eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wręczyca Wielka › Budowa przedszkola we Wręczycy Wielkiej

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2018-09-20

Ogłoszenie nr 500227127-N-2018 z dnia 20-09-2018 r.

Wręczyca Wielka: Budowa przedszkola we Wręczycy Wielkiej
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Dofinansowanie realizacji projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) Oś priorytetowa: XII. Infrastruktura edukacyjna, działanie: 12.1. Infrastruktura wychowania przedszkolnego, poddziałanie: 12.1.2. Infrastruktura wychowania przedszkolnego - RIT

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 373683

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 5347

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 60925

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

tak
Informacje na temat podmiotu, któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Biuro Usług OFERTA. Zamówienia Publiczne. Ryszard Dąbrowski Adres: ul. Podchorążych 13a/4 64-920 Piła



I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wręczyca Wielka, Krajowy numer identyfikacyjny 15139838500000, ul. ul. Sienkiewicza 1, 42130 Wręczyca Wielka, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 343 170 245, e-mail wojt@wreczyca-wielka.pl, faks 343 170 215.
Adres strony internetowej (url): www.wreczyca-wielka.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Budowa przedszkola we Wręczycy Wielkiej

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest wybudowanie budynku przedszkola wraz z niezbędną infrastruktura techniczną wewnętrzną i zewnętrzną oraz wykonanie istotnych połączeń z funkcjonującym układem instalacyjnym i drogowym. Teren inwestycji znajduje się na obszarze, dla którego sporządzony został Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Wręczyca Wielka zatwierdzony uchwałą NR XXXV.351.14 Rady Gminy Wręczyca Wielka z dnia 29 września 2014 r. Według ustaleń tego planu działka 415.3, na której zlokalizowany będzie budynek przedszkola, leży na obszarze oznaczonym jako US o przeznaczeniu podstawowym pod tereny sportu i rekreacji. Inwestycja obejmuje budowę parterowego, pięcio-oddziałowego przedszkola z kuchnią z salą jadalną, pralnią, częścią administracyjną, salą wielofunkcyjną i zespołem rehabilitacji dzieci wraz z niezbędnym zapleczem infrastrukturalnym: budowę zjazdu z drogi gminnej - ul. Sportowa, budowę wewnętrznych dróg i miejsc parkingowych, ciągów pieszych, terenów zielonych i placów zabaw przeznaczonych do rekreacji dla dzieci oraz małą architekturę. W zakresie mediów inwestycja obejmuje: rozbudowę sieci wodociągowej wraz z budową przyłącza wodociągowego, wykonanie kanalizacji deszczowej i sanitarnej wraz z przyłączami, budowy podziemnego zbiornika gazu wraz z instalacją podziemną przyłączeniową oraz wykonanie wewnętrznej linii zasilającej. Projektowany budynek jest wolnostojącą, podłużną bryłą w kształcie litery L. Krótsza część, mieszcząca głównie administrację i pomieszczenia techniczne znajduje się od strony ulicy Sportowej, równolegle do niej. Część mieszcząca pomieszczenia przeznaczone na pobyt dzieci znajduje się w głębi działki i przylega bezpośrednio do terenów ogrodów i placów zabaw. Na zakończeniu budynku znajduje się część z salą rehabilitacyjną. Budynek jest parterowy, nakryty w przeważającej większości stropodachem, jedynie nad salą wielofunkcyjną wraz z poczekalnią i nad kuchnią wraz z pralnią dach przybiera formę dwuspadowego o kącie połaci 30 stopni. Obiekt, z wyłączeniem poddasza technicznego nad kuchnią i pralnią, jest w całości