To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2018-08-30
Ogłoszenie nr 500208287-N-2018 z dnia 30-08-2018 r.
Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego: Wykonanie usług przeprowadzenia kursów i egzaminów w podziale na 9 zadań.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu
Kalisz - przestrzeń dla profesjonalistów. Rozwój kwalifikacji zawodowych dorosłych mieszkańców Aglomeracji Kalisko - Ostrowskiej", realizowanego w ramach Osi Priorytetowej 8. Edukacja, Działania 8.3 Wzmocnienie oraz dostosowanie kształcenia i szkolenia zawodowego do potrzeb rynku pracy, Poddziałania 8.3.5 Kształcenie zawodowe młodzieży i dorosłych w ramach ZIT dla rozwoju AKO i współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 - 2020
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 578657-N-2018
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego, Krajowy numer identyfikacyjny ,
ul. ul. Handlowa
9,
62800
Kalisz, woj.
wielkopolskie, państwo
Polska, tel.
62 753 22 47, e-mail
cku@onet.pl, faks
62 753 22 47.
Adres strony internetowej (url): www.ckuip.kalisz.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Centrum Kształcenia Ustawicznego
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie usług przeprowadzenia kursów i egzaminów w podziale na 9 zadań.
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):CKUiP-EFS-271.7.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług przeprowadzenia kursów i egzaminów w podziale na 9 zadań. Ze względu na podział zamówienia na zadania (części) krótki opis przedmiotu zamówienia każdego z nich zawarty został w Załączniku I (pn. INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH) do niniejszego ogłoszenia o zamówieniu.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
tak
II.5) Główny Kod CPV: 80000000-4
Dodatkowe kody CPV: 80500000-9, 80530000-8, 55500000-5
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Zadanie 1 Kurs spawania metodą MAG (135) z uprawnieniami spawalniczymi |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31/07/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
87750.00
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Zakład Doskonalenia Zawodowego
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
89100.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Zadanie 2 Kurs spawania metodą TIG (141) z uprawnieniami spawalniczymi |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31/07/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
90250.00
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Zakład Doskonalenia Zawodowego
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
89100.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 3 NAZWA: Zadanie nr 3 Kurs operatora obrabiarki CNC |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie unieważniono w ramach zadań: 3, 4, 5, 7 i 8 z przyczyn określonych w art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający w treści SIWZ w części dotyczącej formularza ofertowego dla zadań 3, 4, 5, 7 i 8 określił zakres zamówienia poprzez wskazanie ilości godzin niezbędnych do wykonania zamówienia (kolumna 4 tabeli) i żądał aby cenę oferty obliczyli poprzez dokonanie działania polegającego na przemnożeniu ilości godzin i oferowanej ceny jednostkowej za godzinę szkolenia/kursu. Jednocześnie zamawiający nie dookreślił w opisie przedmiotu zamówienia w ramach w/w zadań rzeczywistego zakresu zamówienia. Z treści SIWZ wynika że w ramach każdego zadania kurs obejmował będzie: a) w ramach zadania 3 - 100 godzin zajęć, b) w ramach zadania 4 - 40 godzin zajęć, c) w ramach zadania 5 - 24 godziny zajęć, d) w ramach zadania 7 - 40 godzin zajęć, e) w ramach zadania 8 - 24 godziny zajęć. Zamawiający wskazał też że kursy obywały się będą: a) w ramach zadania 3 - w 2 grupach, b) w ramach zadania 4 - w 3 - 6 grupach, c) w ramach zadania 5 - w 3 - 6 grupach, d) w ramach zadania 7 - w 3 - 6 grupach, e) w ramach zadania 8 - w 3 - 6 grupach. Zamawiający nie wskazał w SIWZ że podane ilości godzin dotyczą