Ogłoszenie nr 500223798-N-2018 z dnia 18-09-2018 r.
Barczewo:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 613811-N-2018
Data: 06/09/2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Barczewo, Krajowy numer identyfikacyjny 51074357400000,
ul. Plac Ratuszowy
1,
11-010
Barczewo, woj.
warmińsko-mazurskie, państwo
Polska, tel.
89 514 84 39, e-mail
ola.hodt@barczewo.pl, faks
89 514 85 62.
Adres strony internetowej (url): http://barczewo.bip.net.pl/
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV
Punkt:
5
W ogłoszeniu jest:
Zgodnie z § 14 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 8 SIWZ Zmiana umowy 1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron
wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 2. W razie zaistnienia określonych w ust. 3 podstaw do wprowadzenia zmian treści umowy, Strony przedstawiają sobie
w formie pisemnej wniosek o zmianę treści umowy, zawierający w szczególności: 1) opis zmiany; 2) uzasadnienie zmiany; 3) koszt zmiany i sposób jego wyliczenia;
4) wpływ zmiany na wysokość wynagrodzenia; 5) czas wykonania zmiany; 6) wpływ zmiany na termin zakończenia umowy. 3. Zamawiający określa następujące
okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treść zawartej umowy, w stosunku do treści złożonej oferty: 1) wystąpienie
niekorzystnych warunków atmosferycznych (w szczególności uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, pracę ludzi lub/i maszyn budowlanych lub/i
przeprowadzanie prób i sprawdzeń lub/i dokonywanie odbiorów lub/i negatywnie wpływających na jakość wykonania lub trwałość przedmiotu umowy np. zbyt niskie
lub zbyt wysokie temperatury powietrza, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych lub/i ludzi, opady deszczu, gwałtowne opady deszczu, gradobicie, burze
z wyładowaniami atmosferycznymi, wysokie stany wód, opady śniegu, gruba pokrywa śnieżna i inne niekorzystne warunki atmosferyczne); 2) przyczyny zewnętrzne
niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac w szczególności: a) brak możliwości dojazdu oraz transportu na teren
budowy spowodowany awariami, remontami lub przebudowami dróg lub/i trenów dojazdowych; b) protesty lokalnej społeczności lub/i protesty mieszkańców; c)protesty właścicieli budynków lub/i gruntów lub/oraz innych obiektów; d) konieczność uzyskania uzgodnień, opinii itp. lokalnej społeczności lub/oraz mieszkańców;
3) następstwa działania organów administracji niezależne od Zamawiającego i Wykonawcy, w szczególności: a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów
wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień, opinii itp.; b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń,
uzgodnień, opinii itp., c) dokonywanie dodatkowych uzgodnień z właściwymi organami, wykonywanie obowiązków nałożonych przez te organy, oczekiwanie na
decyzje, zezwolenia, uzgodnienia, opinie, itp., wydawane przez właściwe organy, o ile Zamawiający i Wykonawca należycie wykonują obowiązki wynikające z
umowy i polecenia właściwych instytucji; 4) wystąpienie katastrofy budowlanej, działania siły wyższej i osób trzecich, od działania których uzależniona jest
możliwość kontynuowania prac objętych niniejszą umową, zaistnienia zdarzenia zewnętrznego wobec łączącej strony więzi prawnej o charakterze niezależnym od
stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej
staranności, którego nie można przypisać drugiej stronie; za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski
żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia; 5) znalezienie
niewybuchów lub niewypałów; 6) odkrycia, wykopaliska archeologiczne; 7) wystąpienie niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi
przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji; 8) wstrzymanie realizacji robót przez Zamawiającego,
konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, konieczności przeprowadzenia badań archeologicznych nieprzewidzianych w
specyfikacji istotnych warunków zamówienia, konieczności likwidacji niewybuchów i niewypałów, ujawnienia warunków geologicznych odmiennych niż w
dokumentacji projektowej, zaistnienie odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych w szczególności odkrycie podziemnych
urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych nieuwidocznionych na mapach do celów projektowych; 9) zaistnienie innej, niemożliwej do przewidzenia w
momencie zawarcia umowy okoliczności prawnej, ekonomicznej, finansowej lub technicznej, skutkującej brakiem możliwości należytego wykonania umowy,
zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia. 10) zmiana sposobu dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy np. zwiększenie ilości transz wypłaty
wynagrodzenia z kwartalnych na miesięczne, zmiana wysokości środków jakimi dysponuje Zamawiający w poszczególnych latach realizacji.
