eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kwidzyn › Budowa nowej sortowni odpadów komunalnych zebranych w selektywnej zbiórce- na terenie Zakładu Utylizacji Odpadów W Gilwie Małej



Ogłoszenie z dnia 2019-02-08

Ogłoszenie nr 510025167-N-2019 z dnia 08-02-2019 r.

Zakład Utylizacji Odpadów Sp. z. o.o.: Budowa nowej sortowni odpadów komunalnych zebranych w selektywnej zbiórce- na terenie Zakładu Utylizacji Odpadów W Gilwie Małej

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Nazwa projektu lub programu
"Rozbudowa RIPOK w Gilwie Małej oraz rozwój systemu selektywnej zbiórki bioodpadów realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020, Osi Priorytetowej 11 Środowisko, Działanie 11.02 Gospodarka odpadami, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 647209-N-2018

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 500290524-N-2018; 500305796-N-2018


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Zakład Utylizacji Odpadów Sp. z. o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 17072331800000, ul. Gilwa Mała 8, 82500 Kwidzyn, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 552 795 828, e-mail zuok@wp.pl, faks 552 795 828.
Adres strony internetowej (url): www.zuo.kwidzyn.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Zakład Utylizacji Odpadów

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Budowa nowej sortowni odpadów komunalnych zebranych w selektywnej zbiórce- na terenie Zakładu Utylizacji Odpadów W Gilwie Małej