jednego kursu co powodowałoby konieczność przemnożenia ich przez planowane ilości grup które podlegały by kursowi. I tak np. dla zadania 3 rzeczywisty zakres zamówienia obejmował by 200 godzin itd. w każdym zadaniu. Zamawiający nie może też przyjąć że w formularzu ofertowym wskazane zostały przez wykonawców ceny jednostkowe kursów i można by przeliczyć je przez ilości organizowanych kursów. Zamawiający w formularzu ofertowym żądał bowiem podania ceny jednostkowej za godzinę szkolenia oraz błędnie określił zakres zamówienia poprzez wskazanie w kolumnie 4 zaniżonych ilości godzin, wskazując jednocześnie że podana cena to całkowita wartość usługi w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający winien wskazać w formularzu ofertowym sposób obliczenia ceny tak aby wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia mogli wycenić jego górną granicę zobowiązania wobec zamawiającego. Wiąże się to z ustaleniem wartości zamówienia (która to czynność została dokonana przez zamawiającego z należytą starannością birąc pod uwagę przewidywaną maksymalną liczbę kursów) w przypadku gdy zamówienie na usługi przewiduje prawo opcji (art. 34 ust. 5 ustawy Pzp: "jeżeli zamówienie na usługi lub dostawy przewiduje prawo opcji, przy ustalaniu wartości zamówienia uwzględnia się największy możliwy zakres tego zamówienia z uwzględnieniem prawa opcji". Zamawiający przewidując prawo opcji, jest więc zobowiązany do określenia maksymalnego poziomu zamówienia wskazując, iż pewien zakres tego zamówienia, z góry przewidziany i określony, będzie przez niego realizowany jedynie w określonych sytuacjach. Instytucja prawa opcji pozwala zatem na precyzyjne określenie poziomu zamówienia, który zostanie przez zamawiającego zrealizowany, co pozwala wykonawcom na prawidłowe dokonanie wyceny oferty. Wobec powyższego dokonywanie przez zamawiającego przeliczeń w złożonych ofertach (które nie są wynikiem omyłek) powodowały by zmiany ich treści co jest niedopuszczalne (art. 87 ust. 1 ustawy Pzp.). Zdaniem zamawiającego wada postępowania jest nieusuwalna a przepis art. 93 ust. 1 pkt. 7 koreluje z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, który łączy nieważność umowy z dokonaniem przez zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. Oznacza to, że błędy w postępowaniu, które miały lub mogły mieć wpływ na jego wynik i są nieusuwalne - skutkują koniecznością unieważnienia postępowania. |
|
CZĘŚĆ NR: 4 NAZWA: Zadanie nr 4 Kurs z zakresu instalacji elektrycznych z uprawnieniami na świadectwo kwalifikacji grupa 1 "Eksploatacja - Część 1" |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie unieważniono w ramach zadań: 3, 4, 5, 7 i 8 z przyczyn określonych w art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający w treści SIWZ w części dotyczącej formularza ofertowego dla zadań 3, 4, 5, 7 i 8 określił zakres zamówienia poprzez wskazanie ilości godzin niezbędnych do wykonania zamówienia (kolumna 4 tabeli) i żądał aby cenę oferty obliczyli poprzez dokonanie działania polegającego na przemnożeniu ilości godzin i oferowanej ceny jednostkowej za godzinę szkolenia/kursu. Jednocześnie zamawiający nie dookreślił w opisie przedmiotu zamówienia w ramach w/w zadań rzeczywistego zakresu zamówienia. Z treści SIWZ wynika że w ramach każdego zadania kurs obejmował będzie: a) w ramach zadania 3 - 100 godzin zajęć, b) w ramach zadania 4 - 40 godzin zajęć, c) w ramach zadania 5 - 24 godziny zajęć, d) w ramach zadania 7 - 40 godzin zajęć, e) w ramach zadania 8 - 24 godziny zajęć. Zamawiający wskazał też że kursy obywały się będą: a) w ramach zadania 3 - w 2 grupach, b) w ramach zadania 4 - w 3 - 6 grupach, c) w ramach zadania 5 - w 3 - 6 grupach, d) w ramach zadania 7 - w 3 - 6 grupach, e) w ramach zadania 8 - w 3 - 6 grupach. Zamawiający nie wskazał w SIWZ że podane ilości godzin dotyczą jednego kursu co powodowałoby konieczność przemnożenia ich przez planowane ilości grup które podlegały by kursowi. I tak np. dla zadania 3 rzeczywisty zakres zamówienia obejmował