eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wieliczka › Nadzór inwestorski dla termomodernizacji budynkówbudynku Gimnazjum w Wieliczce przy ul. Piłsudskiego 20, budynku SP w Grabiu, budynku administracyjno-biurowego UMiG w Wieliczce przy ul. Limanowskiego, budynku OSP w Raciborsku w ramach zadania"Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Wieliczka - etap I" współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 -2020, Oś 4 Regionalna polityka energetyczna, Działanie 4.3 Poprawa efektywności energetycznej w sektorze publicznym i mieszkaniowym, Poddziałanie 4.3.1 Głęboka modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej - ZIT

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2018-11-07

Ogłoszenie nr 500266203-N-2018 z dnia 07-11-2018 r.

Zarząd Budynków Komunalnych w Wieliczce: Nadzór inwestorski dla termomodernizacji budynków: budynku Gimnazjum w Wieliczce przy ul. Piłsudskiego 20, budynku SP w Grabiu, budynku administracyjno-biurowego UMiG w Wieliczce przy ul. Limanowskiego, budynku OSP w Raciborsku w ramach zadania: "Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Wieliczka - etap I" współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 -2020, Oś 4 Regionalna polityka energetyczna, Działanie 4.3 Poprawa efektywności energetycznej w sektorze publicznym i mieszkaniowym, Poddziałanie 4.3.1 Głęboka modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej - ZIT

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Nazwa projektu lub programu
Zamówienie współfinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 -2020, Oś 4 Regionalna polityka energetyczna, Działanie 4.3 Poprawa efektywności energetycznej w sektorze publicznym i mieszkaniowym, Poddziałanie 4.3.1 Głęboka modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej - ZIT

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 616893-N-2018

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Zarząd Budynków Komunalnych w Wieliczce, Krajowy numer identyfikacyjny 12068127000000, ul. ul. Słowackiego 51, 32020 Wieliczka, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 012 294 91 89, e-mail zbk@wieliczka.eu, faks 012 294 91 89.
Adres strony internetowej (url): www.zbk.wieliczka.eu
Adres profilu nabywcy: https://bip.malopolska.pl/zbkomunalnych

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Nadzór inwestorski dla termomodernizacji budynków: budynku Gimnazjum w Wieliczce przy ul. Piłsudskiego 20, budynku SP w Grabiu, budynku administracyjno-biurowego UMiG w Wieliczce przy ul. Limanowskiego, budynku OSP w Raciborsku w ramach zadania: "Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Wieliczka - etap I" współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 -2020, Oś 4 Regionalna polityka energetyczna, Działanie 4.3 Poprawa efektywności energetycznej w sektorze publicznym i mieszkaniowym, Poddziałanie 4.3.1 Głęboka modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej - ZIT

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZBK.271.9.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest pełnienie przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, zwanego dalej Wykonawcą kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego- termomodernizacji 4 budynków w ramach realizowanego zadania: "Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Wieliczka - etap I" dofinansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 -2020, Oś 4 Regionalna polityka energetyczna, Działanie 4.3 Poprawa efektywności energetycznej w sektorze publicznym i mieszkaniowym, Poddziałanie 4.3.1 Głęboka modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej - ZIT. Zamawiający pozyskał dofinansowanie dla realizacji inwestycji przy udziale środków pochodzących z Unii Europejskiej. I. Uwagi ogólne 1. Usługa nadzoru inwestorskiego będzie pełniona w branżach: budowlano-konstrukcyjnej, sanitarnej, elektrycznej. Wykonawca zapewni po swojej stronie odpowiedni zespół, który będzie posiadać zdolność techniczną i zawodową w postaci Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w specjalnościach: 1) konstrukcyjno- budowlanej, bez ograniczeń w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r.- Prawo Budowlane( tekst jednolity Dz.U.z 2016r.poz.290 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz posiadającym co najmniej 18 miesięczną praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 22 czerwca 2017 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków, 2) instalacyjnej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r.- Prawo Budowlane( tekst jednolity Dz.U.z 2016r.poz.290 ze zm.) oraz posiadającym co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika budowy/robót w kierowaniu lub nadzorowaniu robotami w w wymaganej specjalności; 3) specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r.-Prawo Budowlane( tekst jednolity Dz.U.z 2016r.poz.290 ze zm.) oraz posiadającym co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika budowy/robót w kierowaniu lub nadzorowaniu robotami w w wymaganej specjalności. Zamawiający dopuszcza łączenie poszczególnych funkcji przez wskazane osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie pod tym jednak warunkiem, iż osoba ta spełnia wszystkie wymagania dla każdej z łączonych funkcji. W związku z ustanowieniem Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, Zamawiający wymaga wyznaczenia Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno-budowlanej jako koordynatora inspektorów nadzoru inwestorskiego i reprezentowania Wykonawcy niniejszego przedmiotu zamówienia przed Zamawiającym. 2. Roboty objęte usługą nadzoru będą realizowane w formule "zaprojektuj i wybuduj" i łącznie obejmują: nadzór nad pracami projektowymi w fazie opracowywania dokumentacji technicznej, uzyskanie wymaganych przepisami prawa ekspertyz, specjalistycznych badań, a także uzgodnień i zatwierdzeń opracowanego projektu budowlanego oraz nadzór nad uzyskaniem pozwolenia na budowę, nadzór nad robotami budowlanymi prowadzonymi na podstawie sporządzonych i zatwierdzonych projektów, uzyskanie w razie konieczności pozwolenia na użytkowanie. 3. Wykonawca zobowiązany będzie realizować usługę nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi normami i wiedzą techniczną, określonymi m.in. z dnia 7 lipca 1994r.