eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie › Przedmiotem zamówienia jestBudowa systemów wspomagających ochronę fizyczną w budynku nr 1 w Dębicy w formie zaprojektuj i zbuduj.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2018-08-01

Ogłoszenie nr 500182429-N-2018 z dnia 01-08-2018 r.

Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie: Przedmiotem zamówienia jest: Budowa systemów wspomagających ochronę fizyczną w budynku nr 1 w Dębicy w formie zaprojektuj i zbuduj.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU W DZIEDZINACH OBRONNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA/O PODWYKONAWSTWIE - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie, Krajowy numer identyfikacyjny 43026882400000, ul. Lipowa 1a, 20-020 Lublin, woj. lubelskie, państwo Polska, tel. 261 183 530, e-mail rzilublin.zampub@ron.mil.pl, faks 261 183 501.
Adres strony internetowej (url): www.rzilublin.wp.mil.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: Jednostka Organizacyjna MON

I.4) KOMUNIKACJA:

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
www.rzilublin.wp.mil.pl



Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej: osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. - Prawo pocztowe (t.j. Dz.U. z 2017r. poz. 1481), za pośrednictwem posłańca.



Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie, ul. Lipowa 1a, 20-020 Lublin


Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem(URL):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego lub nazwa przedmiotu umowy o podwykonawstwo:

Przedmiotem zamówienia jest: Budowa systemów wspomagających ochronę fizyczną w budynku nr 1 w Dębicy w formie zaprojektuj i zbuduj.

Numer referencyjny:

ZP/PO/46/WB/2018

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

nie


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (podstawowe cechy, wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):

