Zamawiającego po drogach publicznych, dostępny dla pracowników Zamawiającego co najmniej od poniedziałku do piątku w godz. co najmniej od 8.00 do 15.00. Magazyn (punkt sprzedaży), o którym mowa w zdaniu poprzednim, winien posiadać pomieszczenie do przymiarki. W dniu zawarcia umowy Wykonawca wskaże dane teleadresowe takiego magazynu (punkt sprzedaży). e) do odbioru sortów mundurowych leśnika oraz sortów BHP i środków ochrony indywidualnej będą upoważnieni pracownicy Zamawiającego wymienieni w zbiorczym upoważnieniu (zestawieniu) wydanym przez Zamawiającego, będącym załącznikiem do umowy; f) Wykonawca ponosi koszty wymiany, zwrotu i reklamacji dostarczonych sortów. g) Zamawiający nie przewiduje dostaw zbiorczych do magazynu Zamawiającego; h) Wyszczególnione ilości elementów, wchodzących w skład sortów mundurowych oraz bhp stanowią przykładowe zestawienie sortów składających się na przedmiot zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w zakresie, rodzaju i ilości poszczególnych sortów mundurowych oraz bhp przy zastosowaniu zapłaty za ich dostawę po zaoferowanych cenach jednostkowych odpowiadających poszczególnym elementom (sortom) umundurowania oraz bhp. Zmiany ilościowe poszczególnych elementów przedmiotu zamówienia zostaną dokonane w ramach wartości netto przedmiotu zamówienia. i) W przypadku sortów mundurowych Zamawiający informuje, że dysponuje 8 388 punktami przeliczeniowymi. Zamawiający nie określa jakie sorty i w jakiej liczbie zakupi za dysponowane punkty przeliczeniowe. Z uwagi na fakt, że rzeczywista realizacja ilościowa przedmiotu zamówienia w okresie obowiązywania umowy jest związana z systemem punktowym oraz jest uwarunkowana zmiennością poziomu zatrudnienia pracowników Służby Leśnej uprawnionych do odbioru sortów mundurowych jak również od indywidualnego zapotrzebowania na poszczególne sorty mundurowe i bhp przez osoby uprawnione, Zamawiający gwarantuje realizację umowy na poziomie minimum 70% wartości umowy netto. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie wyłącznie za faktycznie wykonane dostawy w okresie obowiązywania umowy, a Wykonawca zrzeka się roszczenia o realizację umowy i zapłaty wynagrodzenia w części niewykonanej. j) Wykonawca zapewni pracownikom Zamawiającego upoważnionym do odbioru sortów mundurowych oraz sortów BHP i środków ochrony indywidualnej, możliwość indywidualnego przymierzenia elementów sortów, poprzez wyposażenie punktu sprzedaży (magazynu) w przymierzalnię; k) Wykonawca zobowiązuje się do realizacji zamówienia na sorty mundurowe leśnika oraz sortów BHP i środków ochrony indywidualnej w pełnej rozmiarówce dla osób dorosłych, mężczyzn, kobiet oraz szytą na miarę w przypadku nietypowych cech wzrostu lub postawy; l) Wykonawca zobowiązuje się w trakcie realizacji zamówienia na wezwanie Zamawiającego wykazać oraz udokumentować spełnienie wymogów jakościowych w zakresie sortów mundurowych leśnika lub sortów BHP i środków ochrony indywidualnej będących przedmiotem zamówienia; m) W przypadku gdy Zamawiający poweźmie wątpliwości co do zaoferowanego asortymentu sortów mundurowych, BHP i środków ochrony indywidualnej w zakresie jego zgodności z opisem przedmiotu Wykonawca na wezwanie Zamawiającego będzie zobowiązany do złożenia dokumentacji technologicznej wskazanego asortymentu. n) Wykonawca zapewni minimalną 24 miesięcy (liczoną od daty dostawy) gwarancję na dostarczone przedmioty munduru leśnika oraz sortów BHP i środków ochrony indywidualnej na warunkach określonych w umowie; o) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian ilościowych poszczególnych elementów sortów a wiążące dla Zamawiającego i Wykonawcy są zamówione sorty w ramach wartości przedmiotu zamówienia; p) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych; zamówienie musi być wykonane w sposób opisany w dokumentacji. Oferty wariantowe zostaną odrzucone. q) Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę na 1 lub 2 części