eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łysomice › "Przebudowa z rozbudową i termomodernizacja budynku Urzędu Gminy w Łysomicach"

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2017-03-23

Ogłoszenie nr 50279 - 2017 z dnia 2017-03-23 r.

Łysomice: "Przebudowa z rozbudową i termomodernizacja budynku Urzędu Gminy w Łysomicach"
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak


Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa 3. Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w regionie Działania 3.5 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w ramach ZIT Poddziałanie 3.5.1 Efektywność energetyczna w sektorze publicznym i mieszkaniowym w ramach ZIT Nazwa schematu: Termomodernizacja w obiektach należących do jednostek samorządu terytorialnego w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) NR KONKURSU: RPKP.03.05.01-IZ.00-04-057/16 TYTUŁ PROJEKTU: Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej Urzędu Gminy Łysomice, gm. Łysomice

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Łysomice, krajowy numer identyfikacyjny 54250500000, ul. ul. Warszawska  8, 87148   Łysomice, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. (056) 678 32 22, e-mail sekretariat@lysomice.pl, faks (056) 678 32 22 w.23.
Adres strony internetowej (URL): www.lysomice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

tak
http://bip.lysomice.pl/strona-195-postepowania_wszczete.htm


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
http://bip.lysomice.pl/strona-195-postepowania_wszczete.htm


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Zamawiający wymaga, aby oferta została złożona w formie pisemnej
Adres:
Urząd Gminy Łysomice, 87-148 Łysomice, ul. Warszawska 8, pokój nr 3 (biuro podawcze)