a. Przedmiotem zamówienia jest: Budowa systemów wspomagających ochronę fizyczną w budynku nr 1 w Dębicy w formie zaprojektuj i zbuduj. b. Zakres inwestycji : Przedmiotowa inwestycja dotyczy budowy systemów alarmowych, depozytora kluczy, systemu sygnalizacji pożaru, klimatyzacji, oświetlenia i ochrony mechanicznej wspomagających ochronę fizyczną w kompleksie wojskowym położonym w Dębicy. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej zgodnie z obowiązującymi przepisami wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii, decyzji i uzgodnień oraz wykonanie robót budowlanych celem realizacji przedsięwzięcia dla zadania: "Budowa systemów wspomagających ochronę fizyczną w budynku nr 1". c. Stan istniejący: Budynek koszarowy nr 1 został wybudowany w 1870 roku jako dwukondygnacyjny bez podpiwniczenia. Konstrukcja budynku murowana. Powierzchnia użytkowa 807m2, całkowita 1152m2, kubatura 3398m3. Budynek wyposażony jest w instalację wod.-kan., centralnego ogrzewania, elektryczną i teletechniczną. W budynku dotychczas nie były zainstalowane systemy: alarmowy, kontroli dostępu oraz telewizji dozorowej. Na terenie kompleksu przewidzianego do stacjonowania nie ma Lokalnego Centrum Nadzoru /LCN/ ani awaryjnego systemu zasilania. Budynek wpisany do gminnej ewidencji zabytków zlokalizowany jest na terenie znajdującym się w trwałym zarządzie RZI Lublin. d. Potrzeby i wymagania: Budowa systemów alarmowych, depozytora kluczy, systemu sygnalizacji pożaru, klimatyzacji, oświetlenia i ochrony mechanicznej w budynku nr 1 do wymagań określonych w: - Normie Obronnej NO-4-A004 z 2016r. "Obiekty Wojskowe Systemy alarmowe" - Normie Obronnej nr ref. NO-04-A009:2017r. "Obiekty wojskowe Zabezpieczenia mechaniczne i ogrodzenia Wymagania ogólne" - Instrukcji o ochronie obiektów wojskowych (sygn. Szt. Gen. 1686/2017), - Zarządzenie nr 59/MON z dnia 11.12.2017r. w sprawie doboru i stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego do ochrony informacji niejawnych W wyniku wykonania systemów alarmowych, depozytora kluczy, systemu sygnalizacji pożaru, klimatyzacji, oświetlenia i ochrony mechanicznej poprawią się warunki ochrony fizycznej wybranych pomieszczeń. Natomiast w wyniku montażu systemu sygnalizacji pożarowej poprawi się stan bezpieczeństwa pożarowego. e. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie i budowę: - systemu alarmowego SA - telewizyjnych systemów nadzoru TSN - systemu kontroli dostępu SKD - depozytora kluczy - systemu alarmu pożarowego SAP - zabezpieczeń mechanicznych pomieszczeń - zasilanie dedykowane i awaryjne dla ww. systemów alarmowych i depozytora kluczy - systemu klimatyzacji - oświetlenia ewakuacyjnego i awaryjnego - włączenia sygnałów alarmowych do projektowanego systemu nadzoru w LCN i zdublowanego LCN f. Opracowanie projektowe: CZĘŚCI ZASTRZEŻONEJ a. Projekt Budowlany systemów alarmowych (SA, SKD, TSN, SAP i depozytora kluczy) - 4 egz., b. Projekt Wykonawczy systemów alarmowych (SA, SKD, TSN, SAP i depozytora kluczy) - 4 egz., CZEŚCI JAWNEJ c. Projekt Budowlany zabezpieczeń mechanicznych pomieszczeń klimatyzacji, oświetlenia awaryjnego oraz ewakuacyjnego - 4egz. d. Projekt Wykonawczy zabezpieczeń mechanicznych pomieszczeń i klimatyzacji, oświetlenia awaryjnego oraz ewakuacyjnego - 4egz. e. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - 2egz.. g. Roboty budowlane: Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową. Rodzaj, zakres oraz ilość zamierzonych do zaprojektowania i wykonania robót budowlanych określa Program Funkcjonalno-Użytkowy stanowiący załącznik do SIWZ. h. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia: a) Wykonawca uzyska wszystkie niezbędne opinie, uzgodnienia, decyzje w tym pozwolenie na budowę (jeśli będzie wymagane) i inne dokumenty techniczne konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia. b) Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt uzyska informacje niezbędne do właściwego wykonania zamówienia. c) Wykonawca uzyska uzgodnienia dokumentacji z: ? Dowódcą 3 Podkarpackiej Brygady Obrony Terytorialnej - użytkownik ? Komendantem 34 Wojskowego Oddziału Gospodarczego w Rzeszowie - administrator ? Komendantem Regionalnego Centrum Informatyki w Krakowie ? Podkarpackim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Przemyślu - Delegatura w Rzeszowie d) Opracowania projektowe powinny zawierać Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych dla wszystkich rodzajów robót niezbędnych do wykonania zamówienia. e) Zamawiający wymaga, aby rozwiązania zastosowane podczas projektowania inwestycji, jak i jej realizacji były optymalne z punktu widzenia potrzeb użytkownika, zarówno pod względem jakości użytkowania, trwałości, jak i kosztów eksploatacji. f) Wyroby stosowane przy pracach budowlanych, a także materiały użyte do ich montażu oraz użyte środki chemiczne (np. kleje, farby i lakiery itp.) powinny posiadać wszelkie wymagane odpowiednimi przepisami świadectwa dopuszczenia ich do stosowania w budownictwie. Stosowanie materiałów winno być zgodne z instrukcjami i opisami producenta, Polską Normą oraz wytycznymi atestów dla danych materiałów. g) Dokumentacja projektowa powinna być opracowana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2.09.2004r. (Dz. U. 2013.1129 j.t) w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. h) Dokumentacja powinna być wykonana w wersji drukowanej oraz elektronicznej (pdf, pliki w formie graficznej dwg) na nośniku CD/DVD. i) Dokumentację projektową należy opracować w następującej ilości egzemplarzy: CZĘŚĆ NIEJAWNA O KLAUZULI ZASTRZEŻONE Projekt Budowlany systemów alarmowych (SA, SKD, TSN, SAP i depozytora kluczy) - 4 egz., Projekt Wykonawczy systemów alarmowych (SA, SKD, TSN, SAP i depozytora kluczy) - 4 egz., CZĘŚĆ JAWNA Projekt Budowlany zabezpieczeń mechanicznych pomieszczeń klimatyzacji, oświetlenia awaryjnego oraz ewakuacyjnego - 4egz. Projekt Wykonawczy zabezpieczeń mechanicznych pomieszczeń i klimatyzacji, oświetlenia awaryjnego oraz ewakuacyjnego - 4egz. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - 2egz.. Wersja elektroniczna na płycie CD/DVD -1 szt. j) Projekty: budowlany i wykonawczy (SA, SKD, TSN, SAP i depozytora kluczy) należy oznaczyć klauzulą ZASTRZEŻONE, k) Zamawiający przekaże plac budowy Wykonawcy w terminie do 10 dni od otrzymania kompletnej dokumentacji wraz z pozwoleniem na budowę (o ile będzie wymagane), warunkiem przekazania placu budowy jest pozytywne rozpatrzenie opracowań projektowych przez KOPI, l) przed przystąpieniem do robót Wykonawca zobowiązany jest sporządzić plan BIOZ, m) Wykonawca zobowiązany jest zachować w tajemnicy wszelkie informacje uzyskane w związku z wykonywaniem umowy, także po zakończeniu lub przerwaniu jej realizacji, n) Na podstawie art. 208 § 1, ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy (j. t. Dz. U. z 2016 r., poz. 1666) obowiązek wyznaczania koordynatora ds. bhp spoczywa na Wykonawcy. o) Istnieje możliwość odpłatnego poboru wody oraz energii elektrycznej na potrzeby prowadzonych robót po uzgodnieniu i zawarciu stosownych umów z 34 Wojskowym Oddziałem Gospodarczym (woda) i RZI w Lublinie (w zakresie energii elektrycznej), koszty podłączenia i opomiarowania poniesie Wykonawca, p) Sposób zabezpieczenia mediów zostanie określony w protokole przekazania placu budowy, q) Wykonawca na czas przerwania robót zobowiązany będzie do zabezpieczenia wykonanych robót, r) Wykonawca realizując roboty staje się wytwórcą odpadów. W czasie realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do przestrzegania przepisów Ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. 2016 poz. 992 z późn. zm.), s) Roboty będą prowadzone na terenach zamkniętych, t) Wszyscy pracownicy biorący bezpośredni udział w montażu instalacji alarmowych powinni legitymować się zaświadczeniem o wpisaniu na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego wydanym przez właściwego komendanta wojewódzkiego Policji. u) Instalatorzy oraz projektanci powinni posiadać odpowiednie świadectwo ukończenia kursów w zakresie instalowania lub projektowania systemów alarmowych. v) Wszyscy pracownicy biorący bezpośredni udział w montażu systemu klimatyzacji muszą posiadać certyfikat dla personelu, a firma ich zatrudniająca certyfikat przedsiębiorstwa zgodnie z ustawą z dn. 15.05.2015r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz.U.2017.1951 j.t.) w) Wykonawca własnym kosztem i staraniem z uwzględnieniem terminu realizacji zapewni inwentaryzację powykonawczą, oraz wykona powykonawcze rzuty architektoniczne w wersji edytowalnej dwg lub dxf, które przekaże Zamawiającemu . x) W zakresie systemów alarmowych Wykonawca zapewni bezpłatny serwis gwarancyjny zamontowanych urządzeń w okresie gwarancji zgodnie z oświadczeniem gwarancyjnym (zgodnie z p. 2.2 i 2.4 Normy Obronnej NO-04-A004-8:2016). y) Wykonawca przeprowadzi instalacje urządzeń zawierających substancje zubożające warstwę ozonową lub fluorowane gazy cieplarniane zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 15 maja 2015r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (j.t. Dz. U. z 2017r poz. 1951). Po ich montażu wykonawca wykona karty urządzeń i wpisze do nich niezbędne dane. Karty wraz z wykazem zainstalowanych urządzeń z podaniem: nazwy, modelu, nr seryjnego, daty produkcji, rodzaju i ilości czynnika chłodniczego przekazane zostaną Zamawiającemu podczas odbioru końcowego. W okresie gwarancji Wykonawca zapewni przeprowadzenie konserwacji i serwisów z uwzględnieniem kontroli szczelności, zgodnie z zapisami ww. ustawy." z) Po zakończeniu montażu Wykonawca wystawi deklarację zgodności na wykonany system alarmowy i depozytor kluczy (zgodnie z p. 2.1 Normy Obronnej NO-04-A004-8 : 2016) oraz na system alarmu pożarowego i zabezpieczenia mechaniczne. Ponadto do obowiązków Wykonawcy będzie należało: * uczestniczenie w przekazaniu obiektu do użytkowania uprawnionemu podmiotowi wojskowemu po wcześniejszym przeszkoleniu obsługi, * uczestniczenie w przeglądach technicznych zrealizowanej inwestycji w okresie rękojmi i ewentualne usuwanie stwierdzonych wad. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochrony danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016r.), dalej "RODO", Zamawiający informuje, że: ? Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SZEF Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie, ul. Lipowa 1a, 20-020 Lublin, tel.: 261 183 500, e-mail: rzilublin.sekretariat@ron.mil.pl , ? Inspektorem ochrony danych osobowych w Rejonowym Zarządzie Infrastruktury w Lublinie jest Pan Marcin Wenerski, tel. 261 183 575; ? Pani/Pana dane osobowe przetwarzanie będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. ? Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy p.z.p.; ? Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy p.z.p., przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; Pani/Pana dane osobowe przetwarzanie będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa pod nazwą: roboty budowlane polegające na Budowie systemów wspomagających ochronę fizyczną w budynku nr 1 w Dębicy w formie zaprojektuj i zbuduj, znak postępowania: ZP/PO/46/WB/2018, prowadzonym w trybie przetargu ograniczonego. ? W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO; ? Posiada Pani/Pan prawo do: * dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących - na podstawie art. 15 RODO; * sprostowania Pani/Pana danych osobowych, jednakże skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą p.z.p. oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego załączników - na podstawie art. 16 RODO. * żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw - na podstawie art. 18 RODO. * wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ze przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; ? Nie przysługuje Pani/Panu: * W związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; * Prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO; * Na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. WIZJA LOKALNA Wykonawca przed złożeniem wniosku lub oferty może dokonać wizji lokalnej. Osobą do kontaktu w sprawie wizji lokalnej jest p. ppłk Roland Waszkowiak tel. 601 504 214 DANE DOTYCZĄCE INFORMACJI NIEJAWNYCH: Wszystkie osoby biorące udział w realizacji zadania związanego z dostępem do informacji niejawnych, w tym osoby upoważnione do bieżących kontaktów roboczych w imieniu Wykonawcy związanych z dostępem do informacji niejawnych projektanci oraz kierownicy robót budowlanych obowiązani są do posiadania poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych lub pisemnego upoważnienia uprawniającego do dostępu do materiałów niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydanego przez kierownika jednostki organizacyjnej wraz z aktualnym zaświadczeniem o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. Zgodnie z ustawą z dnia 05.08.2010r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz.U. z 2018 poz. 412) przez przetwarzanie informacji niejawnych rozumie się wszelkie operacje wykonywane w odniesieniu do informacji niejawnych i na tych informacjach, w szczególności ich wytwarzanie, modyfikowanie, kopiowanie, klasyfikowanie, gromadzenie, przechowywanie, przekazywanie lub udostępnianie.

