Ogłoszenie nr 510027480-N-2020 z dnia 14-02-2020 r.
Urząd Miejski w Skwierzynie: Wykonywanie w 2020 roku usług w zakresie utrzymania i konserwacji oświetlenia drogowego zgodnie z obowiązującymi przepisami.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miejski w Skwierzynie, Krajowy numer identyfikacyjny 52997690921000,
ul. ul. Rynek
1,
66-440
Skwierzyna, woj.
lubuskie, państwo
Polska, tel.
095 7 216 529, e-mail
zp@skwierzyna.pl, faks
.
Adres strony internetowej (url): www.bip.skwierzyna.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonywanie w 2020 roku usług w zakresie utrzymania i konserwacji oświetlenia drogowego zgodnie z obowiązującymi przepisami.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi w zakresie utrzymania i konserwacji oświetlenia drogowego zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z: a. Ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2018 r. poz. 755 z późniejszymi zmianami) b. Instrukcją organizacji bezpiecznej pracy przy urządzeniach i instalacjach energetycznych w ENEA Operator Sp. z o. o. c. Instrukcja eksploatacji linii i urządzeń oświetlenia drogowego w ENEA Oświetlenie sp. z o.o. d. Instrukcją ruchu i eksploatacji sieci dystrybucyjnej ENEA Operator Sp. z o.o. oraz z zaleceniami i wytycznymi Zamawiającego. Eksploatacją zostaną objęte urządzenia oświetlenia drogowego pozostające we władaniu ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. w obszarze administrowanym przez Gminę Skwierzyna oraz urządzenia pozostające własnością Gminy Skwierzyna. Przedmiot zamówienia: I. część pierwsza obejmuje zakres stałych czynności nakazanych prawem i zabiegów obligatoryjnych oraz uzgodniony przez Strony pakiet prac i zabiegów eksploatacyjnych o szacowanej ilości i zakresie rocznym. Ta część umowy ma charakter stały w czasie obowiązywania umowy i objęta jest wynagrodzeniem ryczałtowym z zastrzeżeniem że w ramach przyjętego wynagrodzenia ryczałtowego Strony mogą porozumiewać się co do równoważnych zmian w zakresie objętych ryczałtem czynności. Zasada ta nie dotyczy czynności nie włączonych do rozliczenia ryczałtowego. II. część druga obejmuje wszelkie działania nie objęte częścią pierwszą i uruchamiane każdorazowo na podstawie zleceń dodatkowych przekazywanych przez Zamawiającego. 2. Zamówienie obejmuje konserwację sieci i urządzeń oświetleniowych : 1. liczba punktów świetlnych - 1430 szt., w tym 1085 szt. - majątek ENEA Oświetlenie Sp. z o. o.. i 345 szt. - majątek Gminy, 2. ilość słupów wykorzystywanych dla montażu opraw - 605 szt., w tym: 603 szt. - majątek ENEA Operator Sp. z o. o. 3. długość linii oświetleniowych kablowych - 27,24 km , w tym: 15,78 km - majątek ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. i ENEA Operator Sp. z o. o. i 11,46 km - majątek Gminy, 4. długość linii oświetleniowych napowietrznych - 30,92 km - majątek ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. i ENEA Operator Sp. z o. o. 5. ilość obwodów oświetleniowych - 104 szt. , w tym: 88 szt. - majątek ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. i ENEA Operator Sp. z o. o. i 16 szt. - majątek Gminy, 6. ilość uziemień roboczych - 13 szt. - majątek ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. i ENEA Operator Sp. z o. o. 7. ilość szafek (rozdzielnic zasilających) - 53 szt., w tym: 43 szt. - majątek ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. i ENEA Operator Sp. z o. o. i 10 szt. - majątek Gminy, 3. Do obowiązków Wykonawcy należy wykonywanie eksploatacji urządzeń objętych przedmiotem umowy w sposób zapewniający: o bezpieczeństwo obsługi i otoczenia, o optymalną żywotność urządzeń, o utrzymanie efektywności i jakości urządzeń oświetlenia drogowego, o zachowanie wymagań ochrony środowiska, o bezpieczną i ekonomiczną pracę urządzeń, o racjonalne i oszczędne użytkowanie energii elektrycznej. 4. Wykonawca przy realizacji zamówienia zapewni nakazany prawem poziom administracyjnej obsługi majątku, prowadząc wymaganą dokumentację dla całości przedmiotu zamówienia oraz rozliczając wszelkie zobowiązania publiczno prawne i podatkowe dotyczące sieci oświetleniowej należącej do Wykonawcy. 5. Zamawiający planuje zlecenia wykonania określonej ilość zabiegów stosownie do doraźnych potrzeb oraz własnych możliwości finansowych 6. Zlecane prace doraźne będą wykonywane przez Wykonawcę z należytą starannością, z zachowaniem następujących terminów: a) usuwanie awarii w sieci oświetleniowej - (licząc od momentu przyjęcia zgłoszenia): o w linii kablowej - do 7 dni roboczych, o w linii napowietrznej - do 4 dni roboczych, o wymiana przepalonych źródeł światła - do 10 dni roboczych, b) interwencje w przypadku oświetlenia załączonego w ciągu dnia załatwiane będą w czasie do 5 godzin. 7. W zakresie prac nie objętych częścią ryczałtową wynagrodzenia, Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy doraźne zlecenia, określając w nich zakres prac. przekazywał Wykonawcy doraźne zlecenia, określając w nich zakres prac. 8. Wykonawca jest upoważniony do podjęcia czynności bez zlecenia doraźnego Zamawiającego - lecz na jego rachunek, w przypadku stwierdzenia bezpośredniego zagrożenia dla zdrowia i życia ludzkiego lub zwierząt oraz zagrożenia pożarowego. O wykonaniu tych czynności Wykonawca powiadamia Zamawiającego. 9. Zamawiający wyznaczy upoważnione osoby do zgłaszania usterek i awarii w urządzeniach oświetlenia drogowego i prześle ich listę do Wykonawcy. 10. Zamawiający jest uprawniony do kontroli realizacji zadań wynikających z umowy a Wykonawca ma obowiązek udostępnienia niezbędnych informacji i dokumentów. 