eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mszczonów › zaprojektowanie i wybudowanie kompleksu basenowego z wykorzystaniem źródeł termalnych w Mszczonowie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2006-09-28

POZYCJA 50454

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane Mszczonów: zaprojektowanie i wybudowanie kompleksu basenowego z wykorzystaniem źródeł termalnych w Mszczonowie Publikacja obowiązkowa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Gmina Mszczonów, do kontaktów: Teresa Koszulińska, ul. Grójecka 45, 96-320 Mszczonów, woj. mazowieckie, tel. 046 8572056, fax 046 8573000, e-mail: teresa.koszulinska@mszczonow.pl. Adresy internetowe Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): www.mszczonow.pl Adres profilu nabywcy (URL): Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL): Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. 2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Administracja samorządowa; Budownictwo i obiekty komunalne, Rekreacja, kultura i religia. Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: zaprojektowanie i wybudowanie kompleksu basenowego z wykorzystaniem źródeł termalnych w Mszczonowie. 1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: roboty budowlane, zaprojektowanie i wykonanie. Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych: m. Mszczonów. 1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego. 1.4) Informacje na temat umowy ramowej: Czas trwania umowy ramowej: Wartość umowy ramowej: Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone: 1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: W zakres zamówienia wchodzi wykonanie dokumentacji projektowej budowanych obiektów wraz z uzyskaniem wymaganych uzgodnień i pozwoleń oraz wybudowanie poszczególnych obiektów sportowo - rekreacyjnych. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wybudowanie kompleksu basenowego z wykorzystaniem źródeł termalnych w Mszczonowie w skład, którego wchodzić będzie zespół basenów otwartych, w tym basen całoroczny, zadaszone lodowisko - wrotkowisko, pawilon obsługi zespołu. Zespół basenowy obejmuje powierzchnię całkowitą 4,5 ha 1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: 1. Oświadczenie o zaprojektowaniu i wykonaniu robót zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym. 2. Oświadczenie o zapewnieniu uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu. 3. Oświadczenie o udzieleniu gwarancji jakości - na konstrukcję obiektu - 10 lat - na pozostałe wykonane roboty budowlano-instalacyjne 3 lata - zamontowane urządzenia wg gwarancji producenta jednak na okres nie krótszy niż 36 miesięcy 1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.23.20.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania Kod CPV wg słownika 2008: 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania Oryginalny kod CPV: 45.11.27.20 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych Kod CPV wg słownika 2008: 45.11.27.20 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych Oryginalny kod CPV: 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków Kod CPV wg słownika 2008: 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków Oryginalny kod CPV: 45.21.22.12 - Roboty budowlane w zakresie budowy basenów pływackich Kod CPV wg słownika 2008: 45.21.22.12 - Roboty budowlane w zakresie basenów pływackich Oryginalny kod CPV: 45.21.22.11 - Lodowiska Kod CPV wg słownika 2008: 45.21.22.11 - Roboty budowlane w zakresie lodowisk 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie. 1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia Całkowita wielkość lub zakres: Na zespół basenowy składać się będą : 1. basen z wodą termalną, 2. basen sportowo - rekreacyjny z atrakcjami wodnymi oraz zjeżdżalnie wodne, 3. brodzik z fontanną dla dzieci z atrakcjami wodnymi dla dzieci najmłodszych, 4. lodowisko zadaszone - w lecie wrotkowisko, 5. zespół basenów całorocznych z wodą termalną, 6. pawilon obsługowy kąpieliska i lodowiska z pomieszczeniami administracyjnymi, szatniowo - sanitarnymi, techniczno - gospodarczymi, gastromicznymi 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; data zakończenia: 31.05.2008

