eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Strzelin › Roboty budowlane stanowiące część II zadania "Przebudowa i adaptacja budynku gospodarczego na potrzeby terapii i edukacji osób niepełnosprawnych wraz z wyposażeniem"

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2018-08-16

Ogłoszenie nr 500195488-N-2018 z dnia 16-08-2018 r.

Stowarzyszenie św. Celestyna: Roboty budowlane stanowiące część II zadania "Przebudowa i adaptacja budynku gospodarczego na potrzeby terapii i edukacji osób niepełnosprawnych wraz z wyposażeniem"

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Nazwa projektu lub programu
Nazwa Projektu: Mikoszów - Miasteczko Nadziei. Nadanie nowych funkcji społecznych zdegradowanemu obszarowi poprzez przebudowę i adaptację budynku gospodarczego na potrzeby terapii i edukacji osób niepełnosprawnych. Nazwa Programu:Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 w ramach Działania nr 6.3. Rewitalizacja zdegradowanych obszarów, Poddziałanie nr 6.3.1 Rewitalizacja zdegradowanych obszarów - konkurs horyzontalny - nabór na OSI w Osi Priorytetowej nr 6 Infrastruktura spójności społecznej oraz ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 582731-N-2018

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Stowarzyszenie św. Celestyna, Krajowy numer identyfikacyjny 93100352600000, ul. ul. Mikoszów 27, 57100 Strzelin, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 071 39 58 101, e-mail ksiegowosc@celestyn.pl, faks 071 39 58 102.
Adres strony internetowej (url): www.celestyn.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Stowarzyszenie - Organizacja pozarządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Roboty budowlane stanowiące część II zadania "Przebudowa i adaptacja budynku gospodarczego na potrzeby terapii i edukacji osób niepełnosprawnych wraz z wyposażeniem"

