Ogłoszenie nr 510017422-N-2019 z dnia 28-01-2019 r.
Gmina Augustów: Odbiór i transport odpadów zebranych selektywnie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Augustów w okresie od 01-01-2019 r. do 31-12-2020 r.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 659653-N-2018
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Augustów, Krajowy numer identyfikacyjny 79067092900000,
ul. ul. Wojska Polskiego
51,
16300
Augustów, woj.
podlaskie, państwo
Polska, tel.
087 6433056, 6433771, e-mail
gmina-augustow@home.pl, faks
876 432 903.
Adres strony internetowej (url): www.bip.ug.augustow.wrotapodlasia.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbiór i transport odpadów zebranych selektywnie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Augustów w okresie od 01-01-2019 r. do 31-12-2020 r.
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):OSW.271.3.1.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport odpadów zebranych selektywnie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Augustów w okresie od 01-01-2019 r. do 31-12-2020 r. Odbiór odpadów komunalnych winien odbywać się zgodnie z wytycznymi obowiązującego Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podlaskiego, obowiązującymi w czasie trwania umowy uchwałami Rady Gminy Augustów w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Augustów oraz innymi aktami prawa krajowego lub miejscowego mogącymi mieć wpływ na realizację zamówienia. Regionalna Instalacja Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) dla Gminy Augustów to: -Zakład Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Koszarówce ze Stacją Przeładunkową w Augustowie, -Zakład Recyklingu w Dolistowie Starym. Operator RIPOK-u, to: BIOM sp. z o.o z siedzibą w Dolistowie Starym I 144, 19-124 Jaświły, Biuro Zarządu: Zabiele 37, 19-124 Jaświły, Tel. 85 733 18 20 , tel/fax 85 716 17 55 Odpady selektywnie zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Augustów należy przekazać do: Zakładu Recyklingu w Dolistowie Starym. Przekazywanie odpadów do Zakładu Recyklingu w Dolistowie Starym odbywa się na podstawie porozumienia, które Zamawiający zawarł z operatorem RIPOK-u (treść porozumienia dostępna u Zamawiającego lub u operatora RIPOK-u). Wykonawca będzie zobowiązany podpisać umowę z BIOM sp. z o. o. w Dolistowie na nieodpłatne przekazywanie odpadów komunalnych selektywnie zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na terenie Gminy Augustów. Zakres usług: 1). Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych selektywnie gromadzonych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie gminy Augustów. Worki z odpadami komunalnymi na terenach o zwartej zabudowie będą wystawiane przed posesją, skąd Wykonawca jest zobowiązany je zabrać. W przypadku zabudowy kolonijnej Wykonawca jest zobowiązany do odbioru selektywnych odpadów komunalnych z nieruchomości. W przypadku zabudowy kolonijnej usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez indywidualne ustalenie z właścicielem nieruchomości sposobu, miejsca i terminu odbioru odpadów komunalnych. 2). Odbiór segregowanych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 6.00 - 20.00. Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów jeśli jest to wynikiem jego działalności. Obowiązkiem Wykonawcy będzie posprzątanie miejsca wokół miejsca wystawienia worków, gdy zajdzie taka potrzeba. 3). Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Augustów obejmuje odbieranie odpadów komunalnych selektywnie zbieranych następujących frakcji odpadów: - papier i tektura, w tym odpady opakowaniowe z papieru i tektury; - metale i tworzywa sztuczne, w tym odpady opakowaniowe z metali i tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe - szkło, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, - biodegradowalne, w tym bioodpady i odpady zielone, - popiół oraz pozostałych odpadów zbieranych selektywnie tj.: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe. Ilość odebranych z terenu gminy odpadów segregowanych w latach 2017 i I półrocze 2018: 2017 I półrocze 2018 r. Papier i tektura 16,37 7,99 Szkło 18,03 28,56 Tworzywa sztuczne 16,31 30,33 Metale 0,51 - Popiół 26,80 25,34 wielkogabarytowe 4,52 6,74 3). Odpady komunalne zbierane w gospodarstwach domowych w sposób selektywny gromadzone w będą w workach. Odbiór segregowanych odpadów komunalnych z terenu nieruchomości odbywać się będzie zgodnie z przedstawionym przez operatora harmonogramem, jednak nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu (oprócz popiołu). Popiół odbierany będzie w okresie grzewczym, nie rzadziej