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: "Przebudowa z rozbudową i termomodernizacja budynku Urzędu Gminy w Łysomicach"
Numer referencyjny: ZP-271.2.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie przebudowy z rozbudową i termomodernizacją istniejącego budynku Urzędu Gminy w Łysomicach na potrzeby Zamawiającego. 2. Kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) dla przedmiotu zamówienia: 1) 45.00.00.00 - Roboty budowlane Roboty budowlane 2) 45330000-9 Hydraulika i roboty sanitarne 3) 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 4) 45113000-2 Roboty na placu budowy 3. Istniejący stan zagospodarowania działki lub terenu z omówieniem przewidywanych w nim zmian, w tym adaptacji i rozbiórek w zakresie niezbędnym do uzupełnienia części rysunkowej projektu zagospodarowania terenu. Obecnie na terenie działki znajduje się przebudowywany obiekt Urzędu Gminy. Na terenie działki znajduje się również infrastruktura techniczna (media), elementy zagospodarowania terenu jak place parkingowe, dojścia i dojazdy. 4. Projektowane zagospodarowanie działki lub terenu, w tym urządzenia budowlane związane obiektami budowlanymi, układ komunikacyjny, sieci uzbrojenia terenu z przeciwpożarowym zaopatrzeniem w wodnym, ukształtowanie terenu i zieleni w zakresie niezbędnym do uzupełnienia części rysunkowej projektu zagospodarowania działki lub terenu. Teren objęty opracowaniem obejmuje zakres działki. Strefa oddziaływania na sąsiednie działki obejmuje dz. nr 167/2, 168/16. Zmiany w zagospodarowaniu terenu obejmują wykonanie drogi pożarowej na terenie istniejącego parkingu. 5. Zestawienie powierzchni poszczególnych części zagospodarowania działki budowlanej lub terenu, jak powierzchnia zabudowy projektowanych i adaptowanych obiektów budowlanych, powierzchnia dróg, parkingów, placów i chodników, powierzchnia zieleni w zakresie niezbędnym do sprawdzenia zgodności z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. 1) POWIERZCHNIA DZIAŁKI [m2]: - 2646,00 2) POWIERZCHNIA UTWARDZONA [m2]: - 1962,32 3) POWIERZCHNIA CZYNNA BIOLOGICZNIE [m2]: - 80,00 4) POWIERZCHNIA ZABUDOWY [M2]: - 603,68 6. Istniejący, 4-kondygnacyjny budynek pełni funkcję użyteczności publicznej, która pozostaje bez zmian. Budynek Urzędu Gminy będzie podlegał przebudowie oraz rozbudowie o windę, kotłownię, salę rady gminy, biuro podawcze wraz z otwartą przestrzenią do przyjmowania interesantów oraz pomieszczenia towarzyszące. Dostęp do budynku przez osoby niepełnosprawne zapewniono poprzez pochylnię zlokalizowaną przy wejściu do budynku oraz projektowaną windę, poruszającą się z poziomu parteru. Zakres przebudowy dotyczy głównie rozmieszczenia biur oraz polepszenia układu funkcjonalnego budynku. 7. Dane powierzchniowe: 1) kubatura - 4651,52 m3 2) powierzchnia zabudowy - 603,68 m2 3) wysokość - 10,55 m 4) wysokość rozbudowy - 4,55 m 5) szerokość elew. Front. - 30,72 m 6) pow. użytkowa - 1096,24 m2 7) pow. użytkowa istn. po przebud. - 819,24 m^2 8) pow. użytkowa proj. - 277,00 m^2 8. Forma architektoniczna i funkcja obiektu budowlanego, sposób jego dostosowania do krajobrazu i otaczającej zabudowy: Bryła budynku będzie składać się z dwóch wiodących trzonów. Zabudowa parteru, dostosowana do kształtu działki oraz trzon główny budynku w kształcie sześcianu. Budynek w części projektowanej jedno-kondygnacyjny. Istniejąca część z 3 kondygnacjami nadziemnymi oraz 1 podziemną. 9. Funkcja budynku - budynek użyteczności publicznej - urząd gminy. Rozbudowa istniejących zabudowań spowoduje polepszenie układu funkcjonalnego budynku wraz z dostępem dla osób niepełnosprawnych. 10. Szczegółowe warunki wykonania zamówienia na roboty budowlane oraz zakres robót określają: umowa, której wzór stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ, projekt budowlany stanowiący Załącznik nr 12 do SIWZ, kosztorys ofertowy z przedmiarem robót budowlanych stanowiący Załącznik nr 9 do SIWZ oraz Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiąca Załącznik nr 10 do SIWZ i szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 11 do SIWZ. Jednocześnie treść tych załączników zawiera istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz za ich zgodność z dokumentacją projektowo- kosztorysową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia i poleceniami Inspektora nadzoru. Prace budowalne należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną, Polskimi Normami oraz posiadaną wiedzą techniczną i doświadczeniem budowlanym. 