eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wieliszew › Wykonanie zamówienia dodatkowego dla zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa i wyposażenie sali widowiskowo-konferencyjnej w budynku Urzędu Gminy Wieliszew

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-12-06

Wieliszew: Wykonanie zamówienia dodatkowego dla zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa i wyposażenie sali widowiskowo-konferencyjnej w budynku Urzędu Gminy Wieliszew
Numer ogłoszenia: 505378 - 2013; data zamieszczenia: 06.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Wieliszew, ul. Modlińska 1, 05-135 Wieliszew, woj. mazowieckie, tel. 022 7822596, faks 022 7822732 , strona internetowa www.wieliszew.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie zamówienia dodatkowego dla zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa i wyposażenie sali widowiskowo-konferencyjnej w budynku Urzędu Gminy Wieliszew.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie zamówienia dodatkowego dla zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa i wyposażenie sali widowiskowo-konferencyjnej w budynku Urzędu Gminy Wieliszew. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających na: - demontażu głównych belek żelbetowych struno-betonowych oraz płyt panwiowych; - wykonaniu wieńca na ścianach podłużnych i szczytowych; - wzmocnienia istniejących słupów oraz montaż nowych stalowych dźwigarów do słupów i płatwi stalowych; - wykonania pokrycia konstrukcji dachu z blachy trapezowej; - wykonania podbicia fundamentów od strony szczytowej budynku. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji zawiera: - dokumentacja projektowa, stanowiąca Załącznik Nr 6 do SIWZ; - wzór umowy, stanowiący Załącznik Nr 5 do SIWZ; - pomocniczo przedmiar robót, stanowiący Załącznik Nr 7 do SIWZ. Przedmiot zamówienia współfinansowany z Programu: Rozwój infrastruktury kultury, priorytet: Infrastruktura kultury nr 25282/12/A1, ze środków pozostających w dyspozycji ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.11.00 - Roboty w zakresie burzenia 45.26.21.00 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań 45.26.23.00 - Betonowanie 45.26.25.20 - Roboty murowe 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.42.10.00 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Przyczyny wyboru trybu zawarte są wprost w art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a) i b). Zamówienie będzie udzielone dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, które nie są objęte zamówieniem podstawowym i nieprzekraczającym łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia. Roboty te są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, a wykonanie robót stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Konieczność wykonania robót dodatkowych zaistniała w toku prowadzonych przez Wykonawcę na obiekcie robót budowlanych polegających na rozbiórce stropu podwieszonego (sufitu) wystąpiło zagrożenie stabilności konstrukcji dachu. W trakcie oględzin komisja stwierdziła: - ugięcie belek głównych żelbetowych struno - betonowych w środku rozpiętości ok. 10cm; - na belce widoczne są pęknięcia stopy dolnej belki dźwigara (~0,5m) oraz pęknięcia belki na obrysie słupa na całej wysokości belki (w zał. - dokumentacja fotograficzna); - w związku z potencjalnym zagrożeniem bezpieczeństwa konstrukcji dachu, konieczne jest wprowadzenie zamiennych rozwiązań technicznych. Komisja stwierdziła, że istnieje realne zagrożenie stabilności konstrukcji dachu, co stwarza bezpośrednie zagrożenie zdrowia i życia potencjalnych użytkowników obiektu. Kontynuacja robót byłaby niezgodna z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi normami i przepisami prawa oraz bezpieczeństwa i higieny pracy. Ujawniony problem w sposób oczywisty potwierdza, iż dalsze użytkowanie obiektu bez przeprowadzenia niezbędnych robót dodatkowych stwarza bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia i życia użytkowników wali widowiskowo-konferencyjnej. W związku z powyższym Zamawiający zwołał komisję, która stwierdziła, iż aby usunąć zaistniały problem niezbędne będzie wykonanie robót dodatkowych polegających na: - demontażu głównych belek żelbetowych struno-betonowych oraz płyt panwiowych; - wykonaniu wieńca na ścianach podłużnych i szczytowych; - wzmocnienia istniejących słupów oraz montaż nowych stalowych dźwigarów do słupów i płatwi stalowych; - wykonania pokrycia konstrukcji dachu z blachy trapezowej; - wykonania podbicia fundamentów od strony szczytowej budynku. Podkreślić należy, że kontynuacja robót w obecnym kształcie urągałaby obowiązującym normom i przepisom prawa w zakresie zapewnienia użytkownikom sali widowiskowo-konferencyjnej bezpieczeństwa w czasie korzystania z obiektu. Ponadto realizacja prac byłaby niezgodna z zasadami współczesnej wiedzy technicznej. Roboty objęte zamówieniem dodatkowym, a powstałe w trakcie realizacji zamówienia podstawowego, są niezbędne do realizacji inwestycji zgodnie ze sztuką budowlaną. Z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów oraz wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Z uwagi na fakt, że zamówienie podstawowe jest w trakcie realizacji, a zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego oraz, że roboty budowlane wchodzące w zakres zamówienia podstawowego i dodatkowego należy wykonywać w tym samym czasie, roboty te winien wykonać ten sam wykonawca, ponieważ robót tych nie da się rozdzielić.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Przedsiębiorstwo Handlowo - Usługowe BUDEX Krzysztof Skrzypczyński, ul. Podleśna 17, 05-092 Łomianki, kraj/woj. mazowieckie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.