Ogłoszenie nr 500237060-N-2018 z dnia 03-10-2018 r.
Kościelisko: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3.450.000 zł na sfinansowanie planowanego na rok 2018 deficytu budżetu Gminy oraz na spłatę zaciągniętych wcześniej kredytów i pożyczek OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Kościelisko, Krajowy numer identyfikacyjny 49052655000000,
ul. ul. Strzelców Podhalańskich
44,
34511
Kościelisko, woj.
małopolskie, państwo
Polska, tel.
182 079 100, e-mail
przetargi@koscielisko.com.pl, faks
.
Adres strony internetowej (url): www.gminakoscielisko.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3.450.000 zł
na sfinansowanie planowanego na rok 2018 deficytu budżetu Gminy
oraz na spłatę zaciągniętych wcześniej kredytów i pożyczek
Numer referencyjny
ZP.272.51.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na udzieleniu i obsłudze kredytu długoterminowego w wysokości 3.450.000 zł (słownie: trzy miliony czterysta pięćdziesiąt tysięcy złotych) na sfinansowanie planowanego na rok 2018 de-ficytu budżetu Gminy Kościelisko oraz na spłatę zaciągniętych wcześniej kredytów i pożyczek.
Dokumenty umożliwiające ocenę zdolności kredytowej Gminy Kościelisko zawarte są w załączniku nr 5 do zaproszenia.
Zamawiający informuje, że :
Kwota kredytu w wysokości 3 450 000,00 zł pozostanie w dyspozycji zamawiającego w okresie od podpisania umo-wy do dnia 15.12.2018r., przy czym Zamawiający przewiduje realizację zamówienia w trzech transzach:
I transza - do 19.10.2018r. w wysokości 1 000 000,00 zł
II transza - do 31.10.2018r. w wysokości 1 000 000,00 zł
III transza - do 15.12.2018r. w wysokości 1 450 000,00 zł
Kredyt na sfinansowanie planowanego na rok 2018 deficytu budżetu gminy oraz na spłatę zaciągniętych wcześniej kredytów i pożyczek z czego kwota:
- kwota 106.839 zł zostanie przeznaczona na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek
- kwota 3.343.161 zł zostanie przeznaczona na pokrycie planowanego deficytu, w tym kwota 1.200.000 zł doty-czy Przychodów z tytułu kredytów powstających w związku z umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 finansowanych w co najmniej 60% środ-kami, o których mowa powyżej. Finansowanie dotyczy inwestycji pn. "Przebudowa i rozbudowa istniejącego bu-dynku mieszkalnego w Dzianiszu na cele społeczne i kulturalne (ośrodek zdrowia, przedszkole, ośrodek kultury, biblioteka)"
Uruchomienie kredytu nastąpi, po podpisaniu umowy, poprzez przelanie środków na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. Termin przelania środków: do 24 godzin od momentu dostarczenia prawidłowo wypełnione-go zlecenia płatniczego.
Zamawiający Zastrzega sobie prawo do zmiany liczby, terminów oraz wysokości transz zgodnie z jego zapotrze-bowaniem bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych kosztów.
Zamawiający Zastrzega sobie prawo do niewykorzystania kredytu w całości lub części bez ponoszenia jakichkol-wiek dodatkowych kosztów.
Wykonawca udzieli Zamawiającemu karencji w spłacie zaciągniętego kredytu -kapitału do 28 marca 2020 roku.
Spłata kapitału następować będzie upływie karencji, w latach 2020-2029 (koniec II kwartału), jeden raz na kwartał (do 28 dnia m-ca kończącego kwartał) zgodnie z harmonogramem.
2020 rok - 4 raty po 50 000,00 zł
2021 rok - 4 raty po 50 000,00 zł
2022 rok - 4 raty po 100 000,00 zł
2023 rok - 4 raty po 100 000,00 zł
2024 rok - 4 raty po 100 000,00 zł
2025 rok - 4 raty po 100 000,00 zł
2026 rok - 4 raty po 100 000,00 zł
2027 rok - 4 raty po 100 000,00 zł
2028 rok - 4 raty po 100 000,00 zł
2029 rok - 2 raty 1. 100 000,00 zł
2. 150 000,00 zł (płatna na koniec II kwartału)
Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wystawiony przez Kredytobiorcę wraz z deklaracją wekslową, przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy (lub osoby upoważnionej do złożenia kontrasygnaty) na wekslu i deklaracji wekslowej.