by 200 godzin itd. w każdym zadaniu. Zamawiający nie może też przyjąć że w formularzu ofertowym wskazane zostały przez wykonawców ceny jednostkowe kursów i można by przeliczyć je przez ilości organizowanych kursów. Zamawiający w formularzu ofertowym żądał bowiem podania ceny jednostkowej za godzinę szkolenia oraz błędnie określił zakres zamówienia poprzez wskazanie w kolumnie 4 zaniżonych ilości godzin, wskazując jednocześnie że podana cena to całkowita wartość usługi w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający winien wskazać w formularzu ofertowym sposób obliczenia ceny tak aby wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia mogli wycenić jego górną granicę zobowiązania wobec zamawiającego. Wiąże się to z ustaleniem wartości zamówienia (która to czynność została dokonana przez zamawiającego z należytą starannością birąc pod uwagę przewidywaną maksymalną liczbę kursów) w przypadku gdy zamówienie na usługi przewiduje prawo opcji (art. 34 ust. 5 ustawy Pzp: "jeżeli zamówienie na usługi lub dostawy przewiduje prawo opcji, przy ustalaniu wartości zamówienia uwzględnia się największy możliwy zakres tego zamówienia z uwzględnieniem prawa opcji". Zamawiający przewidując prawo opcji, jest więc zobowiązany do określenia maksymalnego poziomu zamówienia wskazując, iż pewien zakres tego zamówienia, z góry przewidziany i określony, będzie przez niego realizowany jedynie w określonych sytuacjach. Instytucja prawa opcji pozwala zatem na precyzyjne określenie poziomu zamówienia, który zostanie przez zamawiającego zrealizowany, co pozwala wykonawcom na prawidłowe dokonanie wyceny oferty. Wobec powyższego dokonywanie przez zamawiającego przeliczeń w złożonych ofertach (które nie są wynikiem omyłek) powodowały by zmiany ich treści co jest niedopuszczalne (art. 87 ust. 1 ustawy Pzp.). Zdaniem zamawiającego wada postępowania jest nieusuwalna a przepis art. 93 ust. 1 pkt. 7 koreluje z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, który łączy nieważność umowy z dokonaniem przez zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. Oznacza to, że błędy w postępowaniu, które miały lub mogły mieć wpływ na jego wynik i są nieusuwalne - skutkują koniecznością unieważnienia postępowania. |
|
CZĘŚĆ NR: 5 NAZWA: Zadanie nr 5 Kurs z zakresu instalacji elektrycznych z uprawnieniami na świadectwo kwalifikacji grupa 1 "Eksploatacja - Część 2" |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie unieważniono w ramach zadań: 3, 4, 5, 7 i 8 z przyczyn określonych w art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający w treści SIWZ w części dotyczącej formularza ofertowego dla zadań 3, 4, 5, 7 i 8 określił zakres zamówienia poprzez wskazanie ilości godzin niezbędnych do wykonania zamówienia (kolumna 4 tabeli) i żądał aby cenę oferty obliczyli poprzez dokonanie działania polegającego na przemnożeniu ilości godzin i oferowanej ceny jednostkowej za godzinę szkolenia/kursu. Jednocześnie zamawiający nie dookreślił w opisie przedmiotu zamówienia w ramach w/w zadań rzeczywistego zakresu zamówienia. Z treści SIWZ wynika że w ramach każdego zadania kurs obejmował będzie: a) w ramach zadania 3 - 100 godzin zajęć, b) w ramach zadania 4 - 40 godzin zajęć, c) w ramach zadania 5 - 24 godziny zajęć, d) w ramach zadania 7 - 40 godzin zajęć, e) w ramach zadania 8 - 24 godziny zajęć. Zamawiający wskazał też że kursy obywały się będą: a) w ramach zadania 3 - w 2 grupach, b) w ramach zadania 4 - w 3 - 6 grupach, c) w ramach zadania 5 - w 3 - 6 grupach, d) w ramach zadania 7 - w 3 - 6 grupach, e) w ramach zadania 8 - w 3 - 6 grupach. Zamawiający nie wskazał w SIWZ że podane ilości godzin dotyczą jednego kursu co powodowałoby konieczność przemnożenia ich przez planowane ilości grup które podlegały by kursowi. I tak np. dla zadania 3 rzeczywisty zakres zamówienia obejmował by 200 godzin itd. w każdym zadaniu. Zamawiający nie może też przyjąć że w formularzu ofertowym wskazane zostały przez wykonawców ceny jednostkowe kursów i można by przeliczyć je