eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Włocławek › USŁUGA SUKCESYWNEGO ODBIORU, TRANSPORTU I ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH

Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2018-08-23

Ogłoszenie nr 500201757-N-2018 z dnia 23-08-2018 r.

Włocławek:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 604280-N-2018
Data: 16/08/2018

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Wojewódzki Szpital Specjalistyczny we Włocławku, Krajowy numer identyfikacyjny 34141172700000, ul. Ul. Wieniecka 49, 87800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 54 412 94 13, e-mail szpital_wloclawek@interia.pl, faks 54 412 94 13.
Adres strony internetowej (url):

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: II.4)
W ogłoszeniu jest: Przedmiotem zamówienia jest usługa sukcesywnego odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. błogosławionego księdza Jerzego Popiełuszki we Włocławku oraz podległych jednostek organizacyjnych przez okres 36 miesięcy licząc od dnia zawarcia umowy wraz z dzierżawą pojemników do gromadzenia odpadów. Tab. nr 1 Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. błogosławionego ks. Jerzego Popiełuszki we Włocławku ul. Wieniecka 49, 87-800 Włocławek Rodzaj pojemnika Pojemnik (kontener) 7 m3 (Ilość pojemników)-1 (Częstotliwość wywozu )-4 razy w tygodniu (ilość wywozów w ciągu 156 tygodni)-624 Pojemnik (kontener) 7 m3 (Ilość pojemników)-1 (Częstotliwość wywozu)- 2 razy w tygodniu (ilość wywozów w ciągu 156 tygodni)-312 Pojemnik 1100 l (dermatologia) (Ilość pojemników) -1 (Częstotliwość wywozu)-2 razy w tygodniu (ilość wywozów w ciągu 156 tygodni-)312 Pojemnik 1100 l (patomorfologia) (Ilość pojemników)-1 (Częstotliwość wywozu)-1 raz w tygodniu (ilość wywozów w ciągu 156 tygodni)-156 Pojemnik na tworzywa sztuczne 2,5 m3 (Ilość pojemników)-1 (Częstotliwość wywozu)- 1 raz na dwa tygodnie (ilość wywozów w ciągu 156 tygodni)-78 Pojemnik na odpady kuchenne biodegradowalne 240l (Ilość pojemników)-3 (Częstotliwość wywozu) -2 razy w tygodniu (ilość wywozów w ciągu 156 tygodni)-936 Tabela 2. Budynek Stacji Pogotowia Ratunkowego we Włocławku ul. Lunewil 15, 87-800 Włocławek Lp. (Rodzaj pojemnika) Pojemnik 1100 l (Ilość pojemników)- 2 (Częstotliwość wywozu)- 1 raz w tygodniu (ilość wywozów w ciągu 156 tygodni)-312 Podstacja Pogotowia Ratunkowego w Brześciu Kujawskim ul. Hanki Sawickiej 5, 87-880 Brześć Kujawski Lp. (Rodzaj pojemnika) Pojemnik 110 l (Ilość pojemników)- 1 (Częstotliwość wywozu)- 1 raz na 2 tygodnie (ilość wywozów w ciągu 156 tygodni)-78
W ogłoszeniu powinno być: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa sukcesywnego odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. błogosławionego księdza Jerzego Popiełuszki we Włocławku oraz podległych jednostek organizacyjnych przez okres 36 miesięcy licząc od dnia zawarcia umowy wraz z dzierżawą pojemników do gromadzenia odpadów. 2. Zamówienie realizowane będzie poprzez odbiór odpadów wymienionych w Tabeli nr I z miejsc i o częstotliwości podanych w pkt. 4 niniejszego rozdziału. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za przejęte odpady w zakresie określonym przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U.2018.992 z późn. zm.) Wykonawca ponosi koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia m. in. przywóz i odbiór pojemników, rozładunek, załadunek, transport, przekazanie do miejsca przeznaczenia. 3. W celu realizacji zamówienia Wykonawca wydzierżawi Zamawiającemu, na czas realizacji zamówienia, pojemniki do gromadzenia odpadów w ilości i o rodzaju zgodnym z opisem zamieszczonym w Tabeli nr II. Tabela nr I: Lp. Kod Grupy, podgrupy i rodzaje odpadów Szacunkowa ilość odpadów w czasie trwania umowy 1. 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 7 418,58, m3 2. 20 01 08 Odpady kuchenne biodegradowalne 224,64 m3, 3. .15 01 02 Tworzywa sztuczne 195,00 m3, Opis kodu za: Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U.2014, poz. 1923) - załącznik: Katalog odpadów wraz z listą odpadów niebezpiecznych. Tabela nr II: Lp. Rodzaj pojemnika Ilość 1. Pojemnik 110 L-1; 2.Pojemnik 1100 L- 4; 3. Pojemnik (kontener) 7 m3 -2; 4. Pojemnik na tworzywa sztuczne 2,5 m3 -1; 5. Pojemnik na odpady kuchenne biodegradowalne 240 L*- 3. * Zamawiający wymaga, aby pojemniki na odpady biodegradowalne o pojemności 240 l były myte przy każdym opróżnianiu w okresie od 1 kwietnia do 31 października 4. Lokalizacja jednostek organizacyjnych, z których Wykonawca będzie odbierał odpady, wraz z częstotliwością