12. Wskazane przez Zamawiającego pozycje katalogowe w dokumentacji przetargowej należy traktować jako rozszerzenie opisu robót. W przypadku występowania w materiałach przetargowych jednoznacznych nazw materiałów wskazujących na producenta i konkretny typ katalogowy- wszystkie takie nazwy każdorazowo należy czytać z klauzulą "lub równoważne o takich samych lub nie gorszych parametrach technicznych, jakościowych oraz estetycznych (kompozycyjnych)". Za produkt równoważny Zamawiający uznaje taki, który ma te same cechy funkcjonalne co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt oraz taki, który charakteryzuje się taką samą dostępnością do sieci serwisowej. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonej w dokumentacji przetargowej. Produkt równoważny powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt, jednocześnie umożliwiając uzyskanie efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych. Przez pojęcia cech jakościowych i technicznych produktu równoważnego należy rozumieć cechy, które opisują fizyczne właściwości przedmiotu zamówienia (np. takie parametry i jednostki jak: długość, szerokość, wysokość, kubatura, itd.) oraz wybrane cechy jakościowe , które dotyczą wartości użytkowych przedmiotu zamówienia (np. wydajność, żywotność, odporność, łatwość obsługi, bezpieczeństwo eksploatacji, komfort użytkowania, standard wykończenia, itd.) 13. Zamawiający informuje, iż kosztorys ofertowy z przedmiarem robót budowlanych stanowiący Załącznik nr 9 do SIWZ należy traktować jako informacje pomocnicze przydatne do sporządzenia oferty w postępowaniu i w kalkulacji ceny za realizację zamówienia. 14. Cenę należy obliczyć w PLN z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku na podstawie zakresu robót określonego w projekcie budowlanym, Załącznika nr 9 (kosztorys ofertowy z przedmiarem robót), Załącznika nr 10 (specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych), Załącznika nr 11 (szczegółowy opis przedmiotu zamówienia), wizji lokalnej oraz innych kosztów koniecznych do poniesienia celem terminowej i prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania wynikające wprost z projektu i przedmiaru, jak również koszty wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, organizacji placu budowy wraz z jego likwidacją, koszty utrzymania zaplecza budowy. Zgodnie z Załącznikiem nr 1 (wzór umowy) Zamawiający przewiduje ryczałtowe wynagrodzenie za wykonanie niniejszego zamówienia. Wymagany przez Zamawiającego załącznik do oferty w postaci kosztorysu ofertowego jest jedynie dokumentem pomocniczym, który będzie wykorzystany do obliczenia należnego wynagrodzenia wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy bądź rozliczenia ewentualnych robót zamiennych i nie będzie podlegał ocenie na etapie oceny ofert. Ewentualne braki pozycji robót w kosztorysie ofertowym nie stanowią podstawy do żądania dodatkowego wynagrodzenia. Cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia. Dlatego też Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca robót w celu umożliwienia Wykonawcy dokładnego zapoznania się z obiektem, na którym będą wykonywane roboty budowlane, co pozwoli na rzetelną ocenę niezbędnego zakresu prac, a w konsekwencji właściwe skalkulowanie ceny za realizację zamówienia. Wizja lokalna po uprzednim kontakcie telefonicznym z wyznaczonym przedstawicielem Zamawiającego (pkt VIII.5.1) SIWZ. 15. Okres gwarancji i rękojmi dla przedmiotu zamówienia: 1) dla robót budowlanych: będzie zgodny z oświadczeniem Wykonawcy zawartym w ofercie, nie krótszy niż 60 miesięcy (5 lat) 2) na wbudowane / zamontowane urządzenia: okres gwarancji zgodny z gwarancją udzielaną przez producenta, nie krótszy niż 24 miesiące (2 lata), okres rękojmi będzie zgodny z oświadczeniem Wykonawcy zawartym w ofercie, nie krótszy niż 60 miesięcy (5 lat); liczony od dnia dokonania bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu umowy przez Zamawiającego, potwierdzonego protokołem. 16. Realizując obowiązek określony w art. 29 ust. 3a uPZP, Zamawiający wskazuje wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm. [174] ), tj.: osób wykonujących roboty budowlane w ramach zamówienia oraz osób uprawnionych do kierowania robotami budowlanymi, na które powołuje się wykonawca celem wykazania warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt VI.3.1 SIWZ, a następnie realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób, które wykonują pracę w sposób określony w art. 22 § 1 kp. Dokumentowanie zatrudnienia w/w osób w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego odbywać się będzie w drodze oświadczenia złożonego przez Wykonawcę w ofercie, następnie w umowie w sprawie zamówienia publicznego, a w toku realizacji zamówienia na żądanie Zamawiającego Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć listę osób zatrudnionych na umowę o pracę z dokumentami ZUS potwierdzającymi objęcie tych osób ubezpieczeniami społecznymi z tytułu zawartej umowy o pracę.