przez ilości organizowanych kursów. Zamawiający w formularzu ofertowym żądał bowiem podania ceny jednostkowej za godzinę szkolenia oraz błędnie określił zakres zamówienia poprzez wskazanie w kolumnie 4 zaniżonych ilości godzin, wskazując jednocześnie że podana cena to całkowita wartość usługi w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający winien wskazać w formularzu ofertowym sposób obliczenia ceny tak aby wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia mogli wycenić jego górną granicę zobowiązania wobec zamawiającego. Wiąże się to z ustaleniem wartości zamówienia (która to czynność została dokonana przez zamawiającego z należytą starannością birąc pod uwagę przewidywaną maksymalną liczbę kursów) w przypadku gdy zamówienie na usługi przewiduje prawo opcji (art. 34 ust. 5 ustawy Pzp: "jeżeli zamówienie na usługi lub dostawy przewiduje prawo opcji, przy ustalaniu wartości zamówienia uwzględnia się największy możliwy zakres tego zamówienia z uwzględnieniem prawa opcji". Zamawiający przewidując prawo opcji, jest więc zobowiązany do określenia maksymalnego poziomu zamówienia wskazując, iż pewien zakres tego zamówienia, z góry przewidziany i określony, będzie przez niego realizowany jedynie w określonych sytuacjach. Instytucja prawa opcji pozwala zatem na precyzyjne określenie poziomu zamówienia, który zostanie przez zamawiającego zrealizowany, co pozwala wykonawcom na prawidłowe dokonanie wyceny oferty. Wobec powyższego dokonywanie przez zamawiającego przeliczeń w złożonych ofertach (które nie są wynikiem omyłek) powodowały by zmiany ich treści co jest niedopuszczalne (art. 87 ust. 1 ustawy Pzp.). Zdaniem zamawiającego wada postępowania jest nieusuwalna a przepis art. 93 ust. 1 pkt. 7 koreluje z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, który łączy nieważność umowy z dokonaniem przez zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. Oznacza to, że błędy w postępowaniu, które miały lub mogły mieć wpływ na jego wynik i są nieusuwalne - skutkują koniecznością unieważnienia postępowania. |
|
CZĘŚĆ NR: 6 NAZWA: Zadanie nr 6 Przeprowadzenie egzaminu z zakresu instalacji elektrycznych z uprawnieniami na świadectwo kwalifikacji grupa 1 "Eksploatacja" |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31/07/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
8820.00
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Zakład Doskonalenia Zawodowego
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
8820.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 7 NAZWA: Zadanie nr 7 Kurs programowania sterowników PLC z uprawnieniami na świadectwo kwalifikacji grupa 1 "Eksploatacja - Część 1" |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie unieważniono w ramach zadań: 3, 4, 5, 7 i 8 z przyczyn określonych w art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający w treści SIWZ w części dotyczącej formularza ofertowego dla zadań 3, 4, 5, 7 i 8 określił zakres zamówienia poprzez wskazanie ilości godzin niezbędnych do wykonania zamówienia (kolumna 4 tabeli) i żądał aby cenę oferty obliczyli poprzez dokonanie działania polegającego na przemnożeniu ilości godzin i oferowanej ceny jednostkowej za godzinę szkolenia/kursu. Jednocześnie zamawiający nie dookreślił w opisie przedmiotu zamówienia w ramach w/w zadań rzeczywistego zakresu zamówienia. Z treści SIWZ wynika że w ramach każdego zadania kurs obejmował będzie: a) w ramach zadania 3 - 100 godzin zajęć, b) w ramach zadania 4 - 40 godzin zajęć, c) w ramach zadania 5 - 24 godziny zajęć, d) w ramach zadania 7 - 40 godzin zajęć, e) w ramach zadania 8 - 24 godziny zajęć. Zamawiający wskazał też że kursy obywały się będą: a) w ramach zadania 3 - w 2 grupach, b) w ramach zadania 4 - w 3 - 6 grupach, c) w ramach zadania 5 - w 3 - 6 grupach, d) w ramach zadania 7 - w 3 - 6 grupach, e) w ramach zadania 8 - w 3 - 6 grupach. Zamawiający nie wskazał w SIWZ że podane ilości godzin dotyczą jednego kursu co powodowałoby konieczność przemnożenia ich przez planowane