-Prawo Budowlane( tekst jednolity Dz.U.z 2016r.poz.290 ze zm.), przy zachowaniu należytej staranności, właściwej organizacji pracy oraz zasad BHP. 4. Nadzór Inwestorski sprawowany będzie w następujący sposób: termin rozpoczęcia wykonywania przedmiotu zamówienia jest równoznaczny z datą podpisania umowy z wykonawcą robót budowlanych w formule " zaprojektuj i wybuduj" dla zadania pn.: "Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Wieliczka - etap I" dofinansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 -2020, Oś 4 Regionalna polityka energetyczna, Działanie 4.3 Poprawa efektywności energetycznej w sektorze publicznym i mieszkaniowym, Poddziałanie 4.3.1 Głęboka modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej - ZIT i będzie trwać aż do momentu podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych bez uwag i zatwierdzenia wniosku o płatność końcową przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego w Krakowie. W chwili obecnej Zamawiający przewiduje termin zakończenia prac budowlano - montażowych oraz uzyskania ewentualnych pozwoleń na użytkowanie dla trzech budynków: budynku SP w Grabiu, budynku administracyjno-biurowego UMiG w Wieliczce przy ul. Limanowskiego, budynku OSP w Raciborsku do 30.11.2018 roku, natomiast budynku Gimnazjum w Wieliczce przy ul. Piłsudskiego 20 do 30.04.2019 roku, jednakże termin ten może ulec zmianie. Ponadto Wykonawca będący Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego jest zobowiązany pełnić te funkcję przez cały czas trwania gwarancji określonej w umowie z Wykonawcą robót budowlanych. Reasumując Wykonawca pełniący rolę Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będzie zobowiązany do pełnienia tej funkcji przez Etap I, Etap II oraz Etap III zadania inwestycyjnego, opisanych szczegółowo w pkt. II niniejszego opracowania. 5. Zamawiający zobowiązuje Inspektora Nadzoru Inwestorskiego- koordynatora, w ramach realizacji przedmiotu zamówienia w formule "zaprojektuj i wybuduj", do sporządzania raportów z procesu fazy projektowania a następnie do przedstawienia ich Zamawiającemu drogą mail´ową bądź poprzez bezpośredni kontakt z Zamawiającym (w wersji papierowej) co najmniej raz na dwa tygodnie trwania fazy projektowej. 6. Czas pracy Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego winien być dostosowany do czasu pracy Wykonawcy robót dla zadania inwestycyjnego w formule "zaprojektuj i wybuduj" a także w zgodności z czasem pracy Zamawiającego, niezależnie od czasu trwania tego usługi. 7. Wymagana jest obecność na placu budowy/obiekcie podlegającemu termomodernizacji w odstępach czasu koniecznych do należytego, skutecznego i prawidłowego sprawowania nadzoru, w tym: a) obligatoryjnej, minimalnej ilość pobytów kontrolnych na budowie/obiekcie podczas prowadzenia robót nadzorowanego zadania, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w ciągu każdego tygodnia w okresie realizacji zamówienia od dnia rozpoczęcia robót na obiektach będących przedmiotem nadzoru- 2 pobyty na tydzień b) obligatoryjnej, minimalnej ilość pobytów kontrolnych na budowie/obiekcie podczas prowadzenia robót nadzorowanego zadania, w specjalności w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych ciągu każdego tygodnia w okresie realizacji zamówienia (przedział czasowy od dnia rozpoczęcia robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do ich zakończenia )- 2 pobyty na tydzień, c) obligatoryjnej, minimalnej ilość pobytów kontrolnych na budowie/obiekcie podczas prowadzenia robót nadzorowanego zadania, w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych ciągu każdego tygodnia w okresie realizacji zamówienia (przedział czasowy od dnia rozpoczęcia robót branży elektrycznej elektrycznych do ich zakończenia )- 1 pobyty na tydzień, d) dodatkowych pobytów na budowie obiekcie podczas prowadzeni robót nadzorowanego zadania na każde wezwanie Zamawiającego oraz w sytuacjach problematycznych (problemy związane z realizacją robót) i/lub nagłych i/lub awaryjnych oraz w trakcie odbioru końcowego , a także gdy został wyczerpany limit tygodniowych obligatoryjnych pobytów kontrolnych a w obecność inspektora (inspektorów) nadzoru inwestorskiego jest niezbędna dla zapewnienia właściwego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi pracami. Obecność Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego konieczna będzie również w niezbędnym zakresie ( na każde wezwanie Zamawiającego) celem przedstawienia koniecznych danych do przygotowania wniosków o płatność w ramach rozliczenia zadania inwestycyjnego z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego w Krakowie. W trakcie prowadzenia robót budowlanych każdy z Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego będzie potwierdzał swój pobyt w karcie pobytów- założonej w celu możliwości weryfikacji pobytów Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego na budowie, znajdującej się wraz z niezbędnymi dokumentami na terenie prowadzonych robót budowlanych każdego z obiektów będących przedmiotem zamówienia. 8. Zamówienie obejmuje sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z: a) przepisów Prawo Budowlane oraz właściwych przepisów wykonawczych wydanych na jego podstawie oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, w szczególności w zakresie robót budowlanych wykonywanych w ramach niniejszego zadania, b) dokumentacji projektowej (sprawdzenie i akceptacja programów funkcjonalno-użytkowych, audytów energetycznych, a następnie na ich podstawie poprawności projektów budowlanych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarów robót, kosztorysów ofertowych) oraz sporządzenie dokumentacji powykonawczej, sporządzeniem protokołów sprawdzeń i badań a także uzyskaniem wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów wymaganych przepisami szczegółowymi, niezbędnych do uzyskania zgody na użytkowanie i eksploatację obiektu, c) umowy zawartej z Wykonawcą robót budowlanych, d) wymagań Zamawiającego. W ramach sprawowania nadzoru Inwestorskiego Wykonawca będzie realizował zamówienie poprzez ustanowionych Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego, przy czym zapewni ciągłość świadczonej usługi w przypadku nieobecności któregokolwiek Inspektora Nadzoru Inwestorskiego poprzez ustanowienie nowego inspektora nadzoru o nie mniejszych kwalifikacjach niż pierwotnie ustanowiony- zastępowany inspektor nadzoru inwestorskiego. 9. Obowiązki inspektorów nadzoru, dla których nie jest określony termin ich wykonania i nie wynika to z umowy na świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego czy też umów zawartych z wykonawcą robót budowlanych oraz innych dokumentów czy aktów prawnych będących podstawą realizacji inwestycji określonej powyżej, winny być realizowane w terminach koniecznych dla prawidłowego przebiegu inwestycji. Wykonawca zobowiązuje się ponadto w takiej sytuacji do zapewnienia obecności na budowie/obiektach Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego zgodnie z wymaganiami pkt.7, od dnia podpisania umowy, a także zapewnienia udziału koordynatora inspektorów nadzoru oraz inspektorów poszczególnych branż w naradach roboczych organizowanych przez Zleceniodawcę. 