wywozu: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. błogosławionego ks. Jerzego Popiełuszki we Włocławku ul. Wieniecka 49, 87-800 Włocławek 1. Pojemnik (kontener) 7 m3 Ilość pojemników- 2 Częstotliwość wywozów- 4 razy w tygodniu i 2 razy w tygodniu 2. Pojemnik 1100 l (dermatologia) Ilość pojemników- 1 Częstotliwość wywozów- 2 razy w tygodniu 3. Pojemnik 1100 l (patomorfologia) Ilość pojemników- 1 Częstotliwość wywozów- 1 raz w tygodniu 4. Pojemnik na tworzywa sztuczne 2,5 m3 Ilość pojemników- 1 Częstotliwość wywozów- 1 raz na dwa tygodnie 5. Pojemnik na odpady kuchenne biodegradowalne 240l Ilość pojemników- 3 Częstotliwość wywozów- 2 razy w tygodniu Budynek Stacji Pogotowia Ratunkowego we Włocławku ul. Lunewil 15, 87-800 Włocławek Lp. Rodzaj pojemnika Ilość pojemników Częstotliwość wywozu 1 Pojemnik 1100 L Ilość pojemników-2 Częstotliwość wywozu- 1 raz w tygodniu Podstacja Pogotowia Ratunkowego w Brześciu Kujawskim ul. Hanki Sawickiej 5, 87-880 Brześć Kujawski Lp. Rodzaj pojemnika Ilość pojemników Częstotliwość wywozu 1 Pojemnik 110 l Ilość pojemników -1 Częstotliwość wywozu- 1 raz na 2 tygodnie 5. Zamawiający w celu realizacji przedmiotu zamówienia wymaga od Wykonawcy posiadania 3 pojazdów spełniających normę emisji spalin co najmniej Euro 3 lub wyższą. UWAGA: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wydzierżawienia pojemników do gromadzenia odpadów w stanie czystości i techniczno-sanitarnej przydatności oraz dokonywania ich okresowego przeglądu. 2. Wykonawca zobowiązany jest do wymiany pojemnika w wypadku jego zniszczenia lub uszkodzenia. 3. Świadczenie usługi ma odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 21) 4. Dokładny opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach nr 2 do niniejszej SIWZ. 5. Zgodnie z art. 20 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U.2018.992 z późn. zm.) zakazuje się przetwarzania między innymi zmieszanych odpadów komunalnych - poza obszarem regionu gospodarki odpadami komunalnymi, na którym zostały wytworzone. Jednocześnie zgodnie z art. 20 ust. 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach zakazuje się przywozu na obszar regionu gospodarki odpadami komunalnymi odpadów, w tym między innymi zmieszanych odpadów komunalnych, wytworzonych poza obszarem tego regionu. Powyższe odpady mogą być co do zasady przetwarzane tylko na obszarze regionu gospodarki odpadami komunalnymi, na którym zostały wytworzone. W przypadku przedmiotu zamówienia takim regionem jest region nr 3 - Południowy, w który obejmuje swoim zakresem: o Miasto Włocławek, M. Aleksandrów Kujawski, Gm. Aleksandrów Kujawski, Gm. Bądkowo, M. Ciechocinek, Gm. Koneck, M. Nieszawa, Gm. Raciążek, Gm. Waganiec, Gm. Zakrzewo inowrocławski M. Inowrocław , Gm. Inowrocław , MiGm. Janikowo, MiGm. Kruszwica mogileński Gm. Jeziora Wielkie, MiGm. Mogilno, MiGm. Strzelno radziejowski Gm. Bytoń, Gm. Dobre, Gm. Osięciny, MiGm. Piotrków Kujawski, M. Radziejów, Gm. Radziejów, Gm. Topólka włocławski Gm. Baruchowo, Gm. Boniewo, MiGm. Brześć Kujawski, Gm. Choceń, MiGm. Chodecz, MiGm. Izbica Kujawska, M. Kowal, Gm. Kowal, Gm. Lubanie, MiGm. Lubień Kujawski, MiGm. Lubraniec, Gm. Włocławek. 6. UWAGA: W związku z powyższym oferta Wykonawcy, która będzie przewidywała przetwarzanie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych lub ich przewóz poza w/w region nr 3 - będzie podlegała odrzuceniu jako niezgodna z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach na podstawie art. art. 89 ust. 1 pkt 8 w zw. z art. 58 § 1 k.c. w zw. z art. 20 ust. 7 lub 8 ustawy o odpadach. 7. Jednocześnie w celu dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej zgodnie z zasadą bliskości wynikającą z art. 20 ust. 1 ustawy o odpadach, Wykonawca zgodnie z treścią załącznika nr 9 do siwz, wskaże odległość instalacji, w których będą unieszkodliwiane odpady, do siedziby Zamawiającego, podając przy tym ilość unieszkodliwianych w nich odpadów oraz mocy przerobowych instalacji. Przy czym wskazana przez Wykonawcę instalacja w zakresie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych powinna znajdować się w w/w regionie nr 3 gospodarki odpadami komunalnymi. 8. Zamawiający w zakresie niniejszej części zamówienia wymaga od wykonawcy, aby dysponowana i przeznaczona do realizacji instalacja, w której będą unieszkodliwiane odpady objęte przedmiotem zamówienia miała wolne moce przerobowe na poziomie nie mniejszym niż 163 650,00 kg w skali miesiąca. Nie spełnienie przedmiotowego wymogu będzie skutkowało odrzuceniem oferty wykonawcy zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2 Pzp. 9. W wypadku, gdy Wykonawca oferuje wykonanie przedmiotu zamówienia w więcej niż jednej instalacji wolne moce poszczególnych instalacji w celu wykazania powyższego wymogu będą podlegać sumowaniu. 