eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tczew › Projektowanie i budowa hali dojrzewania stabilizatu wraz z instalacją oczyszczania powietrza na terenie Regionalnego Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów przy ul. Rokickiej 5A

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2018-06-20

Ogłoszenie nr 500141183-N-2018 z dnia 20-06-2018 r.

Tczew: Projektowanie i budowa hali dojrzewania stabilizatu wraz z instalacją oczyszczania powietrza na terenie Regionalnego Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów przy ul. Rokickiej 5A
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Należy wskazać projekt/program: Zamawiający ubiega się o dofinansowanie Projektu pn. Rozbudowa Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Tczewie o sekcję wytwarzania kompostu i polepszaczy glebowych z odpadów ulegających biodegradacji wraz z rozbudową punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 528822-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 500002806-N-2017

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 500051529-N-2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Utylizacji Odpadów Stałych sp. z o. o., Krajowy numer identyfikacyjny 19247119900000, ul. ul. Rokicka , 83110 Tczew, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 585 328 372, e-mail zuos.tczew@poczta.fm, faks 585 328 372.
Adres strony internetowej (url): www.zuostczew.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Projektowanie i budowa hali dojrzewania stabilizatu wraz z instalacją oczyszczania powietrza na terenie Regionalnego Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów przy ul. Rokickiej 5A

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

PN/1/2017

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych polegających na zabudowaniu placu dojrzewania stabilizatu na terenie Regionalnego Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Stałych w Tczewie oraz wykonanie instalacji technologicznej z systemem oczyszczania w celu eliminacji uciążliwych zapachów, kurzu, pyłków, sadzy, cząstek metali ciężkich, pleśni, bakterii, wirusów powstających podczas procesu technologicznego dojrzewania stabilizatu. Zamawiający oczekuje instalacji dezodoryzacji opartej na sorpcji poprzez złoża węgla aktywnego z zastrzeżeniem wymagań pkt. 2.5 PFU. 2. W zakres zamówienia wchodzi: 1) Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej, w tym w szczególności: - projekt zagospodarowania terenu inwestycji, - projekt architektoniczny, - projekt technologiczny, - projekt konstrukcyjny, - projekt instalacji wodnokanalizacyjnych i odprowadzenia odcieków technologicznych - projekt wentylacji oczyszczająco-wywiewnej z uwzględnieniem dezodoryzacji wyprowadzanego powietrza - projekt instalacji elektroenergetycznych, - projekt instalacji słaboprądowych, w tym instalacji zabezpieczenia przeciwpożarowego obiektu, o Opracowanie projektów wykonawczych w zakresie niezbędnym do wykonawstwa robót budowlano - montażowo - instalacyjnych z akceptacją rzeczoznawców d.s. ochrony przeciwpożarowej, bhp i ergonomii, sanitarno - higieniczno - zdrowotnych oraz wszelkich innych dokumentów związanych z uzyskaniem zamiennego pozwolenia na budowę i pozwolenia na użytkowanie. 2) Dokonanie w imieniu Zamawiającego wszelkich wymaganych uzgodnień technicznych i formalno-prawnych oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego zamiennego pozwolenia na budowę. 3) Wykonanie robót budowlano - montażowych obejmujących w szczególności: a) Budowę zamkniętej do prowadzenia procesu dojrzewania, magazynowania i obróbki końcowej kompostu/stabilizatu o powierzchni ok. 5 100,00 m2 (kubatura ok. 55 600,00 m3) wraz z instalacją do oczyszczania powietrza oraz przebudową i rozbudową infrastruktury towarzyszącej (posadzka, sieci i instalacje wewnętrzne). 3. Pieczę nad realizacją zamówienia sprawować będzie Inżynier, który ocenia zgodność dokumentacji z Wymaganiami Zamawiającego oraz zgodność realizacji przedsięwzięcia z projektem, kontroluje jakość i ilość robót, opiniuje zasadność wykonania i rozliczenie robót dodatkowych i zamiennych, kontroluje rozliczenie finansowe budowy.