II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:45330000-9, 45311000-0, 45113000-2
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

Okres w miesiącach: 12


II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych warunków w w/w zakresie. oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 uPZP dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (wzór ujęty w załączniku nr 4 do SIWZ); Ocena spełnienia warunków dokonywana będzie na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń według formuły spełnia nie spełnia.
Informacje dodatkowe Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 uPZP oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 uPZP; Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 uPZP lub ust. 5 pkt 1 i 8 uPZP, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: a) posiadają środki finansowe na rachunku bankowym lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 3 000 000,00 zł, Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 uPZP dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 4 do SIWZ. informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed terminem składania ofert dla potwierdzenia spełniania warunku określonego w pkt V.2.2) pkt a) SIWZ; b) są objęci ochroną ubezpieczeniową w ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności i posiadanego mienia, a poziom tej ochrony powinien spełnia co najmniej poniższe wymogi: - przedmiot ubezpieczenia - obejmuje m.in. działalność gospodarczą polegającą na realizacji robót budowlanych (przedsiębiorstwo budowlane), - suma gwarancyjna - nie niższa niż 5 000 000,00 zł, Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 uPZP dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 4 do SIWZ. dokument potwierdzający objęcie wykonawcy ochroną ubezpieczeniową w ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności i posiadanego mienia o poziomie ochrony nie niższym niż określony w pkt V.2.2) pkt b) SIWZ, wraz z dowodem uiszczenia należnych składek; Ocena spełnienia warunków dokonywana będzie na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń według formuły spełnia nie spełnia.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: a) dysponują osobami posiadającymi wymagane uprawnienia budowlane wynikające z postanowień ustawy z dnia 7 lipca 1994r.-Prawo budowlane (jednolity tekst Dz. U. nr 75 z 2010r., poz. 474- z późn. zm.), tj.: - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi branży konstrukcyjno-budowlanej; - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w branży elektrycznej, - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w branży sanitarnej, z minimum 3-letnim doświadczeniem zawodowym przy pełnieniu w/w samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. (Zamawiający dopuszcza dysponowanie uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w zakresie w/w branż przez jedną bądź łącznie przez kilka osób), Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 uPZP dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 4 do SIWZ. wykaz osób spełniających kryteria określone w pkt V.2.3) pkt a SIWZ (wzór ujęty w pkt I załącznika nr 7 do SIWZ) wraz dokumentami potwierdzającymi posiadanie przez wskazane przez Wykonawcę osoby uprawnień budowlanych (np. decyzja o stwierdzeniu przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie / decyzja o nadaniu uprawnień budowlanych) oraz dokument potwierdzający członkostwo zainteresowanej osoby w samorządzie zawodowym inżynierów budownictwa oraz posiadanie wymaganego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej; b) posiadają wymaganą wiedzę i doświadczenie, tj. w ciągu pięciu ostatnich lat (jeżeli działają krócej - w okresie prowadzenia działalności) wykonali należycie roboty budowlane lub modernizacyjne co najmniej jednego budynku w pełnym wymiarze branż podstawowych (budowlano - montażowa, elektryczna, sanitarna, wentylacja, teletechniczna) o wartości tych robót co najmniej 5 000 0000,00 zł brutto, a należyte wykonanie tych robót zostało potwierdzone referencjami; Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 uPZP dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 4 do SIWZ. wykaz robót budowlanych spełniających kryteria określone w pkt V.2.3) pkt b) SIWZ (wzór ujęty w pkt II załącznika nr 7 do SIWZ wraz z potwierdzeniem należytego wykonania tych umów przez Wykonawcę (referencje).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: tak
Informacje dodatkowe: Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające posiadanie przez wskazane przez Wykonawcę osoby uprawnień budowlanych oraz dokument potwierdzający członkostwo zainteresowanej osoby w samorządzie zawodowym inżynierów budownictwa i posiadanie wymaganego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej;

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; 2) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie w właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) aktualne zaświadczenie właściwej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 uPZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wzór ujęty w załączniku nr 8 do SIWZ). Jeżeli Wykonawca należy do grupy kapitałowej składa również listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów. Zamawiający zaleca jednak dołączenie powyższego oświadczenia wraz z ofertą (w przypadku przynależności wraz z listą). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązana z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 5) Oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 uPZP dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (wzór ujęty w załączniku nr 3 do SIWZ).