W ogłoszeniu powinno być:
Zgodnie z § 14 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 8 SIWZ Zmiana umowy
1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
2. W razie zaistnienia określonych w ust. 3 podstaw do wprowadzenia zmian treści umowy, Strony przedstawiają sobie w formie pisemnej wniosek o zmianę treści umowy, zawierający w szczególności:
1) opis zmiany;
2) uzasadnienie zmiany;
3) koszt zmiany i sposób jego wyliczenia;
4) wpływ zmiany na wysokość wynagrodzenia;
5) czas wykonania zmiany;
6) wpływ zmiany na termin zakończenia umowy.
3. Zamawiający określa następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treść zawartej umowy, w stosunku do treści złożonej oferty:
1) wystąpienie niekorzystnych warunków atmosferycznych (w szczególności uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, pracę ludzi lub/i maszyn budowlanych lub/i przeprowadzanie prób i sprawdzeń lub/i dokonywanie odbiorów lub/i negatywnie wpływających na jakość wykonania lub trwałość przedmiotu umowy np. zbyt niskie lub zbyt wysokie temperatury powietrza, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych lub/i ludzi, opady deszczu, gwałtowne opady deszczu, gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi, wysokie stany wód, opady śniegu, gruba pokrywa śnieżna i inne niekorzystne warunki atmosferyczne);
2) przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac w szczególności:
a) brak możliwości dojazdu oraz transportu na teren budowy spowodowany awariami, remontami lub przebudowami dróg lub/i trenów dojazdowych;
b) protesty lokalnej społeczności lub/i protesty mieszkańców;
c) protesty właścicieli budynków lub/i gruntów lub/oraz innych obiektów;
d) konieczność uzyskania uzgodnień, opinii itp. lokalnej społeczności lub/oraz mieszkańców;
3) następstwa działania organów administracji niezależne od Zamawiającego i Wykonawcy, w szczególności:
a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień, opinii itp.;
b) odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień, opinii itp.,
c) dokonywanie dodatkowych uzgodnień z właściwymi organami, wykonywanie obowiązków nałożonych przez te organy, oczekiwanie na decyzje, zezwolenia, uzgodnienia, opinie, itp., wydawane przez właściwe organy,
o ile Zamawiający i Wykonawca należycie wykonują obowiązki wynikające z umowy i polecenia właściwych instytucji;
4) wystąpienie katastrofy budowlanej, działania siły wyższej i osób trzecich, od działania których uzależniona jest możliwość kontynuowania prac objętych niniejszą umową, zaistnienia zdarzenia zewnętrznego wobec łączącej strony więzi prawnej o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, którego nie można przypisać drugiej stronie; za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia;
5) znalezienie niewybuchów lub niewypałów;
6) odkrycia, wykopaliska archeologiczne;
7) wystąpienie niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji;
8) wstrzymanie realizacji robót przez Zamawiającego, konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, konieczności przeprowadzenia badań archeologicznych nieprzewidzianych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, konieczności likwidacji niewybuchów i niewypałów, ujawnienia warunków geologicznych odmiennych niż w dokumentacji projektowej, zaistnienie odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych w szczególności odkrycie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych nieuwidocznionych na mapach do celów projektowych;
9) zaistnienie innej, niemożliwej do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczności prawnej, ekonomicznej, finansowej lub technicznej, skutkującej brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia.
10) zmiana sposobu dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy np. zwiększenie ilości transz wypłaty wynagrodzenia z kwartalnych na miesięczne, zmiana wysokości środków jakimi dysponuje Zamawiający w poszczególnych latach realizacji.
4. Wynagrodzenie Wykonawcy w okresie trwania umowy może ulec zmianie w przypadku wystąpienia następujących okoliczności:
1) zmiany stawki podatku od towarów i usług;
2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
5. Zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmian, o których mowa w ust. 4.
6. W wypadku zmiany, o której mowa w ust. 4 pkt 1 wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
7. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 4 pkt 2 wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, wynikającą ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do wysokości zmienionego minimalnego wynagrodzenia, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia.
