eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Miasteczko Śląskie › Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Miasteczko Śląskie w 2014 r

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-12-04

Miasteczko Śląskie: Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Miasteczko Śląskie w 2014 r
Numer ogłoszenia: 500740 - 2013; data zamieszczenia: 04.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasteczko Śląskie , Rynek 8, 42-610 Miasteczko Śląskie, woj. śląskie, tel. 32 393 80 01, faks 32 393 80 02.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miasteczko-slaskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Miasteczko Śląskie w 2014 r.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są usługi świadczone w ramach wykonania zadania pn.: Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Miasteczko Śląskie w 2014 r. 2. Opis przedmiotu zamówienia 1) Zamówienie obejmuje utrzymanie dróg gminnych w 2014 r., tj. według następującej kolejności zimowego utrzymania: - drogi I kolejności zimowego utrzymania o łącznej długości: 10.625,60 m i powierzchni: 61.566,70 m2, - drogi II kolejności zimowego utrzymania o łącznej długości: 26.608,60 m i powierzchni: 118.885,70 m2, - chodniki o łącznej długości: 2.031,00 m, powierzchni: 4.363,50 m2, - miejsca parkingowe o powierzchni: 12.716,00 m2, 2) Sposoby zwalczania śliskości zimowej poprzez następujące metody: A) zapobieganie powstawaniu gołoledzi: metoda polega na posypaniu piaskarko-solarką nawierzchni jezdni, chodnika lub parkingu środkami chemicznymi i uszorstniającymi, przed wystąpieniem oblodzenia; B) metoda likwidacji gołoledzi, lodowicy i zlodowacenia polega na: - usuwaniu śniegu, luźnych zlodowaceń pługiem lemieszowym z równoczesnym posypywaniem nawierzchni jezdni, chodnika lub parkingu środkami chemicznymi i uszorstniającymi po wystąpieniu oblodzenia, - usuwaniu rozdrobnionej na skutek posypania nawierzchni jezdni, chodnika lub parkingu warstwy śniegu, luźnych zlodowaceń pługiem lemieszowym; C) metoda zwiększenia szorstkości: polega na posypaniu oblodzonej nawierzchni jezdni, chodnika lub parkingu mieszanką środków zwiększających szorstkość z chlorkiem sodu; D) usuwanie śniegu z jezdni pługiem lemieszowym: polega na oczyszczeniu jezdni, chodnika lub parkingu ze śniegu pługami poprzez zgarnięcie pokrywy śnieżnej na część przykrawężnikową, odśnieżanie ulic w ruchu jednokierunkowym powinno być wykonane jednocześnie na całej szerokości jezdni, a na ulicach dwukierunkowych na połowie jej szerokości, prędkość robocza pługa nie powinna przekraczać 10 - 15 km/h, podczas intensywnych opadów od 15 - 20 km/h, E) ręczny załadunek wałów śnieżnych na skrzynię ładunkową samochodu lub przyczepy; F) mechaniczny załadunek na środek transportu lub przemieszczanie śniegu ładowarką; G) transport na odległość do 5 km i wyładunek śniegu we wskazanym miejscu; H) ręczne usuwanie śniegu i zapobieganie powstawaniu gołoledzi: ręczne usuwanie śniegu, luźnych zlodowaceń, a następnie posypywanie nawierzchni parkingu, chodnika środkami chemicznymi i uszorstniającymi. 3) Wykonawca zobowiązuje się do stosowania na drogach dopuszczalnej ilości środków chemicznych stosowanych do zimowego utrzymania ulic, placów i innych dróg publicznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27.10.2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz.U. z 2005 r. Nr 230, poz. 1960), 4) Plan sytuacyjny ulic przeznaczonych do zimowego utrzymania dróg gminnych został przedstawiony na załączniku mapowym. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w tomie II Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, jak również we wzorze umowy wraz z załącznikami, stanowiąc integralną jej część.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • 1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. Przewiduje się do 50% wartości zamówienia, po uprzednim zwiększeniu środków finansowych w ramach zadania budżetowego. 2. Przedmiotem zamówień uzupełniających będzie zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Miasteczko Śląskie. Ponadto w przypadku zaliczenia nowych ulic do kategorii dróg gminnych w zakresie zwiększenia długości i powierzchni do zimowego utrzymania dróg gminnych