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Dokumenty wymagane w celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, dotyczące: 1) Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, ile wynika to z odrębnych przepisów: a) oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 uPZP dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (wzór ujęty w załączniku nr 4 do SIWZ); 2) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej: a) oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 uPZP dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (wzór ujęty w załączniku nr 4 do SIWZ); b) informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed terminem składania ofert dla potwierdzenia spełniania warunku określonego w pkt V.2.2) pkt a) SIWZ; dokument potwierdzający objęcie wykonawcy ochroną ubezpieczeniową w ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności i posiadanego mienia o poziomie ochrony nie niższym niż określony w pkt V.2.2) pkt b) SIWZ wraz z dowodem uiszczenia należnych składek; 3) zdolności technicznej lub zawodowej: a) oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 uPZP dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (wzór ujęty w załączniku nr 4 do SIWZ). b) wykaz osób spełniających kryteria określone w pkt V.2.3) pkt a) SIWZ (wzór ujęty w pkt I załącznika nr 7 do SIWZ) wraz dokumentami potwierdzającymi posiadanie przez wskazane przez Wykonawcę osoby uprawnień budowlanych (np. decyzja o stwierdzeniu przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie / decyzja o nadaniu uprawnień budowlanych) oraz dokument potwierdzający członkostwo zainteresowanej osoby w samorządzie zawodowym inżynierów budownictwa oraz posiadanie wymaganego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej; c) wykaz robót budowlanych spełniających kryteria określone w pkt V.2.3) pkt b) SIWZ (wzór ujęty w pkt II załącznika nr 7 do SIWZ wraz z potwierdzeniem należytego wykonania tych umów przez Wykonawcę (referencje).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

Dokumenty wymagane w celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, dotyczące: 1) Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, ile wynika to z odrębnych przepisów: a) oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 uPZP dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (wzór ujęty w załączniku nr 4 do SIWZ); 2) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej: a) oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 uPZP dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (wzór ujęty w załączniku nr 4 do SIWZ); b) informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed terminem składania ofert dla potwierdzenia spełniania warunku określonego w pkt V.2.2) pkt a) SIWZ ;dokument potwierdzający objęcie wykonawcy ochroną ubezpieczeniową w ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności i posiadanego mienia o poziomie ochrony nie niższym niż określony w pkt V.2.2) pkt b) SIWZ wraz z dowodem uiszczenia należnych składek; 3) zdolności technicznej lub zawodowej: a) oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 uPZP dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (wzór ujęty w załączniku nr 4 do SIWZ). b) wykaz osób spełniających kryteria określone w pkt V.2.3) pkt a) SIWZ (wzór ujęty w pkt I załącznika nr 7 do SIWZ) wraz dokumentami potwierdzającymi posiadanie przez wskazane przez Wykonawcę osoby uprawnień budowlanych (np. decyzja o stwierdzeniu przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie / decyzja o nadaniu uprawnień budowlanych) oraz dokument potwierdzający członkostwo zainteresowanej osoby w samorządzie zawodowym inżynierów budownictwa oraz posiadanie wymaganego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej; c) wykaz robót budowlanych spełniających kryteria określone w pkt V.2.3) pkt b) SIWZ (wzór ujęty w pkt II załącznika nr 7 do SIWZ wraz z potwierdzeniem należytego wykonania tych umów przez Wykonawcę (referencje).

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, wskazane w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w pkt. VI.1 niniejszej SIWZ. Wypełniony Formularz Oferty stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ. Kosztorys ofertowy - odpowiednik załącznika nr 9 do SIWZ wypełniony przez Wykonawcę o elementy o charakterze cenotwórczym. Dowód wniesienia wadium. Stosowne pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w przetargu udzielone dla osoby/osób podpisującej ofertę i wymagane oświadczenia, o ile osoba/osoby składająca i podpisująca ofertę nie jest ujawniona w wypisie z Krajowego Rejestru Sądowego / informacji z CEIDG (proponowany wzór pełnomocnictwa stanowi załącznik nr 5 do SIWZ). Dokument dla towaru równoważnego. Wszystkie dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu, sposobu, warunków zamówienia należy przedstawić w dodatkowym (-ych) załączniku (-kach) do Formularza Oferty, o ile nie można ich wskazać w formularzu ofertowym.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

