eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Biała Rawska › Wykonanie w procedurze "zaprojektuj i wybuduj" zadania pn"Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy 39,76 kW na terenie Oczyszczalni Ścieków w Żurawi"

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2018-11-08

Ogłoszenie nr 500268116-N-2018 z dnia 08-11-2018 r.

Gmina Biała Rawska: Wykonanie w procedurze "zaprojektuj i wybuduj" zadania pn: "Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy 39,76 kW na terenie Oczyszczalni Ścieków w Żurawi"

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 616591-N-2018

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Biała Rawska, Krajowy numer identyfikacyjny 52787100000, ul. ul. Jana Pawła II 57, 96230 Biała Rawska, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 468 159 377, e-mail umig@bialarawska.pl, faks 46 81 59 444.
Adres strony internetowej (url): www.bialarawska.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Wykonanie w procedurze "zaprojektuj i wybuduj" zadania pn: "Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy 39,76 kW na terenie Oczyszczalni Ścieków w Żurawi"

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

RG.II.271.38.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Dostawy

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

3.1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. "Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy 39,76 kW na terenie Oczyszczalni Ścieków w Żurawi" poprzez zakup i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej w ramach dofinansowania z WFOŚiGW. Lokalizacja inwestycji: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej - Oczyszczalnia Ścieków, Dz. nr 444, obręb Żurawia, ul. Żurawia 1, 96 - 230 Biała Rawska. 3.2. Zadanie będzie realizowane wg zasady "zaprojektuj i wybuduj" w dwóch następujących etapach: Etap I: opracowanie projektu instalacji oraz uzyskanie niezbędnych pozwoleń wymaganych przepi-sami prawa do realizacji przedmiotu zamówienia opracowanymi zgodnie z założeniami Programu Funkcjonalno Użytkowego Etap II: realizacja robót budowlano - montażowych wraz z pomiarami zgodnie z opracowaną do-kumentacją wykonawczą. 3.3. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późniejszymi zmianami dalej: Kodeks pracy). Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu w złożonej ofercie oświadczenia, że stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp spełni wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia oraz przez cały okres wykonywania zadania. Do obowiązków w/w osób należało będzie wykonywanie prac montażowych, instalacyjnych i elektrycznych. jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców - wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o prace oraz kontrolowanie tego obowiązku przez zamawiającego zawarto we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę nie dotyczy osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. 3.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Programie Funkcjonalno Użytkowym i Projekcie koncepcyjnym oraz przedmiarze robót. Wszystkie wymienione z nazwy materiały przywołane w dokumentacji Zamawiającego mogą być (w kalkulacji ceny oferty) zastąpione innymi, o niezgorszych parametrach pozwalającymi na zrealizowanie przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami Zamawiającego. 3.5. Ilekroć w niniejszej SIWZ jest mowa o "Instalacji", należy przez to rozumieć budowę systemu paneli fotowoltaicznych. 3.6. Kategoria przedmiotu zamówienia zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV): 45223100-7 Montaż konstrukcji metalowych 45310000-3 Roboty instalacji elektrycznych 09331200-0 Słoneczne moduły fotoelektryczne 3.7. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców, o ile są już znane. 3.8. Zamawiający nie wprowadza ograniczeń dotyczących podwykonawstwa stosownie do treści ustawy Prawo zamówień publicznych. 3.9. Nie przewiduje się zawarcia umowy ramowej. 3.10. Nie przewiduje się ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 3.11. Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego. 3.12. Wykonawcy przedstawiają swoje oferty na całość zamówienia zgodnie z wymogami dokumentów przetargowych. Oferty przetargowe dotyczące części zamówienia nie będą przyjmowane. 3.13. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i przedłożeniem swojej oferty przetargowej. Zamawiający w żadnym wypadku nie odpowiada i nie może być pociągnięty do odpowiedzialności z tytułu tych kosztów, niezależnie od przebiegu czy wyniku procedury przetargowej. 3.14. W przypadkach niewyszczególnionych w niniejszej Instrukcji obowiązują przepisy Prawa Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.). 3.15. Wykonawca jest zobowiązany realizować przedmiot zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach prawa. WYMAGANIA W ZAKRESIE WARUNKÓW WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH 1. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa a w szczególności z: o Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 z późniejszymi zmianami) o Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późniejszymi zmianami) o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2015 r., poz. 1422 z późniejszymi zmianami) o Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 poz. 124) o Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r., poz. 462 z późniejszymi zmianami) o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robot oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2013 r.,. poz.1129) o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r., Nr 120, poz. 1126 z późniejszymi zmianami) o Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robot budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004 r., Nr 130, poz. 1389 z późniejszymi zmianami) o Rozporządzenie Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno - kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. z 1995 r., Nr 25, poz. 133 z późniejszymi zmianami) 2. Organizacja budowy i warunki wykonawstwa: Wykonawca jest zobowiązany do: o przedłożenia kompletnej dokumentacji projektowej Zamawiającemu do akceptacji przed złożeniem jej wraz z wnioskiem o wydanie odpowiedniej decyzji pozwalającej na wykonie przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami przejęcia terenu budowy od Zamawiającego, o