eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Słubice › Modernizacja istniejącej hali warsztatowej w ramach projektu pn."Rozwój infrastruktury edukacji kształcenia zawodowego w powiecie słubickim" w ramach Osi 9 "Infrastruktura społeczna", działanie 9.3 "Rozwój infrastruktury edukacyjnej"



Ogłoszenie z dnia 2018-11-15

Ogłoszenie nr 500273882-N-2018 z dnia 15-11-2018 r.

Słubice: Modernizacja istniejącej hali warsztatowej w ramach projektu pn.: "Rozwój infrastruktury edukacji kształcenia zawodowego w powiecie słubickim" w ramach Osi 9 "Infrastruktura społeczna", działanie 9.3 "Rozwój infrastruktury edukacyjnej"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Rozwój infrastruktury edukacyjnej kształcenia zawodowego w powiecie słubickim" w ramach Osi 9 "Infrastruktura społeczna", działanie 9.3 "Rozwój infrastruktury edukacyjnej"

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 590268-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500210886-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Słubicki-Starostwo Powiatowe, Krajowy numer identyfikacyjny 21046695400000, ul. ul. Piłsudskiego 20, 69100 Słubice, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 0-95 7592019, 7592010, e-mail b.chowaniec@powiatslubicki.pl, faks 0-95 7592011.
Adres strony internetowej (url): www.powiatslubicki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Modernizacja istniejącej hali warsztatowej w ramach projektu pn.: "Rozwój infrastruktury edukacji kształcenia zawodowego w powiecie słubickim" w ramach Osi 9 "Infrastruktura społeczna", działanie 9.3 "Rozwój infrastruktury edukacyjnej"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

OR.272.1.23.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych zadania pn.: Modernizacja istniejącej hali warsztatowej w ramach projektu pn.: "Rozwój infrastruktury edukacyjnej kształcenia zawodowego w powiecie słubickim" w ramach Osi 9 "Infrastruktura społeczna", działanie 9.3 "Rozwój infrastruktury edukacyjnej". 2. Zakres przedmiotu zamówienia istniejącego budynku dydaktyczno - warsztatowym tj. wykorzystanie istniejących pomieszczeń i dostosowanie ich do pracowni i warsztatów szkolnych dla zawodu technik architektury krajobrazu. Zakres robót obejmuje m. in.: 1) remont pokrycia dachowego i wykonanie izolacji termicznej 2) wykonanie pionowej izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych; 3) docieplenie styropianem o gr. 10 cm ścian zewnętrznych fundamentowych i położenie tynków, 4) wykonanie nowych zadaszeń nad wejściami; 5) wymianę rynien oraz rur spustowych na nowe z blachy ocynkowanej; 6) wykonanie nowej opaski wokół budynku z kostki betonowej gr. 6 cm; 7) wymiana ślusarki okiennej oraz drzwiowej na stolarkę wykonaną z pcv, 8) montaż odciągu spalin - poprzez montaż 4 wentylatorów wyciągowych wraz z doprowadzeniem zasilania elektrycznego. 9) wydzielenie pomieszczeń m. in. dydaktycznych, sanitarnych, magazynowych, technicznych, 10) rozebranie istniejących posadzek w projektowanych pomieszczeniach oraz wykonanie nowych posadzek, 11) wymianę istniejącej stolarki drzwiowej na nową, 12) wymiana istniejących instalacji na nową: elektryczną, c.o., wodnokanalizacyjną, odgromową, wentylacyjną; 13) wykonanie powłok malarskich oraz okładzin ściennych w sanitariatach; 14) malowanie ścian i sufitów wszystkich pomieszczeń, 15) wykonanie wentylacji grawitacyjnej w pomieszczeniach Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają (poza niniejszą SIWZ): Opis techniczny, przedmiar robót oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiące odpowiednio załączniki Nr 6, 7 i 8 do SIWZ