10. Zakres robót budowlanych, nad którymi pełniony będzie nadzór inwestorski, obejmuje głęboką termomodernizację 4 budynków w formule "zaprojektuj i wybuduj" zgodnie z wykazem poniżej: Termomodernizacja budynku Gimnazjum przy ul. Piłsudskiego 20 w Wieliczce, gm. Wieliczka Dane obiektu: Powierzchnia użytkowa obiektu: 3243,14m2 Powierzchnia pomieszczeń ogrzewanych:3243,14m2 Kubatura: 15.690,00m3 Kubatura pomieszczeń ogrzewanych: 13.509,84m3 Wysokość do okapu: 15,80m Ilość kondygnacji: 4 Budynek jest wpisany do ewidencji zabytków pod nr ez A 205. Budynek znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej zgodnie z Zarządzeniem nr 118/2013 Burmistrza Miasta i Gminy Wieliczka z dnia 4 czerwca 2013 r. w sprawie przyjęcia gminnej Ewidencji Zabytków Miasta i Gminy Wieliczka oraz Decyzji z dnia 22.VI.1977 r. w sprawie wpisania dobra kultury do rejestru zabytków ( Załącznik nr 1.1 oraz 1.2 do SIWZ). Główny zakres robót budowlanych przewidzianych w ramach zaplanowanej inwestycji w zakresie termomodernizacji zgodnie z audytem energetycznym i programem funkcjonalno-użytkowym obejmuje: - wykonanie izolacji poziomej stropodachu nad ostatnią kondygnacją 2.004,55m2, - wykonanie izolacji pionowej ściany fundamentowej w gruncie 253,34m2, - wykonanie izolacji pionowej ściany w gruncie 237,14m2 - wykonanie izolacji pionowej ściany w gruncie 126,00m2 - wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej 359,37m2 - wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej z zastosowaniem powłoki ceramicznej z efektem endotermicznym 2.993,10m2 - wykonanie izolacji poziomej posadzki na gruncie 201,47m2 - wykonanie izolacji poziomej posadzki na gruncie 927,29m2 - modernizacja stolarki okiennej- okna szczelne, wyposażone w nawiewniki higrosterowane wraz z robotami towarzyszącymi 140,10m2 - wymiana okien zewnętrznych poddasza- okna szczelne, wyposażone w nawiewniki higrosterowane wraz z robotami towarzyszącymi 4,62m2 - modernizacja i regulacja hydrauliczna instalacji c.o. po wykonanej termomodernizacji wraz z montażem liczników ciepła na instalacji c.o. oraz c.w.u., montaż liczników ciepła na instalacji c.w.u. 1kpl - wykonanie drenażu opaskowego budynku wraz z obłożeniem wykopu warstwą geowłókniny oraz z wykonaniem zasypu wykopu warstwami żwiru płukanego - wykonanie elewacji budynku w technologii tynków renowacyjne oraz farby- powłoki ceramiczne z efektem endotermicznym. - wykonanie demontażu i montażu wszystkich istniejących stałych elementów elewacji, - wykonanie demontażu i montażu orynnowania z zastosowaniem koniecznych nowych elementów - wykonanie demontażu i montażu instalacji odgromowej wraz z niezbędnymi, nowymi elementami oraz sprawdzenie skuteczności działania. Inwestycję należy oznakować zgodnie z wymaganiami Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020 w czasie realizacji robót budowlano - montażowych i po ich zakończeniu. Oznakowanie ma zostać zaakceptowane przez Zamawiającego. Szczegółowy zakres i sposób realizacji zamówienia został zawarty w: Programie funkcjonalno-użytkowym, Audycie energetyczny dla budynku. Termomodernizacja budynku administracyjnego Szkoły Podstawowej w Grabiu, gm. Wieliczka Dane obiektu: Powierzchnia użytkowa obiektu: 374,96 m2 Powierzchnia pomieszczeń ogrzewanych: 374,96m2 Kubatura: 882,00m3 Kubatura pomieszczeń ogrzewanych: 766,72m3 Wysokość do okapu: 3,40m Ilość kondygnacji: 2 / część podpiwniczona/ Główny zakres robót budowlanych przewidzianych w ramach zaplanowanej inwestycji w zakresie termomodernizacji zgodnie z audytem energetycznym i programem funkcjonalno-użytkowym obejmuje: - wykonanie izolacji poziomych stropodachu nad ostatnią kondygnacją 225,39m2, - wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej 282,82m2, - wykonanie izolacji pionowej ścian zewnętrznej 8,48m2, - wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej na gruncie 45,93m2, - wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej fundamentowej w gruncie 46,83m2, - wymiana okien zewnętrznych na nowe, szczelne, wyposażone w nawiewniki higrosterowane wraz z robotami towarzyszącymi 0,40m2, - wymiana okien zewnętrznych na nowe, szczelne, wyposażone w nawiewniki higrosterowane wraz z robotami towarzyszącymi 4,62m2, - wymiana drzwi zewnętrznych na aluminiowe, przeszklone szkłem bezpiecznym, wyposażone w samozamykacze wraz z robotami towarzyszącymi 10,20m2, - wymiana bramy garażowej stalowej na aluminiową wraz z robotami towarzyszącymi 5,25m2, - wykonanie rurociągów przesyłowych w technice preizolowanej oraz instalacji C.O. wraz z zaworami termostatycznymi, zaworami podpionowymi oraz licznikami ciepła 1kpl, ` - wykonanie rurociągów przesyłowych w technice preizolowanej oraz wewnętrznej instalacji centralnej c.w.u. wraz z licznikami ciepła 1kpl. - prace elewacyjne, - wykonanie demontażu i montażu wszystkich istniejących stałych elementów elewacji, - wykonanie demontażu i montażu orynnowania z zastosowaniem koniecznych nowych elementów - wykonanie demontażu i montażu instalacji odgromowej wraz z niezbędnymi, nowymi elementami oraz sprawdzenie skuteczności działania. Inwestycję należy oznakować zgodnie z wymaganiami Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020 w czasie realizacji robót budowlano - montażowych i po ich zakończeniu. Oznakowanie ma zostać zaakceptowane przez Zamawiającego. Szczegółowy zakres i sposób realizacji zamówienia został zawarty w: Programie funkcjonalno-użytkowym, Audycie energetyczny dla budynku. Termomodernizacja budynku administracyjno-biurowego UMiG przy ul. Limanowskiego 32 w Wieliczce, gm. Wieliczka Dane obiektu: Powierzchnia użytkowa obiektu: 848,79 m2 Powierzchnia pomieszczeń ogrzewanych: 519,97m2 Kubatura: 3.515,00m3 Kubatura pomieszczeń ogrzewanych: 2328,64 Wysokość do okapu: 11,60m Ilość kondygnacji: 4 /w tym piwnice/ Budynek znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej. Główny zakres robót budowlanych przewidzianych w ramach zaplanowanej inwestycji w zakresie termomodernizacji zgodnie z audytem energetycznym i programem funkcjonalno-użytkowym obejmuje: - wykonanie izolacji poziomej stropodachu nad ostatnią kondygnacją 299,81m2, - wykonanie izolacji pionowej ściany skośnej 56,20m2, - wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej 14,01m2, - wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej w gruncie 171,95 - wykonanie izolacji pionowej ścian zewnętrznej 1.049,35m2, - wymiana przegrody przeszklonej typu luksfer na okna nowe, szczelne, wyposażone w nawiewniki higrosterowane wraz z robotami towarzyszącymi 3,40m2 - wymiana okien zewnętrznych na nowe, szczelne, wyposażone w nawiewniki higrosterowane wraz z robotami towarzyszącymi 148,41m2, - wymiana drzwi zewnętrznych na nowe aluminiowe, przeszklone szkłem bezpiecznym, wyposażone w samozamykacze wraz z robotami towarzyszącymi 7,20m2, - montaż instalacji centralnego ogrzewania i grzejników wraz z zaworami termostatycznymi podpionowymi oraz licznikami ciepła 1kpl., - wymiana kotła gazowego, montaż kotła kondensacyjnego na gaz ziemny wraz z licznikami ciepła 1kpl., - prace elewacyjne, - wykonanie demontażu i montażu wszystkich istniejących stałych elementów elewacji, - wykonanie demontażu i montażu orynnowania z zastosowaniem koniecznych nowych elementów - wykonanie demontażu i montażu instalacji odgromowej wraz z niezbędnymi, nowymi elementami oraz sprawdzenie skuteczności działania. Inwestycję należy oznakować zgodnie z wymaganiami Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020 w czasie realizacji robót budowlano - montażowych i po ich zakończeniu. Oznakowanie ma zostać zaakceptowane przez