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

PT/2/2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana pn.: Budowa nowej sortowni odpadów komunalnych zebranych w selektywnej zbiórce - na terenie Zakładu Utylizacji Odpadów w Gilwie Małej w ramach Projektu "Rozbudowa RIPOK w Gilwie Małej oraz rozwój systemu selektywnej zbiórki bioodpadów realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020, Osi Priorytetowej 11 Środowisko, Działanie 11.02 Gospodarka odpadami, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ do pobrania ze strony Zamawiającego: www.zuo.kwidzn.pl>> zakładka: Przetargi. 3. Dokumentacja techniczna została sporządzona z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych i projektowana z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników 4. Zamawiający zastrzega, aby zastosowane do budowy materiały posiadały ważne aprobaty techniczne certyfikaty bezpieczeństwa i atesty higieniczne. 5. Zamawiający dopuszcza przy realizacji zamówienia zastosowanie urządzeń i materiałów równoważnych co do jakości i surowców użytych do ich wykonania do materiałów i urządzeń podanych w dokumentacji projektowej pod warunkiem ich zatwierdzenia przez Zamawiającego. Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie robót budowlanych zgodnych z projektem budowlanym i pozwoleniem na budowę wraz dostawą, montażem i uruchomieniem wyposażenia technologicznego linii sortowniczej odpadów surowcowych, wcześniej zebranych selektywnie. Linia sortownicza wyposażona jest w m.in. rozrywarkę worków, separator folii, kabinę sortowniczą, separator metali oraz prasę. Wszystkie te elementy muszą stanowić funkcjonalną całość z możliwością ich bezproblemowej obsługi przy użyciu ładowarek: teleskopowej i miniładowarki, oraz samochodu ciężarowego - "hakowca". Zamawiający nie dopuszcza stosowania urządzeń w postaci prototypów. Rozrywarka worków: Zamawiający oczekuje zabudowy urządzenia do rozrywania worków wyposażonego w wolnoobrotowy rotor rozrywający, przystosowanego do przetwarzania strumienia odpadów pochodzących ze zbiórki selektywnej. Urządzenie do rozrywania worków połączone z zasobnikiem wykonanym jako bunkier zasypowy z przenośnikiem łańcuchowym. Zasobnik powinien być na stałe połączony z rozrywarką. Oba elementy powinny tworzyć jeden zespół umieszczony na stabilnej konstrukcji nośnej zakotwionej do posadzki hali. Dostąp serwisowy do elementów wewnętrznych przenośnika łańcuchowego należy zapewnić poprzez demontowalne osłony boczne na całej długości bunkra zasypowego. Maszyna winna zostać wykonana w stabilnej ramie o konstrukcji z profili stalowych i blachy giętej oraz wyposażona z każdej ze stron w osłony. Powinna charakteryzować się dużą wytrzymałością na zabrudzenia, zapchania i owijania materiału oraz być przystosowana do pracy w ciężkich warunkach. Rotor rozrywający winien składać się z jednoczęściowego korpusu z systemem ruchomych noży otwierających worki, które samoczynnie chowają się do wewnątrz korpusu rotora w celu oczyszczenia z owiniętych zanieczyszczeń, a worki zostają rozerwane na ruchomym grzebieniu segmentowym lub z dwuczęściowego korpusu z pierścieniami segmentowymi na zewnętrznym obwodzie, gdzie worki zostaną rozerwane przez ruch względny pierścieni segmentowych. Rotor ma być wyposażony w łożyska toczne. By uzyskać optymalną skuteczność otwierania i wypróżniania worków przepływ materiału winien przebiegać płynnie. Urządzenie powinno dawać możliwość dostosowania parametrów pracy do różnego stopnia wypełnienia worków i zmiennego strumienia materiału. Zasobnik wykonany w stabilnej ramie z profili stalowych. Ściany zasobnika winny zostać wykonane z blachy stalowej o grubości min. 4 mm z odpowiednimi wzmocnieniami. Wypełnienie zasobnika rozrywarki za pomocą ładowarki możliwie aż do górnej krawędzi ścian bocznych zasobnika. Zasobnik powinien być wyposażony w podwyższenia ograniczające rozsypywanie materiału wokół maszyny podczas jej załadunku. Podwyższenia winny być przykręcane do górnych krawędzi zasobnika nad ścianą tylną oraz boczną. Zamawiający oczekuje dostawy urządzenia do rozrywania ze sterowaniem gwarantującym regulację wydajności poprzez płynną regulację