tak,
Informacja na temat wadium
Informacja na temat wadium 1. Składając ofertę wykonawca obowiązany będzie zabezpieczyć ofertę wadium w wysokości 80 000,00 zł: 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) w pieniądzu, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010r. Nr 96, poz. 620). 3. Wadium w pieniądzu wnosi się przed upływem terminu składania ofert na rachunek bankowy Zamawiającego: nr 35 9511 0000 2002 0032 0267 0003, Bank Spółdzielczy w Toruniu, Oddział Łysomice z adnotacją: "wadium - Przebudowa z rozbudową i termomodernizacja budynku Urzędu Gminy w Łysomicach, znak sprawy ZP-271.2.2017" 4. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi posiadać ważność co najmniej do końca terminu związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą. 5. Wadium złożone w formie innej niż pieniężna musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w uPZP. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa powinna być nieodwołalna i bezwarunkowa praz płatna na pierwsze żądanie. 6. Wadium złożone w innej formie niż pieniężna, należy załączyć do oferty w oddzielnej kopercie z dopiskiem "wadium". 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem normy art. 46 ust. 4a uPZP. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składani ofert. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 4) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, lub informacje o tym że nie należy do grupy kapitałowej lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Aukcja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
Łączna cena reallizacji zamówienia60
temin realizacji zamówienia25
okres gwarancji i rękojmi15


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Licytacja wieloetapowa

etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie

Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy PZP, Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia następujących zmian: 1. zmiana wynagrodzenia, wyłącznie w sytuacji, kiedy taka konieczność będzie wynikała ze zmian w obowiązującym prawie, w szczególności, gdy zmiana prawa prowadzi do zmiany stawki podatku od towarów i usług; w takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie wyłącznie w zakresie odpowiadającym zmianie wysokości podatku VAT; 2. ograniczenia zakresu robót i zmiany wynagrodzenia o wartość robót wyłączonych i / lub zaniechanych; 3. zaistnienia konieczności wykonania robót dodatkowych, których nie można było przewidzieć na etapie przygotowania postępowania i złożenia oferty, a ich wykonanie jest niezbędne dla prawidłowej realizacji niniejszego zamówienia; 4. zmiana podwykonawcy, z zachowaniem zasad określonych w pkt. XVI SIWZ; 5. zmiana zakresu zamówienia powierzonego podwykonawcy; 6. zmiany, które nie mają charakteru istotnego w rozumieniu art. 144 ust. 1e uPZP; 7. zmiany na zasadach określonych w art. 144 ust. 1 pkt 2-4 i 6 uPZP. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 10/04/2017, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Zamawiający żąda zabezpieczenia należytego wykonania umowy w sprawie zamówienia. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Jeżeli wykonawca jest jednocześnie gwarantem, zabezpieczenie służy także pokryciu roszczeń z tytułu gwarancji jakości. 2. Wykonawca, którego ofertę uznano za najkorzystniejszą zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% łącznej zaoferowanej przez niego ceny brutto za realizację niniejszego zamówienia w terminie 3 dni od poinformowania go o wyborze, nie później niż na jeden dzień przed zawarciem umowy, na rachunek bankowy zamawiającego: nr 35 9511 0000 2002 0032 0267 0003, Bank Spółdzielczy w Toruniu, Oddział Łysomice z adnotacją: "zabezpieczenie należytego wykonania umowy - Przebudowa z rozbudową i termomodernizacja budynku Urzędu Gminy w Łysomicach, znak sprawy ZP-271.2.2017" 3. Jeżeli wykonawca nie wniesie wymaganego zabezpieczenia, zamawiający jest uprawniony do wyboru oferty najkorzystniejszej spośród pozostałych ofert złożonych w przetargu. 4. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: 1) w pieniądzu, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014, poz. 1804 z późn. zm.). 5. Zabezpieczenie wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy. 6. W trakcie realizacji umowy wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form wymienionych w pkt XI.4., przy czym ewentualna zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości. 7. Zamawiający zwraca 70% wartości zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane. 8. Kwota, którą zamawiający zatrzyma na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady wyniesie 30% wysokości zabezpieczenia. Kwotę tę zamawiający zwróci w terminie 15 dni od upływu okresu rękojmi za wady.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.