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45100000-8,

45111100-9,

45432100-5,

45421000-4,

45261210-9,

45315100-9,

45310000-3,

45315100-9,

45331100-7,

45110000-1,

45331100-7,

45332200-5,

45332300-6,

45332300-6,

45331210-1,

45442300-0,

45432210-9,

45453100-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Realizacja umowy nastąpi w terminie 84 dni od daty jej podpisania, tj. do 13 listopada 2018 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: .
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 21/08/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Sebastian Szymański "SELEKTOR", , ul. B. Krzywoustego 10/3, 66-400, Gorzów Wlkp., kraj/woj. lubuskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 783739.84 pln.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
14/11/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, które stały się niezbędne i zostały spełnione warunki: zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych i technicznych, zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność i znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, wartość zmian nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnie w umowie. Wykonanie robót dodatkowych, wykonanie nowych posadzek w następujących pomieszczeniach hali warsztatowej: pomieszczenie oranżerii, pomieszczenia techniczne, stolarnia i magazyn, dla zachowania odpowiednich poziomów oraz prawidłowości funkcjonowania obiektu. W wyniku powyższej przesłanki dokonano także zmiany terminu realizacji zadania - przedłużenie terminu - o 22 dni kalendarzowe.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych których wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych i jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. Wykonanie robót dodatkowych, wykonanie nowych posadzek w następujących pomieszczeniach hali warsztatowej: pomieszczenie oranżerii, pomieszczenia techniczne, stolarnia i magazyn, dla zachowania odpowiednich poziomów oraz prawidłowości funkcjonowania obiektu. W wyniku powyższej przesłanki dokonano także zmiany terminu realizacji zadania - przedłużenie terminu - o 22 dni kalendarzowe.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Ww. roboty dodatkowe są niezbędne do prawidłowej i należytej realizacji zadania podstawowego (głównej inwestycji), bez nich zadanie podstawowe nie zostanie wykonane. Nie ma możliwości wykonania głównej inwestycji bez zrealizowania prac dodatkowych. Prace podstawowe nie mogą być kontynuowane do momentu zakończenia prac dodatkowych, a dokończenie prac podstawowych bez wykonania prac dodatkowych nie jest możliwe, stąd zachodzi konieczność przesunięcia terminu realizacji zadania głównego (co dotyczy także sytuacji wystąpienia kolizji skrzynki ZK z projektowanymi pracami i brakiem możliwości realizacji przez wykonawcę robót w obszarze występowania kolizji - niemożność realizacji części robót nie wynikała z winy Wykonawcy). Roboty dodatkowe nie były możliwe do przewidzenia na etapie przygotowania zamówienia i opisania ich w SIWZ, gdyż zostały ujawnione na etapie prac wykonawczych, po odsłonięciu, oczyszczeniu oraz robotach odkrywkowych posadzek co niemożliwe było na wcześniejszym etapie zadania. Wybór nowego Wykonawcy na realizację powyższego zakresu robót budowlanych jest nieuzasadniony ekonomicznie i technicznie, gdyż wprowadzenie nowego Wykonawcy na plac budowy będzie wymagało wprowadzenia nowego sprzętu ciężkiego (do robót rozbiórkowych), co spowoduje znaczne zwiększenie kosztów realizacji robót dodatkowych. Wykonywanie dodatkowych prac po zakończenia realizacji inwestycji, groziłoby uszkodzeniem lub zniszczeniem wykonanych już prac i utratą gwarancji. Dlatego zasadna jest realizacja robót przez obecnego Wykonawcę. Ponadto powierzenie wykonania robót dodatkowych innemu Wykonawcy jest niemożliwe ze względów technicznych, gdyż prowadzenie robót podstawowych i dodatkowych jest ze sobą technologicznie ściśle powiązane (niemożność fizycznego oddzielenia zakresu dodatkowego od realizowanego zamówienia podstawowego), a już ponadto samo fizyczne przebywanie na terenie budowy dwóch Wykonawców wiązałoby się z dużymi niedogodnościami. Udzielenie zamówienia innemu Wykonawcy niż dotychczasowemu jest również niemożliwe ze względów ekonomicznych, ponieważ spowoduje znaczny wzrost kosztów dla Zamawiającego. Oferta na prace dodatkowe złożona przez wykonawcę zawiera ceny takie same jak w ofercie na prace podstawowe w trakcie przetargu i nie ma pewności, iż uzyska się niższą cenę na wykonanie prac dodatkowych. W ocenie sytuacji uwzględniono także termin wykonania prac dodatkowych, zakres prac dodatkowych oraz terminy związane z końcem roku budżetowego. W związku z powyższym zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność, polegającą na konieczności przeprowadzenia procedury przetargowej i w związku z tym przesunięciu terminu wykonania prac dodatkowych i podstawowych na 2019 rok. Ponadto zachodziłoby bardzo realne ryzyko nie dokończenia inwestycji i braku zrealizowania i rozliczenia projektu dofinansowanego ze środków unijnych z powodu trudności istniejących obecnie na rynku wykonawców dostępnych i zdolnych do realizacji w/w inwestycji. Dotychczasowy Wykonawca zapewnia nie tylko ciągłość pod względem technicznym wykonywanych robót, jak również dysponuje na budowie odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, stąd Zamawiający nie będzie ponosił dodatkowych kosztów związanych z organizacją terenu budowy przez innego Wykonawcę. Funkcjonowanie na budowie kilku wykonawców wiąże się z wystąpieniem ewentualnych sporów oraz trudnościami przy egzekwowaniu uprawnień wynikających z udzielonych gwarancji. W związku z wykonaniem robót dodatkowych realny termin realizacji umowy Nr 90/18 ulegnie wydłużeniu o 22 dni kalendarzowe, tj. do 5 grudnia 2018 roku. Na powyższe zezwalają zapisy umowne, zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt 2 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Wartość brutto wynagrodzenia określona w umowie podstawowej - Nr 90/18 z dnia 21 sierpnia 2018 roku wynosi 964 000,00 zł brutto. Wartość zmiany (zwiększenia wynagrodzenia) brutto 11 368,29 zł. Wartość zmiany wynosi 1,18 % wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie (jest mniejsza od 15 % a więc mniejsza też od 50 % wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie).

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.