Zamawiającego. Szczegółowy zakres i sposób realizacji zamówienia został zawarty w: Programie funkcjonalno-użytkowym, Audycie energetyczny dla budynku. Termomodernizacja budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Raciborsku, gm. Wieliczka Dane obiektu: Powierzchnia użytkowa obiektu: 519,97 m2 Powierzchnia pomieszczeń ogrzewanych: 519,97m2 Kubatura: 2.063,00m3 Kubatura pomieszczeń ogrzewanych: 1079,09m3 Wysokość do okapu: 6,85m Ilość kondygnacji: 3 /w tym kondygnacja piwnic/ Główny zakres robót budowlanych przewidzianych w ramach zaplanowanej inwestycji w zakresie termomodernizacji zgodnie z audytem energetycznym i programem funkcjonalno-użytkowym obejmuje: - wykonanie izolacji poziomej stropu poddasza nad ostatnią kondygnacją 250,70m2, - wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej 576,31m2, - wykonanie izolacji pionowej ścian zewnętrznej piwnic na gruncie 43,40m2, , - wykonanie izolacji pionowej ściany zewnętrznej fundamentowej w gruncie 54,88m2, - wykonanie izolacji poziomej posadzki na gruncie na parterze 35,30m2 - wykonanie izolacji poziomej posadzki na gruncie w piwnicy 40,23m2 wymiana okien zewnętrznych piwnicy na nowe, na szczelne, wyposażone w nawiewniki higrosterowane wraz z robotami towarzyszącymi 1,17m2, - wymiana okien zewnętrznych poddasza na nowe, szczelne, wyposażone w nawiewniki higrosterowane wraz z robotami towarzyszącymi 2,25m2 - wymiana okien zewnętrznych parteru i piętra na nowe, na szczelne, wyposażone w nawiewniki higrosterowane wraz z robotami towarzyszącymi 19,28m2 - wymiana drzwi zewnętrznych na nowe, aluminiowe, przeszklone szkłem bezpiecznym, wyposażone w samozamykacze wraz z robotami towarzyszącymi 5,15m2, - wymiana bramy garażowej stalowej na aluminiową 12,25m2, - montaż instalacji centralnego ogrzewania i grzejników wraz z zaworami termostatycznymi podpionowymi oraz licznikami ciepła 1kpl, - modernizacja instalacji c.w.u na centralną instalację c.w.u zasilaną kotłownią gazową, wyposażoną w licznik ciepła 1kpl., - wymiana kotła węglowego na kocioł gazowy, kondensacyjny z licznikami ciepła 1kpl., - prace elewacyjne, - wykonanie demontażu i montażu wszystkich istniejących stałych elementów elewacji, - wykonanie demontażu i montażu orynnowania z zastosowaniem koniecznych nowych elementów - wykonanie demontażu i montażu instalacji odgromowej wraz z niezbędnymi, nowymi elementami oraz sprawdzenie skuteczności działania. Inwestycję należy oznakować zgodnie z wymaganiami Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020 w czasie realizacji robót budowlano - montażowych i po ich zakończeniu. Oznakowanie ma zostać zaakceptowane przez Zamawiającego. Szczegółowy zakres i sposób realizacji zamówienia został zawarty w: Programie funkcjonalno-użytkowym, Audycie energetyczny dla budynku. II. Etapy współpracy Inspektora/Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego z Zamawiającym Etap I- etap nadzoru nad opracowaniem dokumentacji projektowej (ze wszystkimi wymaganymi przepisami opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami) niezbędnej do rozpoczęcia robót budowlanych w oparciu o wykonany Audyt energetyczny, Program funkcjonalno-użytkowy oraz zgodnie z uzgodnieniami z Zamawiającym. Etap II- etap budowy i rozliczenia- nadzór nad robotami budowlanymi wykonywanymi w oparciu o zatwierdzoną i uzgodnioną dokumentacją projektową Etapu I zamówienia i uzgodnioną z Zamawiającym, zgodną z ustawą z dnia 7 lipca 1994r.-Prawo Budowlane( tekst jednolity Dz.U.z 2016r.poz.290 ze zm), rozpoczynający się od momentu przekazania placu budowy wykonawcy robót budowlanych i trwający aż do momentu zatwierdzenia złożonego wniosku o płatność końcową do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego w Krakowie. Etap III- etap po zakończeniu robót budowlanych, rozpoczynający się od momentu zgłoszenia przez wykonawcę robót budowlanych gotowości obiektów do odbiorów końcowych, poprzez odbiory końcowe przez Zamawiającego, aż do zakończenia trwania nadzoru na świadczoną usługę i komisyjnego odbioru pogwarancyjnego przez Zamawiającego obiektów poddanych głębokiej termomodernizacji. Prace na każdym z wymienionych etapów należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i wytycznymi, w tym zgodnie z wytycznymi Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020 dla budynków podlegających głębokiej modernizacji energetycznej a także zgodnie z uzgodnieniami z Zamawiającym. Nadzorowane roboty budowlane mają w szczególności zapewnić osiągnięcie określonych wskaźników zawartych w "Audycie energetycznym" poszczególnych budynków, w tym doprowadzić do: spadku emisji gazów cieplarnianych, zmniejszenia zużycia energii pierwotnej oraz zmniejszenia zużycia energii końcowej w wyniku prowadzonych robót. II.1) Etap I- nadzór nad projektem i dokumentacją Inspektor Nadzoru Inwestorskiego podczas tego etapu jest upoważniony i zobowiązany w szczególności do: - zweryfikowania w imieniu Zamawiającego dokumentacji projektowej, kompletnej z punktu widzenia celu jakiemu ma służyć, jej zgodności z Programami Funkcjonalno-Użytkowymi, Audytami energetycznymi dla poszczególnych budynków podlegających głębokiej termomodernizacji, a także zgodnie z wytycznymi Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020 dla budynków podlegających głębokiej modernizacji energetycznej, przedłożonej przez wykonawcę robót budowlanych w formule " zaprojektuj i wybuduj" - dokładnego zapoznania się z ofertą przetargową Wykonawcy robót budowlanych, warunkami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych. - informowania Zamawiającego o wadach dokumentacji projektowej oraz sprawowanie kontroli nad właściwym usunięciem tych wad, w terminach umożliwiających zakończenie zadania bez opóźnień - dokonywania sprawdzenia dokumentacji projektowej, a w razie potrzeby wnioskowania do Zamawiającego o dokonanie zmian i/lub uzupełnień, - rekomendowania zmian rozwiązań projektowych, które mogą być lesze i efektywniejsze pod względem technicznym, funkcjonalnym bądź eksploatacyjnym, - dokonywania odbiorów zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej wraz z wymaganymi przez prawo opiniami, uzgodnieniami i pozwoleniami, - weryfikacji formalnej i techniczna przekazywanej dokumentacji w zakresie wykonania robót budowlanych określonych w pkt I.5. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w porozumieniu z projektantem będzie decydować o: - dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów, urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót budowlanych - zatwierdzeniu receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót, - wprowadzeniu zmian w dokumentacji projektowej. Projekty budowlane, wykonawcze oraz inne opracowania stanowiące kompletną całość dokumentacji technicznej, muszą być przed przekazaniem do zatwierdzenia Zamawiającemu, sprawdzone oraz zaopiniowane prze Inspektora Nadzoru Inwestorskiego- koordynatora w zakresie zgodności z warunkami technicznymi, obowiązującymi przepisami prawa polskiego, zapisami uPZP oraz zgodnie z wytycznymi Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020 dla budynków podlegających głębokiej modernizacji energetycznej. Odbiór dokumentacji od Wykonawcy robót budowlanych w formule " zaprojektuj i wybuduj" odbywa się tylko i wyłącznie z udziałem Zamawiającego i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego- koordynatora. II.2) Etap II- budowa i rozliczenie Inspektor Nadzoru Inwestorskiego podczas tego etapu jest upoważniony i zobowiązany w szczególności do: - wspierania Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją przedmiotowego zadania inwestycyjnego, - działania w imieniu Zamawiającego i w ścisłej z nim współpracy, na podstawie nadanych upoważnień, mając zawsze na względzie pomyślne ukończenie zadania inwestycyjnego w sposób poprawny jakościowo i w przewidzianych terminach, - reprezentowanie Zamawiającego na budowie w zakresie sprawowanie kontroli zgodności realizacji zadania inwestycyjnego z dokumentacja techniczną i zgodnie z warunkami umowy zawartej przez Zamawiającego z wykonawcą robót, dokumentacją techniczną, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami, zasadami wiedzy technicznej oraz umową o dofinansowanie zadania, - reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z realizacją zamówienia każdorazowo gdy wynika to z zawartej umowy (przed organami administracji publicznej, z przedstawicielami oświaty, z gestorami sieci i właścicielami urządzeń infrastruktury technicznej itp.), - umożliwienia szybkiego i bezpośredniego kontaktu z każdym z Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego, w razie konieczności codzienny telefoniczny kontakt z Zamawiającym w bieżących sprawach inwestycji, - prowadzenia nadzoru nad prawidłowym przebiegiem robót na podstawie dokumentacji projektowej Etapu I, na każdym etapie ich realizacji zgodnie z Umową oraz harmonogramem Wykonawcy, w pełnym zakresie obowiązków wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994r.-Prawo Budowlane( tekst jednolity Dz.U.z 2016r.poz.290 ze zm.), łącznie z robotami koniecznymi do wykonania a nie ujętymi w dokumentacji projektowej i niemożliwymi do przewidzenia na etapie podpisywania umowy; koordynowania wszystkich robót branżowych oraz ścisłej współpracy z Zamawiającym, - swobodnego dostępu do terenu budowy oraz wszelkich miejsc gdzie materiały i urządzenia będą pozyskiwane, wytwarzane, montowane, składowane lub przygotowywane do wbudowania, - przygotowania niezbędnych dokumentów do przekazania placu budowy i przekazanie go wykonawcy robót budowlanych w obecności przedstawiciela Zarządu Budynków Komunalnych w Wieliczce, - uzgodnienia z wykonawcą procedur ( wzory druków i obieg dokumentów ) jakie będą obowiązywać podczas prowadzenia realizowania inwestycji, - udzielenia wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących realizowania zadania inwestycyjnego, - ocena harmonogramu rzeczowo- finansowego wykonawcy wraz z jego aktualizacjami, przedstawianego przez wykonawcę robót pod kątem realności wykonania robót i zgodnie z obowiązującymi umowami, opiniowanie ewentualnych zmian oraz kontrola jego realizacji; egzekwowania od wykonawcy robót budowlanych uaktualnionego harmonogramu rzeczowo-finansowego robót w zależności od postępu robót oraz jego akceptacji w ciągu 7 dni, - w przypadku wykonywania robót przez podwykonawców ciągłe monitorowanie wykonywanych przez nich robót a w szczególności nadzorowanie poprawności wprowadzenia podwykonawców do realizacji robót budowlanych ze stwierdzeniem zawarcia umów o podwykonastwo wg zatwierdzonego projektu umowy; posiadanie wiedzy na temat wykonywanych robót przez podwykonawców i nadzór nad dokonywaniem wpisów w dzienniku budowy przez kierownika budowy/robót konkretnego podwykonawcy, - prowadzenia regularnych, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenie jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych , dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską, - kontroli i archiwizacji dokumentów potwierdzających dopuszczenie materiałów budowlanych do obrotu i stosowania w budownictwie, akceptowanie materiałów do wbudowania i urządzeń wszystkich branż przedłożonych przez inspektorów branżowych, - monitorowania postępu robót poprzez sprawdzenie rzeczywistego zaawansowania i zgodności z obowiązującym przy realizacji przedmiotu umowy harmonogramem robót, - udziału na wezwanie użytkownika lub Zamawiającego w spotkaniach dotyczących nagłych awarii lub ujawnienia wad w przedmiocie zamówienia w okresie gwarancyjnym oraz udział w pracach komisji odbioru pogwarancyjnego, - udziału w spotkaniach organizowanych według potrzeb przez Zamawiającego z wykonawcą robót budowlanych, innymi uczestnikami realizacji inwestycji w celu omówienia i ustalenia procedur organizacyjnych, omówienia postępu robót i ich jakości, harmonogramów wykonawców i podwykonawców robót, zaangażowanego potencjału siły roboczej, zgodności wykonywania robót z przepisami prawa, orzeczeń i uzgodnień właściwych organów oraz wpływu czynników zewnętrznych na realizację inwestycji, - kontrolowania przestrzegania przez wykonawcę robót budowlanych zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy, w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości zobligowanie wykonawcy wpisem do dziennika budowy do ich usunięcia, - podejmowania decyzji o wstrzymaniu części lub całości robót, w sytuacjach określonych w warunkach umowy na roboty budowlane oraz powiadamianie niezwłoczne o takich zdarzeniach Zamawiającego, - wstrzymania robót budowlanych w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem, pozwoleniem na budowę lub z umową o dofinansowanie zadania, - wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez wykonawcę robót budowlanych, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna, - organizacji oraz przewodniczenia naradom dotyczący postępu robót (rady budowy, narad roboczych, narad technicznych) przy uczestnictwie przedstawicieli zaangażowanych w realizację umowy (kierownik robót, inspektorzy nadzoru inwestorskiego, wykonawca robót budowlanych oraz inni biorący udział w realizacji budowy), oraz sporządzenia protokołów z tych narad i przekazanie ich Zamawiającemu i wykonawcy robót w terminie do 7 dni od dnia narady ( ilość narad uzależniona od potrzeb jednak nie mniej niż 1 na tydzień) z tym zastrzeżeniem, że w momencie gdy sytuacja tego będzie wymagała , w w/w naradach ma uczestniczyć cały Zespół Inspektora Nadzoru Inwestorskiego-koordynatora - wydawania poleceń zmian wykonawcy robót budowlanych oraz dokonywanie ich wyceny po akceptacji przez Zamawiającego, - informowania Zamawiającego na piśmie o niezbędności wykonania robót koniecznych lub zamiennych, nieuwzględnionych w umowie na roboty podstawowe, bądź o konieczności zrezygnowania z określonych robót , jeżeli jest to niezbędne i zgodne z treścią umowy miedzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych i obowiązującymi przepisami przedmiotu Umowy; sporządzanie protokołów konieczności na roboty dodatkowe oraz zamienne po uprzednim zaakceptowaniu ich przez