dostępny dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich. Budynek jest parterowy, niepodpiwniczony o tradycyjnej konstrukcji murowanej ze stropami żelbetowymi monolitycznymi gr. 18 cm, a poziom terenu przy wejściach jest podniesiony do poziomu drzwi. Nad stropem żelbetowym belkowym przekrywającym przestrzeń kuchni wraz z pralnią będzie dach dwuspadowy o więźbie drewnianej krokwiowo-jętkowej o rozstawie krokwi 90 cm. Fundamenty: dla posadowienia budynku przyjęto ławy fundamentowe o zróżnicowanej szerokości i wysokości 40 cm, słupy ram żelbetowych utwierdzone w stopach fundamentowych. Ściany nośne: murowane z bloczków wapienno piaskowych Silka gr. 24 cm na cienkie spoiny Silka FIX. Górne krawędzie zakończone wieńcami wylewanymi wraz z płytami stropowymi. Ramowe elementy żelbetowe: z uwagi na znaczną rozpiętość sali wielofunkcyjnej konstrukcję nośną zaprojektowano w formie ram żelbetowych w module 4,0 + 4 x 4,25 m stanowiących konstrukcję nośną dla dachu. Stropy: żelbetowe, monolityczne grubości 18 cm. oparte częściowo na belkach, a na ścianach za pośrednictwem wieńców. Dachy: dwuspadowe o kącie nachylenia 30º kryte blachą układaną na pełnym deskowaniu. Nad kuchnią dach krokwiowo-jętkowy. Budynek wyposażony będzie w następujące instalacje: wody zimnej, wody ciepłej, kanalizację sanitarną i deszczową, wentylacji mechanicznej, centralnego ogrzewania, gazu, elektryczną, teletechniczną i słaboprądową, odgromową. W projekcie przewiduje się wykorzystanie energii słonecznej poprzez instalację ogniw fotowoltaicznych i kolektorów słonecznych. Zapewnienie dostępności terenu do dróg publicznych odbywać się będzie zjazdem publicznym z ulicy Sportowej, gdzie również zlokalizowane zostało wejście na teren przedszkola i główne wejście do budynku. Przy budynku będzie parking z wydzieloną częścią dla stałych pracowników - 10 miejsc parkingowych oraz z częścią dla osób korzystających z przedszkola i części rehabilitacyjnej - 32 miejsca. W sumie parking mieści 42 miejsca parkingowe w tym 8 dla osób niepełnosprawnych lub rodziców z dziećmi niepełnosprawnymi korzystających z szerszych stanowisk. Dla zapewnienia właściwego funkcjonowania obiektu przewiduje się wykonanie: rozbudowy wodociągu i wykonanie przyłącza wodociągowego, przyłącza kanalizacji sanitarnej i deszczowej, oraz wykonanie sieci uzbrojenia terenu: oświetlenie terenu, wewnętrzną linię zasilającą, kanalizację sanitarną, kanalizację deszczową czystą i brudną oraz instalację zewnętrzną gazu wraz z podziemnym zbiornikiem gazu o pojemności 4850 l. Wszystkie potrzebne media, z wyłączeniem gazu, prowadzone będą z sieci biegnących w ulicy Sportowej. Zagospodarowanie terenu obejmuje budowę zjazdu publicznego z drogi gminnej, budowę dróg wewnętrznych, miejsc postojowych, placów manewrowych oraz ciągów pieszych w celu obsługi komunikacyjnej przedszkola, a także tematyczne ogródki zabaw dla dzieci tj. ogród traw, ogród rozmaitości, ogródek owocowo- warzyw, plac zabaw, boisko wielofunkcyjne, zieleń tj. nasadzenia zorganizowane - rabaty, nasadzenia soliterowe i grupowe - krzewy i drzewa, nasadzenia izolacyjne - żywopłotowe. Szczegóły wykonania zawiera PW Zieleń, PW Drogi, PW Zagospodarowania Architektonicznego w PZT. Cały teren oświetlony i ogrodzony z furtką wejściową i bramą wjazdową. Zestawienie powierzchni poszczególnych części zagospodarowania działki : Powierzchnia działki 415.3 - 32407,00 m2 Powierzchnia zabudowy - 2032,12 m2 Powierzchnie utwardzone: chodniki 1142,50 m2, drogi wewnętrzne, miejsca parkingowe 2364,00 m2, tarasy drewniane 303,25 m2, place zabaw i ścieżki 1197,50 m2