II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:

71220000-6,

71221000-3,

71242000-6,

79421200-3,

45111200-0,

45200000-5,

45222000-9,

45330000-9,

45253800-3,

45222100-0

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 30.11.2018 r.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
11/05/2018

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
wprowadzenie zmian zapisów Programu Funkcjonalno - Użytkowego dotyczących zmiany kubatury i wysokości w kalenicy dla hali obróbki końcowej kompostu i stabilizatu oraz wykonania robót/rozwiązań zamiennych (mających na celu optymalizację układu funkcjonalnego hali) i związana z tym zmiana w pozycjach rozliczeniowych zawartych w Wykazie Cen

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W dniu 19.01.2018r. Wykonawca wystąpił z Wnioskiem nr 1/2018 o wprowadzenie zmian zapisów Programu Funkcjonalno - Użytkowego dotyczących zmiany kubatury i wysokości w kalenicy dla hali obróbki końcowej kompostu i stabilizatu. W dniu 05.04.2018r. Inżynier oraz Wykonawca podpisali Protokół Konieczności nr 1/2018 dot. robót/rozwiązań zamiennych (mających na celu optymalizację układu funkcjonalnego hali), zgodnie z którym podstawą wnioskowanej zmiany są następujące okoliczności: o ograniczenie ilości podparć w części środkowej (słupów w osi hali) o ograniczenie wysokości hali mającej wpływ na kubaturę hali co wobec podtrzymania wydajności układu dezoderyzacji na założonym w PFU poziomie umożliwi elastyczną możliwość wykorzystania tego układu o zmiana - wydzielenie osobnego pomieszczenia "maszynowni" zestawu wentylatorów wraz z umieszczeniem całej infrastruktury elekto-energetycznej poza halą będzie miało wpływ na bieżącą eksploatację tych urządzeń, przede wszystkim wydłużenia czasu ich eksploatacji. Zakres proponowanych przez Wykonawcę Robót Budowlanych zmian dotyczy polepszenia warunków eksploatacyjnych hali stabilizatu polegających na: o wydzieleniu pomieszczenia dla urządzeń obsługujących proces oczyszczania powietrza wewnątrz hali stabilizatu; o zmianie kubatury hali w celu bardziej efektywnej i elastycznej możliwości wykorzystania zaprojektowanych zgodnie z zapisami PFU urządzeń do dezodoryzacji powietrza w hali o zaprojektowany układ muru oporowego umożliwi zwiększenie możliwości wykorzystania pracy sprzętu przy formowaniu pryzm wewnątrz hali; o zaprojektowaniu większego od zadanego gabarytu bram wjazdowych do hali w celu ewentualnej możliwości wprowadzenia do hali urządzeń lub sprzętu o większych od zakładanych przez Zamawiającego gabarytach. Zakres proponowanych przez Wykonawcę zmian w zakresie rozwiązań konstrukcyjnych takich jak grubość ścian zewnętrznych, zmiana kąta nachylenia połaci dachowych nie ma negatywnego wpływu na warunki eksploatacyjne wewnątrz hali a nawet je polepsza. Zapisy pkt 2.8 oraz 3.5 Programu Funkcjonalno - Użytkowego, zgodnie z ustaleniami protokołu konieczności, otrzymały nowe następujące brzmienie: "2.8 Szczegółowe właściwości funkcjonalno-użytkowe wyrażone we wskaźnikach powierzchniowo-kubaturowych Wskaźniki powierzchniowo-kubaturowe o Długość budynku - ok. 91,92 m o Szerokość budynku - ok. 53 m o Wysokość budynku (poziom kalenicy) - ok. 9,74 m o Kubatura brutto budynku - ok. 48 806 m3 o Powierzchnia zabudowy budynku - ok. 5 087 m2 o Powierzchnia użytkowa budynku - ok. 4 869 m2 3.5 Wymagania dotyczące konstrukcji Założenia do projektu konstrukcji Główny układ nośny: słupy, belki, dźwigary, podciągi w postaci prefabrykowanych elementów sprężonych, żelbetowych. Obciążenie z połaci dachu przekazywane na główny układ konstrukcyjny za pomocą sprężonych płyt stropowych mocowanych łącznikami do dźwigarów dachowych. Dźwigary sprężone o rozpiętości ~26m oparte przegubowo na utwierdzonych, prefabrykowanych słupach żelbetowych i prefabrykowanych sprężonych podciągach (oparcie w kalenicy) oraz prefabrykowanych belkach sprężonych w ścianach szczytowych opartych przegubowo na słupach żelbetowych. Prefabrykowane podciągi żelbetowe oparte przegubowo na utwierdzonych słupach żelbetowych. Ściany zewnętrzne żelbetowe, prefabrykowane gr. 15 cm; klasa ekspozycji co najmniej XF3. Mur oporowy do rzędnej 1,5m n.p.p., gr. 20 cm (w osiach 11-14/B-D mur podwyższony do 3 m n.p.p., usytuowany po wewnętrznej stronie słupów obwodowych). Podwaliny żelbetowe, prefabrykowane gr.20cm. Stopy fundamentowe monolityczne, żelbetowe. Powierzchnie ścian i podwalin zatarte na gładko. Styki pomiędzy płytami dachowymi, ścianami oraz pomiędzy ścianami a podwalinami należy uszczelnić z uwzględnieniem agresywności środowiska panującego w hali. Wszystkie stalowe elementy montażowe niezbędne do scalania prefabrykatów wykonać ze stali nierdzewnej. Stopy fundamentowe monolityczne, żelbetowe. Wszystkie prefabrykaty powinny posiadać niezbędne akcesoria do transportu elementów. Przy opracowywaniu rozwiązań szczegółowych konstrukcji oraz doborze materiałów należy zawrócić uwagę na agresywność środowiska w jakim konstrukcja będzie się znajdować, zapewnić jej prawidłową pracę bez przekraczania stanów granicznych użytkowania i nośności oraz odpowiednio zabezpieczyć przeciwpożarowo. Wszystkie słupy nośne (sztuk 6) należy zabezpieczyć od wewnątrz hali przed uszkodzeniami mechanicznymi mogącymi powstać od poruszających się pojazdów i urządzeń. Zabezpieczenie poprzez stalowe odbojnice montowane u podstaw słupów". Również w dniu 05.04.2018r. Inżynier oraz Wykonawca podpisali Protokół z negocjacji nr 1/2018 dotyczący wartości i cen jednostkowych robót/rozwiązań zamiennych, w którym Inżynier zaakceptował wartość robót/rozwiązań zamiennych, których wykonanie nie spowoduje zmiany wartości zawartej Umowy. Zamawiający zaakceptował przygotowane protokoły. Biorąc powyższe pod uwagę działając na podstawie postanowień paragrafu 37 pkt 3 podpunkt k oraz pkt. 8 i 11 Umowy RZZO/1/2017, w związku z pkt. 21 ust. 3 SIWZ - Instrukcji dla Wykonawców, stanowiących integralną część umowy zgodnie, z którymi zmiana postanowień zawartej umowy jest możliwa w przypadku: ".....k) zmiany rozwiązań technicznych i technologicznych oferowanych przez Wykonawcę w ofercie, na rozwiązania o tych samych lub wyższych parametrach.... ......8. Zmiany mogą być zaproponowane przez złożenie pisemnej propozycji zmian, które zdaniem Wykonawcy/ Zamawiającego, w razie przyjęcia, pozwolą skrócić okres realizacji umowy, lub obniżą koszty realizacji umowy lub w inny sposób będą korzystne dla Zamawiającego.... ....11. Zamawiający dopuszcza możliwość rozwiązań zamiennych, jednakże muszą być spełnione warunki z art. 144 ust. 1 Prawa zamówień publicznych. Rozwiązania zamienne nie mogą wykraczać poza przedmiot zamówienia, powinny ulepszać realizowane zamówienie, usprawniać proces budowy, bądź zamieniać prace i nakłady w danej kategorii CPV. Podstawą wykonania robót zamiennych będzie protokół konieczności rozwiązań zamiennych zatwierdzony przez: - Zamawiającego - Inżyniera Kontraktu - Wykonawcę wraz z wyliczeniem wartości rozwiązań zamiennych na podstawie sporządzonego kosztorysu lub kalkulacji robót",