Krótki opis przedmiotu umowy o podwykonawstwo (podstawowe cechy, wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):

II.5) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:

nie


II.6) Główny Kod CPV: 71220000-6


Dodatkowe kody CPV: 71248000-8, 45311000-0, 45312000-7, 45000000-7, 45311100-1

II.8) Dopuszcza się złożenia oferty wariantowej:

nie


II.9) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

nie


II.10) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:

data zakończenia: 30/04/2019


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) UDZIAŁ W POSTĘPOWANIU

O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy mający siedzibę albo miejsce zamieszkania w innych państwach niż jedno z państw członkowskich Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub państw, z którymi Unia Europejska lub Rzeczpospolita Polska zawarła umowę międzynarodową dotyczącą tych zamówień


Przewiduje się następujące wymagania dotyczące ochrony informacji niejawnych związane z realizacją zamówienia:

1. Wykonawca, Podwykonawca, dalszy Podwykonawca oraz inny podmiot niebędący podwykonawcą zobowiązany jest do ochrony informacji niejawnych, w posiadanie których wszedł w trakcie postepowania o udzielenie zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, w związku z realizacją Umowy a także po jej zakończeniu, zgodnie z ustawą z dnia 05.08.2010r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 412). 2. Za niewykonanie lub nienależyte wykonanie obowiązków ochrony informacji niejawnych udostępnionych w ramach wykonywanej umowy, Wykonawca, ponosi odpowiedzialność karną na podstawie przepisów określonych w Rozdziale XXXIII Kodeksu Karnego. 3. Naruszenie obowiązków ochrony informacji niejawnych przez Wykonawcę, Podwykonawcę, dalszego Podwykonawcę oraz inny podmiot będzie podstawą do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy, obciążenia go karami umownymi i kosztami wynikającymi z tytułu rozwiązania Umowy, a także do powiadomienia organów ścigania o tym fakcie. Zamawiający jest uprawniony do odstąpienia od Umowy na podstawie niniejszego ustępu w terminie 60 dni od ujawnienia okoliczności, o których mowa w zdaniu powyżej. 4. Wykonawca, Podwykonawca, dalszy Podwykonawca, oraz inny podmiot niebędący podwykonawcą zobowiązany jest zachować w tajemnicy wszelkie informacje uzyskane w związku z wykonywaniem umowy, także po zakończeniu lub przerwaniu jej realizacji. 5. Wykonawca jest zobowiązany do bezzwłocznego dostarczania informacji dotyczących nowych Podwykonawców, w tym podania ich nazwy (firmy) i siedziby oraz danych, które umożliwiają Zamawiającemu stwierdzenie, że każdy z nich posiada kwalifikacje, wymagane do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych, do których mają dostęp lub które zostaną wytworzone w związku z wykonywaniem umowy o podwykonawstwo. 6. Zamawiający ma prawo zweryfikowania lub odsunięcia pracowników Wykonawcy, którzy mają brać udział w realizacji zamówienia na etapie realizacji umowy, jeżeli wymaga tego ochrona podstawowych interesów bezpieczeństwa państwa albo jest to konieczne w celu podniesienia bezpieczeństwa realizowanych zamówień. 7. Przedmiot umowy, wszelkie informacje oraz materiały uzyskane w czasie i po jego realizacji nie mogą być wykorzystane do żadnego rodzaju materiałów promocyjnych i czynności z tym związanych, w szczególności prezentacji w środkach masowego przekazu, filmach, ulotkach, folderach itp. 8. Wszystkie osoby biorące udział w realizacji zadania związanego z dostępem do informacji niejawnych, w tym osoby upoważnione do bieżących kontaktów roboczych w imieniu Wykonawcy związanychz dostępem do informacji niejawnych projektanci oraz kierownicy robót budowlanych obowiązani są do posiadania aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa lub pisemnego upoważnienia uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydanego przez kierownika jednostki organizacyjnej wraz z aktualnym zaświadczeniem o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. 9. Przed rozpoczęciem robót budowlanych Wykonawca dostarczy wykaz osób realizujących umowę uprawnionych do wejścia na teren jednostek wojskowych oraz wykaz pojazdów. 10. Wykonawca jest zobowiązany do stosowania się do obowiązujących przepisów Jednostki Wojskowej w zakresie wejścia i wjazdu do jednostki oraz parkowania pojazdów. 11. Postanowienia dotyczące wstępu na teren jednostki wojskowej (jeśli dotyczy): a) Wstęp OBCOKRAJOWCÓW do obiektów wojskowych może być realizowany wyłącznie na podstawie POZWOLEŃ wydanych na zasadach określonych w decyzji nr 19/MON z dnia 24.01.2017 r. Ministra Obrony Narodowej w sprawie organizowania współpracy międzynarodowej w resorcie obrony narodowej (Dz. U. MON z 2017 r., poz. 18). Zamawiający informuje, ze OBCOKRAJOWIEC zamierzający wejść na teren różnych chronionych jednostek lub instytucji wojskowych zobowiązany jest do uzyskania osobnych pozwoleń. Otrzymane pozwolenie uprawnia tylko do wstępu na teren wojskowy, którego dotyczy. b) Wykonawca zobowiązuje się do stosowania obowiązujących przepisów w zakresie wejścia i wjazdu do jednostki oraz parkowania pojazdów. c) Wykonawca zobowiązuje się zapoznać z wewnętrznymi regulacjami obowiązującymi na terenie Użytkownika kompleksu i ściśle ich przestrzegać. Dotyczy to w szczególności: a. przebywania pracowników Wykonawcy jedynie w miejscach wykonywania prac, dostęp do innych pomieszczeń obiektu, do których jest on konieczny do poprawnego wykonania Przedmiotu Umowy, każdorazowo musi być uzgadniany z Komendantem ochrony jednostki, na terenie której wykonywane są prace, poprzez osobę odpowiedzialną ze strony Wykonawcy za realizację Przedmiotu Umowy, b. uzyskania pozwolenia Dowódcy jednostki, na terenie której wykonywane są prace, na : b) wnoszenie na teren kompleksu (obiektu) sprzętu audiowizualnego oraz wszelkich urządzeń służących do rejestracji obrazu i dźwięku, c) użytkowanie w miejscu wykonywania prac, telefonu komórkowego, d) Zakazuje się używania bezzałogowych statków powietrznych (BSP) typu DRON itp. nad terenami wojskowymi. e) Wykonawca zobowiązuje się uzgadniać wszelkie zmiany osobowe, jakie nastąpią w trakcie trwania niniejszej umowy oraz uaktualniać wykaz pracowników realizujących Przedmiot Umowy. f) Wykonawca nie później niż pięć (5) dni przed planowanym dniem wejścia na teren Użytkownika kompleksu, dostarczy Zamawiającemu, w dwóch egzemplarzach, wykaz osób biorących udział w realizacji Umowy z uwzględnieniem niżej wymienionych danych: a. w przypadku, gdy Wykonawcą będzie podmiot krajowy nie zatrudniający cudzoziemców: - imię i nazwisko osoby, - pesel i miejsce zamieszkania, - markę i numery rejestracyjne samochodów, b. w przypadku, gdy Wykonawcą będzie podmiot krajowy zatrudniający cudzoziemców lub podmiot zagraniczny zatrudniający pracowników nie posiadających obywatelstwa polskiego: - datę i miejsce urodzenia, - obywatelstwo, - nr paszportu lub innego dokumentu tożsamości z podaniem organu wydającego oraz daty wydania i terminu ważności, - markę i numery rejestracyjne samochodów oraz innego sprzętu. Powyższe dane niezbędne są do wydania przepustek umożliwiających wejście na teren wykonania robót. W wykazie należy wskazać, które osoby będą realizował a które nadzorowały prace projektowe. g) Wykonawca ma obowiązek rozliczenia się z wystawionych pracownikom przepustek w terminie ustalonym przez Użytkownika kompleksu. 12. Pracownicy realizujący ze strony Wykonawcy roboty budowlane przed przystąpieniem do ich realizacji są zobowiązani do odbycia szkolenia dotyczącego wewnętrznych regulacji dotyczących zasad wejścia (wjazdu) i przebywania na terenie chronionego kompleksu wojskowego. Odbycie szkolenia potwierdza w formie pisemnej na liście uczestników szkolenia. Szkolenie organizuje osoba odpowiedzialna za funkcjonowanie systemu ochrony w chronionym kompleksie.