zamówienia. r) Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy, zawartej w wyniku rozstrzygnięcia przedmiotowego zamówienia, w części obejmującej niewykonaną część dostaw, jeżeli nowe rozporządzenie i zarządzenia wprowadzą zmiany w zakresie wzoru munduru leśnika, tak iż nie będzie możliwości realizacji zamówienia zgodnie z warunkami określonymi w niniejszej SIWZ i ofercie Wykonawcy. s) Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy "lub równoważne" w SIWZ lub załącznikach za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 ustawy Pzp. W przypadku powoływania się na normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne wymaganiom opisywanym w przywołanych normach, aprobatach, specyfikacjach technicznych i systemach odniesienia, w tym dokumenty równoważne. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Każdorazowo gdy w SIWZ lub załącznikach do SIWZ wskazane zostały konkretne dokumenty lub zaświadczenia, oznacza to, że Zamawiający określił przykładowy dokument, który może być zastąpiony innym równoważnym zaświadczeniem lub dokumentem na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). W przypadku gdy w SIWZ pojawią się wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, należy takie zapisy rozumieć jako zobrazowanie przykładowych parametrów materiałów, urządzeń itd. oczekiwanych przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza dostawę materiałów lub urządzeń równoważnych tj. takich, które wraz z pozostałymi elementami zamówienia pozwolą na zachowanie kompatybilności i nie wpłyną na niezgodność oferty z SIWZ. t) Wykonawca wskaże w ofercie (oświadczenie na formularzu oferty) część zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 3.3. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, któremu udzieli zamówienia publicznego, starannego i rzetelnego wypełniania obowiązków w zakresie ochrony danych osobowych zatrudnianych przez siebie pracowników, zleceniobiorców oraz podwykonawców, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej nazwa RODO). W szczególności Zamawiający wymaga dopełnienia obowiązku informacyjnego określonego w przepisach art. 13 i 14 RODO, ze wskazaniem w treści klauzuli informacyjnej, że odbiorcą danych os.obowych (w rozumieniu przepisu art. 4 pkt 9 RODO) będzie Nadleśnictwo Cisna w celach związanych z realizacją niniejszego zamówienia.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 18000000-9


Dodatkowe kody CPV: 18100000-0, 18200000-1, 18300000-2, 18400000-3, 18800000-7, 35113400-3, 18113000-4, 18141000-9, 18221300-7, 18235400-9, 18312000-9, 18332000-5, 18424000-7, 18444000-3, 18444111-4, 18812200-6, 18830000-6, 18332000-5

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: Sorty mundurowe

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 25/03/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 97276.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Zakład Obsług Leśnictwa H. Skrodzka - Bałata, P. Bałata Sp. Jawna
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Mieszka I-ego 4
Kod pocztowy: 39-400
Miejscowość: Tarnobrzeg
Kraj/woj.: podkarpackie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 126648.18
Oferta z najniższą ceną/kosztem 126648.18
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 126648.18
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Sorty BHP i środków ochrony indywidualnej.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 25/03/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 178623.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Zakład Obsług Leśnictwa H. Skrodzka - Bałata, P. Bałata Sp. Jawna
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Mieszka I-ego 4
Kod pocztowy: 39-400
Miejscowość: Tarnobrzeg
Kraj/woj.: podkarpackie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 225436.86
Oferta z najniższą ceną/kosztem 225436.86
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 225436.86
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.