8. W przypadku zmiany, o którym mowa w ust. 4 pkt 3 wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz zamawiającego.
9. W razie zaistnienia określonej w ust. 4 pkt 1, 2 lub 3 podstawy do zmiany wynagrodzenia ("zmiana"), zastosowanie znajduje następująca procedura:
1) Wykonawca powinien przedstawić Zamawiającemu w formie pisemnej wniosek o zmianę umowy, zawierający w szczególności:
a) określenie zmiany, na którą wykonawca się powołuje,
b) wykazanie, że zaistniała zmiana będzie miała wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez wykonawcę,
c) wykazanie w jaki sposób te zwiększone koszty Wykonawcy uzasadniają zmianę wysokości wynagrodzenia,
d) określenie postulowanej zmiany wynagrodzenia wynikającej z zaistniałej zmiany - wraz ze szczegółowym uzasadnieniem oraz dokumentami potwierdzającymi podnoszony wpływ zmiany na wynagrodzenie Wykonawcy ("Wniosek"). Ciężar wykazania wpływu zmiany na koszt wykonania przedmiotu umowy spoczywa na Wykonawcy.
2) do dokumentów, które mogą potwierdzać wpływ zmiany na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę, należą w szczególności:
a) kalkulacja ceny ofertowej, przygotowana przez wykonawcę, z rozbiciem
na poszczególne czynniki cenotwórcze,
b) dokumenty z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, jak również ewentualne umowy cywilnoprawne, wykazujące strukturę (oraz podstawę) zatrudnienia i wynagrodzenia osób, którymi wykonawca posługuje się dla wykonania zamówienia, jak również procentowy stopień obciążenia (zaangażowania) tych osób pracą na rzecz zamówienia, w stosunku do pełnego zakresu ich obowiązków u wykonawcy;
c) dokumenty wskazujące na podstawę i wysokość obciążenia wykonawcy
z tytułu obowiązkowych składek społecznych lub zdrowotnych w zakresie zatrudnienia osób, którymi wykonawca posługuje się dla wykonania zamówienia,
d) kalkulacje i zestawienia przedstawiające wpływ zmiany na poszczególne kategorie kosztów wykonawcy w perspektywie pozostałej do wykonania części przedmiotu umowy i z odniesieniem ich do przewidzianych w umowie zasad płatności wynagrodzenia obrazujące porównanie kosztów wykonania przedmiotu umowy przez wykonawcę przed zmianą oraz po jej zaistnieniu.
3) Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o przedłożenie w oznaczonym terminie dodatkowych informacji, wyjaśnień lub dokumentów, jeśli dane przekazane wraz z wnioskiem nie potwierdzają, że przedmiotowa zmiana ma wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę lub, że wpływ ten odpowiada postulowanej przez Wykonawcę wartości zmiany wynagrodzenia.
4) Jeśli z przedstawionych przez wykonawcę dokumentów nie wynika, że zaistnienie zmiany będzie miało wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez wykonawcę lub gdy wykazywany przez wykonawcę wpływ zmiany
na koszty wykonania przedmiotu umowy nie odpowiada postulowanej we wniosku zmianie wynagrodzenia, jak również jeśli z innych powodów wniosek ten jest nieuzasadniony w całości lub w części - zamawiający informuje wykonawcę w formie pisemnej o braku podstaw do uwzględnienia wniosku w całości lub w części -
wraz z uzasadnieniem tego stanowiska.
5) Wykazanie przez Wykonawcę, że zaistniała zmiana będzie miała określony we wniosku wpływ na koszty wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę, stanowi podstawę do zawarcia przez Strony aneksu do umowy, modyfikującego w adekwatny sposób wysokość wynagrodzenia. Zamawiający potwierdzi wykonawcy warunki dokonanej zmiany w formie pisemnej.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV
Punkt:
6.2
W ogłoszeniu jest:
Data: 2018-09-21, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z
ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
W ogłoszeniu powinno być:
Data: 2018-09-28, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z
ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
INNE PRZETARGI BARCZEWO
więcej: przetargi BARCZEWO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.