zabezpieczenia (wygrodzenia, odpowiedniego oznakowania) placu budowy na czas prowadzenia robot, o wykonania robot przygotowawczych na terenie objętym przedmiotem zamówienia (roboty rozbiórkowe i porządkowe), o utrzymania zaplecza budowy (naprawy, doprowadzenie wody, energii elektrycznej, telefonu, dozorowania), o dostarczenia, montażu i demontażu oraz wykorzystania wszelkiego rodzaju sprzętu, narzędzi i urządzeń w celu wykonania przedmiotu zamówienia, o zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie budowy i w jego bezpośrednim otoczeniu przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót, o utrzymywania terenu budowy w należytym stanie i porządku oraz w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, o wykonania wszelkich prac porządkowych związanych z zakończeniem budowy (uporządkowanie terenu budowy, terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę) oraz dokonania renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych robot fragmentów nawierzchni, instalacji itp.), o kompletowania w trakcie realizacji robot wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, o przygotowania do odbioru końcowego kompletu protokółów niezbędnych przy odbiorze przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów przeciwpożarowych itp. na terenie budowy, o zapewnienia wykonania i kierowania robotami budowlanymi przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Zmiana osób sprawujących samodzielne funkcje techniczne na budowie (kierownik budowy, kierownicy robot branżowych) w stosunku do wykazu zawartego w ofercie i w trakcie trwania budowy wymaga każdorazowo akceptacji i zatwierdzenia przez Zamawiającego, o prowadzenia dziennika budowy przez kierownika budowy (kierowników robót), o transportu na własny koszt odpadów do miejsc ich składowania lub utylizacji, Wykonawca jako wytwarzający odpady zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawnych dotyczących odpadów i ochrony środowiska, o prowadzenia robot budowlanych zgodnie z prawem i warunkami umowy oraz ponoszenie odpowiedzialności za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych robot (zgodność z dokumentacją projektową oraz zaleceniami inspektora nadzoru), Wykonawca przy wykonywaniu robót może stosować jedynie wyroby budowlane z materiałów odpowiadających wymaganiom Prawa budowlanego, ustawy o wyrobach budowlanych oraz innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Na żądanie Zamawiającego musi okazać certyfikaty i atesty zgodności z Polskimi normami i obowiązującymi przepisami, aprobaty techniczne, atesty, deklaracje zgodności itp. każdego używanego na budowie wyrobu budowlanego. Wykonawca odpowiada za jakość stosowanych materiałów i wykonywanych robót, o zapewnić kompleksową obsługę geodezyjną budowy (wznowienie punktów granicznych na dzień przekazania budowy, wyznaczenie punktów sytuacyjno - wysokościowych, wykonywanie pomiarów bieżących, prowadzenie dokumentacji geodezyjnej, inwentaryzację powykonawczą, odtworzenie punktów granicznych w przypadku ich zniszczenia), o przeprowadzenia odbiorów częściowych i końcowego, o uzyskania pozwolenia lub zgłoszenia przedmiotu zamówienia do użytkowania (zakończenie budowy), o prowadzenia prac pielęgnacyjnych związanych z utrzymaniem nawierzchni trawiastych przez 12 miesięcy od dnia odbioru końcowego robót, o w razie konieczności przeprowadzenia badań związanych z ochroną archeologiczną i konserwatorską będą one prowadzone w ramach obowiązków Wykonawcy i ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego za wykonanie przedmiotu umowy. 3. Kontroli przez Zamawiającego będą podane w szczególności: o rozwiązania projektowe w projekcie budowlanym (przed złożeniem dokumentacji), uzyskanie stosownych opinii, uzgodnień, pozwoleń, decyzji administracyjnych, o specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robot budowlanych w aspekcie ich zgodności z programem funkcjonalno - użytkowym i warunkami umowy, o stosowane gotowe wyroby budowlane, o harmonogram realizacji inwestycji. 4. Wymagania w zakresie warunków wykonania i odbioru robot muszą odpowiadać zawartości specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robot budowlanych. Roboty będą realizowane w oparciu o: o odpowiednie decyzje pozwalające na wykonanie przedmiotu umowy, o specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, o harmonogramy realizacji inwestycji, o obowiązujące przepisy techniczno - budowlane, obowiązujące normy, zasady wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. Klauzula informacyjna przekazana w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informuję, że: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Białej Rawskiej, ul. Jana Pawła II 57, 96 - 230 Biała Rawska, e - mail: umig@bialarawska.pl 2. Kontakt z inspektor ochrony danych (OD) w Urzędzie Miasta i Gminy w Białej Rawskiej, e - mail: a.kos@bialarawska.pl Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na Wykonanie w procedurze "zaprojektuj i wybuduj" zadania pn: "Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy 39,76 kW na terenie Oczyszczalni Ścieków w Żurawi" nr RG.II.271.38.2018 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; 1) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm. dalej "ustawa Pzp"); 2) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 3) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 4) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 5) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *; c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 6) nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. * Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. ** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 09331200-0


Dodatkowe kody CPV: 45223100-7, 45310000-3

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/10/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 145000.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: EKOSERWIS BP Sp. z o. o.
Email wykonawcy: biuro@ekoserwisbp.pl
Adres pocztowy: ul. Jana III Sobieskiego 22
Kod pocztowy: 21-500
Miejscowość: Biała Podlaska
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 178350.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 178350.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 290000.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.