Odsetki za okres od uruchomienia kredytu do (w całości lub części) końca okresu kredytowania, tj. do 28 czerwca 2029 roku naliczane będą w okresach kwartalnych od kwoty faktycznie wykorzystanego kredytu z uwzględnie-niem rzeczywistej liczby dni w poszczególnych kwartałach. Odsetki płatne będą do 28 dnia miesiąca kończącego kwartał którego dotyczą.
Oprocentowanie kredytu będzie stanowiła zmienna stopa procentowa oparta na stawce bazowej WIBOR 3M (ogło-szonego przez Prezesa Narodowego Banku Polskiego), zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku, powiększona o marżę banku stałą w okresie kredytowania.
Zamawiający nie dopuszcza pobrania prowizji (opłaty przygotowawczej).
Zamawiającemu będzie przysługiwało prawo, bez ponoszenie jakichkolwiek dodatkowych opłat i kosztów, do:
- niewykorzystania kredytu w całości lub części
- zmiany liczby, terminów oraz wysokości transz
- przedterminowej spłaty części lub całości kredytu,
- zmiany warunków spłaty kredytu
W takich przypadkach Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat lub prowizji, a pozostałą kwotę należ-ną do spłaty rozłoży na raty zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego. W przypadku spłaty całości kredytu lub jego części przed terminem, oprocentowanie będzie liczone za okres faktycznego korzystania z kredytu.
Stosownie do treści art. 29 ust. 3a Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wy-konawcę lub Podwykonawcę na postawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 roku poz. 1502 z późniejszymi zmianami), tj. osób wykonujących czynności administracyjno-księgowe związane z udzieleniem i obsługą kredytu dla zama-wiającego
trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podsta-wie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.1.1.8 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
- żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wy-mogów i dokonywania ich oceny,
- żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
- przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu ter-minie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane przez zamawiającego z poniżej wymienionych do-wodów w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wyko-nawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.1.1.8 czynności w trakcie realizacji za-mówienia:
- oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonu-jących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczegól-ności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskaza-niem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
- poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umo-wy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochro-nę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
- zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
- poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowo-du potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.
Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.3 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy w spra-wie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego ter-minie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonują-cych wskazane w punkcie 3.1.1.8 czynności.
W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwy-konawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
Uwaga !!! wymogi opisane w pkt.3.1.1.8 niniejszej siwz znajdują odniesienie także do dalszych podwykonawców
Standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy Pzp (odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia):
Standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy Pzp, odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia zostały określone w niniejszej SIWZ i załącznikach do niej. Niniejsza siwz opi-suje przedmiot zamówienia w sposób kompletny i wyczerpujący. Zasady i standardy jakościowe świadczenia usług udzielenia kredytu długoterminowego regulują przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szcze-gólności ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz.U. z 2015 r.poz.128 z późn.zm) . Koszty cyklu życia są równe szacunkowej wartości zamówienia i zostały uwzględnione przez zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia.
Nomenklatura Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych (CPV) 66.11.30.00-5 usługi udzielania kredytu
II.5) Główny Kod CPV:
66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 66 ust. 1, art. 67 ust. 1 pkt. 4 oraz art. 68 ust. 1 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli
w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie przetargu nieograniczonego albo przetargu ograniczonego nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, i nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ze względu na ich niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia lub wszyscy wykonawcy zostali wykluczeni z postępowania, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione;
Zamawiający przeprowadził postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego. W trakcie prowadzonego postępowania przetargowego nie wpłynęły żadne pytania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia; w postępowaniu nie złożono żadnej oferty.
Powyższy stan faktyczny należy uznać za uzasadniony przypadek, którego zaistnienie zgodnie z art. art. 67 ust. 1 pkt 4 ustawy pozwala na zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Podhalsński Bank Spółdzielczy,
bank@pbszakopane.pl,
ul. Kościuszki 2,
34-500,
Zakopane, kraj/woj.
małopolskie
INNE PRZETARGI KOŚCIELISKO
więcej: przetargi KOŚCIELISKO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie Gminie Mędrzechów kredytu długoterminowego w wysokości 1 600 000,00 zł. na częściowe pokrycie deficytu budżetowego.
- Bankowa obsługa budżetu Powiatu Lubartowskiego wraz z podległymi jednostkami organizacyjnymi
- "Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych".
- Pozyskanie kredytu długoterminowego w wysokości 3 000 000,00 zł dla Gminy Ostrów
- Udzielenie Gminie Szerzyny kredytu długoterminowego w 2024 r.
- Udzielenie Gminie Prusice kredytu krótkoterminowego w wysokości 1 300 000,00 zł
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.