eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tuszyn › Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego w 2013r. do wysokości 1.008.038,00 zł ( słowniejeden milion osiem tysięcy trzydzieści osiem zł ) na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-12-10

Tuszyn: Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego w 2013r. do wysokości 1.008.038,00 zł ( słownie: jeden milion osiem tysięcy trzydzieści osiem zł ) na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek
Numer ogłoszenia: 509406 - 2013; data zamieszczenia: 10.12.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 415946 - 2013r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Tuszyn, ul. Piotrkowska 2/4, 95-080 Tuszyn, woj. łódzkie, tel. 042 6143325, faks 042 6143069.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego w 2013r. do wysokości 1.008.038,00 zł ( słownie: jeden milion osiem tysięcy trzydzieści osiem zł ) na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego w 2013 r. do wysokości 1.008.038,00 zł ( słownie: jeden milion osiem tysięcy trzydzieści osiem zł ) na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek. a) Kod CPV 66 11 30 00 - 5 b) Planowany okres kredytowania - do dnia 20.12.2021 roku. c) Okres spłaty rat kredytu-kapitał - począwszy od 20 marca 2014 roku do 20 grudnia 2021 roku - w 32 ratach kwartalnych, w tym: - w roku 2014 - 4 raty kapitałowe po 12 500,00 zł ( razem 50 000,00 zł ), - w roku 2015 - 4 raty kapitałowe po 12 500,00 zł ( razem 50 000,00 zł ), - w roku 2016 - 4 raty kapitałowe po 12 500,00 zł ( razem 50 000,00 zł ), - w roku 2017 - 4 raty kapitałowe ( 3 raty po 42 902,00 zł i 1 rata 42 901,00 zł ( razem 171 607,00 zł), - w roku 2018 - 4 raty kapitałowe ( 3 raty po 42 902,00 zł i 1 rata 42 901,00 zł ( razem 171 607,00 zł), - w roku 2019 - 4 raty kapitałowe ( 3 raty po 42 902,00 zł i 1 rata 42 901,00 zł ( razem 171 607,00 zł), - w roku 2020 - 4 raty kapitałowe ( 3 raty po 42.902,00 zł i 1 rata 42 901,00 zł ( razem 171 607,00 zł), - w roku 2021 - 4 raty kapitałowe ( 3 raty po 42 902,00 zł i 1 rata 42 904,00 zł ( razem 171 610,00 zł), d) Okres karencji w spłacie kredytu do 19 marca 2014 roku. e) Termin ostatecznego wykorzystania kredytu do 20 grudnia 2013 roku. f) Uruchomienie kredytu - jednorazowo do 20 grudnia 2013 r. po podpisaniu umowy, z tym, że termin wypłaty kredytu najpóźniej w ciągu 7 dni od chwili wystąpienia przez Gminę o uruchomienie wypłaty w kwocie określonej w złożonym zapotrzebowaniu. Kwota niewykorzystana przez Gminę do końca ostatecznego okresu wykorzystania kredytu, obniża kwotę kredytu i odpowiednio zmienia harmonogram spłat rat kredytu. 2. Waluta - PLN 3. Oprocentowanie kredytu . Kredyt jest oprocentowany według zmiennej stopy procentowej według stawki oprocentowania dla depozytów międzybankowych - WIBOR 1M- ustalonej dla pierwszego okresu kredytowania jako średnia arytmetyczna notowań z miesiąca poprzedzającego dzień wypłaty kredytu, a dla kolejnych okresów odsetkowych obowiązuje stawka WIBOR 1M ustalona jako średnia arytmetyczna notowań z miesiąca poprzedzającego okres jej obowiązywania, z dokładnością do 2 miejsc po przecinku, powiększonej o stałą w całym okresie kredytowania marżę Banku. Pierwszy okres oprocentowania rozpoczyna się w pierwszym dniu uruchomienia kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego. Każdy następny okres obowiązywania oprocentowania rozpoczyna się w dniu następującym bezpośrednio po upływie poprzedniego okresu obowiązywania oprocentowania i kończy się w ostatnim dniu kalendarzowym kolejnego miesiąca. Ostatni okres obowiązywania oprocentowania kończy się w dniu poprzedzającym dzień zakończenia okresu kredytowania wskazanym w § 3 ust.1 . Marża Banku nie ulegnie zmianie w całym okresie kredytowania. 4. Naliczanie i płatność odsetek. Odsetki płatne miesięcznie w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca naliczania odsetek - z wyłączeniem pierwszego i ostatniego okresu naliczania odsetek. Pierwszy okres naliczania odsetek rozpoczyna się w pierwszym dniu uruchomienia kredytu i kończy się w ostatnim dniu miesiąca, w którym został uruchomiony kredyt. Każdy następny okres naliczania odsetek rozpoczyna się 1-go dnia miesiąca a kończy się ostatniego dnia tego miesiąca. Ostatni okres naliczania odsetek kończy się w dniu poprzedzającym dzień zakończenia okresu kredytowania. Odsetki będą naliczane tylko od kwoty faktycznego zadłużenia. Odsetki będą spłacane w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca. Ostatnie odsetki płatne wraz z ostatnią ratą kredytu. Odsetki będą naliczane za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu, przy założeniu, że rok liczy 365-366 dni. 5. Kredyt zostanie przelany na konto wskazane przez Zamawiającego jednorazowo. Uruchomienie wypłaty kredytu nastąpi w terminie do 7 dni od daty wystąpienia przez Gminę z pisemną dyspozycją uruchomienia wypłaty . W pisemnej dyspozycji Gminy dotyczącej uruchomienia środków z kredytu zostanie podana wysokość uruchamianych środków. Do oferty należy przyjąć i traktować jedynie jako hipotetyczną jednorazową wypłatę środków z kredytu w terminie 20 października 2013 r. oraz stawkę WIBOR 1M z 01.10.2013 r. tj. 2,60. 6. Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części kredytu bez ponoszenia z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów. 7.1 Kredytobiorca dopuszcza niewykorzystanie pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat ( bez prowizji za tzw. gotowość lub opłat za aneks ). 2. Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do skrócenia lub wydłużenia okresu kredytowania oraz zmiany wysokości rat kapitałowych w okresie spłaty kredytu. 3. Skrócenie lub wydłużenie okresu kredytowania oraz zmiany wysokości rat kapitałowych w okresie spłaty kredytu mogą nastąpić w przypadku: 1) zmiany obowiązujących przepisów prawa, 2) wystąpienia istotnych okoliczności mających wpływ na sytuację finansową Zamawiającego np. ( wypracowanie wolnych środków, wyższe lub niższe wykonanie dochodów, brak mozliwości spełnienia warunków art. 243 uofp itp. ). 4. Wydłużenie okresu kredytowania nie moze być dłuższe niz 3 lata od daty spłaty kredytu wynikajacej z umowy. Przesunięcie na lata 2022-2024 może być dokonane maksymalnie do kwoty 345.000,00 zł. 5. Zamiar dokonania zmian wysokości rat kapitałowych w okresie spłaty kredytu lub skrócenie okresu kredytowania powinien być zgłoszony Wykonawcy na piśmie najpóźniej do ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca poprzedzającego termin zapłaty raty, której zmiana dotyczy. 6. Zamiar wydłużenia okresu kredytowania powinien być zgłoszony Wykonawcy na piśmie najpóźniej 90 dni kalendarzowych poprzedzających termin spłaty kolejnej raty. 7. Wszystkie zmiany powinny być wprowadzone aneksem do umowy i zmianą harmonogramu spłaty. 8. Ustanawia się zabezpieczenie kredytu w formie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie przez Skarbnika kontrasygnaty na wekslu in blanco . 9. Marża oraz prowizja od przyznanego kredytu stanowią jedyne koszty obciążające Zamawiającego. Od niespłaconego w terminie zadłużenia z tytułu zaciągniętego kredytu pobiera się odsetki w wysokości odsetek ustawowych. 10. Nie przewiduje się ustalenia innego dodatkowego zabezpieczenia kredytu. 11. Odsetki będą liczone od kwoty kredytu wykorzystanego a nie postawionego do dyspozycji. 12. W sytuacji wcześniejszej spłaty kredytu - odsetki będą liczone do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy, bez prowizji rekompensacyjnej. 13. Skarbnik Miasta złoży kontrasygnatę na umowie kredytowej. 14. Prowizja banku będzie obliczona od wypłaconej kwoty kredytu. Prowizja płatna w dniu uruchomienia kredytu z rachunku Urzędu Miasta Tuszyna - Bank PEKAO SA I O/Tuszyn 951240 3451 1111 0000 3031 6229 15. W przypadku wejścia Polski do strefy euro kredyt zostanie przewalutowany bez dodatkowych opłat. 16. Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do skrócenia lub wydłużenia okresu kredytowania oraz do zmiany wysokości rat kapitałowych w okresie spłaty kredytu w zależności od kondycji finansowej gminy. Zamiar dokonania zmian w harmonogramie powinien być zgłoszony Wykonawcy na piśmie najpóźniej do ostatniego dnia kalendarzowego miesiąca poprzedzającego termin zapłaty raty, której zmiana dotyczy, a wszystkie zmiany powinny być wprowadzone aneksem do umowy. 17. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu : 1) odsetki za zwłokę w udzieleniu kredytu - w wysokości 0,05% wartości transzy za każdy dzień zwłoki. 2) karę umowną w wysokości 10% sumy udzielonego kredytu za odstąpienie od umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność. 18. Zamawiający nie wyraża zgody na zastosowanie w umowie kredytowej następujących klauzul : 1) cross default - nie wykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z jakiejkolwiek umowy zawartej z bankiem, 2) paris pass - zapewnienie, że wierzytelności banku w stosunku do klienta będą miały równe pierwszeństwo w zaspokojeniu z wierzytelnościami innych podmiotów w stosunku do klienta z zastrzeżeniem przepisów bezwzględnie obowiązującego prawa, 3) negative pleadge - zapewnienie, że bez uzyskania uprzedniej pisemnej zgody banku klient nie będzie dokonywał jakichkolwiek obciążeń składników swojego majątku obecnego i przyszłego, a w szczególności nie będzie dokonywał na tym majątku zabezpieczeń wierzytelności innych wierzycieli. Wszystkie wymienione wyżej warunki stanowią istotne dla Zamawiającego postanowienia umowy i muszą się znaleźć w umowie, która zostanie zawarta z wybranym Wykonawcą..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 06.12.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Bank Spółdzielczy w Poddębicach, Łódzka 33, 99-200 Poddębice, kraj/woj. łódzkie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 319002,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 181274,88

  • Oferta z najniższą ceną: 181274,88 / Oferta z najwyższą ceną: 209037,44

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.