II.4) Główny kod CPV: 45.21.41.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy przedszkolnych obiektów budowlanych
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
zakończenie wykonywania robót budowlanych - 15 (piętnaście ) miesięcy od daty zawarcia umowy.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
27/07/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
W trakcie wykonywania robót budowy przedszkola we Wręczycy Wielkiej stwierdzono szereg robót niezbędnych do wykonania i zakończenia przedmiotu Umowy. Wymienione w niniejszym aneksie zamówienia ( roboty ) dodatkowe nie były uwzględnione w dokumentacji projektowej będącej podstawą wyceny i złożenia oferty w postępowaniu przetargowym, a zatem i nie mogły być uwzględnione w cenie oferty, jaką złożył Wykonawca realizujący przedmiot Umowy. Z uwagi na to, że roboty dodatkowe są niezbędne do prawidłowego zakończenia przedmiotu Umowy, zasadnym jest aby zostały wykonane przez dotychczasowego Wykonawcę ponieważ są to roboty o różnym rodzaju branż i będą objęte w całości gwarancją przez tego Wykonawcę. Zmiana Wykonawcy nie ma uzasadnienia technicznego i ekonomicznego. Suma wartości robót dodatkowych wynosi 190.602,03 zł netto i stanowi 2,62% wartości Umowy podstawowej.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W trakcie wykonywania robót budowy przedszkola we Wręczycy Wielkiej stwierdzono szereg robót niezbędnych do wykonania i zakończenia przedmiotu Umowy. Wymienione w niniejszym aneksie zamówienia ( roboty ) dodatkowe nie były uwzględnione w dokumentacji projektowej będącej podstawą wyceny i złożenia oferty w postępowaniu przetargowym, a zatem i nie mogły być uwzględnione w cenie oferty, jaką złożył Wykonawca realizujący przedmiot Umowy. Z uwagi na to, że roboty dodatkowe są niezbędne do prawidłowego zakończenia przedmiotu Umowy, zasadnym jest aby zostały wykonane przez dotychczasowego Wykonawcę ponieważ są to roboty o różnym rodzaju branż i będą objęte w całości gwarancją przez tego Wykonawcę. Zmiana Wykonawcy nie ma uzasadnienia technicznego i ekonomicznego. Suma wartości robót dodatkowych wynosi 190.602,03 zł netto i stanowi 2,62% wartości Umowy podstawowej. Roboty dodatkowe, zamienne i zaniechane objęte niniejszym aneksem wynikają z treści protokołów konieczności sporządzonych przez komisję techniczną powołaną przez Zamawiającego, w skład której wchodzą przedstawiciele Zamawiającego, Wykonawcy i Nadzoru Inwestorskiego. Zmiany w treści Umowy dokonuje się na podstawie art. 19 ust. 3 pkt. 2 lit. a) ustawy z dnia 22.06.2016r o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych, odpowiadającemu art. 144 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych oraz na podstawie § 22 ust. 3 pkt.2 lit. a) w sprawie zamówień dodatkowych, § 22 ust. 3 pkt. 3 i 5 oraz ust. 5 w sprawie robót zamiennych oraz na podstawie § 22 ust. 4 w sprawie robót zaniechanych zawartej Umowy Nr 120/2017 z dnia 22.03.2017 r.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