Przewiduje się następujące wymagania dotyczące bezpieczeństwa dostaw związane z realizacja zamówienia::


Przewiduje się następujące wymagania dotyczące podwykonawstwa związane z realizacją zamówienia:

a. Zamawiający wymaga wskazania we wniosku i ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzone zostanie podwykonawcom oraz podania nazw (firm) podwykonawców wraz z przedmiotem umów o podwykonawstwo, dla których są oni proponowani. b. W celu zapewnienia bezpieczeństwa informacji niejawnych Zamawiający wymaga od Podwykonawcy, dalszego Podwykonawcy posiadania - przez osoby skierowane do realizacji przedmiotu zamówienia związanego z informacjami niejawnymi - aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa lub pisemnego upoważnienia uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydanego przez kierownika jednostki organizacyjnej wraz z zaświadczeniem o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. c. Zasady i terminy dotyczące zawierania i przedkładania umów o podwykonawstwo oraz zmian tych umów, a także zasady zapłaty wynagrodzenia i naliczania kar umownych w związku z umowami o podwykonawstwo zawarte zostały we wzorze umowy - stanowiącym załącznik do SIWZ. d. Wykonawca i podwykonawcy zobowiązani są do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych znajdujących się w jego posiadaniu lub z którymi zapozna się w trakcie realizacji zamówienia lub po jego zakończeniu zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych. e. Wykonawca zobowiązany jest do bezzwłocznego dostarczenia Zamawiającemu informacji dotyczących nowych podwykonawców, w tym podania ich nazwy (firmy), i siedziby oraz danych, które umożliwia zamawiającemu stwierdzenie, że każdy z nich posiada kwalifikacje wymagane do zachowania poufnego charakteru informacji niejawnych, do których maja dostęp lub które zostaną wytworzone w związku z wykonywaniem umowy o podwykonawstwo. f. Zamawiający ma prawo do zweryfikowania lub odsunięcia pracowników wykonawcy, którzy maja brać udział w realizacji zamówienia, zarówno na etapie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jak również na etapie realizacji umowy, jeżeli wymaga tego ochrona podstawowych interesów państwa albo jest to konieczne w celu podniesienia bezpieczeństwa realizacji zamówienia. g. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust.1. ustawy Pzp (tzw. inny podmiot), w celu wskazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. h. Jeżeli powierzenie Podwykonawcy nie będącego innym podmiotem wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust.1. ustawy Pzp, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia wobec tego Podwykonawcy. i. Do oceny spełniania przez podwykonawcę warunków, o których mowa w pkt 8, stosuje się odpowiednio opis przedmiotu zamówienia w postępowaniu dotyczącym wyboru Wykonawcy, mając na uwadze opis przedmiotu umowy o podwykonawstwo. j. Przez umowę o podwykonawstwo, należy rozumieć umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, zawieraną w celu wykonania zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa między wybranym przez Zamawiającego Wykonawcą a co najmniej jednym innym podmiotem k. Za podwykonawcę nie uznaje się, zgodnie z art. 131 u ust. 1 ustawy Pzp: 1) Podmiotu, na który Wykonawca może wywierać, bezpośrednio lub pośrednio, dominujący wpływ, podmiotu, który może wywierać dominujący wpływ na Wykonawcę, podmiotu, który jako Wykonawca podlega dominującemu wpływowi innego podmiotu w wyniku stosunku własności, udziału finansowego lub zasad określających jego działanie, w związku z: a) posiadaniem ponad połowy udziałów lub akcji podmiotu pozostającego pod dominującym wpływem lub b) posiadaniem ponad połowy głosów wynikających z udziałów lub akcji tego podmiotu, lub c) prawem do powoływania ponad połowy składu organu zarządzającego lub nadzorczego tego podmiotu; 2) Grupy podmiotów utworzonych w celu uzyskania powierzenia wykonania części zamówienia udzielonego Wykonawcy; 3) Podmiotu powiązanego z grupą, o której mowa w pkt 11 ppkt 2, w sposób określony w pkt 11 ppkt 1; l. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec zamawiającego za należyte wykonanie prac powierzonych podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, zgodnie z zawartą umową, specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz opisem przedmiotu zamówienia. m. Zamawiający, w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa albo w czasie wykonywania umowy w sprawie zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, może odmówić wyrażenia zgody na zawarcie umowy z Podwykonawcą zaproponowanym przez Wykonawcę w przypadku niespełniania przez Podwykonawcę warunków udziału w postępowaniu przewidzianych dla Wykonawcy zamówienia. n. Zamawiający zawiadamia Wykonawcę o powodach odmowy wyrażenia zgody na zawarcie umowy z podwykonawcą, wskazując warunki udziału w postępowaniu, których proponowany Podwykonawca nie spełnia. o. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że dany podwykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą w stosunku do niego podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. p. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.


