Ogłoszenie z dnia 2018-09-13
Ogłoszenie nr 500219682-N-2018 z dnia 13-09-2018 r.
Uniwersytet Morski w Gdyni: CRZP/102/2018/AEZ Dostawa paliwa żeglugowego na statek szkoleniowo-badawczy Horyzont II - nr podróży 58/8/18
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Uniwersytet Morski w Gdyni, Krajowy numer identyfikacyjny 000145112,
ul. Morska
81-87,
81-225
Gdynia, woj.
pomorskie, państwo
Polska, tel.
+48585586421, e-mail
zampubl@umg.edu.pl, faks
+48587412250.
Adres strony internetowej (url): www.umg.edu.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Uczelnia publiczna
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
CRZP/102/2018/AEZ Dostawa paliwa żeglugowego na statek szkoleniowo-badawczy Horyzont II - nr podróży 58/8/18
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):CRZP/102/2018/AEZ
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Paliwo żeglugowe MGO - 150 ton
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 09.13.42.00 - Paliwo diesla
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Dostawa paliwa żeglugowego na statek szkoleniowo-badawczy Horyzont II - nr podróży 58/8/18 |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
06/09/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
408480.00
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: MONJASA A/S-Bunkers
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
tak
nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
410058.72
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit.a oraz ust. 1 pkt. 3 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie prawne:
Art 67 ust. 1 pkt. 1 lit.a
dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn:
a) technicznych o obiektywnym charakterze,
b) związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów
. jeżeli nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia;
oraz ust. 1 pkt. 3
ze wzgledu na wyjątkową sytuację nie wynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamowienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenie zamówienia.
Uzasadnienie faktyczne:
Pomimo sporządzonego planu rejsów dostawy paliwa odbiegają od wcześniej zaplanowanych.
1. nieprzewidziane postoje w portach wynikające z sytuacji wyjątkowych (zła pogoda, konieczność zmiany portu docelowego, pomimo wcześniej zaplanowanej trasy podróży, czy awarii)
2. paliwo tankowane na redach zagranicznych jest paliwem wysokiej jakości i tańsze niż w kraju
3. trudne do zaplanowania zużycie paliwa , zależne od warunków pogodowych
Dostawcy paliwa nie są zainteresowani sprzedażą paliwa w takich ilościach (ilości zamawiane na nasze statki są znikome w porównaniu z innymi odbiorcami) w trybie mocno sformalizowanych postępowań o zamówienie publiczne. Przy dużych ruchach cen, a tak bywa w przypadku paliw, jest to istotne, aby cena była z ostatniego dnia, a nawet godziny. Wskazywany jest najtańszy dostawca.
Sprostanie wymogom ustawy : ogłoszenia, dokumenty, terminy - jest nierealne i nie przystaje nijak do realiów rynku paliw. Postoje statków w portach zagranicznych są zwykle bardzo krótkie (2-4 dni) , co oznacza brak czasu na uruchomienie procedury konkurencyjnej, czy też stworzenie wymaganych prawem dokumentów.
Na przeprowadzenie prostego trybu ZC nie starcza czasu. Zamawiający nie ma możliwości technicznych ani czasowych nabycia paliwa inaczej niż w trybie WR i dlatego na podstawie każdorazowo błyskawicznie przeprowadzonego rozeznania rynku ustala Wykonawcę w ciągu 1 dnia i z nim negocjuje warunki umowy.
Przedłużające się często procedury unieruchomiłyby statek w danym porcie na bliżej nieokreślony czas, co naraziłoby Zamawiającego na koszty, a wykonanie zaplanowanych szkoleń studentów, którzy na statkach odbywają swoje praktyki, zostałyby poważnie zagrożone.
Przeprowadzona corocznie analiza rynku paliw okrętowych i uwarunkowań technicznych jednoznacznie wskazują , że zaopatrzenie statków w paliwo poprzez zakup na redach i w portach zagranicznych jest rozwiązaniem najkorzystniejszym i jedynym technicznie możliwym.
Dlatego właśnie Zamawiający występował w poprzednich latach do Prezesa UZP o wydanie zgody na zakup paliwa w portach zagranicznych w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust1 pkt 1 lit a szczegółowo opisując warunki dostawy. Za każdym razem uzyskiwał stosowną zgodę. Warunki zakupu paliwa od tamtego czasu nie uległy zmianie.
INNE PRZETARGI Z GDYNI
- Wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy istniejących obiektów sportowych na terenie Szkoły Podstawowej nr 18 przy ul. Krasickiego w Gdyni
- SUKCESYWNE DOSTAWY PAPIERU, SKOROSZYTÓW PAPIEROWYCH, MATERIAŁÓW DO RISO ORAZ RÓŻNYCH ARTYKUŁÓW GOSPODARCZYCH DLA SZPITALI POMORSKICH SP. Z O.O.
- Prace remontowo budowlane dla potrzeb placówki Przedszkola nr 26 w Gdyni przy ul Starogardzkej 10A
- Modernizacja pomieszczeń zaplecza technicznego w zakresie budowlanym i instalacyjnym w budynku Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni
- Modernizacja budynku Wydziału Nawigacyjnego przy Al. Jana Pawła II 3 w Gdyni - korytarz poziom 200
- Zakup gadżetów reklamowych
więcej: przetargi w Gdyni »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.