ilości grup które podlegały by kursowi. I tak np. dla zadania 3 rzeczywisty zakres zamówienia obejmował by 200 godzin itd. w każdym zadaniu. Zamawiający nie może też przyjąć że w formularzu ofertowym wskazane zostały przez wykonawców ceny jednostkowe kursów i można by przeliczyć je przez ilości organizowanych kursów. Zamawiający w formularzu ofertowym żądał bowiem podania ceny jednostkowej za godzinę szkolenia oraz błędnie określił zakres zamówienia poprzez wskazanie w kolumnie 4 zaniżonych ilości godzin, wskazując jednocześnie że podana cena to całkowita wartość usługi w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający winien wskazać w formularzu ofertowym sposób obliczenia ceny tak aby wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia mogli wycenić jego górną granicę zobowiązania wobec zamawiającego. Wiąże się to z ustaleniem wartości zamówienia (która to czynność została dokonana przez zamawiającego z należytą starannością birąc pod uwagę przewidywaną maksymalną liczbę kursów) w przypadku gdy zamówienie na usługi przewiduje prawo opcji (art. 34 ust. 5 ustawy Pzp: "jeżeli zamówienie na usługi lub dostawy przewiduje prawo opcji, przy ustalaniu wartości zamówienia uwzględnia się największy możliwy zakres tego zamówienia z uwzględnieniem prawa opcji". Zamawiający przewidując prawo opcji, jest więc zobowiązany do określenia maksymalnego poziomu zamówienia wskazując, iż pewien zakres tego zamówienia, z góry przewidziany i określony, będzie przez niego realizowany jedynie w określonych sytuacjach. Instytucja prawa opcji pozwala zatem na precyzyjne określenie poziomu zamówienia, który zostanie przez zamawiającego zrealizowany, co pozwala wykonawcom na prawidłowe dokonanie wyceny oferty. Wobec powyższego dokonywanie przez zamawiającego przeliczeń w złożonych ofertach (które nie są wynikiem omyłek) powodowały by zmiany ich treści co jest niedopuszczalne (art. 87 ust. 1 ustawy Pzp.). Zdaniem zamawiającego wada postępowania jest nieusuwalna a przepis art. 93 ust. 1 pkt. 7 koreluje z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, który łączy nieważność umowy z dokonaniem przez zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. Oznacza to, że błędy w postępowaniu, które miały lub mogły mieć wpływ na jego wynik i są nieusuwalne - skutkują koniecznością unieważnienia postępowania. |
|
CZĘŚĆ NR: 8 NAZWA: Zadanie nr 8 Kurs programowania sterowników PLC z uprawnieniami na świadectwo kwalifikacji grupa 1 "Eksploatacja - Część 2" |
|
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie unieważniono w ramach zadań: 3, 4, 5, 7 i 8 z przyczyn określonych w art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający w treści SIWZ w części dotyczącej formularza ofertowego dla zadań 3, 4, 5, 7 i 8 określił zakres zamówienia poprzez wskazanie ilości godzin niezbędnych do wykonania zamówienia (kolumna 4 tabeli) i żądał aby cenę oferty obliczyli poprzez dokonanie działania polegającego na przemnożeniu ilości godzin i oferowanej ceny jednostkowej za godzinę szkolenia/kursu. Jednocześnie zamawiający nie dookreślił w opisie przedmiotu zamówienia w ramach w/w zadań rzeczywistego zakresu zamówienia. Z treści SIWZ wynika że w ramach każdego zadania kurs obejmował będzie: a) w ramach zadania 3 - 100 godzin zajęć, b) w ramach zadania 4 - 40 godzin zajęć, c) w ramach zadania 5 - 24 godziny zajęć, d) w ramach zadania 7 - 40 godzin zajęć, e) w ramach zadania 8 - 24 godziny zajęć. Zamawiający wskazał też że kursy obywały się będą: a) w ramach zadania 3 - w 2 grupach, b) w ramach zadania 4 - w 3 - 6 grupach, c) w ramach zadania 5 - w 3 - 6 grupach, d) w ramach zadania 7 - w 3 - 6 grupach, e) w ramach zadania 8 - w 3 - 6 grupach. Zamawiający nie wskazał w SIWZ że podane ilości godzin dotyczą jednego kursu co powodowałoby konieczność przemnożenia ich przez planowane ilości grup które podlegały by kursowi. I tak np. dla zadania 3 rzeczywisty zakres zamówienia obejmował by 200 godzin itd. w każdym zadaniu. Zamawiający nie może też przyjąć że w