eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zabrze › Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół Spożywczych przy ul. Franciszkańskiej 13 w Zabrzu

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2018-11-02

Ogłoszenie nr 500263538-N-2018 z dnia 02-11-2018 r.

Zabrze: Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół Spożywczych przy ul. Franciszkańskiej 13 w Zabrzu
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Kompleskowa termomodernizacja budynków uzyteczności publicznej na terenie M. Zabrze w ramach regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (EFRR)

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 616132-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500064341-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500013097-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Zabrze, Krajowy numer identyfikacyjny 276255520, ul. Powstańców Śląskich 5-7, 41-800 Zabrze, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 323733537, e-mail sekretariat_bzp@um.zabrze.pl, faks 323733516.
Adres strony internetowej (url): www.zabrze.magistrat.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół Spożywczych przy ul. Franciszkańskiej 13 w Zabrzu

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

BZP.271.69.2017.AWF

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynku Zespołu Szkół Spożywczych przy ul. Franciszkańskiej 13 w Zabrzu w zakres której wchodzą m. innymi: - docieplenie ścian zewnętrznych, - izolację oraz docieplenie ścian piwnicznych, - docieplenie stropodachu, - wymianę stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej, - przebudowę wewnętrznej instalacji c.o. i wentylacji mechanicznej sali gimnastycznej i sanitariatów, - częściową przebudowę wewnętrznej instalacji elektrycznej oraz odgromowej, - wykonanie robót budowlanych w sali gimnastycznej, - budowę nowego węzła wymiennikowego, - dostosowanie budynku do przepisów p.poż., - wykonanie robót budowlanych w sanitariatach, - przebudowę schodów terenowych, Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Część IV SIWZ.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45442100-8,

45315100-9,

45331000-6,

45331100-7,

45410000-4,

45421151-7,

45330000-9,

45310000-3,

45421100-5,

45431000-7,

45312100-8

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
Zakończenie robót i zgłoszenie gotowości do odbioru końcowego zadania nastąpi w terminie do 31.10.2018r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół Spożywczych przy ul. Franciszkańskiej 13 w Zabrzu
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 15/01/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

Roman Biernacki prowadzący działalność gospodarczą pn. "ROBIREX" Roman Biernacki Przedsiebiorstwo Produkcyjno-Handlowo Usługowe, , ul. Wigilijna 28, 44-105, Gliwice, kraj/woj. śląskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 1981871.00 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
29/10/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
zmiana wynagrodzenia brutto i zniana terminu

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
zmiana wynagrodzenia brutto i zniana terminu

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Po dokonaniu wizji lokalnej na obiekcie, przeanalizowaniu dokumentacji technicznej, stwierdza konieczność wykonania robót budowlanych dodatkowych nie wydanych w dokumentacji projektowej i nie ujętych w przedmiarach robót polegających na: 1. Zmianie technologii docieplenia dachów. 2. Wymianie części kanalizacji deszczowej (przykanalików) 3. Dodatkowych robotach przy wykonaniu instalacji hydrantowej. 4. Wymianie uszkodzonych drzwi w pomieszczeniu wymiennikowni na drzwi o odporności ogniowej EI 30 wraz z robotami towarzyszącymi. 5. Poszerzeniu otworów drzwiowych w łazienkach. Uzasadnienie: Ad1: Podczas realizacji zadania j.w. stwierdzono brak możliwości wykonania izolacji cieplnej przestrzeni stropodachów metodą wdmuchiwania granulatu z wełny mineralnej ze względu na brak odpowiedniej wysokości wolnej przestrzeni, czego nie przewidziano w dokumentacji projektowej. Po uzgodnieniach z Projektantem podjęto decyzję o zmianie technologii wykonania docieplenia na izolację nawierzchniową ze styropapy, co skutkowało zmianą harmonogramu rzeczowego zadania oraz zmieniło zakres wykonywanych prac. W szczególności skumulował się szereg prac dodatkowych wywołanych zmianą technologii robót związanych z podmurowaniem kominów, szybów klap dymowych, ogniomurów, wykonaniem dodatkowych obróbek blacharskich itp. Zmiana ta została zaakceptowana przez autora Audytu energetycznego oraz zakwalifikowana przez Projektanta jako nieistotne odstąpienie od projektu z punktu widzenia Ustawy Prawo Budowlane. Ad 2: po wykonaniu wykopów w celu zaizolowania ścian fundamentowych stwierdzono uszkodzone odcinki kanalizacji deszczowej z kamionki fi 150. Należy wymienić na nowe z PCW fi160, a także udrożnić pozostałe tzw. przykanaliki, aby zapewnić prawidłowe odprowadzanie wód opadowych z połaci dachów do kanalizacji deszczowej. Ad 3: W trakcie wykonywania instalacji hydrantowej oraz instalacji wody użytkowej, stwierdzono niedostosowanie instalacji wewnętrznych do aktualnych przepisów przeciwpożarowych i sanitarnych. W związku z tym należy zamontować dodatkowo zawory pierwszeństwa oraz zawór antyskażeniowy. Ad: 4: W związku z dostosowaniem pomieszczenia byłej rozdzielni ciepła do potrzeb wymiennikowi, stwierdzono konieczność wymiany zamontowanych drzwi wahadłowych na drzwi jednoskrzydłowe o odporności ogniowej EI 30. Z wymianą drzwi wiąże się konieczność zmniejszenia otworu drzwiowego wraz z jego wykończeniem oraz wykonanie nadproża. Ponadto dostosowanie pomieszczenia wymaga usunięcia murowanej ścianki działowej wewnętrznej. Ad 5: W okresie realizacji robót, po zamówieniu drzwi aluminiowych o odporności ogniowej EI 30 do łazienek (zgodnie z dokumentacją) stwierdzono konieczność znacznego powiększenia otworów drzwiowych, co nie zostało przewidziane w projekcie. Wymiana drzwi wymaga wykonania dodatkowych robotów budowlanych takich jak rozkucie ścian, montaż nadproży, uzupełnienie płytek na ścianach i podłogach oraz otynkowanie i malowanie ścian . Z punktu widzenia sztuki budowlanej, dobrych praktyk jak również ze względów ekonomicznych i technicznych nie jest zasadne powierzanie robót innej firmie niż Wykonawca związany umową o roboty budowlane. Przeprowadzenie dodatkowego postępowania celem wybrania innego Wykonawcy w znaczny sposób wydłużyłoby czas wykonania prac. Zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność oraz mogłaby spowodować znaczny wzrost kosztów dla Zamawiającego. Roboty te nie zostały wydane w dokumentacji projektowej. W związku z powyższym Wykonawca nie ujął ich w ofercie. Zakres 1 i 2 konieczny do wykonania jest spowodowany okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć. Roboty te są ściśle powiązane z zakresem podstawowym i ze względów technicznych i technologicznych konieczne jest zlecenie wykonania zamówienia dodatkowego. Bez zakończenia w/w robót dodatkowych nie da się wykonać zamówienia podstawowego. Szacunkowa wartość robót to 88600,34 zł brutto, co stanowi 3,6 % wartości zamówienia podstawowego.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.