1. Na podstawie zatwierdzonych protokołów konieczności wykonania robót dodatkowych, robotami dodatkowymi będą : 1) Zgodnie z Protokołem konieczności Nr 1 - wartość robót dodatkowych ogólnobudowlanych wynosi 102.694,74 zł netto i obejmują one : a) Wykonanie gładzi gipsowych na ścianach wewnętrznych budynku, b) Wykonanie malowania oraz oznakowania miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych, c) Wykonania schodów terenowych oraz pochylni dla osób niepełnosprawnych, wraz z balustradami, d) Wykonanie oznakowanie strefy, e) Wykonanie zabudowy tarasu, f) Dostawa i montaż wycieraczek wewnętrznych. 2) Zgodnie z Protokołem konieczności Nr 2 - wartość robót dodatkowych sanitarnych wynosi 27.570,24 zł netto i obejmują one : a) Izolacja kanalizacji deszczowej Pluvia b) Montaż zaworu pierwszeństwa na instalacji wodociągowej dn 40 mm c) Wykonanie odwodnienia urządzeń w kotłowni d) Montaż dodatkowych klap p.poż z wyzwalaczem termicznym e) Izolacja kominków wywiewnych wentylacji wywiewnej wełną grubości 100 mm wraz z płaszczem z blachy stalowej ocynkowanej f) Zmiana wykonania lokalizacji przyłącza gazu i skrzynki gazowej na ścianie wraz ze zmianą części trasy instalacji gazu na podłączeniu do skrzynki g) Zmiana wykonania lokalizacji 3 wpustów deszczowych na parkingu przedszkola h) Zmiana wykonania podejść wod-kan do urządzeń w kuchni i) Zmiana wykonania lokalizacji brodzików j) Montaż dodatkowych nawiewów instalacji wentylacyjnej z podłączeniami 3) Zgodnie z Protokołem konieczności Nr 3 - wartość robót dodatkowych elektrycznych wynosi 60.337,05 zł netto i obejmują one : a) Elementy Instalacji elektrycznej, b) Elementy Instalacji telewizji dozorowej CCTV - dodatkowe przyłącze w sekretariacie, c) Element zewnętrzny Instalacji domofonowej, d) Element zasilania elektroenergetycznego - dodatek za brakujący odcinek kabla relacji ZK - RG, e) Elementy dodatkowe dotyczące zasilania elektrycznego urządzeń kuchni. f) Doposażenie szafy RACK, g) Dodatkowy punkt elektryczny dla obsługi terenów zielonych, h) Doposażenie dla instalacji paneli fotowoltaicznych. 2. Na podstawie zatwierdzonych protokołów konieczności wykonania robót zamiennych, robotami zamiennymi będą : 1) Zgodnie z Protokołem konieczności Nr 1 - wartość robót zamiennych powoduje zmniejszenie wartości wynagrodzenia Wykonawcy Umowy o kwotę (- minus) 142.121,04 zł netto i obejmują one : a) Zmianę technologii wykonania izolacji termicznej dachu płaskiego, b) Zmianę rodzaju ogrodzenia zewnętrznego od ul. Sportowej, 2) Zgodnie z Protokołem konieczności Nr 4 - wartość robót zamiennych elektrycznych wynosi 1.974,67 zł netto dotyczą zmianę mocowania opraw oświetleniowych i obejmują one a) Elementy Instalacji elektrycznej, b) Aparaty elektryczne - linki do zawieszania opraw LUNA, CLOUDC - szt.19, c) Przygotowanie podłoża pod oprawy oświetleniowe kpl (-19 ). 3. Na podstawie zatwierdzonego protokołu zaniechania wykonania części robót Nr 1, które były objęte ofertą, zaniechano wykonanie nw. robót, co spowoduje zmniejszenie wartości wynagrodzenia Wykonawcy Umowy o kwotę (- minus) 49.633,95 zł netto i obejmują zaniechanie : a) Wykonywania fototapet, b) Wykonywania tapet magnetycznych, c) Wykonania tablic informacyjnych, d) Dostawy i montażu rolet wewnętrznych, e) Wykonania części zjazdu bramowego, f) Wykonania części parkingu. Szczegółowy zakres wykonania robót dodatkowych, zamiennych i zaniechanych wraz z uzasadnieniem konieczności ich wykonania zawierają Protokoły konieczności, które wraz z załącznikami stanowią integralną część niniejszego aneksu. 4. Zestawienie wartości robót ( zamówień ) dodatkowych, robót zamiennych i robót zaniechanych : 1) Roboty dodatkowe - o wartości 190.602,03 zł netto, 2) Roboty zamienne - o wartości ujemnej - ( 142.121,04 + 1.974,67 ) 144.095,71 zł netto, 3) Roboty zaniechane - o wartości ujemnej - 49.633,95 zł netto. Suma wartości robót dodatkowych, zamiennych i zaniechanych wynosi - minus 3.127,63 zł netto, co stanowi (-) 3.846,98 zł brutto.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.