formularzu ofertowym wskazane zostały przez wykonawców ceny jednostkowe kursów i można by przeliczyć je przez ilości organizowanych kursów. Zamawiający w formularzu ofertowym żądał bowiem podania ceny jednostkowej za godzinę szkolenia oraz błędnie określił zakres zamówienia poprzez wskazanie w kolumnie 4 zaniżonych ilości godzin, wskazując jednocześnie że podana cena to całkowita wartość usługi w okresie obowiązywania umowy. Zamawiający winien wskazać w formularzu ofertowym sposób obliczenia ceny tak aby wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia mogli wycenić jego górną granicę zobowiązania wobec zamawiającego. Wiąże się to z ustaleniem wartości zamówienia (która to czynność została dokonana przez zamawiającego z należytą starannością birąc pod uwagę przewidywaną maksymalną liczbę kursów) w przypadku gdy zamówienie na usługi przewiduje prawo opcji (art. 34 ust. 5 ustawy Pzp: "jeżeli zamówienie na usługi lub dostawy przewiduje prawo opcji, przy ustalaniu wartości zamówienia uwzględnia się największy możliwy zakres tego zamówienia z uwzględnieniem prawa opcji". Zamawiający przewidując prawo opcji, jest więc zobowiązany do określenia maksymalnego poziomu zamówienia wskazując, iż pewien zakres tego zamówienia, z góry przewidziany i określony, będzie przez niego realizowany jedynie w określonych sytuacjach. Instytucja prawa opcji pozwala zatem na precyzyjne określenie poziomu zamówienia, który zostanie przez zamawiającego zrealizowany, co pozwala wykonawcom na prawidłowe dokonanie wyceny oferty. Wobec powyższego dokonywanie przez zamawiającego przeliczeń w złożonych ofertach (które nie są wynikiem omyłek) powodowały by zmiany ich treści co jest niedopuszczalne (art. 87 ust. 1 ustawy Pzp.). Zdaniem zamawiającego wada postępowania jest nieusuwalna a przepis art. 93 ust. 1 pkt. 7 koreluje z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, który łączy nieważność umowy z dokonaniem przez zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. Oznacza to, że błędy w postępowaniu, które miały lub mogły mieć wpływ na jego wynik i są nieusuwalne - skutkują koniecznością unieważnienia postępowania. |
|
CZĘŚĆ NR: 9 NAZWA: Zadanie nr 9 Przeprowadzenie egzaminu z zakresu programowania sterowników PLC z uprawnieniami na świadectwo kwalifikacji grupa 1 "Eksploatacja" |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31/07/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
8820.00
Liczba otrzymanych ofert:
1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Zakład Doskonalenia Zawodowego
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
8820.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
INNE PRZETARGI Z KALISZA
- Wykonanie usługi cateringu podczas pikniku integracyjnego w dniu 17.05.2024 r. przy ulicy Poznańskiej 201-205 w Kaliszu
- Kompleksowa organizacja spotkań Wojewódzkiego Zespołu Koordynacji
- Dostawa pakietów konferencyjnych dla uczestników IV Światowej Konferencji Zdrowia Rodziny
- Dostawa i wdrożenie systemu cyfrowej rejestracji przebiegu rozpraw sądowych na salach podlegających modernizacji w sądach okręgu kaliskiego
- Budowa sieci gazowej średniego ciśnienia na osiedlu Sulisławice w Kaliszu
- Dostawa odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej dla Związku Komunalnego Gmin "Czyste Miasto, Czysta Gmina"
więcej: przetargi w Kaliszu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa przygotowania i organizacji XVI edycji konkursu Innowator Mazowsza
- Usługa przygotowania i przeprowadzenia dwóch spotkań.
- Usługa wsparcia rodziców zastępczych i kandydatów na rodziny zastępcze - superwizja.
- Kurs kosmetyczny
- Kierowca operator wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia z wyłączeniem wózków z wysięgnikiem oraz wózków z osobą obsługującą podnoszoną wraz z ładunkiem
- Usługa wsparcia w procesie usamodzielniania wychowanków pieczy zastępczej - warsztaty z doradztwa zawodowego.
więcej: Usługi bufetowe oraz w zakresie podawania posiłków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.