eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jaworzno › Miasto siedmiu rynków - zagospodarowanie zdegradowanych przestrzeni miejskich - Rynek - Osiedle Dąbrowa Narodowa - etap I

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2018-09-27

Ogłoszenie nr 500232699-N-2018 z dnia 27-09-2018 r.

Jaworzno: Miasto siedmiu rynków - zagospodarowanie zdegradowanych przestrzeni miejskich - Rynek - Osiedle Dąbrowa Narodowa - etap I
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 501943-N-2018

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500043276-N-2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski, Krajowy numer identyfikacyjny 276255370, ul. Grunwaldzka 33, 43-600 Jaworzno, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 032 6181500, 6181586, e-mail zamowienia@um.jaworzno.pl, faks 326 181 501.
Adres strony internetowej (url): www.um.jaworzno.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Miasto siedmiu rynków - zagospodarowanie zdegradowanych przestrzeni miejskich - Rynek - Osiedle Dąbrowa Narodowa - etap I

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

BZ.271.1.57.2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia w ramach I etapu inwestycji jest remont nawierzchni placu, dróg wraz z elementami małej architektury i oświetleniem na działkach o nr ewidencyjnych: 125/10, 129/5, 125/5, 129/1, 129/3, 178, 172, 72/1 w Jaworznie, obręb Dąbrowa Narodowa. Szczegółowo zakres robót przewiduje: a) wycinkę drzew i krzewów wraz z uzyskaniem decyzji o wycince oraz nasadzeniami wg tej decyzji - zgodnie z załączoną do SIWZ inwentaryzacją zieleni; b) roboty rozbiórkowe istniejącej nawierzchni drogi oraz placu; c) przebudowa układu drogowego ul. Długiej i Ofiar Faszyzmu wraz z odwodnieniem jezdni; d) wykonanie przyłączy wod-kan oraz elektrycznego dla fontanny; e) wykonanie elementów małej architektury wraz z fundamentami oraz słupków granitowych; f) wykonanie oświetlenia terenu dotyczące I etapu wraz z przyłączem; g) wykonanie ogrodzenia oddzielającego I etap inwestycji (linię ogrodzenia wyznaczono na planie zagospodarowania terenu); h) wykonanie docelowej organizacji ruchu.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

45100000-8,

45310000-3,

45232451-8,

45200000-9,

45231000-5,

45233140-2

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 30.06.2018r.; termin aneksowany do dnia 12.10.2018r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: Miasto siedmiu rynków - zagospodarowanie zdegradowanych przestrzeni miejskich - Rynek - Osiedle Dąbrowa Narodowa - etap I
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 22/02/2018
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

F.H.U.T. Anna Malik, , Bolęcin, ul. Podleśna 6, 32-540, Trzebinia, kraj/woj. małopolskie

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 698373.98 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE

szacunkowa wartość zamówienia: 740 685,97 zł (bez VAT) wartość umowna: 698 373.98 zł (bez VAT)



SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
25/09/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Wartość zamówienia wynikająca z umowy nr IM-IMF.272.1.12.2018 z dnia 22.02.2018r.: brutto: 859 000,00 zł. Wartość prac dodatkowych: brutto: 428 040,00 zł brutto - nie przekracza 50 % wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. Zakres prac dodatkowych: - zabezpieczenie istniejącego gazociągu przez zabudowę rur osłonowych wraz z robotami ziemnymi; - wykonanie robót ziemnych w obrębie II-etapu projektu (nie objętego zamówieniem podstawowym) polegających na niwelacji terenu z wywozem nadmiaru ziemi i jej utylizacją, plantowaniu i humusowaniu terenu, - wykonanie nawierzchni mineralno-żywicznej wodoprzepuszczalnej w obrębie skweru św. Teresy