11. Zamawiający nie będzie pobierał opłat za zajęcie pasa drogowego dla wykonania wszystkich prac wynikających z niniejszej umowy. 12. Zamawiający wyraża zgodę na podzlecanie przez Wykonawcę części usług objętych umową, jednak za szkody wyrządzone przez podwykonawców pełną odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 13. Wykonawca zapewni całodobowy dyżur umożliwiający odbieranie zgłoszeń awarii i reklamacji oraz przyjmowanie również telefonicznych zgłoszeń awarii stanowiących bezpośrednie zagrożenie dla życia i zdrowia ludzkiego. 14. Na wykonane prace w zakresie: o wymiany źródeł światła wykonawca udzieli 12 miesięcznej gwarancji o wymiany oprawy wykonawca udzieli 24 miesięcznej gwarancji 15. Załączanie oświetlenia w porze dziennej następować może wyłącznie w przypadku dokonywania koniecznych przeglądów, konserwacji lub naprawy sieci oświetleniowej i po uprzednim powiadomieniu osób upoważnionych przez Zamawiającego. 16. Wykonawca dostarczy własnym staraniem materiały i sprzęt niezbędne do realizacji umowy. 17. Wykonawca jest zobowiązany pokryć szkody powstałe podczas lub w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia w wyniku niewykonania lub nienależytego jego wykonania. 18. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie zdarzenia, szkody wobec osób trzecich, gdy po uzyskaniu wiadomości o zaistniałym zagrożeniu nie podjął czynności zmierzających do usunięcia zagrożenia. 19. Wykonawca jest zobowiązany prowadzić paszportyzację oraz dokumentację techniczną eksploatowanych urządzeń objętych niniejszą umową oraz ewidencje wykonywanych czynności. 20. W przypadku podjęcia przez Zamawiającego decyzji o ograniczeniu ilości czynnych punktów świetlnych koszty i warunki związane z wyłączeniem i ponownym załączeniem będą ustalone według faktycznych nakładów Wykonawcy i regulowane przez Zamawiającego na podstawie odrębnych dokumentów rozliczeniowych. W przypadku trwałego odłączenia Zamawiający pokrywać będzie koszty związane z odłączeniem i likwidacją majątku wg odrębnych uzgodnień. Decyzja Zamawiającego o ograniczeniu czynnych punktów świetlnych oraz wniosek o likwidację urządzeń muszą mieć formę pisemną.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 50.23.21.00 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
03/02/2020 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
171458.52
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: ENEA Oświetlenie sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
210893.99
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a i lit b ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Art. 67 ust. 1 ustawy Pzp stanowi, że zamawiający może udzielić zmówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi, co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. W przypadku zamówienia realizowanego przez Gminę Skwierzyna występuje stan faktyczny i prawny gdyż, obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy (ustawa o samorządzie gminnym z dnia 08.03.1990 r. Dz. U. z 2018 r. poz. 994). Na terenie Gminy Skwierzyna ok. 80 % punktów świetlnych, sieci i urządzeń, stanowi własność ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. i nie jest instalacją wyodrębnioną w zakresie dostępności do układów sterowania. Aby realizować usługi w zakresie oświetlenia ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic Gminy Skwierzyna, Gmina musi posiadać zgodę właściciela sieci oświetleniowej - ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. na świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego, przez innego wykonawcę niż ENEA Oświetlenie Sp. z o. o.. Gmina Skwierzyna mailem z dnia 09.12.2019 r. wystąpiła do ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. z prośbą o udzielenie informacji czy Spółka wyraża zgodę na przeprowadzenie procedury przetargowej w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie usługi w zakresie utrzymania i konserwacji oświetlenia drogowego zgodnie z obowiązującymi przepisami ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. pismem z dnia 17.12.2019 r. znak: ENEA Oświetlenie/K1900547434/WEA19E007172 (wpłynęło do tut. Urzędu w dniu 23.12.2019 r.) nie wyraził zgody na przeprowadzenie procedury przetargowej w trybie przetargu nieograniczonego, gdyż wszelkie działania na urządzeniach oświetlenia drogowego prowadzone bez stosownych uzgodnień z ENEA Oświetlenie Sp. z o. o., traktowane będą jako niezgodne z prawem, a ponadto stanowić to będzie naruszenie prawa własności ENEA Oświetlenie Sp. z o. o. Z przepisów Kodeksu cywilnego oraz prawa energetycznego wynika prawo zakładu będącego właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z utrzymaniem (konserwacją) punków oświetleniowych w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w kodeksie cywilnym. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust.1 pkt 1 lit. a - przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze i lit. b - przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych - Prawa zamówień publicznych dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy.
INNE PRZETARGI Z SKWIERZYNY
więcej: przetargi w Skwierzynie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Konserwacja i naprawa oświetlenia ulicznego i parkowego oraz akcentowego, będącego w zarządzie ZIM w Słupsku oraz konserwacja i naprawa instalacji elektrycznych w budynkach admin. przez ZIM w Słupsku
- Bieżąca eksploatacja i konserwacja oświetlenia ulicznego na terenie miasta Kamienna Góra
więcej: Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.