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania 90.63.00.00 - Usługi usuwania oblodzeń .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga od Wykonawców wnoszenia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać się posiadaniem wiedzy i doświadczenia, tj. musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - również wykonuje, co najmniej jedną usługę polegającą na odśnieżaniu, usuwaniu gołoledzi i lodu z dróg publicznych za wynagrodzeniem należnym za wykonany zakres usługi w łącznej wysokości nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto, w okresie kolejno następujących po sobie 12 miesięcy. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) Wykonawca musi dysponować minimum następującym potencjałem technicznym: - pług lekki - 2 sztuki, - pług średni - 1 sztuka, - pług ciężki - 1 sztuka, - piaskarko-solarka - 2 sztuki, - ładowarka - 1 sztuka, - samochód ciężarowy samowyładowczy - 1 sztuka, - ciągnik rolniczy z przyczepą samowyładowczą - 2 sztuki. b) Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) na terenie Gminy Miasteczko Śląskie bazą sprzętu do prowadzenia akcji zimowego utrzymania dróg w gminie. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Co najmniej jedną usługę polegającą na odśnieżaniu, usuwaniu gołoledzi i lodu z dróg publicznych za wynagrodzeniem należnym za wykonany zakres usługi w łącznej wysokości nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto, w okresie kolejno następujących po sobie 12 miesięcy.;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wykonawcy w miejsce poświadczeń lub innych dokumentów, o których mowa powyżej, mogą przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług, które zostały określone w § 1 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składanie (Dz.U. Nr 226, poz. 1817). 2. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu przedmiotowego zamówienia. W celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów Zamawiający żąda dokumentów dotyczących w szczególności: - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, - charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 3. Oświadczenie Wykonawcy o dysponowaniu na terenie Gminy Miasteczko Śląskie bazą sprzętu do prowadzenia akcji zimowego utrzymania dróg w gminie (załącznik nr 6 do formularza oferty). 4. Wypełniony formularz oferty.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiany postanowień umowy możliwe są jedynie w trybie art. 144 ustawy Pzp. Uzgodnienia w tym zakresie wymagają dla swej ważności zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta Miasteczko Śląskie, a zmiana umowy może nastąpić jedynie na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie: 1) ceny ofertowej: - w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia - o wielkość wynikającą ze zmiany tej stawki; - w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na sposób i koszty realizacji przedmiotu zamówienia - o wielkości uzasadnione zmiana przepisów prawa; 2) terminu realizacji zamówienia: - zdarzenie o charakterze siły wyższej, niezależne od stron umowy, które uniemożliwiłoby terminowe wykonywanie zobowiązań. Za siłę wyższą uważa się zdarzenie zewnętrzne, którego skutków nie da się przewidzieć ani im zapobiec; w szczególności będą to działania sił przyrody takie jak: huragan, trzęsienie ziemi, powódź oraz inne zdarzenia jak: wojna, zamieszki, protesty itp.; - w przypadku zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy; - gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy zgodnie ze SIWZ. W powyższych przypadkach nowy termin wykonania zamówienia podstawowego ustali Zamawiający po negocjacjach z Wykonawcą, przy czym nie będzie on dłuższy niż okres, w którym usługi nie mogły być świadczone wskutek okoliczności wymienionych w pkt 2) powyżej; 3) części wykonywanego przez podwykonawcę zakresu prac, bądź wprowadzenia nowego podwykonawcy. 2. Dokonanie zmiany umowy w zakresie jw. wymaga uprzedniego złożenia na piśmie wniosku Wykonawcy wykazującego zasadność wprowadzenia zmian i zgody Zamawiającego na jej dokonanie lub przedłożenie propozycji zmiany przez Zamawiającego. 3. Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w przypadku niewykonania szacowanego zakresu prac wynikających z braku zlecenia tych prac. 4. Zmiana umowy w zakresie pkt 1 ppkt 2), 3) nie powodują zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. 5. Jakiekolwiek zmiany umowy pod rygorem nieważności wymagają zachowania formy pisemnej w formie aneksu. 6. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Pzp: 1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, np.: zmiana numeru rachunku bankowego, zmiana dokumentów potwierdzających uregulowanie płatności wobec podwykonawców, zmiana osób wyznaczonych przez Zamawiającego i Wykonawcę do nadzorowania i kontaktów roboczych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, 2) zmiany danych teleadresowych, zmiany organizacyjne, itp.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.miasteczko-slaskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Miasteczku Śląskim, 42-610 Miasteczko Śląskie, ul. Rynek 8, pok. 26.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Miasteczku Śląskim, 42-610 Miasteczko Śląskie, ul. Rynek 8, pok. 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wymagany termin wykonania zamówienia: - termin rozpoczęcia: od dnia zawarcia umowy, lecz nie wcześniej niż od dnia 01.01.2014 r., - termin zakończenia: do dnia 31.12.2014 r.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.