III.2) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.2.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że: a) spełnia wymagania ustawy z dnia 05.08.2010r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz.U. z 2018 poz. 412) w zakresie ochrony informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE" w tym przetwarzania informacji w systemach teleinformatycznych o co najmniej przedmiotowej klauzuli. b) posiada aktualną koncesję Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności w zakresie usług technicznej ochrony osób i mienia realizowanych w formie zabezpieczenia technicznego polegającego na montażu elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia z dnia 22.08.1997 r. (t.j. Dz. U. 2017 poz. 2213 ze zm.). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia tj. konsorcjum lub spółki cywilne - Wykonawca dołączy do wniosku kserokopie aktualnych koncesji od wszystkich podmiotów, które będą realizowały roboty budowlane związane z montażem SA, SKD, TSN oraz SAP.
III.2.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie szczególnych wymagań.
III.2.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że: a) W okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał w ramach jednej lub kilku realizacji co najmniej (1) jedną usługę polegającą na opracowaniu dokumentacji projektowej budowy systemów alarmowych SA, systemu kontroli dostępu SKD, telewizyjnego systemu nadzoru TSN oraz systemu sygnalizacji pożaru SAP w ramach jednej lub kilku realizacji w budynkach wojskowych lub w budynkach użyteczności publicznej. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) Zamawiający wymaga aby część zamówienia związaną z warunkiem udziału w postępowaniu została zrealizowana przez tego z przedsiębiorców wchodzącego w skład spółki cywilnej lub konsorcjum, który wykazał się spełnieniem danego warunku udziału w postępowaniu. b) W okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w ramach jednej lub kilku realizacji co najmniej (1) jedną robotę budowlaną polegającą na budowie systemów alarmowych SA, SKD, TSN oraz SAP w ramach jednej lub kilku realizacji w budynkach wojskowych lub w budynkach użyteczności publicznej. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) Zamawiający wymaga aby część zamówienia związaną z warunkiem udziału w postępowaniu została zrealizowana przez tego z przedsiębiorców wchodzącego w skład spółki cywilnej lub konsorcjum, który wykazał się spełnieniem danego warunku udziału w postępowaniu. c) Posiada SYSTEM TELEINFORMATYCZNY akredytowany do przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli co najmniej "Zastrzeżone". d) Skieruje do realizacji zamówienia: a. Co najmniej po jednej (1) osobie posiadającej uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie PROJEKTOWANIA BEZ OGRANICZEŃ w specjalnościach: * instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, * konstrukcyjno-budowlanej, * instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych Wymagana jest przynależność powyższych osób do odpowiedniej Izby Samorządu Zawodowego (zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U.2018 poz. 1202) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 poz.1278) lub osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały określone na zasadach określonych w ustawie z 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016r. poz. 65) Projektanci muszą posiadać aktualne poświadczenie bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. b. Po co najmniej jednej (1) osobie posiadającej uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie KIEROWANIA ROBOTAMI BUDOWLANYMI w specjalnościach: * instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, * konstrukcyjno-budowlanej, * instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych Wymagana jest przynależność powyższych osób do odpowiedniej Izby Samorządu Zawodowego (zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U.2018 poz. 1202) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 poz.1278). lub osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały określone na zasadach określonych w ustawie z 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016r. poz. 65) Każdy kierownik robót musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa osobowego lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. c. Co najmniej jedną (1) osobę posiadającą świadectwo ukończenia kursu w zakresie projektowania systemów alarmowych. Osoba ta musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. d. Co najmniej jedną (1) osobę posiadającą świadectwo ukończenia kursu w zakresie instalowania systemów alarmowych. Osoba ta musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. Osoba ta musi posiadać zaświadczenie o wpisaniu na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego wydane przez właściwego komendanta wojewódzkiego Policji. e. Co najmniej jedną (1) osobę biorąca bezpośredni udział w pracach montażowych (systemów alarmowych, systemów alarmów pożarowych i depozytora kluczy) Osoba ta musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. Osoba ta musi posiadać zaświadczenie o wpisaniu na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego wydane przez właściwego komendanta wojewódzkiego Policji. f. Co najmniej jedną (1) osobę, która będzie instalować system klimatyzacji, posiadającą certyfikat dla personelu zgodnie z ustawą z dn. 15.05.2015r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1951) wydanym przez Urząd Dozoru Technicznego Osoba ta musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. g. Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych(art.14 ust. 2 i 3 Ustawy o ochronie informacji niejawnych - t.j. Dz.U. z 2018 poz. 412.), posiadającego zaświadczenie o odbytym szkoleniu dla pełnomocników ds. informacji niejawnych wydanym przez SKW lub ABW, a także przez byłe Wojskowe Służby Informacyjne. Osoba ta musi posiadać odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa osobowego uprawniające do dostępu do informacji niejawnych wydane przez ABW albo SKW, a także przez były Urząd Ochrony Państwa lub byłe Wojskowe Służby Informacyjne. h. Inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego - na zasadach określonych w art. 52 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 Ustawy o ochronie informacji niejawnych, posiadającego zaświadczenie o odbytym specjalistycznym szkoleniu dla inspektorów bezpieczeństwa teleinformatycznego z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego - wydane przez ABW lub SKW. Osoba ta musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. W przypadku dysponowania inspektorem bezpieczeństwa teleinformatycznego na zasadach zgodnie z art. 52 ust 2 ustawy o ochronie informacji niejawnych należy posiadać pisemną zgodę ABW lub SKW na wykonywanie zadań w innej jednostce organizacyjnej oraz posiadać zawarte porozumienie pomiędzy kierownikami jednostek organizacyjnych. i. Administratora systemu teleinformatycznego - na zasadach określonych w art. 52 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 Ustawy o ochronie informacji niejawnych, posiadającego zaświadczenie o odbytym specjalistycznym szkoleniu dla administratorów systemu teleinformatycznego z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego wydane przez SKW lub ABW. Osoba ta musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa lub pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. W przypadku dysponowania administratorem systemu teleinformatycznego na zasadach zgodnie z art. 52 ust 2 ustawy o ochronie informacji niejawnych należy posiadać pisemną zgodę ABW lub SKW na wykonywanie zadań w innej jednostce organizacyjnej oraz posiadać zawarte porozumienie pomiędzy kierownikami jednostek organizacyjnych. UWAGA Wszystkie osoby wykonujące czynności związane z dostępem do informacji niejawnych, w tym osoby upoważnione do bieżących kontaktów roboczych w imieniu Wykonawcy, obowiązane są do posiadania poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub pisemnego upoważnienia uprawniającego do dostępu do materiałów niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone", wydanego przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualnego zaświadczenia o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych.
Zamawiający wymaga podania imion i nazwisk pracowników wykonawcy, osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:

tak



III.3) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.3.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 131e ust. 1 ustawy Pzp
III.3.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 131e ust. 1b pkt 1-3 ustawy Pzp:

tak


Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia (należy wypełnić w przypadku zaznaczenia odpowiedzi "tak"):

(podstawa wykluczenia określona w art. 131e ust. 1b pkt 1 lit. a ustawy Pzp)

(podstawa wykluczenia określona w art. 131e ust. 1b pkt 1 lit. b ustawy Pzp)

(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)

(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)

(podstawa wykluczenia określone w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)


III.3.3) Zamawiający przewiduje możliwość odstąpienia od obowiązku wykluczenia z postępowania wykonawców:

nie


III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

tak

Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji


III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP

III.5.1) Wykaz dokumentów i oświadczeń:

1. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 131e ust 1b pkt 1) lit. c) (art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy Pzp - jako załącznik do wniosku; 2. Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnieni, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- jako załącznik do wniosku; 3. Zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, ze wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -jako załącznik do wniosku; 4. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 131e ust. 1 pkt 1) oraz art. 131e ust. 1b pkt 1) lit. a) i b) ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - jako załącznik do wniosku; 5. Oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych - jako załącznik do wniosku; Z treści załączonych dokumentów oraz oświadczeń musi jednoznacznie wynikać, iż Wykonawca wykazał spełnianie warunków określonych przez Zamawiającego oraz brak podstaw do wykluczenia.