prędkości podawania. Wymaga się aby materiał był odprowadzany z rozrywarki ciągłym, płynnym strumieniem. Nie dopuszcza się rozwiązań, w których materiał jest oprowadzany z rozrywarki na przenośnik odbierający cyklicznie - skokowo. Materiał powinien być transportowany z zasobnika przez elementy rozrywające do otworu wyrzutowego. Mechanizm rozrywający winien zostać wyposażony w noże rozrywające worki tworzywowe. Worki winny zostać rozerwane i możliwie opróżnione, a następnie podawane w formie równomiernego strumienia materiału na linię sortowniczą. Odbiór materiału odbywa się za pomocą przenośnika taśmowego, transportującego materiał bezpośrednio do urządzenia do separacji worków. Skuteczność otwierania powinna wynosić min. 95% przy zakładanej przepustowości. Worek uznaje się za otwarty jeśli ten w sicie bębnowym zostaje opróżniony tub posiada minimum jedno cięcie lub rozerwanie, przez które powstaje otwór, który odpowiada wielkością otworowi załadunku worka. Zakłada się, że odpady wielkogabarytowe (np. typu rama roweru, dywany, materace, betonowe bloki itd.) zostaną usunięte ze strumienia przed podaniem odpadów do zasobnika rozrywarki. Ponadto wymaga się aby urządzenie było wyposażone w procedurę zabezpieczającą przed uszkodzeniem elementów roboczych przez ciała obce poprzez automatyczne cofnięcie materiału w zasobniku i chwilową zmianę kierunku obrotów rotora (tzw. rewers). Narzędzia robocze (noże) powinny być szybko wymienne, mocowane za pomocą połączeń śrubowych. Zamawiający nie dopuszcza regeneracji elementów roboczych rotora poprzez spawanie / napawanie w obrębie nadawy odpadów. W przedniej części zasobnika (w pobliżu rotora) wymaga się wyposażenia w drzwi dostępowe z systemem umożliwiającym ich otwarcie dopiero po rozłączeniu zasilania szafy sterowniczej urządzenia. Wymagane parametry techniczne o Wydajność: min. 5 t/h przy gęstości nasypowej materiału 50 kg/m3, o pojemność zasobnika: min. 12 m3, o szerokość robocza rozrywarki min. 1 600 mm, o napęd rotora rozrywającego za pośrednictwem motoreduktora o mocy 15 - 20 kW z hydraulicznym sprzęgłem bezpieczeństwa, o prędkość obrotowa rotora stała, nie większa niż 20 obr./min, o długość wewnętrzna zasobnika: min. 4.000 mm. Separator folii Zamawiający oczekuje zabudowy urządzenia do separacji folii współpracującego z urządzeniem do rozrywania worków. Oba urządzenia powinny tworzyć jeden ciąg technologiczny. Urządzenie ma skutecznie separować ze strumienia odpadów wychodzącego z rozrywarki worków odpady foliowe większe od rozmiaru A4. Wymaga się dostawy urządzenia o skuteczności separacji co najmniej 70%. Montaż Urządzenia bezpośrednio nad przenośnikiem kanałowym. Wymaga się, aby po instalacji separatora zapewniona była możliwość załadunku odpadów bezpośrednio na przenośnik kanałowy (z pominięciem rozrywarki i separatora). Zamawiający wymaga aby dostępna długość przenośnika kanałowego wynosiła co najmniej 4000 mm. Odpady powinny być transportowane do komory roboczej urządzenia za pośrednictwem przenośnika taśmowego o szerokości roboczej min. 1600 mm. Wymaga się aby proces separacji przebiegał na zasadzie pneumatyczno-mechanicznej. W komorze bocznej winien znajdować się wolnoobrotowy rotor o średnicy minimum 1,5 m. Rotor powinien być wyposażony w masywne palce wyłapujące ze strumienia odpadów większe elementy foliowe. Palce wyłapujące elementy foliowe powinny wysuwać się z rotora w obszarze, w którym następuję separacja, następnie powinny samoczynnie chować się do wnętrza rotora, aby ograniczyć możliwość owijania się wokół rotora większych elementów foliowych. Dodatkowo separacja powinna być wspomagana przez strumień powietrza przepływający przez komorę roboczą w kierunku z dołu do góry. W tym celu urządzenie powinno być wyposażone w wentylator o wydajności co najmniej 20.000 m3/h. Należy zapewnić możliwość regulacji strumienia powietrza w komorze roboczej separatora. Frakcje lekkie powinny być zabierane przez strumień przepływającego powietrza i transportowane pneumatycznie do wyrzutnika, gdzie będą automatycznie wyładowywane do podstawionego kontenera. Wyrzutnik winien być zlokalizowany obszarze hali w którym będzie można swobodnie wymieniać