Zamawiającego; sprawdzenie wycen robót dodatkowych, zamiennych oraz kontrola rozliczeń wykonanych robót budowlanych, w uzgodnieniu z Zamawiającym, negocjowanie z wykonawcą robót budowlanych wynagrodzenia za roboty nie objęte umową podstawową, weryfikowanie kosztorysów ofertowych wykonawcy na powyższe zakresy, - nadzorowania wykonania robót nie objętych zamówienie podstawowym w ramach wynagrodzenia, - kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów, - prowadzenia kontroli jakości wszystkich wykonywanych robót zgodnie z Polskimi Normami, obowiązującymi przepisami Unii Europejskiej w zakresie wbudowanych materiałów, urządzeń; wyposażenia i wyrobów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych i niezgodnych z dokumentacją wykonawczą lub niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, nierównoważnych rozwiązaniom przyjętych w dokumentacji projektowej. Uzyskanie pisemnej zgody Zamawiającego na zastosowanie materiałów, urządzeń, wyrobów równoważnych materiałom, urządzeniom, wyrobom określonym w dokumentacji technicznej. - nadzorowania badań materiałów i robót wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych, - nadzór nad terminowością realizacji prac dla zadania w szczególności w zakresie dotrzymania terminu zakończenia prac i uzyskanie przez Wykonawcę robot budowlanych wszystkich niezbędnych dokumentów koniecznych do odbioru przedmiotu zamówienia i przekazania go do użytkowania, - pisemnego zgłaszania Zamawiającemu wszelkich informacji dotyczących ewentualnych zakłóceń związanych z realizacją zadania w tym problemów z dotrzymaniem terminów ujętych w harmonogramie robót, z podaniem ich przyczyn, - kontroli utrzymania czystości dróg dojazdowych oraz przyległego terenu do zaplecza budowy w zakresie związanym z realizacją umowy, - dokumentowania metodą fotograficzną (cyfrową) realizacji robót, ze szczególnym uwzględnieniem robót ulęgających zakryciu, - ustalania zakresu ewentualnych robót zamiennych i lub dodatkowych, opracowanie protokołów konieczności wykonywania tych robót z odpowiednim uzasadnieniem, w celu uzyskania pisemnej akceptacji ze strony Zamawiającego przed ich uruchomieniem. - udziału w odbiorze końcowym wykonywanych robót oraz w przeprowadzeniu rozruchu obiektu, poprzez m. in. sprawdzenie zgodności ich wykonania z dokumentacją techniczną, sprawdzanie poszczególnych systemów instalacyjnych i sprawdzenie ich wzajemnego współdziałania, a także przygotowanie dokumentacji odbiorowej oraz list ewentualnych wad i usterek z terminem ich usunięcia, - kontrola poprawności prowadzenia dziennika budowy i dokonywanych w nim wpisów, w ujęciu wszystkich okoliczności mających wpływ na zachowanie prawidłowego procesu budowlanego oraz mających znaczenie przy wycenie robót, - odbiory robót ulegających zakryciu i zgromadzenie kompletnej dokumentacji odbiorowej, z pisemną akceptacją użytych materiałów oraz materiałów przedłożonych przez inspektorów branżowych a następnie przekazanie ich do Zamawiającego; - przygotowanie i uczestnictwo w odbiorach częściowych (etapowych) i końcowych robót, w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji zadania oraz przygotowanie protokołu odbioru, sprawdzeniem kompletności i prawidłowości przedłożonych przez wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru (w szczególności sprawdzenia harmonogramu rzeczowo-finansowego) oraz uczestnictwa w odbiorach robót podstawowych, robót zamiennych, koniecznych i dodatkowych. Dokładne dokumentowanie czynności odbiorowych stosownymi wpisami w Dzienniku Budowy, - w razie konieczności udział w kontroli przeprowadzanej przez właściwy Nadzór Budowlany przed wydaniem decyzji pozwolenia na użytkowanie i ewentualna koordynacja działań mających na celu doprowadzenie do uzyskania pozytywnej decyzji na użytkowanie, - kompletowania i kontroli wszelkich dokumentów wymaganych od wykonawcy robót budowlanych, zgodne z umową zawartą między Zamawiającym a wykonawca oraz specyfikacją techniczną, koniecznych do odbioru końcowego i przekazania do użytkowania przedmiotu zamówienia, - zalecenia sporządzenia wszelkich koniecznych zmian w dokumentacji projektowej, które mogą konieczne lub zalecane w trakcie budowy, - wstrzymania robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnych z wymaganiami umowy zawartej miedzy Zamawiającym a wykonawca robót budowlanych, - przestrzegania przepisów a w szczególności bhp i ppoż. oraz gospodarki materiałami z rozbiórki i informowaniu prowadzących inwestycję o potencjalnych zagrożeniach dla ludzi i środowiska, - sprawdzenia i potwierdzenia podpisem kompletności materiałów dotyczących utylizacji i/lub recyklingu materiałów z rozbiórki, z przekazaniem tych potwierdzeń Zamawiającemu, - sprawdzenia ilości i wartości faktycznie wykonanych robót, będących podstawą do rozliczenia finansowego zamawiającego z wykonawca robót budowlanych, w oparciu o obowiązujący harmonogram rzeczowo-finansowy, - sprawdzenia zgodności faktur wykonawcy robót budowlanych z dokumentami odbioru i wcześniejszymi dokumentami rozliczeniowymi, zatwierdzenia, opisania i zwrotu faktury w terminie do 3 dni od jej otrzymania, - sprawdzania wykonanych robót i powiadomienia wykonawcy robót budowlanych o ewentualnie wykrytych wadach oraz określenia koniecznych do wykonania robót poprawkowych z wnioskowaniem do Zamawiającego o potracenie z wynagrodzenia wykonawcy robót budowlanych kar umownych w przypadku nie usunięcia tych wad, - poświadczenie pisemne usunięcia stwierdzonych wad przez wykonawcę robót budowlanych, - doradztwa Zamawiającemu w zakresie potencjalnego sposobu obniżenia kosztów realizowanych robót budowlanych, - przygotowania materiałów koniecznych do dokonania odbioru końcowego: a) potwierdzenie w dzienniku budowy gotowości obiektu do odbioru końcowego, b) sprawdzenie kompletności przedłożonych do odbioru końcowego dokumentów dotyczących m.in.: - dokumentacji powykonawczej z naniesionymi zmianami oraz potwierdzeniami przez wymagane przepisami osoby - protokołów odbiorów częściowych, technicznych w zakresie przeprowadzonych prób i uruchomień funkcjonowania instalacji i urządzeń - atestów, certyfikatów na wbudowane materiały, urządzenia i elementy wyposażenia - kart gwarancyjnych, instrukcji obsługi i konserwacji urządzeń - instrukcji eksploatacji i konserwacji budynku i infrastruktury umożliwiające kontrole - instalacji technicznych w zakresie ich funkcjonowania, naprawy i planowanych remontów - przeprowadzonych szkoleń osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi i konserwacji instalacji i urządzeń - instrukcji bezpieczeństwa pożarowego dostosowanej do stanu zrealizowanej inwestycji wraz z jej wyposażenia - dzienników budowy oraz innych dokumentów obrazujących proces realizacji inwestycji (w tym dokumentacja fotograficzna), - udziału w odbiorach specjalistycznych - Państwowej Inspekcji Pracy, Państwowej Straży Pożarnej, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, UDT, opinii kominiarskich i innych wymaganych przepisami lub wymaganych przez innych dostawców