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) Warunki dotyczące zamówienia Informacja na temat wadium: 100 000 zł 2) Warunki udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne Opis warunków udziału w postępowaniu: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności gospodarczej objętej zamówieniem zgodnie z wymaganiami ustawowymi, 2) posiadają uprawnienia do wykonywania czynności i w tym względzie dysponują osobami posiadającymi niezbędne uprawnienia budowlane i kwalifikacje do wykonania zamówienia : 1. Kierownika budowy - uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń odpowiadające wymaganiom określonym w art.12 i art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane i doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi, w tym kierował budową przynajmniej jednej pływalni o niecce podstawowej 25,0 x 12,5 m. 2. Kierownicy robót - uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie stosowne do kierowanymi rodzajami robót o specjalności konstrukcyjno - budowlanej, drogowej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 3. Zespół projektowy - uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie projektowania, w tym: a) Kierownik zespołu projektowego - uprawnienia o specjalności architektonicznej bez ograniczeń, b) Podstawowi członkowie zespołu - uprawnienia do projektowania o specjalności konstrukcyjno - budowlanej, drogowej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, c) uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie projektowania muszą odpowiadać wymaganiom określonym w art.12 i art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane, 4. Kadra kierownicza ( kierownik budowy, kierownicy robót i zespół projektowy) musi posiadać: - stwierdzenie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie ( uprawnienia ), - aktualny wpis na listę właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego, - a jeżeli posiada uprawnienia wydane po 14.02.1995r - zaświadczenie lub decyzję o wpisie do centralnego rejestru prowadzonego przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego. 3) posiadają niezbędną wiedzą, doświadczenie, potencjał techniczny oraz personel zdolny do wykonania zamówienia i w tym względzie : 1. w zakresie robót budowlanych - wykażą i udokumentują (referencje ,protokoły odbioru, opinie lub listy polecające ) w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres) wykonanie robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (obiekt basenowy niezależnie od rodzaju użytej wody i jej ogrzewania) o wartości nie mniejszej niż 8 000 000 każda, 2. w zakresie projektowania wykażą i udokumentują (referencje, opinie lub listy polecające ) w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, wykonanie dokumentacji projektowej (projekt budowlany + projekty wykonawcze) obiektów basenowych o łącznej powierzchni lustra wody min. 400 m kw. wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego - dotyczy wyłącznie obiektów wykonanych i oddanych do użytkowania. 3. udokumentują doświadczenie w zakresie pkt. 1 i 2 łącznie, 4. dysponują pracownikami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje do wykonania robót tj. specjaliści w zakresie robót ogólnobudowlanych, instalacji sanitarnych, instalacji i sieci elektrycznych, drogowych, 5. dysponują sprzętem niezbędnym i narzędziami do realizacji zamówienia ( profesjonalny sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem, niezbędne maszyny do prac ziemnych, szalunki do fundamentów, zagęszczarki gruntu, dźwigi o udźwigu min. 3 t, środki transportu ciężarowego i dostawcze, betoniarki, podnośniki przyścienne lub podobne i inne niezbędne elektronarzędzia ), 4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej wykonanie robót w ustalonym terminie, i w tym względzie : 1. dysponują środkami finansowymi lub zdolnością kredytową do wykonywania zamówienia w kwocie nie mniejszej niż 5 mln zł, 2. osiągnęli w każdym z ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy , za ten okres - przychody ze sprzedaży i zrównanych z nimi na poziomie ponad 10 mln zł. rocznie. 3. posiadają ubezpieczoną działalność gospodarczą od OC - min. suma ubezpieczenia w zakresie projektowania 1 mln zł. i robót budowlanych - min. suma ubezpieczenia - 5 mln zł. 6) nie podlegają wykluczeniu w rozumieniu art.24 ustawy Prawo zamówień publicznych, 7 ) wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są złożyć do wniosku : 1. pełnomocnictwo udzielone przez wszystkich partnerów do reprezentowania ich w przedmiotowym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 2. wykaz wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, 3. oświadczenie wykonawców o solidarnej odpowiedzialności za wykonanie zamówienia i wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia publicznego i które wspólnie zamierzają składać wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a następnie składać ofertę muszą wykazać, że : - każdy z osobna : 1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania, 2. posiadają uprawnienia do występowania w obrocie prawnym 3. posiadają ubezpieczoną działalność gospodarczą od odpowiedzialności cywilnej, - wspólnie muszą wykazać, że : 1. posiadają osoby z uprawnieniami zawodowymi do wykonywania czynności przewidzianych do realizacji przedmiotu zamówienia ( uprawniania budowlane ), 2. dysponują odpowiednim sprzętem technicznym, 3. dysponują odpowiednim personelem do wykonania zamówienia, 4. posiadają odpowiednie środki finansowe do wykonania zamówienia, - przynajmniej jeden z wykonawców musi wykazać, że : posiada wiedzę i doświadczenie wymagane przez Zamawiającego, Do oceny sytuacji ekonomicznej dodają się wszystkie walory poszczególnych wykonawców Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Warunek Nr 1. Warunki ogólne. Znaczenie warunku - spełnia / nie spełnia ( bez znaczenia punktowego ). 1. Osoby wykonujące samodzielne funkcje w budownictwie posiadają odpowiednie uprawnienia w zakresie i specjalności, stosownie do rodzaju wykonywanych czynności odpowiadające wymaganiom budowy. 2. Posiadają uprawnienia do działalności gospodarczej zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3. Nie zalegają z należnymi opłatami i składkami wobec Skarbu Państwa (ZUS i US ). 4. Wobec wykonawcy nie otwarto likwidacji lub nie ogłoszono upadłości. 