kontenery, bez konieczności wstrzymywania pracy linii technologicznej lub jej załadunku. Pozostały strumień odpadów pozbawionych folii powinien opadać grawitacyjnie na przenośnik kanałowy znajdujący się bezpośrednio pod komorą roboczą separatora. Separator powinien być wyposażony w zespół filtracji powietrza z filtrem zlokalizowanym na zewnątrz hali. Wymagane parametry techniczne o Wydajność: min. 5 t/h przy gęstości nasypowej materiału 50 kg/m3, o szerokość komory roboczej min. 2000 mm, o napęd rotora separującego maks. 5,5 kW ze sterowaniem za pośrednictwem falownika, o napęd wentylatora głównego maks. 30 kW o napęd przenośnika maks. 4 kW o napęd-zaworu celkowego w zespole filtra maks. 3 kW o średnica przewodów pneumatycznych (rurociągu), którymi transportowana jest frakcja lekka co najmniej D = 500 mm, kolana min. 2,5 D. Ponadto wymaga się aby zespół rozrywarki i separatora folii mieścił się na obszarze nie większym niż 18,5 x 4,0 m. (warunek nie dotyczy elementów połączonych z zespołem za pośrednictwem połączeń rurowych systemu pneumatycznego, tj. wyrzutnika folii oraz zespołu filtracji powietrza - te elementy muszą znajdować się w promieniu nie większym niż 25 m od separatora folii). Odbiory Roboty budowlane podlegają odbiorom częściowym i odbiorowi końcowemu po wykonaniu całości robót budowlanych oraz zakończeniu prób końcowych. Dostawy podlegają następującym etapom odbioru: a) odbiorowi technicznemu, b) próby końcowe (próby rozruchowe, ruch próbny), Próby Końcowe Próby końcowe będą przeprowadzone po zakończeniu montażu oraz po dostarczeniu dokumentów w szczególności dokumentacji powykonawczej, instrukcji obsługi i konserwacji, przeszkoleniu personelu Zamawiającego. Wykonawca powiadomi o zamiarze przeprowadzenia każdej z faz prób końcowych z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem. Nie później niż 30 dni przed rozpoczęciem Prób Końcowych Wykonawca dostarczy Zamawiającemu, w wersji polskiej, robocze wersje Instrukcji funkcjonowania i eksploatacji dla maszyn i urządzeń. Instrukcje funkcjonowania i eksploatacji zostaną przygotowane w taki sposób, aby przedstawić krok po kroku opis przygotowań i uruchomienia, a także włączenia i wyłączenie z pracy. Instrukcje przygotowane przez Wykonawcę, powinny zostać wydrukowane (nie skopiowane) i oprawione w odpowiednie zeszyty. Wykonawca powinien zwrócić szczególną uwagę na następujące elementy, które powinien zamieścić w Instrukcjach funkcjonowania i eksploatacji: a) Reżim technologiczny b) Książkę eksploatacji c) Plan konserwacji i smarowań d) Wykaz Urządzeń wraz z nazwami producentów oraz podaną nazwą/ numerem modelu/ numerem katalogowym e) Wykaz rutynowych czynności eksploatacyjnych dostarczonych Urządzeń f) Wykaz wymaganych części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych, które winny być magazynowane przez Zamawiającego w celu zapewnienia nieprzerwanej eksploatacji g) Plany pokazujące instalacje faktycznie wykonane h) Rysunki wykonawcze schematów sterujących i) Schematy wykonawcze przedstawiające wszystkie połączenia elektryczne j) Pełne i wyczerpujące instrukcje dotyczące wszystkich elementów dostarczonych Urządzeń k) Świadectwa Dozoru Technicznego oraz Dokumentacja Techniczno - Ruchowa poszczególnych Urządzeń l) Wykaz zalecanych smarów i ich zamienników m) Harmonogram przeglądów, konserwacji i remontów dla poszczególnych elementów wyposażenia technologicznego Próby rozruchowe obejmować będą: kontrolę urządzeń i elementów mechanicznych, elektrycznych oraz systemów sterowania. W szczególności próbom poddane będą: a) urządzenia i sieci elektryczne. Dla Urządzeń i sieci elektrycznych próby odbiorowe obejmować będą następujące odbiory: próbę zasilania, prezentację Urządzenia w trakcie działania wraz ze wszystkimi zabezpieczeniami i systemami sterowania, próby wydajności i próby maksymalnego obciążenia. Po przeprowadzeniu testu połączeń elektrycznych wydane zostanie tymczasowe świadectwo na działanie wszystkich urządzeń. b) Tymczasowe świadectwo dla urządzeń działających przy niższym napięciu zostanie wydane po zademonstrowaniu działania takich urządzeń podłączonych do prądu. c) System uziemienia. Sprawdzenie