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

PN/2018/02

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia są: Roboty budowlane stanowiące część II zadania "Przebudowa i adaptacja budynku gospodarczego na potrzeby terapii i edukacji osób niepełnosprawnych wraz z wyposażeniem". 2. Przedmiot zamówienia realizowany jest jako część Projektu pn.: "Mikoszów - Miasteczko Nadziei. Nadanie nowych funkcji społecznych zdegradowanemu obszarowi poprzez przebudowę i adaptację budynku gospodarczego na potrzeby terapii i edukacji osób niepełnosprawnych" i jest finansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 w ramach Działania nr 6.3. Rewitalizacja zdegradowanych obszarów, Poddziałanie nr 6.3.1 Rewitalizacja zdegradowanych obszarów - konkurs horyzontalny - nabór na OSI w Osi Priorytetowej nr 6 Infrastruktura spójności społecznej oraz ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. 3. Przedmiot i zakres robót budowlanych. W zakres projektowanej inwestycji wchodzą w szczególności: 1) Roboty przygotowawcze obejmujące roboty rozbiórkowe : - rozbiórka pokrycia z dachówki, - rozebranie elementów więźb dachowych, - rozebranie rynien i rur spustowych z blachy, - rozbiórka nawierzchni z betonu, - oczyszczenie powierzchni ścian fundamentowych, - wykucie gniazd w ścianach z cegły pod belki żelbetowe, - wykucie z muru okien drewnianych, - rozbiórka kolumn, ścian z cegły, - wykucie strzępi w przekroju ściany, - rozbiórka ścian z desek, - rozbiórka schodów kamiennych z podestem, - wywóz gruzu 2) Roboty ogólnobudowlane obejmujące: - roboty ziemne (wykopy przy fundamentach, zasypanie wykopów, podkłady z ubitych materiałów sypkich), - konstrukcje drewniane - wykonanie więźby dachowej (krokwie, słupy, belki lukarn, ramy płatwie, deskowanie połaci), - roboty betonowe (podkłady betonowe z chudego betonu pod fundamenty, podwaliny betonowe, płyty fundamentowe, ściany, stropy płytowe żelbetowe, podciągi, szyb windy), - roboty murowe z bloczków z beton komórkowego, z bloków silikatowych, - konstrukcja stalowe fasady, konstrukcja dachu, - roboty zbrojarskie, 3) Roboty budowlane wykończeniowe obejmujące: - ułożenie foli dachowej, paroizolacji, - montaż łat i kontrłat, - ułożenie pokrycia z dachówki ceramicznej karpiówki, - montaż gąsiorów ceramicznych, - wykonanie pokrycia z papy, - wykonanie pokrycia z blachy stalowej ocynkowanej owlekanej, - wykonanie pokrycia dachu z papy termozgrzewalnej, - wykonanie obudowy z blachy trapezowej dachu, - montaż obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych z blachy aluminiowej, - montaż okien połaciowych, - spoinowanie murów - wykonanie tynków krzemianowych, - wykonanie okładzin z płyt g-k i płyt cementowo- włóknowych, - wykonanie izolacji powłokowej bitumiczno-polimerowej, z papy termozgrzewalnej, z folii stabilizowanej, folii polietylenowej, PEHD, z folii aluminiowej klejonej na łączach, izolacje przeciwwilgociowe powłokowe z elastycznego szlamu, - wykonanie izolacji cieplnej dachu z wełny mineralnej, ścian fundamentowych ze styroduru, posadzek ze styropianu z wełny mineralnej, - roboty malarskie elewacji, - gruntowanie ścian, - montaż stolarki i ślusarki okiennej i drzwiowej, - wykonanie warstw w zaprawy samopoziomującej, - roboty posadzkowe (posadzka z płytek ceramicznych-gres), - montaż wycieraczek systemowych aluminiowych i metalowych, - roboty rusztowaniowe, - wykonanie nawierzchni z kamienia drobnego i tłucznia, - dostawa i montaż podnośnika z kabiną - Wewnętrzne instalacje elektryczne obejmujące w szczególności wykonanie: zasilania; wewnętrznych linii zasilających; instalacji siły i gniazd wtykowych; instalacji oświetlenia podstawowego; awaryjnego i ewakuacyjnego; instalacji uziemienia oraz połączeń wyrównawczych miejscowych; instalacji ochrony przeciwporażeniowej; instalacji odgromowej; instalacji oddymiania; - Wykonanie instalacji centralnego ogrzewania - Wykonanie instalacji wody zimnej - Wykonanie instalacji wody ciepłej - Wykonanie instalacji ppoż. - Wykonanie kanalizacji sanitarnej - Wykonanie kanalizacji deszczowej - Wykonanie wentylacji - Wykonanie technologii kotłowni. Urządzenia do ogrzewania muszą charakteryzować się obowiązującym od końca 2020 r. minimalnym poziomem efektywności energetycznej i normami emisji zanieczyszczeń, które zostały określone w środkach wykonawczych do dyrektywy 2009/125/WE z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającej ogólne zasady ustalania wymogów dotyczących ekoprojektu dla produktów związanych z energią. - Wykonanie instalacja gazowej 4) Budowa zjazdu oraz dróg wewnętrznych na terenie Stowarzyszenia św. Celestyna - dz. nr 21/7, 21/25, 21/56 w Mikoszowie przy ul. Szybalskiego. 4. Opis prac towarzyszących i robót tymczasowych. Prace towarzyszące obejmują: a) wykonanie dokumentacji powykonawczej zarówno budowlano - instalacyjnej, stanu porealizacyjnego - należy do obowiązków Wykonawcy Roboty tymczasowe obejmują: b) oznakowanie i zabezpieczenie pomieszczeń objętych remontem i terenu zaplecza - należy do obowiązku Wykonawcy. c) postawienie obiektów kubaturowych zaplecza biurowo - socjalnego na okres budowy - należy do obowiązków Wykonawcy d) wykonanie dróg dojazdowych i chodników na terenie zaplecza biurowo - socjalnego należy do obowiązku Wykonawcy, e) doprowadzenie wody i energii elektrycznej do obiektów zaplecza oraz zamontowanie liczników umożliwiających rozliczenie się z zamawiającym z ilości zużytych mediów - należy do obowiązków Wykonawcy. 