mediów, - kontroli kosztów inwestycji i rozliczenie inwestycji tj. kontroli kosztów dotyczy wszystkich faz realizacji inwestycji, a w szczególności: a) weryfikacja kosztorysów szczegółowych opracowanych przez wykonawcę robót zgodnie z umową dla robót dodatkowych i zamiennych, b) sprawdzanie stanu faktycznego zaawansowania poszczególnych etapów robót wraz z potwierdzeniem tego faktu w stosownym protokole odbioru robót, c) udział w pracach komisji dotyczących ustalenia podstaw i wysokości obniżenia należności wykonawcy robót z tytułu obniżenia jakości robót, d) prowadzenie bieżącej ewidencji dokumentów rozliczeniowych inwestycji, e) rozliczenie końcowe wykonanego zadania inwestycyjnego w ciągu 14 dni od daty odbioru końcowego w formie sprawozdania uzgodnionego z Zamawiającym w formie papierowej (3 egzemplarze) i elektronicznej, f) inne prace inspektorów nadzoru wynikające z umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą oraz umowy Zamawiającego z wykonawcą robót budowlanych, g) opracowanie sprawozdań miesięcznych wg wzoru przedłożonego przez Zamawiającego z wykonanego zakresu rzeczowo - finansowego zawierających informacje na temat: - problemów napotkanych w trakcie realizacji prac budowlano - montażowych w przedmiotowym miesiącu, - zadań planowanych a niezrealizowanych w okresie objętym niniejszym sprawozdaniem (wg aktualnego harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji projektu), - przyczyn ewentualnego nieosiągnięcia zakładanego w danym miesiącu poziomu realizacji prac budowlano - montażowych, - planowanych działań zmierzających do zakończenia realizacji prac budowlano - montażowych w umownym terminie oraz przedkładanie ich Zamawiającemu do ostatniego dnia każdego miesiąca. - poświadczenia terminu zakończenia robót budowlanych i powiadomieniu komisji odbioru o terminie i miejscu odbioru - identyfikowanie ryzyka powstania potencjalnych roszczeń ze strony wykonawcy robót i stron trzecich oraz informowania o tym Zamawiającego wraz z podaniem propozycji zapobiegania tym roszczeniom - dostarczenia Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych po zakończeniu tychże robót, - zapobiegania, powiadomienia Zamawiającego i rozpatrywania wszelkich roszczeń wykonawcy robót budowlanych oraz rozbieżności miedzy dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy i podania Zamawiającemu sposobu ich rozwiązania, - reprezentowania Zamawiającego w zakresie technicznym, poprzez przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień a także zajęcie jednoznacznego stanowiska Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w przypadku sporu sądowego między Zamawiającym a wykonawca robót budowlanych, - wystawienia wszelkich niezbędnych dokumentów związanych z realizacją zadania wymaganych przez Zamawiającego jak i dla potrzeb rozliczeniowo-kontrolnych z jednostek zewnętrznych, - sprawdzenie ostatecznej kwoty należnej wykonawcy robót budowlanych, - rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia, - wydania polecenia przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót, - przeglądu kompletnej dokumentacji powykonawczej i dostarczenia jej do Zamawiającego oraz dokumentacji związanej z nadzorowanymi robotami, w formie i terminie ustalonym wspólnie z Zamawiającym, - przygotowania niezbędnych dokumentów do uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie, o ile jest ona wymagane, - dokonywania inspekcji, nadzorów i odbiorów robót zaległych i/lub robót niezbędnych do usunięcia stwierdzonych wad, - dokonania odbioru końcowego i przekazania obiektów do eksploatacji po uzgodnieniu z Kierownikiem budowy/ Kierownikiem robót, - przygotowanie końcowego rozliczenia zadania i sporządzenie sprawozdania końcowego z jego realizacji. II.3) Etap III- etap po zakończeniu robót budowlanych Po zakończeniu robót budowlanych Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego potwierdzi gotowość obiektów do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru końcowego oraz wyegzekwuje od wykonawcy robót budowlanych przygotowanie właściwego operatu odbiorowego wraz ze sprawdzeniem jego poprawności i zadba o dostarczenia przez Wykonawcę robót wszelkich dokumentów niezbędnych do odbioru końcowego i pogwarancyjnego (ostatecznego). Inspektor Nadzoru Inwestorskiego podczas tego etapu jest upoważniony i zobowiązany w szczególności do: - kontroli dokumentacji uzupełniającej i powykonawczej: a) przedmiotem kontroli w tym zakresie będą wprowadzone zmiany w szczególności w: - projekcie wykonawczym, - opisie technicznym dla każdej branży, - obliczeniach właściwych dla każdej branży, - detalach, - kartach katalogowych i danych technicznych dobranych materiałów i urządzeni, - opisach wykończenia i wyposażenia pomieszczeń, b) kontrola dokumentacji ma na celu: - sprawdzenie kompletności, - sprawdzenie zgodności z udzielonym pozwoleniem na budowę, w razie konieczności - sprawdzenie poprawności przyjętych rozwiązań, - sprawdzenie wykonalności zamierzonych robót, c) po sprawdzeniu dokumentacji Wykonawca winien sporządzić raport kontrolny, oddzielnie dla każdej branży w terminie do 10 dni od otrzymania dokumentacji uzupełniającej i powykonawczej, - współdziałania z Zamawiającym przy sprawowaniu nadzoru nad usuwaniem ewentualnych wad i usterek w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym, przy czym zasady wynagrodzenia Wykonawcy z tego tytułu zostaną uregulowane w odrębnej umowie, - w okresie reprezentowanie Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z przeglądami wykonanych robót oraz usuwaniem wad, które ujawnią się w okresie , - prowadzenia regularnych przeglądów wykonanych robót co najmniej dwa razy w roku) z udziałem Kierownika Budowy/ Robót i przedstawicieli wykonawcy robót budowlanych wraz ze sporządzaniem protokołów z przeglądów, - wystawienia wykonawcy robót polecenia usunięcia wad, które zostaną ujawnione w trakcie przeglądów i wyznaczenie terminów ich usunięcia , - nadzoru nad robotami niezbędnymi w celu usunięcia wad, - odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad, - wnioskowania do Zamawiającego o zlecenie zastępczego usunięcia wad w przypadku gdy nie zostaną usunięte wady przez wykonawcę robót w wyznaczonym terminie, - sprawdzenia i potwierdzenia gotowości obiektu do dokonania przez zamawiającego komisyjnego odbioru pogwarancyjnego( ostatecznego) wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów, - sporządzenia protokołu odbioru ostatecznego po okresie i potwierdzenia usunięcia wszystkich wad ujawnionych w okresie , - wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów. III. CPV ( Wspólny Słownik Zamówień Główny przedmiot zamówienia, kod CPV: 71.52.00.00-9 Usługi nadzoru budowlanego 71.24.70.00-1 Nadzór nad robotami budowlanymi Dodatkowe przedmioty zamówienia, kod CPV: 71.24.80.00-8 Nadzór nad projektem i dokumentacją 71.24.20.00-6 Przygotowanie przedsięwzięcia i oszacowanie kosztów 71.54.00.00-5 Usługi zarządzania budową 71.31.00.00-4 Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane IV. Współpraca Wykonawcy z Zamawiającym Na każdym etapie realizacji zadania inwestycyjnego Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, zwanego Wykonawcą zapewni Zamawiającemu wszelką i niezbędną pomoc. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego nie może zwolnić którejkolwiek ze stron z jakichkolwiek obowiązków, zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z umowy z Wykonawcą robót budowlanych. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego niniejszego zamówienia zorganizuje prace swojego Zespołu w taki sposób, aby zadanie było realizowane zgodnie ze szczegółowym harmonogramem czasowym, rzeczowym i finansowym. V. Inne wymagania stawiane Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego V.1. Personel Nadzór nad realizacją zadania inwestycyjnego powierzony będzie osobom wskazanym w ofercie Wykonawcy niniejszego zamówienia-. Osoby- Zespół Inspektora Nadzoru Inwestorskiego musi spełniać określone w SIWZ wymagania. Wszyscy uczestnicy Zespołu Inspektora Nadzoru Inwestorskiego odgrywają zasadniczą rolę w realizacji nadzoru nad robotami budowlanymi a należą do nich: - Inspektor Koordynator- Inspektor Nadzoru robót budowlanych - Inspektor nadzoru robót sanitarnych - Inspektor nadzoru robót elektrycznych Osobą odpowiedzialną za kierowanie zespołem inspektorów będzie Inspektor Koordynator, który może przekazać którykolwiek ze swoich obowiązków i uprawnień zastępcy, po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego i po powiadomieniu wykonawcy robót budowlanych. Personel Wykonawcy niniejszego zamówienia będzie wykonywać swoje obowiązki z należytą starannością a w szczególności: a) dokumentować decyzje i rozstrzygnięcia mające wpływ na potwierdzone kwoty; b) przestrzegać prawidłowości rozliczeń rachunkowych; c) dbać o kompletność korespondencji i prawidłowość przedstawianej dokumentacji; d) potwierdzać wyłącznie kwoty, które bezspornie są należne Wykonawcy robót budowlanych, a wszelkie kalkulacje dokonywać w oparciu o warunki umowy i zasady oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi, e) nie dopuszczać do sytuacji, w których jego działania lub zaniechania będą stanowiły podstawę roszczeń wykonawcy robót budowlanych. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego może przewidzieć zatrudnienie dodatkowych osób, których wynagrodzenie należy uwzględnić w wynagrodzeniu personelu podstawowego. Przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu oświadczenia wszystkich inspektorów o przyjęciu obowiązku pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, a także kopie uprawnień budowlanych do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie wraz z zaświadczeniem o przynależności do Izby. V.2. Raporty Wykonawca niniejszego zamówienia sporządza raporty w czasie trwania Umowy na realizację niniejszego zadania inwestycyjnego w zakresie i terminach określonych poniżej. V.2.1. Raporty miesięczne Inspektor Nadzoru Inwestorskiego do 10-tego każdego miesiąca przedłoży "Raport miesięczny" informujący o postępie robót, uzyskiwanym poziomie jakości robót, sprawach finansowych oraz występujących problemach w realizacji umowy na roboty budowlane. Raport będzie zawierał: opis postępu robót i powstałych problemów, propozycje rozwiązania tych problemów, zaangażowanie sił i środków Wykonawcy robót postęp robót w podziale na kategorie robót w powiązaniu z harmonogramem rzeczowo-finansowym, fotografie ( z widocznymi datami) dokumentujące postęp robót, wykaz roszczeń i etap ich rozpatrzenia. aktualne szacunki kosztu końcowego na różnych etapach realizacji zadania inwestycyjnego oraz wartość robót dodatkowych, V.2.2. Raport techniczny Inspektor Nadzoru Inwestorskiego przygotuje ( wtedy, kiedy to konieczne) raport informujący o problemach technicznych, jakie wystąpiły w trakcie realizacji robót. Taki raport będzie wymagany, kiedy wystąpią poważne zmiany w dokumentacji projektowej. V.2.3. Raport dotyczący sporu Inspektor Nadzoru Inwestorskiego przedłoży Zamawiającemu "Raport dotyczący sporu" w każdym wypadku, gdy w trakcie realizacji usługi zostanie wszczęty spór między Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych dotyczący realizacji zadania inwestycyjnego. Każdy " Raport dotyczący sporu" zawierał będzie szczegółowy opis zdarzeń i korespondencji dotyczącej sporu (wraz z kalendarium ). Do "Raportu" powinny być załączone wszelkie istotne dokumenty, które pozwolą na przeanalizowanie przebiegu sporu i stanowisk stron, jeśli nie będzie wynikało to z korespondencji. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie zobowiązany do zawarcia w " Raporcie" swego wyraźnego i jednoznacznego stanowiska, co do przedmiotu sporu oraz uzasadnienia dla podejmowanych w związku ze sporem rozstrzygnięć. V.2.4. Raport końcowy Po zakończeniu robót, przed odbiorem końcowym, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego przedłoży Zamawiającemu "Raport końcowy" zawierający: 1. Wstęp 1.1. Krótki opis projektu 2.Dokumentację Projektową 2.1. Założenia Projektowe 2.2 Zmiany projektowe w trakcie realizacji 3. Wykonawstwo 3.1. Postęp robót 3.2. Uwagi do wykonania poszczególnych głównych elementów robót 3.3. Osiągniętą jakość robót w zgodności ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych 3.4 Przyczyny wystąpienia wad 4. Sprawy umowy o roboty budowlane i zmiany 4.1. Czas trwania umowy o roboty budowlane 4.2 Roszczenia 5. Sprawy finansowe 5.1.Przyczyny zmiany ceny umownej wykonawcy 5.2.Końcowe rozliczenie ilościowe wykonanych robót 6.Uwagi i wnioski z przebiegu realizacji zadania inwestycyjnego dotyczące: 6.1.Dokumentacji projektowej 6.2.Warunków realizacji zadania inwestycyjnego 6.3.Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych 6.4.Czasu trwania umowy o roboty budowlane 6.5.Technologii robót 6.6.Rekomendacji na przyszłe, podobne projekty. W okresie gwarancji, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu raportów z przeprowadzonych przeglądów robót zrealizowanych w ramach zawartej umowy oraz usunięcia przez Wykonawcę robót budowlanych wad ujawnionych w okresie . VI. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę: Zamawiający nie określa wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a i 4 ustawy uPzp oraz nie stawia zastrzeżeń, o których mowa w art.36 a ust.2 uPzp.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 71520000-9


Dodatkowe kody CPV: 71247000-1, 71248000-8, 71242000-6, 71540000-5, 71310000-4

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29/10/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 15808.35
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Specjalistyczne Biuro Inwestycyjno-Inżynierskie PROSTA-PROJEKT
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Piotrkowice, ul. Kielecka 37
Kod pocztowy: 26-020
Miejscowość: Chmielnik
Kraj/woj.: świętokrzyskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 68880.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 68880.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 162000.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.