10. Wykonawca jest zobowiązany w ramach realizacji niniejszego zamówienia publicznego uwzględniać hierarchię sposobów postępowania z odpadami oraz najlepszą dostępną technikę, o której mowa w art. 207 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska, lub technologię, o której mowa w art. 143 tej ustawy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wg załącznika nr 2 do SIWZ Tab. nr 1 Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. błogosławionego ks. Jerzego Popiełuszki we Włocławku ul. Wieniecka 49, 87-800 Włocławek Rodzaj pojemnika Pojemnik (kontener) 7 m3 (Ilość pojemników)-1 (Częstotliwość wywozu )-4 razy w tygodniu (ilość wywozów w ciągu 156 tygodni)-624 Pojemnik (kontener) 7 m3 (Ilość pojemników)-1 (Częstotliwość wywozu)- 2 razy w tygodniu (ilość wywozów w ciągu 156 tygodni)-312 Pojemnik 1100 l (dermatologia) (Ilość pojemników) -1 (Częstotliwość wywozu)-2 razy w tygodniu (ilość wywozów w ciągu 156 tygodni-)312 Pojemnik 1100 l (patomorfologia) (Ilość pojemników)-1 (Częstotliwość wywozu)-1 raz w tygodniu (ilość wywozów w ciągu 156 tygodni)-156 Pojemnik na tworzywa sztuczne 2,5 m3 (Ilość pojemników)-1 (Częstotliwość wywozu)- 1 raz na dwa tygodnie (ilość wywozów w ciągu 156 tygodni)-78 Pojemnik na odpady kuchenne biodegradowalne 240l (Ilość pojemników)-3 (Częstotliwość wywozu) -2 razy w tygodniu (ilość wywozów w ciągu 156 tygodni)-936 Tabela 2. Budynek Stacji Pogotowia Ratunkowego we Włocławku ul. Lunewil 15, 87-800 Włocławek Lp. (Rodzaj pojemnika) Pojemnik 1100 l (Ilość pojemników)- 2 (Częstotliwość wywozu)- 1 raz w tygodniu (ilość wywozów w ciągu 156 tygodni)-312 Podstacja Pogotowia Ratunkowego w Brześciu Kujawskim ul. Hanki Sawickiej 5, 87-880 Brześć Kujawski Lp. (Rodzaj pojemnika) Pojemnik 110 l (Ilość pojemników)- 1 (Częstotliwość wywozu)- 1 raz na 2 tygodnie (ilość wywozów w ciągu 156 tygodni)-78

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.4)
W ogłoszeniu jest: 8. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp, w następującym zakresie: 1) na potwierdzenie spełniania warunku, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 lit. a i c SIWZ Zamawiający wymaga przedłożenia wykazu wykonanych dostaw na zasadach określonych poniżej (w zakresie warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale IV ust. 1 lit. b SIWZ Zamawiający nie żąda przedłożenia dokumentów): a1) zezwolenie (pozwolenie, wpis lub inna decyzję) na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie odbierania odpadów komunalnych wydane przez właściwy organ administracyjny lub oswiadczenie o zwolnieniu z obowiązku posiadania zezwolenia ze wskazaniem podstawy prawnej zwolnienia a2) uprawnienia w zakresie transportu odpadów objętych przedmiotem zamówienia w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach b) wykazu wykonanych dostaw, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - co najmniej 1 usługę w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych o minimalnej wartości brutto wskazanej w rozdziale IV 1 ust. 1 lit. c, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. o w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; o jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 2) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu: a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 uPzp wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 uPzp; c) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; d) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; e) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716); f) oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert). 3) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 uPzp, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 9. Wykonawcy zagraniczni: 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 8 pkt 2 lit. a) i b) niniejszego rozdziału: I) ad. lit. a) - składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 uPzp; II) ad. lit. b) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Powyższe dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienie pkt 2 stosuje się. 4. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 10. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w ust. 8 pkt 2 lit. a) niniejszego rozdziału SIWZ (informacja z Krajowego Rejestru Karnego), składa dokument, o którym mowa w ust. 9 pkt. 1 ppkt I, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 uPzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienie ust. 8 pkt 2 SIWZ stosuje się. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 11. Oświadczenia i dokumenty Wykonawców występujących wspólnie: 1) Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz załączyć do oferty pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Pełnomocnictwo musi zawierać w szczególności: wskazanie ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. 2) Wykonawcy występujący wspólnie powinni złożyć oświadczenia i dokumenty, o których mowa w niniejszym rozdziale SIWZ, z tym, że oświadczenia i dokumenty wymienione w ust. 1, 2 niniejszego rozdziału SIWZ (oświadczenie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ oraz oświadczenie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ) oraz dokumenty wskazane w ust. 8 pkt 2 niniejszego rozdziału SIWZ (dokumenty potwierdzające brak przesłanek do wykluczenia wykonawcy) składa każdy Wykonawca z osobna, natomiast pozostałe dokumenty lub oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego mogą być składane wspólnie. 3) Dokument o którym mowa w ust. 1 niniejszego rozdziału SIWZ (oświadczenie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ) powinien potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 12. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 13. Jeżeli treść informacji przekazanych przez wykonawcę w oświadczeniach wstępnych zgodnie z załącznikiem nr 3 i 4 do siwz, o którym mowa w ust. 1 niniejszego rozdziału SIWZ odpowiada zakresowi informacji, których Zamawiający wymaga poprzez żądanie dokumentów przez wykonawcę, Zamawiający może odstąpić od żądania tych dokumentów od wykonawcy. W takim przypadku dowodem spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz braku podstaw wykluczenia są odpowiednie informacje przekazane przez wykonawcę lub odpowiednio przez podmioty, na których zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a uPzp, w oświadczeniach wstępnych zgodnie z załącznikiem nr 3 i 4 do siwz. 14. Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
W ogłoszeniu powinno być: 8. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp, w następującym zakresie: 1) na potwierdzenie spełniania warunku, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 lit. a i c SIWZ Zamawiający wymaga przedłożenia wykazu wykonanych usług na zasadach określonych poniżej (w zakresie warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale IV ust. 1 lit. b SIWZ Zamawiający nie żąda przedłożenia dokumentów): a1) zezwolenie (pozwolenie, wpis lub inna decyzję) na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie odbierania odpadów komunalnych wydane przez właściwy organ administracyjny lub oswiadczenie o zwolnieniu z obowiązku posiadania zezwolenia ze wskazaniem podstawy prawnej zwolnienia a2) uprawnienia w zakresie transportu odpadów objętych przedmiotem zamówienia w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach b) wykazu wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - co najmniej 1 usługę w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych o minimalnej wartości brutto wskazanej w rozdziale IV 1 ust. 1 lit. c, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. o w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; o jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 2) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu: a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 uPzp wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 uPzp; c) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; d) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; e) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716); f) oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert). 3) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 uPzp, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 9. Wykonawcy zagraniczni: 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 8 pkt 2 lit. a) i b) niniejszego rozdziału: I) ad. lit. a) - składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 uPzp; II) ad. lit. b) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Powyższe dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienie pkt 2 stosuje się. 4. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 10. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w ust. 8 pkt 2 lit. a) niniejszego rozdziału SIWZ (informacja z Krajowego Rejestru Karnego), składa dokument, o którym mowa w ust. 9 pkt. 1 ppkt I, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 uPzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienie ust. 8 pkt 2 SIWZ stosuje się. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 11. Oświadczenia i dokumenty Wykonawców występujących wspólnie: 1) Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz załączyć do oferty pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Pełnomocnictwo musi zawierać w szczególności: wskazanie ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. 2) Wykonawcy występujący wspólnie powinni złożyć oświadczenia i dokumenty, o których mowa w niniejszym rozdziale SIWZ, z tym, że oświadczenia i dokumenty wymienione w ust. 1, 2 niniejszego rozdziału SIWZ (oświadczenie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ oraz oświadczenie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ) oraz dokumenty wskazane w ust. 8 pkt 2 niniejszego rozdziału SIWZ (dokumenty potwierdzające brak przesłanek do wykluczenia wykonawcy) składa każdy Wykonawca z osobna, natomiast pozostałe dokumenty lub oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego mogą być składane wspólnie. 3) Dokument o którym mowa w ust. 1 niniejszego rozdziału SIWZ (oświadczenie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ) powinien potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 12. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 13. Jeżeli treść informacji przekazanych przez wykonawcę w oświadczeniach wstępnych zgodnie z załącznikiem nr 3 i 4 do siwz, o którym mowa w ust. 1 niniejszego rozdziału SIWZ odpowiada zakresowi informacji, których Zamawiający wymaga poprzez żądanie dokumentów przez wykonawcę, Zamawiający może odstąpić od żądania tych dokumentów od wykonawcy. W takim przypadku dowodem spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz braku podstaw wykluczenia są odpowiednie informacje przekazane przez wykonawcę lub odpowiednio przez podmioty, na których zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a uPzp, w oświadczeniach wstępnych zgodnie z załącznikiem nr 3 i 4 do siwz. 14. Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III
Punkt: III.5.1)
W ogłoszeniu jest: 8. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp, w następującym zakresie: 1) na potwierdzenie spełniania warunku, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 lit. a i c SIWZ Zamawiający wymaga przedłożenia wykazu wykonanych dostaw na zasadach określonych poniżej (w zakresie warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale IV ust. 1 lit. b SIWZ Zamawiający nie żąda przedłożenia dokumentów): a1) zezwolenie (pozwolenie, wpis lub inna decyzję) na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie odbierania odpadów komunalnych wydane przez właściwy organ administracyjny lub oswiadczenie o zwolnieniu z obowiązku posiadania zezwolenia ze wskazaniem podstawy prawnej zwolnienia a2) uprawnienia w zakresie transportu odpadów objętych przedmiotem zamówienia w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach b) wykazu wykonanych dostaw, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - co najmniej 1 usługę w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych o minimalnej wartości brutto wskazanej w rozdziale IV 1 ust. 1 lit. c, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. o w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; o jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.
W ogłoszeniu powinno być: 8. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp, w następującym zakresie: 1) na potwierdzenie spełniania warunku, o którym mowa w rozdziale IV ust. 1 lit. a i c SIWZ Zamawiający wymaga przedłożenia wykazu wykonanych usług na zasadach określonych poniżej (w zakresie warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale IV ust. 1 lit. b SIWZ Zamawiający nie żąda przedłożenia dokumentów): a1) zezwolenie (pozwolenie, wpis lub inna decyzję) na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie odbierania odpadów komunalnych wydane przez właściwy organ administracyjny lub oswiadczenie o zwolnieniu z obowiązku posiadania zezwolenia ze wskazaniem podstawy prawnej zwolnienia a2) uprawnienia w zakresie transportu odpadów objętych przedmiotem zamówienia w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach b) wykazu wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - co najmniej 1 usługę w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych o minimalnej wartości brutto wskazanej w rozdziale IV 1 ust. 1 lit. c, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. o w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; o jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.