III.5.2) W zakresie wykazania spełniania przez podwykonawcę, o którym mowa w art. 131n ust. 2 ustawy Pzp, wymagań dotyczących realizacji części zamówienia należy przedłożyć:


III.5.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca lub podwykonawca, o którym mowa w art. 131n ustawy Pzp, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, należy przedłożyć:




III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.6.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

1. Oświadczenie o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz spełnia kryteria selekcji w zakresie wskazanym przez Zamawiającego - zgodnie ze wzorem załączonym do SIWZ - jako załącznik do wniosku; 2. Wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia, z podaniem zakresu wykonywanych przez nie czynności, posiadanych uprawnień zawodowych, poświadczeń bezpieczeństwa osobowego, zaświadczeń o odbyciu szkoleń z zakresu informacji niejawnych, zaświadczeń o odbyciu szkoleń specjalistycznych oraz podaniem informacji o podstawie dysponowania tymi osobami. - jako załącznik do wniosku. Wykaz powinien obejmować wszystkie osoby opisane w pkt XVI ppkt 3) lit. d). SIWZ. Ponadto wykaz winien obejmować: ? numer, datę, rodzaj i zakres posiadanych uprawnień budowlanych wraz z numerem GINB o wpisie do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane, (zaświadczenie GINB nie dotyczy osób, które uzyskały uprawnienia przed 1 stycznia 1995r.) ? numeru, rodzaju, daty wydania, daty ważności poświadczenia bezpieczeństwa lub pisemnego upoważnienia uprawniającego do dostępu do inf. niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE wydanego przez kierownika jednostki organizacyjnej ? numeru i daty wydania zaświadczenia o przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych ? nr i daty wydania zaświadczenia o odbytym szkoleniu pełnomocników ochrony inf. niejawnych oraz nr i daty wydania poświadczenia bezpieczeństwa dla pełnomocnika ds. ochrony inf. niejawnych - wymagane są dokumenty wystawione przez ABW lub SKW ? nr i daty wydania zaświadczenia o odbytym szkoleniu specjalistycznym dla administratora systemu teleinformatycznego oraz inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego - wymagane są dokumenty wystawione przez ABW lub SKW ? nr świadectwa ukończenia kursu montażu oraz projektowania systemów alarmowych ? nr i daty wydania zaświadczenia o wpisaniu na listę kwalifikowanych pracowników bezpieczeństwa technicznego wydanego przez właściwego komendanta wojewódzkiego Policji ? nr, daty wydania oraz organu wydającego certyfikat dla personelu zgodnie z ustawą z dn. 15.05.2015r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1951) ? kserokopie zgody ABW i SKW na wykonywanie zadań przez administratora systemu teleinformatycznego lub inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego w innej jednostce organizacyjnej wraz z kserokopią porozumienia w ww. kwestii między kierownikami jednostek organizacyjnych (jeśli dotyczy) 3. Wykaz usług wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku posiadania zdolności technicznej lub zawodowej przy realizacji przedmiotu zamówienia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał co najmniej (1) jedną usługę polegającą na opracowaniu dokumentacji projektowej budowy systemów alarmowych SA, systemu kontroli dostępu SKD, telewizyjnego systemu nadzoru TSN oraz systemu sygnalizacji pożaru SAP w ramach jednej lub kilku realizacji w budynkach wojskowych lub w budynkach użyteczności publicznej. Każda przedstawiona w wykazie usługa musi odpowiadać swoim rodzajem wymogom określonym w pkt XVI ppkt 3) lit. a) SIWZ. Wraz z Wykazem usług należy złożyć dowody dotyczące wykonanych usług określające, czy usługi wskazane w wykazie usług, zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. 4. Wykaz robót budowlanych wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku posiadania zdolności technicznej lub zawodowej przy realizacji przedmiotu zamówienia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie polegających na wykonaniu co najmniej (1) jednej roboty budowlanej polegającej na budowie systemów alarmowych SA, SKD, TSN oraz SAP w ramach jednej lub kilku realizacji w budynkach wojskowych lub w budynkach użyteczności publicznej. Każda przedstawiona w wykazie robota budowlana musi odpowiadać swoim rodzajem wymogom określonym w pkt XVI ppkt 3) lit.b) SIWZ. Wraz z Wykazem robót należy złożyć dowody dotyczące wykonanych robót określające, czy roboty wskazane w wykazie robót, zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. 5. Oświadczenie, że Wykonawca spełnia wymagania ustawy z dnia 05.08.2010r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 412): w zakresie ochrony informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE" z wyłączeniem przetwarzania informacji niejawnych w systemach teleinformatycznych (jeśli dotyczy) - jako załącznik do wniosku. 6. Oświadczenie, że Wykonawca spełnia wymagania ustawy z dnia 05.08.2010r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 412) w zakresie ochrony informacji niejawnych o klauzuli "ZASTRZEŻONE" w tym przetwarzania informacji w systemach teleinformatycznych o co najmniej przedmiotowej klauzuli, według wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ - jako załącznik do wniosku. 7. Kserokopia ze strony dokumentacji bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego zawierająca informacje o zatwierdzeniu tej dokumentacji przez kierownika jednostki organizacyjnej w przypadku systemu do przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone"(Procedury Bezpiecznej Eksploatacji i Szczególne Wymagania Bezpieczeństwa) lub kserokopię świadectwa akredytacji systemu dla klauzuli innej niż "Zastrzeżone" lub kserokopię świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego pierwszego stopnia, - jako załącznik do wniosku. 8. Kserokopia porozumienia między kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie dysponowania systemem teleinformatycznym akredytowanym do przetwarzania informacji o klauzuli co najmniej "Zastrzeżone" udostępnionym przez inną jednostkę (jeśli dotyczy) - jako załącznik do wniosku. Porozumienie to dotyczyć ma korzystania z tego systemu, zawartego pomiędzy kierownikami jednostek organizacyjnych. Porozumienie to musi zawierać informacje o korzystaniu z systemu teleinformatycznego oraz osób niezbędnych do funkcjonowania systemu - pełnomocnik, administrator, inspektor (zgodnie z art. 52 ustawy z dnia 05.08.2010r. o ochronie informacji niejawnych - t.j. Dz.U. z 2018r. poz. 412) 9. Kserokopia ze strony zatwierdzonej instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "Zastrzeżone" we własnej jednostce organizacyjnej oraz zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony, zgodnie z ustawą z dnia 05.08.2010r. o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 412) - jako załącznik do wniosku; 10. Kserokopia aktualnej koncesji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności w zakresie usług technicznej ochrony osób i mienia realizowanych w formie zabezpieczenia technicznego polegającego na montażu elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2017 poz. 2213 ze zm.) - jako załącznik do wniosku; 11. Kserokopia zgody ABW i SKW na wykonywanie zadań przez administratora systemu teleinformatycznego lub inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego w innej jednostce organizacyjnej wraz z kserokopią porozumienia w ww. kwestii między kierownikami jednostek organizacyjnych (jeśli dotyczy) - jako załącznik do wniosku.