niż co drugi miesiąc (styczeń, marzec, maj, listopad). Odpady komunalne zbierane w miejscach użyteczności publicznej (szkoły, GOK, świetlice wiejskie) gromadzone będą w pojemnikach, a ich odbiór odbywać się będzie zgodnie z przedstawionym przez operatora harmonogramem, jednak nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu. 4). Worki lub pojemniki muszą być oznaczone przez Wykonawcę informacją o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić: - niebieski oznaczony napisem "Papier" - z przeznaczeniem na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru, odpady opakowaniowe z tektury; - zielony oznaczony napisem "Szkło" - z przeznaczeniem na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła; - żółty oznaczony napisem "Metale i tworzywa sztuczne" - z przeznaczeniem na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe; - brązowy oznaczony napisem "Bio" - z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji w tym bioodpady i odpady zielone; - bezbarwny oznaczony napisem "Popiół" - z przeznaczeniem na popiół pochodzący z palenisk. Dla potrzeb selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w zabudowie jednorodzinnej stosuje się zgodne z w/w kolorystyką worki z tworzywa sztucznego. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia właścicielom nieruchomości zamieszkałych worków o pojemności minimum 80 l i grubości zapewniającej ich wytrzymałość. Worki muszą zostać dostarczone przy każdym odbiorze tych odpadów, w ilości zgodnej z zapotrzebowaniem właściciela w tym zakresie (cena worków wliczona w cenę oferty). Ilość gospodarstw aktualnie segregujących odpady komunalne oraz posiadających kompostownik określa załącznik nr 1 do opisu przedmiotu zamówienia. Zmiana powyższych danych nie może stanowić jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego 5). Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbioru segregowanych odpadów komunalnych, na podstawie którego będzie realizowana usługa. Harmonogram musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego oraz uwzględniać częstotliwość odbioru odpadów zgodną z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. Obowiązkiem Wykonawcy jest takie sporządzenie harmonogramu, aby nie dochodziło do mieszania segregowanych odpadów komunalnych zebranych na terenie Gminy Augustów z odpadami zebranymi z terenu innej gminy. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia harmonogramu i jego zmian do każdej nieruchomości objętej odbiorem segregowanych odpadów komunalnych. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu do akceptacji harmonogram w terminie do dnia 15 grudnia danego roku, poprzedzającego rok świadczenia usługi. W przypadku harmonogramu na 2019 r. zostanie przekazany Zamawiającemu do akceptacji do dnia 20 grudnia 2018 r. Harmonogram i jego aktualizacje będą przekazywane Zamawiającemu w wersji elektronicznej w celu publikacji na stronie internetowej Zamawiającego. 6). Wykonawca musi zapewnić mieszkańcom Gminy Augustów Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) - odpady komunalne selektywnie zebrane położony na terenie Gminy Augustów lub w odległości nie większej niż 10 km od granicy administracyjnej Gminy Augustów. Masa odpadów komunalnych zebranych przez PSZOK od mieszkańców gminy Augustów w poszczególnych latach: 2015 r. - 2,80 Mg, 2016 - 3,983 Mg, 2017 r. - 6,36 Mg. 7). W PSZOK-u będą gromadzone następujące odpady: meble i odpady wielkogabarytowe; odpady budowlane i rozbiórkowe; zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny; zużyte opony; chemikalia; odpady zielone ulegające biodegradacji; przeterminowane leki; zużyte baterie i akumulatory; szkło; papier i tektura; tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe oraz popiół. Otwarty będzie 5 dni w tygodniu min. przez 4 godziny dziennie. 8). Zorganizowanie i przeprowadzenie zbiórki odpadów wielkogabarytowych na zasadzie wystawki w terminie uzgodnionym z Zamawiającym po uprzednim poinformowaniu mieszkańców o prowadzonej zbiórce. 9). Do obowiązków Wykonawcy należy kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych poprzez ewidencjonowanie ilości odbieranych z nieruchomości worków z segregacją. 10). Wykonawca wraz z fakturą za odbiór i transport selektywnie gromadzonych odpadów komunalnych jest zobowiązany dołączyć wykaz nieruchomości, z których zostały odebrane selektywnie gromadzone odpady komunalne wraz z podaniem ilości odebranych worków lub pojemników poszczególnych frakcji odpadów tj. papieru, szkła, metali i tworzyw sztucznych, bioodpadów i popiołu. 11). Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w ciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie powiadomić e-mailem lub telefonicznie Zamawiającego. WYMAGANIA DOTYCZĄCE SPRZĘTU TECHNICZNEGO I BAZY MAGAZYNOWO - TRANSPORTOWEJ Wymagania Zamawiającego dotyczące posiadanych przez Wykonawcę pojazdów i urządzeń oraz bazy magazynowo - transportowej wraz określeniem stawianych im wymagań: 1. W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić, aby: a) w posiadaniu Wykonawcy znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, b) pojazdy i urządzenia były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku oraz transportu, c) konstrukcja pojazdów musi zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz powinna minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, d) pojazdy muszą być wyposażone w monitoring bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów w celu weryfikacji prawidłowości świadczenia usługi zgodnie z przedmiotem zamówienia. Wykonawca obowiązany jest do zainstalowania do dnia 1 stycznia 2019 r. na wskazanych przez Zamawiającego stanowiskach komputerowych oprogramowania komputerowego pozwalającego na bieżącą kontrolę pracy sprzętu wykorzystywanego przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu umowy, w zakresie obejmującym co najmniej bieżące śledzenie pozycji pojazdów, odwzorowanie aktualnej pozycji i trasy pojazdu, odtwarzanie i analizę historii pracy sprzętu oraz codzienne archiwizowanie danych. e) pojazdy były trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, f) ) pojazdy i urządzenia były poddane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie, g) pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. h) na koniec każdego dnia roboczego pojazdy były opróżnione z odpadów i były parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo -transportowej 2. Wykonawca jest obowiązany posiadać bazę magazynowo -transportową usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Augustów, na terenie do którego posiada tytuł prawny. Teren bazy transportowej musi być ogrodzony oraz zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób. Na terenie bazy transportowej musi znajdować się punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy transportowej. W takiej sytuacji należy wskazać jakie podmioty wykonają te czynności. Teren bazy magazynowo - transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków pochodzących z terenu bazy. Inne wymagania : 1. Wykonawca jest zobowiązany do zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenia i zweryfikowania materiałów przetargowych oraz do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach lub przeoczeniach. Zamawiający nie będzie uwzględniał żadnych roszczeń i uwag z tytułu błędów lub nieścisłości SIWZ po upływie terminu na wniesienie odwołania. 2. Rozliczenie finansowe z Wykonawcą następować będzie w systemie miesięcznym za dany miesiąc faktycznego odbioru i transportu odpadów komunalnych objętych umową. Warunkiem płatności będzie prawidłowo wystawiona faktura VAT. 3. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do wykonawcy .
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV: 90511000-2, 90513100-7, 90512000-9
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28/12/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
466800.00
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: MPO Sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
504144.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
INNE PRZETARGI Z AUGUSTOWA
- Remont odcinków ciągu drogowego Bargłów Kościelny - Granica Państwa - ETAP V
- Zakup i dostawa mebli biurowych oraz mebli na potrzeby pomieszczeń pielęgniarskich i sal pacjentów dla SPZZOD w Augustowie.
więcej: przetargi w Augustowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywne przyjęcie odpadów: 19 12 10-odpady palne, 19 12 12-inne odpady, w tym substancje i przedmioty z mechanicznej obróbki odpadów inne niż 19 12 11 do termicznego przetwarzania w procesie R1.
- Sukcesywny odbiór, transport i utylizacja produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego Kat I i Kat II.
- Remont elementów ośrodka szkolenia fizycznego w kompleksie wojskowym przy ul. Hallera 62 w Grudziądz
- "Usuwanie wyrobów zawierających azbest realizowane w gospodarstwach rolnych na terenie Gminy Repki w 2024 roku"
- ZAGOSPODAROWANIE W ROKU 2024, SELEKTYWNIE ZBIERANYCH ODPADÓW KOMUNALNYCH WIELKOGABARYTOWYCH O KODZIE 20 03 07
- Usługa odbioru odpadów komunalnych segregowanych: papier, szkło, tworzywa i metale z posesji trudno dostępnych z terenu Gminy Obrowo
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.