5. W zakres przedmiotu umowy nie wchodzi zakup, dostawa i montaż mebli oraz wyposażenia, które objęte będą odrębnym zamówieniem, stanowiącym część III zadania "Przebudowa i adaptacja budynku gospodarczego na potrzeby terapii i edukacji osób niepełnosprawnych wraz z wyposażeniem." 6. Informacje o terenie budowy. a) Lokalizacja. Budynek znajduje się w Mikoszowie (gm. Strzelin) na dz. nr 21/25 . b) Istniejące zagospodarowanie terenu. Działka oznaczona numerem 21/25 jest zabudowana budynkiem gospodarczym. Budynek wpisany do gminnej ewidencji zabytków. Przy budynku po obu stronach istniejące zbiorniki na ścieki przeznaczone do rozbiórki, po stronie wschodniej częściowo utwardzone podwórze z otoczaków, utwardzony wjazd na teren pomiędzy budynkiem na działce 21/25 i budynkiem 21/56, skanalizowany ciek wodny przebiegający pod budynkiem na działce 21/56. Zgodnie z zapisem w planie zagospodarowania przestrzennego miejscowości Miłoszów - teren, na którym położony jest budynek oznaczony jest symbolem 5.5U (tereny usług publicznych). Dodatkowo na terenie 21/7 znajduje się przeznaczony do rozbiórki fundament budynku jednorodzinnego. c) Dane ogólne : Budynek o konstrukcji murowanej z kamienia. Słupy kamienne o przekroju okrągłym fi 35 - 37 cm. Sklepienia nad parterem łukowe ceglane. Bryła budynku zwarta, oparta na rzucie prostokąta. Konstrukcja dachu drewniana dwuspadowa, dwustolcowa w dwóch kondygnacjach, oparta na dwóch rzędach słupów głównych oraz dwóch rzędach słupów pośrednich. Budynek parterowy ze strychem użytkowym, niepodpiwniczony, z dachem dwuspadowym krytym dachówką ceramiczną, konstrukcja dwustolcowa w dwóch kondygnacjach. Pierwotnie obiekt był stajnią z częścią magazynową w poddaszu. Obecnie parter budynku jest użytkowany gospodarczo. Jedno z pomieszczeń na parterze było użytkowane jako stajnia dla koni. Na poddaszu budynku znajduje się strych. Zestawienie powierzchni: Powierzchnia zabudowy - 521,13 m2 Powierzchnia użytkowa - 838,70 m2 Kubatura - 4803,55 m3 7. Wykonawca zobowiązany jest także do ścisłej współpracy z ornitologiem w zakresie montażu półek lęgowych dla ptaków (dostarczonych przez ornitologa). Wykonawca dokona montażu w/w półek lęgowych w liczbie 8 szt. w terminie oraz zgodnie z wymogami określonymi w Decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu WPN.6401.307.2017.MK z dnia 24 października 2017 r. 8. Po ukończeniu wszystkich robót budowlanych i wykończeniowych objętych przedmiotem zamówienia, a przed uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, Wykonawca zobowiązany jest udostępnić obiekt wykonawcy realizującemu zadanie dot. dostawy i montażu wyposażenia budynku oraz ściśle z nim współpracować. Udostępnienie obiektu winno nastąpić w okresie 01.09.2019 - 15.11.2019 r. 9. Wykonawca zobowiązany jest wykonać wszelkie inne czynności niezbędne do oddania robót do eksploatacji, a także dostarczyć dokumentację powykonawczą oraz uzyskać w imieniu Zamawiającego pozwolenie na użytkowanie robót od właściwego organu administracji w terminie do dnia 15.11.2019 r. 10. Wykonawca przed zawarciem Umowy sporządzi harmonogram rzeczowo-finansowy zgodnie z pozycjami Tabeli Elementów Scalonych oraz w oparciu o Dokumentację przetargową i Ofertę Wykonawcy, który to harmonogram określać będzie kolejność wykonywania robót oraz terminy rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych elementów robót z uwzględnieniem koniecznej koordynacji robót. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać akceptację Zamawiającego dla opracowanego przez siebie harmonogramu. Harmonogram za zgodą Stron może być aktualizowany w trakcie realizacji Umowy, jednak bez możliwości wydłużenia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy, w tym również jego skrócenia, tj. zakończenia przed dniem 01.09.2019 r. Harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji oraz finansowania przedmiotu Umowy, zostanie podpisany przez Strony i będzie stanowić załącznik do Umowy, stanowiąc zarazem jej integralną część. Zamawiający wymaga, aby wartość robót wykonanych i zafakturowanych w roku 2018 była nie niższa niż 25% i nie wyższa niż 30% wartości całkowitej, przy jednoczesnym wymogu, aby faktury częściowe wystawiane przez Wykonawcę na koniec każdego miesiąca miały wartość nie mniejszą niż 300.000 zł (brutto) i nie większą niż 600.000 zł (brutto). 11. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawarty jest w Części III SIWZ-OPZ, w skład którego wchodzą Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Dokumentacja Projektowa oraz Przedmiar Robót. Przedmiar Robót stanowi dla Wykonawcy dokument pomocniczy do przygotowania oferty, nie stanowi i nie może stanowić podstawy roszczeń Wykonawcy w zakresie zwiększenia wynagrodzenia ryczałtowego wprost wynikającego z umowy. Zważywszy na treść pytań zadanych przez Wykonawców we wcześniejszym postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia, Zamawiający informuje ponadto, że w cenie ofertowej Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić: a) koszty uzupełnienia rolki z cegły wokół napisu z rokiem budowy na elewacji północnej. b) koszty odtworzenia/naprawy dekoracyjnego zwieńczenia z cegły znajdującego się na ścianach szczytowych (elewacja północna i południowa). c) koszty odtworzenia/naprawy uszkodzonych/wybrakowanych ceglanych łęków nad oknami. d) koszty odtworzenia/naprawy ceglanego gzymsu po obwodzie budynku w poziomie stropu nad parterem. e) koszty związane z zamurowaniem otworów okiennych zgodnie z rys. rzutu poddasza. f) koszty odtworzenia okapników z dachówki nad gzymsem ceglanym oraz nad łękami okiennymi. g) sufity podwieszane należy wykonać zgodnie z rysunkami przekrojów. Sufitów podwieszanych nie posiadają wyłącznie przestrzenie klatki schodowej. h) ścianki działowe na parterze należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, tj. w technologii G-K. i) wymurowanie ścian fundamentowych (wraz z jej izolacją poziomą i pionową) np. z bloczka betonowego, stanowiących podstawy pod projektowane ściany konstrukcyjne wydzielające klatkę schodową A, wymurowane na ławach fundamentowych. j) zakres zamówienia nie obejmuje wykonania iniekcji po obwodzie całego budynku. k) nadproża drzwi należy wykonać zgodnie z opisem konstrukcyjnym, dotyczy ścian wydzielających klatki schodowe. Nadproża okien (łuki) należy wykonać jako murowane z cegły klinkierowej. l) dla drzwi zewnętrznych otwieranych automatycznie, Zamawiający wyraża zgodę na zastosowanie drzwi o współczynniku U możliwie najniższym, dostępnym na rynku. Dla pozostałych drzwi, Zamawiający nie wyraża zgody na wnioskowaną zmianę. Produkty opisane w dokumentacji projektowej są dostępne na rynku. m) koszty wykonania (dostawy, montażu i uruchomienia) kurtyny powietrznej przy drzwiach recepcji. n) koszty wykonania instalacji zasilania centrali wentylacyjnej z kotłowni wraz z montażem izolacji rurociągów. o) wykonanie przyłącza gazowego rozumianego jako odcinek gazociągu od gazociągu zasilającego do kurka głównego służącego do przyłączania wewnętrznej instalacji gazowej nie wchodzi w zakres przedmiotu zamówienia. Przyłącze gazowe zostanie wykonane przez Zakład Gazowniczy. Natomiast w cenie ofertowej należy uwzględnić koszty wykonania instalacji gazowej wewnętrznej (zgodnie z dokumentacją projektową) wraz z malowaniem rurociągów. p) koszty zakupu, dostawy i montażu przewodów kominowych. q) koszty wykonania próby szczelności kanalizacji sanitarnej. r) koszty zakupu, montażu przewodu ciśnieniowego fi 315 między studniami D2 i D3. s) koszty zakupu i montażu zaworu pierwszeństwa w węźle wodomierzowym należy uwzględnić w cenie ofertowej. Parametry zaworu pierwszeństwa zależą od instalacji hydroforowej, której częścią jest zawór pierwszeństwa (zawór pierwszeństwa musi być kompatybilny z instalacją hydroforową). t) przy ścianach z płyt kartonowo gipsowych pisuary należy montować na stelażach, w pozostałych przypadkach bezpośrednio do ściany. u) ustępy WC należy montować na stelażach. v) koszty wykonania przejść pionów wodnych, c.o., kanalizacyjnych oraz wpustów podłogowych przez stropy. w) w cenie ofertowej należy pominąć koszty związane z realizacją robót opisanych pozycją nr 12 przedmiaru robót elektrycznych. Pozycję tę wpisano omyłkowo. x) instalacje oddymiania należy wykonać zgodnie ze schematem producenta instalacji oddymiającej i wybranej centralki oddymiania wg DTR centrali. y) koszty montażu zabezpieczenia ścian za pomocą płyt z żywicy winylowej wraz z zakupem niezbędnych materiałów. z) dostawa i montaż wyposażenia łazienek w dozowniki mydła, suszarki, podajniki papieru, kosze na śmieci, szczotki wc itp. będzie przedmiotem oddzielnego zamówienia. aa) balustrady na klatkach schodowych mają być wykonane ze stali nierdzewnej. bb) szafa sieci strukturalnej, zgodnie z rysunkiem E6.1, ma mieć wielkość U12 cc) elewacja zewnętrzna powinna być wykonana zgodnie z projektem, szczegółowy opis znajduje się w dokumentacji technicznej. dd) drzwi D7; D8; D9; D12 i D13 muszą być wykonane jak aluminiowe. ee) zamawiający nie wyraża zgody na wykonanie rynien, rur spustowych i obróbek blacharskich z blachy stalowej powlekanej. ff) Tablice TK i RZS stanowią element dostawy i projektu instalacji elektrycznej i należy je wykonać zgodnie ze schematem przedstawionym na rys. E4.2.1.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 45215000-7


Dodatkowe kody CPV: 45111300-1, 45200000-9, 45230000-8, 45231300-8, 45300000-9, 45332000-3, 45331000-6

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16/08/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 4443928.42
Waluta

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Usługi Remontowo-Budowlane "Ciepły Dom" Dariusz Pożuczek
Email wykonawcy: cieplydomdarek@interia.pl
Adres pocztowy: Karnków 15A
Kod pocztowy: 57-130
Miejscowość: Przeworno
Kraj/woj.: dolnośląskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 5466031.96
Oferta z najniższą ceną/kosztem 5466031.96
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 6145800.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.