5. Wykonawcy będący osobą fizyczną, wspólnicy spółek jawnych, członkowie zarządu osób prawnych, dyrektor przedsiębiorstwa państwowego - nie zostali skazani za przestępstwa popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwa popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego. 6. Wykonawca nie wykonywał czynności związanych z przygotowaniem prowadzonego postępowania, ani też nie posługiwał się w tym celu osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji. 7. Posiadają niezbędną ilość środków finansowych gwarantujących wykonywanie zamówienia. 8. Posiadają ubezpieczoną działalność gospodarczą od OC Ocena spełniania warunku: spełnia/ nie spełnia (bez znaczenia punktowego). Warunek Nr 2. Znaczeniewarunku - spełnia/ nie spełnia. Dysponują niezbędnym potencjałem technicznym, dysponują pracownikami zdolnymi do wykonania zadania. a) dysponowanie odpowiednim sprzętem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia. b) dysponowanie pracownikami zdolnymi do wykonania zadania. Ocena spełniania warunku: spełnia/ nie spełnia (bez znaczenia punktowego). Warunek nr 3. Znaczenie warunku - 70 % Ocena posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia. Ocenie będą podlegać : a) ilość wykonanych w okresie ostatnich 5 lat ( od dnia złożenia wniosku), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- za ten okres, robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (obiekt basenowy niezależnie od rodzaju użytej wody i jej ogrzewania) o wartości nie mniejszej niż 8 mln zł każda, b) ilość wykonanych (referencje, opinie lub listy polecające ) w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, dokumentacji projektowych (projekt budowlany + projekty wykonawcze) obiektów basenowych o łącznej powierzchni lustra wody min. 400 m kw. wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego - dotyczy wyłącznie obiektów wykonanych i oddanych do użytkowania. Sposób oceny spełniania warunku : Warunek będzie oceniany w skali 0 - 100 pkt. z czego za a) w skali 0 - 50 pkt, i za b) w skali 0 - 50 pkt. Podstawą będzie ilość zakwalifikowanych do oceny robót budowlanych odpowiadających warunkowi jw. i ilość zrealizowanych projektów odpowiadających warunkowi jw Warunek Nr 4. Znaczenie warunku - 30 % Ocena sytuacji ekonomicznej. Sposób oceny spełniania warunku : Warunek będzie oceniany następująco : a) wielkość przychodów za 2004r - w skali 0 - 20 pkt, b) wielkość przychodów za 2005r - w skali 0 - 40 pkt, c) wskaźnik rentowności za 2005r = zysk netto/przychody netto - w skali 0 - 40 pkt. Ocena spełniania warunku dokonywana będzie za poszczególne elementy oceny a), b), c) na zasadzie proporcji matematycznej. Oceną wykonawcy za ten warunek będzie suma pkt. uzyskana za ( a + b + c ) wg zasady jw., która następnie zostanie pomnożona przez współczynnik = 0,30. Dla podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie oceną za ten warunek będzie suma średnich arytmetycznych za poszczególne elementy oceny, warunku, która następnie zostanie pomnożona przez współczynnik = 0,30. Kopie dokumentów muszą być potwierdzone "za zgodność z oryginałem" przez wykonawcę lub osobę upoważnioną Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków w ubieganiu się o udzielenie zamówienia publicznego. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków. 3. Imienny wykaz kadry kierowniczej prac projektowych i robót budowlanych wraz z informacją na temat kwalifikacji zawodowych tych osób (krótki opis doświadczeń zawodowych ) oraz przewidywanych dla nich fukcji w niniejszym zamówieniu wraz z niezbędnymi uprawnieniami oraz zaświadczeniami wpisu na listę właściwej Okręgowej Izby i wg potrzeby zaświadczenie lub decyzje o wpisie do rejestru prowadzonego przez Głównego Inspektora nadzoru Budowlanego. 4. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków. 5. Informacja banku, w którym wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy wystawiona nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków. 6. Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakie posiada wykonawca. 7. Informacja dotycząca przeciętnej liczby zatrudnionych w okresie ostatnich 3 lat pracowników oraz liczebności personelu kierowniczego, a w przypadku, jezeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie. 8. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- za ten okres, robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (obiekt basenowy niezależnie od rodzaju użytej wody i jej ogrzewania) o wartości nie mniejszej niż 8 mln zł każda, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i adresów odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. 9. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, projektów obiektów basenowych o łącznej powierzchni lustra wody min. 400 m kw. wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego, z podaniem wartości zaprojektowanych inwestycji, rodzaju robót, dat wykonania i adresów odbiorców wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie. 10. Rachunek zysków, strat i zobowiązań i należności za lata obrotowe 2004 i 2005 lub inny dokument określający obroty, zysk oraz zobowiązania i należności - za lata obrotowe 2004r. i 2005r., a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres; Kopię dokumentów muszą być potwierdzone "za zgodność z oryginałem" przez wykonawcę lub osobę upoważnioną

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) Tryb udzielenia zamówienia 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony. 1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5 2) Kryteria oceny ofert 2.1) Kryteria oceny ofert: Cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie: 1. Cena wykonania zamówienia (%) 80 2. 2.Ocena koncepcji rozwiązania architektoniczno-funkcjonalno-użytkowego (%) 20 2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: nie dotyczy. Opłata: Warunki i sposób płatności: nie dotyczy. 3.2) Opis potrzeb i wymagań umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie otrzymania tego opisu: 3.3) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.10.2006 godzina 10:00. 3.4) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski. 3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 3.6) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert:

SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE

VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak.; Zamówienie będzie realizowane z udziałem środków UE Program ZPORR - Umowa nr Z/2.14/1/1.4/1270/04/U/11/06 2) Informacje dodatkowe: 3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 20.09.2006.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.