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Zmiany wprowadzone Aneksem nr 1 spełniają przesłanki do wprowadzenia zmiany na mocy zawartej Umowy oraz obowiązującego prawa. Zmiany wprowadzane zostały w zgodzie z postanowieniami §37 Umowy, które na etapie postępowania przetargowego stanowiły treść ogłoszenia i uwzględniały dopuszczalność wprowadzenia zmian wraz z określeniem warunków, na jakich mogą być wprowadzone do Umowy. Zmiany pozostają w zgodzie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017 poz. 1579 z późn. zmianami). Zmiany wprowadzone Aneksem nr 1 są zmianami nieistotnymi w rozumieniu stanowiska ETS, tj. wiedza o ich wprowadzeniu do umowy na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o to zamówienie czy też na wynik postępowania: 1. Zmiany nie wykraczają poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2. Zmiany nie prowadzą do zakłóceń konkurencji na niekorzyść innych potencjalnych Wykonawców, 3. Zmiany nie mają wpływu na pierwotnie ustalone warunki udziału w postępowaniu ani na warunki dotyczące przedmiotu zamówienia, 4. Wprowadzenie zmian pozostaje bez wpływu na zakres Wykonawców potencjalnie zainteresowanych wykonaniem zamówienia. W pozostałym zakresie postanowienia Umowy nie uległy zmianie w szczególności końcowy termin realizacji umowy oraz wynagrodzenie Wykonawcy określone w § 32 umowy nr RZZO/1/2017 z dnia 30.10.2017r.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.