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Zmiany dotyczą dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, które nie zostały objęte zamówieniem podstawowym i są niezbędne, gdyż bez ich wykonania zamawiający nie może zakończyć procesu realizacji inwestycji, jak i również umożliwić korzystanie z przedmiotu zamówienia w sposób zakładany przy planowaniu przedmiotowego projektu. W związku z faktem, iż firma F.H.U.T. Anna Malik jest już na zaawansowanym etapie robót budowlanych w ramach umowy pierwotnej, zna założenia i wymogi projektu oraz wprowadzonych zmian, zna teren i warunki budowy, posiada całe zaplecze techniczne budowy oraz pracowników, którzy są gotowi zrealizować przedmiotowe roboty, zmiana wykonawcy na inny podmiot generowałaby konieczność zapłaty większego wynagrodzenia oraz brak możliwości wykonania zadania w planowanym przez zamawiającego terminie (dodatkowy czas jaki byłby konieczny do wyłonienia nowego wykonawcy i zrealizowania przez niego dodatkowych prac całkowicie uniemożliwia zachowanie terminu końca robót tj. 12.10.2018r.; ponadto okres jesienno-zimowy nie daje rękojmi należytego wykonania zadania i generuje duże ryzyko braku możliwości wykonywania tego typu robót). Należy również podkreślić, iż przyjęte założenia jakie Gmina nakłada na wykonawcę robót w postaci zabezpieczenia należytego terenu robót, objęcia gwarancją oraz ubezpieczeniem od czynności budowlanych, powoduje, że roboty te musi wykonać obecnie realizujący zadanie, aby zachować wymogi zapisów umowy i nałożone reżimy gwarancyjne. Zakres prac: - zabezpieczenie sieci gazowej - w trakcie robót ziemnych związanych z budową oświetlenia oraz kanalizacją deszczową stwierdzono płytkie posadowienie istniejącego gazociągu, a co za tym idzie konieczność jego zabezpieczenia rurami osłonowymi dwudzielnymi HDPE. Zamawiający nie był stanie przewidzieć płytko zabudowanej sieci gazowej, która jest przedstawiona na mapie do celów projektowych. Projektant z należytą starannością stwierdził występowanie przedmiotowej sieci jednak bez informacji o głębokości jej posadowienia, co stwierdzono podczas wykonywania robót ziemnych przez Wykonawcę. Zamawiający na etapie wykonywania dokumentacji projektowej nie wykonuje przekopów kontrolnych. Odpowiednie zabezpieczenie sieci jest czynnością niezbędną, której wykonanie determinuje prawidłowość realizacji tej części inwestycji. - wykonanie robót ziemnych oraz porządkowych w obrębie II - etapu projektu nieobjętego zamówieniem podstawowym - z uwagi na realizacje zadania na części działki nr 172 obr. 116 Dąbrowa Narodowa, która w przeszłości była dzierżawiona przez Miasto Gminę Jaworzno prywatnemu najemcy, zachodzi konieczność uporządkowania terenu przyległego na pozostałej jej części. Konieczna jest również zmiana zabudowy ogrodzenia w następujący sposób: ogrodzenie zlokalizować w linii granicy działki posesji przy ul. Dąbrowskiego 35. Teren przejęty od Dzierżawcy należy zniwelować, pozyskane masy ziemne wywieźć poza teren budowy raz z utylizacją materiału. Dodatkowo należy wykonać plantowanie oraz humusowanie w/w terenu. Brak działań jw. nie tylko wpływa niekorzystnie na estetykę realizowanej inwestycji w etapie I, ale przede wszystkim nie daje możliwości pełnego i bezpiecznego korzystania z rozwiązań przyjętych w zamówieniu pierwotnym. Zamawiający wypowiedział umowę dzierżawy jednak nie dokonał czynności zmierzających do odebrania działki w stanie sprzed wydaniem umowy dzierżawy. Dzierżawca bez wiedzy Wydzierżawiającego dokonał zabudowy trwałego ogrodzenia z wykonaną podmurówką żelbetową. W trakcie informowania byłego dzierżawcy Zamawiający nie mógł w narzuconym reżimie czasowym jaki ma Wykonawca dokonać polubownego rozebrania przedmiotowego ogrodzenia. Część działki po oddanej dzierżawie jest w stanie dużego zaniedbania i degradacji, z pozostawieniem materiałów i odpadów, które należy zutylizować. Fragment działki należy poddać biologicznej rekultywacji z nawiezieniem warstwy ziemi urodzajnej oraz wykonania skutecznego wygrodzenia, umożliwiając bezpieczne użytkowanie części rekreacyjnej parku. - wykonanie nawierzchni mieneralno-żywicznej w obrębie skweru św. Teresy - z uwagi na wnioski mieszkańców, składane za pośrednictwem interpelacji Radnego Rady Miejskiej z dnia 18.07.2018r. dotyczące systemu odwodnienia rejonu skweru św. Teresy, dokonano rewizji projektu zagospodarowania pod kątem odwodnienia terenu oraz lokalizacji drzewostanu, z którego wycinki inwestor zrezygnował. W wyniki analizy wszystkich aspektów zaistniałej sytuacji stwierdza się konieczność wprowadzenia w rejonie skweru nawierzchni wodoprzepuszczalnej, przyjaznej drzewom, ochraniającej ich system korzeniowy i jednocześnie poprawiającej system odprowadzenia wód powierzchniowych z utwardzonej powierzchni skweru. Zgodnie z powyższym konieczne jest zagospodarowanie nawierzchni skweru poprzez: - wprowadzenie przestrzeni ochronnej dla drzew i ich systemu korzeniowego, - zróżnicowanie nawierzchni: kostka brukowa w rejonie miejsca pod scenę mobilną, wodoprzepuszczalna nawierzchnia mineralno-żywiczną w pozostałej części skweru. Zamawiający dokonuje przy opracowywaniu dokumentacji konsultacji społecznych, według których lokalni mieszkańcy sugerują rozwiązania przyjazne dla utrzymania obecnego komfortu życia. Dokumentacja projektowa z uwagi na specyfikę założeń pierwotnych wymagała dość znaczącej wycinki drzew wraz z zaprojektowaną nawierzchnią z kostki brukowej, która uniemożliwia skuteczne utrzymania istniejącej zieleni na tym samym poziomie. Lokalne społeczeństwo przyjęło rozwiązania projektowe, natomiast na podstawie obserwacji innych wykonanych przez Gminę lokalnych stref wypoczynku mieszkańcy stwierdzili (poprzez składane interpelacje radnych), że Gmina powinna doprowadzić do utrzymania jak największej liczby drzew. Powyższe jest zgodne z ogólnym trendem związanym z propagowaniem ochrony środowiska, poprzez dbanie o tereny zielone i aktywną ochronę lokalnego drzewostanu. Korekta w wycince spowodowała konieczność zmiany nawierzchni na przepuszczającą wodę, z sugestią by przedmiotowy obszar był początkiem nawiązywania do okresu działalności hunderwaserowskiej, którą to działalność przyjęto za wytyczną przez działające i rozwijające się prężnie stowarzyszenie katolickie Betlejem. Mając powyższe na uwadze zaistniały przesłanki do zmiany umowy nr IM-IMF.272.1.12.2018 z dnia 22.02.2018r.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.