III.6.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

Wykaz usług wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku posiadania zdolności technicznej lub zawodowej przy realizacji przedmiotu zamówienia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał co najmniej (1) jedną usługę polegającą na opracowaniu dokumentacji projektowej budowy systemów alarmowych SA, systemu kontroli dostępu SKD, telewizyjnego systemu nadzoru TSN oraz systemu sygnalizacji pożaru SAP w ramach jednej lub kilku realizacji w budynkach wojskowych lub w budynkach użyteczności publicznej. Każda przedstawiona w wykazie usługa musi odpowiadać swoim rodzajem wymogom określonym w pkt XVI ppkt 3) lit. a) SIWZ. Wraz z Wykazem usług należy złożyć dowody dotyczące wykonanych usług określające, czy usługi wskazane w wykazie usług, zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. 4. Wykaz robót budowlanych wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ, w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku posiadania zdolności technicznej lub zawodowej przy realizacji przedmiotu zamówienia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie polegających na wykonaniu co najmniej (1) jednej roboty budowlanej polegającej na budowie systemów alarmowych SA, SKD, TSN oraz SAP w ramach jednej lub kilku realizacji w budynkach wojskowych lub w budynkach użyteczności publicznej. Każda przedstawiona w wykazie robota budowlana musi odpowiadać swoim rodzajem wymogom określonym w pkt XVI ppkt 3) lit.b) SIWZ. Wraz z Wykazem robót należy złożyć dowody dotyczące wykonanych robót określające, czy roboty wskazane w wykazie robót, zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.


III.7) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.8) INNE DOKUMENTY

1. Oryginał dokumentu potwierdzającego dysponowanie niezbędnymi zasobami innego podmiotu w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz potwierdzającego iż stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, określającego w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują usługi/roboty budowalne, których wskazane zdolności dotyczą. Takim dokumentem może być w szczególności zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - według wzoru załączonego do SIWZ (jeśli dotyczy) - jako załącznik do wniosku; 2. Pełnomocnictwo - wystawione przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (jeśli dotyczy)- do reprezentacji ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia tj. w szczególności do złożenia oferty, oświadczeń i zawiadomień albo do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy(jeśli dotyczy)- jako załącznik do wniosku.


III.9) Ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla zakładów pracy chronionej oraz wykonawców, których działalność lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych, u których % (nie mniej niż 30%) pracowników stanowią osoby o których mowa w art. 22 ust. 2a ustawy Pzp:

% (nie mniej niż 30%) pracowników stanowią osoby o których mowa w art. 22 ust. 2a ustawy Pzp:

nie


SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia

Przetarg ograniczony

IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

tak
Informacja na temat wadium:
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy 00/100 zł) 2. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie, 20-020 Lublin, ul. Lipowa 1a, konto nr: 58 1010 1339 0043 0113 9120 1000 Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia (i godziny) upływu terminu składania ofert. Data i godzina do której można składać oferty zostanie podana w zaproszeniu do złożenia oferty oraz na stronie internetowej Zamawiającego. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w wyżej wymienionym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie. 4. Wadium w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w ustawie o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w siedzibie Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie, 20 - 020 Lublin, ul. Lipowa 1a, w formie oryginału: a) w pokoju nr 105 (kancelaria), lub b) w pokoju nr 113 (sekcja zamówień publicznych),lub c) dołączyć do oferty w oddzielnej kopercie. najpóźniej do dnia i godziny, upływu terminu składania ofert. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać: a. jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). b. bezwarunkowe - na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie, 20-020 Lublin, ul. Lipowa 1a, w terminie związania ofertą - zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Rejonowemu Zarządowi Infrastruktury w Lublinie, 20-020 Lublin, ul. Lipowa 1a, pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ustawy Pzp. 5. W przypadku składania oferty wspólnej, wadium wniesione przez jednego z Wykonawców uważa się za wniesione prawidłowo. 6. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium lub wniósł je w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 7. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego zatrzymania oraz zaliczania na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określają odpowiednie przepisy ustawy Pzp.


IV.1.3) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni odpowiednio do składania ofert, do składania ofert wstępnych lub do udziału w dialogu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny)

Liczba wykonawców 3
Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu:
a) Opis sposobu dokonywania wyboru Wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert 1. O udzielenie zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa mogą ubiegać się wykonawcy mający siedzibę albo miejsce zamieszkania w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub państwie, z którym Unia Europejska lub Rzeczpospolita Polska zawarła umowę międzynarodową dotyczącą tych zamówień. 2. Do składania ofert zostaną zaproszeni Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w pkt XIV SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu; 3. Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert: 3. 4. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona powyżej, Zamawiający wyłoni i zaprosi do składania ofert Wykonawców, którzy otrzymali najwyższą liczbę punktów, zgodnie z poniższą formułą: 1) Jeden (1) punkt Wykonawca otrzyma za spełnienie warunków zdolności technicznej i zawodowej w zakresie wykonania usług projektowo-kosztorysowych oraz robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków zgodnie z punktem XIV SIWZ. 2) W celu uzyskania dodatkowych punktów Wykonawca przedstawi wykonane przez siebie usługi i roboty budowlane - nie ma możliwości powoływania się na realizacje innego podmiotu. Do oceny usług i robót przedstawionych celem uzyskania dodatkowych punktów Zamawiający weźmie pod uwagę realizacje wyszczególnione we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Nie będą podlegały ocenie nowe usługi lub roboty budowlane przedstawione w ramach wyjaśnień lub uzupełnienia dokumentów. 1) Za każdą dodatkową, wykonaną należycie usługę, tj. każdą dodatkową usługę ponad usługi wymagane na spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt XVI ppkt 3) lit. a) SIWZ, polegającą na opracowaniu dokumentacji projektowej budowy systemów alarmowych SA, systemu kontroli dostępu SKD, telewizyjnego systemu nadzoru TSN oraz systemu sygnalizacji pożaru SAP w budynkach wojskowych lub w budynkach użyteczności publicznej, w ramach jednej lub kilku realizacji, w okresie ostatnich (5) pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, potwierdzoną dowodem, że została wykonana należycie Zamawiający przydzieli 1 punkt (maksymalnie 3 usługi), 2) Za każdą dodatkową, wykonaną należycie robotę budowlaną, tj. każdą dodatkową robotę budowlaną ponad wymagane roboty na spełnienie warunków udziału w postepowaniu, o których mowa w pkt XVI ppkt 3) lit. b) SIWZ, tj. polegającą na budowie systemów alarmowych SA, SKD, TSN oraz SAP w budynkach wojskowych lub w budynkach użyteczności publicznej, w ramach jednej lub kilku realizacji, w okresie ostatnich (5) pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, potwierdzoną dowodem, że została wykonana należycie Zamawiający przydzieli 1 punkt (maksymalnie 3 roboty), 3) Wykonawca może uzyskać maksymalnie 7 punktów: ? za spełnienie warunków - 1 punkt, ? za wykonane projekty - 3 punkty, ? za wykonane roboty budowlane - 3 punkty, 4) Do następnego etapu zostaną zaproszeni Wykonawcy, którzy otrzymają największą ilość punktów. W przypadku, gdy dwóch lub więcej Wykonawców uzyska równą ilość punktów, decydujące znaczenie dla kwalifikacji będzie miała łączna wartość brutto projektów i robót budowlanych, za które zostały przyznane punkty. 5) W przypadku, gdy Wykonawca powoła się kilkakrotnie na ten sam projekt lub robotę budowlaną, z uwagi na wykonywanie jej przez kilka podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający przyzna za ten projekt lub robotę punkty tylko jeden raz, uwzględniając ilość projektów lub robót, a nie ilość wykonujących ją podmiotów. 5. O wynikach oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu i otrzymanych ocenach spełniania tych warunków Zamawiający niezwłocznie informuje Wykonawców, którzy złożyli wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 6. Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu jest mniejsza niż trzech wykonawców Zamawiający może: 1) Zawiesić postępowanie i ponownie opublikować ogłoszenie o zamówieniu, określając nowy termin składania wniosków, informując o tym wykonawców którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, albo 2) Unieważnić postępowanie i wszcząć nowe postępowanie o udzielenie zamówienia. 7. W przypadku, o którym mowa w pkt 6 ppkt 1) Zamawiający zaprasza do udziału w postępowaniu wszystkich Wykonawców, którzy odpowiedzieli na pierwsze lub drugie ogłoszenie o zamówieniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu oraz wykazali brak podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu.