czy instalacje uziemienia i elektryczne spełniają wymagania odpowiednich PN. Ruch próbny rozpocznie się natychmiast po zakończeniu prób rozruchowych i będzie prowadzony nieprzerwanie przez Wykonawcę przez kolejne co najmniej 5 dni. Dla potrzeb ruchu próbnego Zamawiający dostarczy odpady wcześniej zebrane selektywnie. Wyniki ruchu próbnego, a tym samym Prób Końcowych, zostaną zaakceptowane wówczas, gdy linia sortownicza wraz ze wszystkimi wbudowanymi urządzeniami zostanie skonfigurowana i zapewni nieprzerwaną, właściwą pracę przez kolejne co najmniej 2 dni. Do wystawienia protokołu odbioru Wykonawca jest zobowiązany przygotować następujące dokumenty: a) Dokumenty zainstalowanych maszyn, urządzeń i wyposażenia. b) Deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności wbudowanych materiałów zgodnie z specyfikacjami technicznymi i ewentualnie programem zapewnienia jakości. c) Protokoły z rozruchu mechanicznego i technologicznego, w tym z prób końcowych. d) Inwentaryzację powykonawczą e) Instrukcje eksploatacyjne oraz dokumenty użytkowe: o dla każdej części Urządzeń - instrukcje obsługi i instrukcje dotyczące konserwacji (3 egzemplarze), kopie rysunków linii technologicznej - rys. powykonawczy; o Instrukcje techniczne i instrukcje obsługi zawierające: - instrukcje techniczne i instrukcje obsługi Urządzeń, zawierające co najmniej: - karty katalogowe Urządzeń z adresami producentów i dostawców, - wydajności, dane eksploatacyjne, charakterystykę (krzywe, wykresy, świadectwa z badań i wszelki inne świadectwa, etc.); - dane techniczne; - opis funkcji; - instrukcje dotyczące instalacji i montażu; - aktualną konfigurację, parametry ustawienia, etc. - rysunki, listę części zamiennych, schematy okablowania i inne schematy; - licencje na oprogramowanie; - programy użytkownika; - instrukcje dotyczące konserwacji (remonty, usuwanie usterek, naprawy); - plan serwisowania (terminy i częstotliwość przeprowadzania przeglądów serwisowych); f) Ogólna dokumentacja zapewnienia jakości; g) Dokumentacja powykonawcza potrzebna do eksploatacji; h) Dokumentacja prowadzonych prób. W przypadku, gdy Zamawiający stwierdzi, że Wykonawca wykonał wszystkie dostawy, zamontował je i uruchomił oraz wykazał osiągnięcie wymaganych parametrów pracy linii oraz dostarczył wymagane dokumenty oraz przeprowadził Próby Końcowe, Zamawiający podpisze protokół odbioru. Szkolenie personelu Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić szkolenie personelu Zamawiającego w zakresie obsługi i utrzymania wszystkich urządzeń i oprogramowania dostarczonego w ramach umowy. Szkolenie zostanie przeprowadzone przed i w trakcie prób końcowych. Szkolenie i materiały będą przeprowadzone w języku polskim. Wykonawca przygotuje i dostarczy na 7 dni przed szkoleniem program szkoleń i materiały szkoleniowe dla uczestników szkolenia. Odpowiedzialność Zamawiającego W okresie prób Zamawiający będzie odpowiedzialny za: zatrudnienie personelu obsługującego według liczby i specjalności wskazanych przez Wykonawcę, dostarczenie odpadów o parametrach opisanych w niniejszym dokumencie, zapewnienie sprzętu, mediów i odbiór odpadów. Okres Gwarancji W okresie Gwarancji Wykonawca zobowiązany jest na swój własny koszt do reakcji (fizycznego rozpoczęcia usuwania awarii) na zgłoszone awarie w ciągu 48 godzin od zgłoszenia przez użytkownika nie wliczając dni wolnych od pracy.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 45222100-0


Dodatkowe kody CPV: 45233140-2, 45310000-3

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07/02/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 7508037
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: INSTAL WARSZAWA SA
Email wykonawcy: paulina.iwaniec@instalwaw.com.pl
Adres pocztowy: ul. Siennicka 29
Kod pocztowy: 04-394
Miejscowość: Warszawa
Kraj/woj.: mazowieckie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 11036790
Oferta z najniższą ceną/kosztem 11036790
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 11036790
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

tak


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: ok 9 mln

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.