IV.1.5 Przewidziane jest stosowanie dodatkowych przesłanek odrzucenia ofert, innych niż przesłanki, o których mowa w art. 89 ust. 1 ustawy Pzp

nie


IV.1.6 Przewidziane jest unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia
Przewidziane jest stosowanie dodatkowych przesłanek unieważnienia postępowania, innych niż przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 i 1a ustawy Pzp


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
Kryteria

Kryteria Znaczenie
Cena oferty 60
Termin realizacji 40


IV.2.2) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej

nie


IV.3) NEGOCJACJE Z OGŁOSZENIEM I DIALOG KONKURENCYJNY
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszystkie zmiany Umowy mogą być dokonane jedynie za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnej pod rygorem nieważności w drodze aneksu, z zastrzeżeniem art. 144 ustawy Pzp. 2. Zmiana Umowy dokonana z naruszeniem przepisu art. 144 ust. 1 ustawy Pzp podlega unieważnieniu. 3. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej Umowy w przypadku zaistnienia poniższych okoliczności: 3.1. Zmiana terminu realizacji zamówienia w następujących przypadkach: a. wystąpienia siły wyższej (zdarzenia którego strony nie mogły przewidzieć, któremu nie mogły zapobiec, ani któremu nie mogą przeciwdziałać a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie w całości lub części jego zobowiązań) lub innych okoliczności niezależnych od Wykonawcy lub których Wykonawca, przy zachowaniu należnej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć, jak również inne przeszkody lub utrudnienia w wykonaniu przedmiotu umowy spowodowane przez osobę trzecią, o czas działania siły wyższej oraz czas potrzebny do usunięcia skutków jej działania oraz usunięcia przeszkód, b. w przypadku wstrzymania prac przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego/przez stronę resortu MON termin wykonania umowy może ulec przesunięciu o okres nie dłuższy niż okres wstrzymania prac, c. związaną z potrzebą wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej wynikłych w toku robót, a warunkujących wykonanie całości przedmiotu umowy zgodnie z przepisami prawa, o czas niezbędny dla uzyskania stosownych uzgodnień, opinii i decyzji administracyjnych, d. realizacji przedmiotu umowy ze względu na konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych, ze względu na zmiany obowiązującego prawa lub przepisów resortowych MON o czas konieczny na opracowanie dokumentacji, e. w przypadku niezależnego od Wykonawcy przedłużenie się terminów uzyskania wymaganych decyzji administracyjnych, udokumentowanych przez Wykonawcę i zaakceptowanych przez Zamawiającego o czas niezbędny do ich uzyskania 3.2. Zmianę osób lub podwykonawców w następujących przypadkach: a. zmianę osób upoważnionych, jako przedstawicieli stron (np. inspektorów nadzoru inwestorskiego, kierownika budowy, kierowników robót), w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych takich jak choroba, śmierć, ustanie stosunku pracy. W takim przypadku strona dokonująca zmiany zobowiązana jest do pisemnego poinformowania drugiej strony o tym fakcie. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia kierownika budowy oraz kierowników robót o podjęciu obowiązków wraz z kserokopią uprawnień budowlanych i zaświadczenia potwierdzającego członkostwo w Izbie Inżynierów Budownictwa oraz zaświadczeń GINB o wpisie do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane lub kopię (duplikat) decyzji o wpisie do rejestru GINB - art. 88a, ust. 1, pkt 3, lit. a (zaświadczenie GINB nie dotyczy osób, które uzyskały uprawnienia przed 1 stycznia 1995r.), poświadczenia bezpieczeństwa wraz z aktualnym zaświadczeniem o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych. b. powierzenie lub zmiana Podwykonawcy nie będącego podmiotem, na zasoby którego wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu - Zamawiający zaakceptuje i wyda zgodę na: ? powierzenie nowemu podwykonawcy wykonanie części zamówienia na roboty budowlane lub usługi w trakcie jego realizacji jeżeli spełni on wymagania art. 131r ust. 2 ustawy Pzp; ? Zmianę dotychczasowego podwykonawcy w przypadku gdy otrzyma od Wykonawcy potwierdzenie dokonania z nim całości rozliczeń finansowych. c. zmiana albo rezygnacja Podwykonawcy będącego podmiotem, na zasoby którego wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu - Zamawiający zaakceptuje i wyda zgodę na zmianę albo rezygnację w/w podmiotu jeżeli Wykonawca wykaże Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia oraz spełni odpowiednie warunki dotyczące powierzenia lub zmiany podwykonawcy nie będącego, podmiotem, na zasoby którego wykonawca się powoływał w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu. 3.3 Inne zmiany: a. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany limitu finansowego stosownie do kwot określonych w Planie Inwestycji Budowlanych resortu Obrony Narodowej oraz planie finansowym Zamawiającego, b. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przerwania robót w przypadku wystąpienia braku środków finansowych. Zamawiający powiadomi niezwłocznie o tym fakcie Wykonawcę celem uzgodnienia dalszego działania stron oraz korekty harmonogramu rzeczowo - finansowego przedmiotu umowy. W takim przypadku z tytułu przerwania robót Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego, dopuszcza się jedynie zmianę terminu zakończenia robót lecz nie więcej niż o okres faktycznego ich wstrzymania,


Przedział wartości obejmujących minimalny i maksymalny procent wartości umowy w sprawie zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, który ma być przedmiotem umowy o podwykonawstwo


IV.7) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.7.1) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
17/08/2018 godzina: 12:00,
Obowiązek przekazywania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski

IV.7.2) Termin związania ofertą:

okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

IV.7.3) Informacje dodatkowe:

ZAŁĄCZNIK I

INFORMACJE DOYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):


Dodatkowe kody CPV:

3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
5) Kryteria oceny ofert:

Kryteria Znaczenie

6) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.