eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦widnica › "Budowa budynku toalety, schodów terenowych, renowacja ogrodzenia, naprawa muru, budowa 3 bram wej¶ciowych i 4 pergoli oraz wykonanie nawierzchni z p³yt granitowych w ramach zadania inwestycyjnego pn."Rewaloryzacja Parku Centralnego w ¦widnicy".

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych


Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2018-05-17

Og³oszenie nr 500108831-N-2018 z dnia 17-05-2018 r.

¦widnica: "Budowa budynku toalety, schodów terenowych, renowacja ogrodzenia, naprawa muru, budowa 3 bram wej¶ciowych i 4 pergoli oraz wykonanie nawierzchni z p³yt granitowych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Rewaloryzacja Parku Centralnego w ¦widnicy". OG£OSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

tak
Nazwa projektu lub programu:
"Rewaloryzacja terenów zieleni w ¦widnicy" POIS.02.0500-000020/16-00


Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

nie


Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

nie


Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta ¦widnicy, Krajowy numer identyfikacyjny 57958900000, ul. ul. Armii Krajowej 49, 58100 ¦widnica, woj. dolno¶l±skie, pañstwo Polska, tel. 748 562 850, e-mail mbp@um.swidnica.pl, faks 748 523 110.
Adres strony internetowej (url):

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:

Administracja samorz±dowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: "Budowa budynku toalety, schodów terenowych, renowacja ogrodzenia, naprawa muru, budowa 3 bram wej¶ciowych i 4 pergoli oraz wykonanie nawierzchni z p³yt granitowych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Rewaloryzacja Parku Centralnego w ¦widnicy".
Numer referencyjny P-58/V/18

Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Roboty budowlane


II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych:
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ):
Okre¶lenie wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 1. Zamawiaj±cy powierza, a Wykonawca przyjmuje do wykonania roboty budowlane w ramach zadania pn.: Budowa budynku toalety, schodów terenowych, renowacja ogrodzenia, naprawa muru, budowa 3 bram wej¶ciowych i 4 pergoli oraz wykonanie nawierzchni z p³yt granitowych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Rewaloryzacja Parku Centralnego w ¦widnicy", obejmuj±ce: 1) budowê budynku toalety (z podzia³em na toaletê ogólnodostêpn± z dostêpem dla osób niepe³nosprawnych oraz pomieszczeniem magazynowym), 2) budowê sze¶ciu sztuk schodów terenowych, 3) renowacjê ogrodzenia, 4) naprawê muru, 5) budowê 3 bram wej¶ciowych oraz 4 pergoli oraz 1 szt. tablicy informacyjnej. 6) wykonanie nawierzchni z p³yt granitowych. 2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia w zakresie budowy budynku toalety oraz budowy schodów terenowych stanowi dokumentacja projektowa opracowana przez ARCHIprojekt W³odzimierz Bana¶, ul. Górnicza 7B/3, 59-301 Lubin obejmuj±ca: o Projekt wykonawczy - Budynek WC, o Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - Budynek WC, o Projekt wykonawczy - zagospodarowanie terenu, o Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - zagospodarowanie terenu, o Przedmiar robót - Budynek WC o Przedmiar robót w zakresie renowacji ogrodzenia, naprawy muru, budowy bram i pergoli, wykonania nawierzchni z p³yt granitowych. 2.1. Dokumentacja projektowa wraz z przedmiarami robót w wersji elektroniczne znajduje siê na stronie internetowej Zamawiaj±cego www.swidnica.bip-gov.info.pl/bip/glowna, w katalogu zamówienia publiczne. 2.2. Roboty budowlane dotycz±ce renowacji ogrodzenia, naprawy muru, budowy 3 bram wej¶ciowych i 4 pergoli, tablicy informacyjnej oraz wykonania nawierzchni z p³yt granitowych okre¶la niniejsza Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia oraz przedmiar robót. 2.3. Lokalizacja schodów terenowych: 3 biegi zgodnie za³±czonym planem zagospodarowania terenu - rys. A1 - PZT - oznaczone jako 17 A, B i C oraz trzy biegi prowadz±ce do remontowanej przystani. Schody terenowe o widocznych wymiarach stopnia 15x30 cm ( 17A, 17B, 17C i schody wej¶ciowe na ¶cie¿kê przy przystani) wykonaæ z kostki granitowej 15x15 x15 cm z widoczn± stron± p³omieniowan±, z oporem i obrze¿em z granitu 8x30 cm na ³awie fundamentowej. Schody zej¶ciowe do przystani o widocznych wymiarach stopnia 15x30 cm blokowe granitowe z widoczn± stron± p³omieniowan± na p³ycie ¿elbetowej. Przy schodach wej¶ciowych na ¶cie¿kê przy przystani i zej¶ciowych na przystañ wykonaæ pochwyt podwójny ze stali nierdzewnej na s³upkach. Kolory do ustalenia z Zamawiaj±cym. 2.4. Lokalizacja bram wej¶ciowych oraz pergoli zgodnie za³±czonym planem zagospodarowania terenu - rys. A1 - PZT 3 bramy wej¶ciowe oznaczone jako I, II i III oraz 3 pergole oznaczone jako A - dwie szt., B i C. 2.5. Budowa 3 bram wej¶ciowych oraz 4 pergoli i tablicy informacyjnej obejmuje wykonanie 3 bram wej¶ciowych wraz z tablicami informacyjnymi , 4 pergoli oraz tablicy informacyjnej. Konstrukcja z drewna klejonego typu BSH ( s³upy 16x16 cm, p³atwie 10x14 cm, krokwie 8x14 cm, do u¿ytku zewnêtrznego, spoiny przezroczyste, podwy¿szona klasa wizualna Si, czterostronnie strugane, kanty fazowane, okucia ocynkowane lub nierdzewne, z³±cza ciesielskie wzmocnione stal± ) na ¿elbetowych stopach fundamentowych z betonu C25/30, stal A III lub A III N. Kolor do ustalenia z Zamawiaj±cym. Wymiary zewnêtrzne zgodnie z projektem wykonawczym - zagospodarowanie terenu. 2.6. Wykonanie nawierzchni z p³yt granitowych w ilo¶ci oko³o 160 m2 obejmuje nawierzchniê z p³yt granitowych chodnikowych p³omieniowanych w kolorze szarym z oporem na pod³o¿u betonowym przy schodach na pomost, schodach do altany, schodach terenowych du¿ych, bramie z furtk± od strony pl. Wojska Polskiego, przy mo¶cie nad Stawem Gondolowym. 2.7. Naprawa muru, na odcinku oko³o 160 mb zlokalizowanego na granicy Dz. nr 3022, AM 18, obrêb ¦ródmie¶cie, obejmuj±ca: 1) przemurowanie czap z ceg³y klinkierowej oraz naprawê czap filarów, 2) rozebranie elementów z cegie³, 3) rozbiórkê elementów z niezbrojonego betonu, 4) wywiezienie gruzu, 5) uzupe³nienie ¶cian*/ zamurowanie otworów, 6) zamurowanie przebiæ materia³em z rozbiórki, 7) naprawê powierzchni murów bez wyk³ucia oraz z wyk³uciem, 8) rêczne oczyszczenie kamienia z odzysku, 9) spoinowanie ¶cian z kamienia, 10) mycie rêczne i impregnacja powierzchni pokrytych graffiti. *oko³o 20 % materia³u kamiennego pochodzi z odzysku - prac rozbiórkowych przy budowie rozarium, prowadzonych w ramach innego zadania inwestycyjnego. 2.8. Renowacja ogrodzenia i bramy wej¶ciowej do parku od placu Wojska Polskiego (przy nieistniej±cym cmentarzu ¦w. Miko³aja) obejmuje: 1) czyszczenie powierzchni niemalowanych, 2) oczyszczanie z rdzy wyrobów z ¿elaza, 3) malowanie elementów staliwnych farb± podk³adowa, oraz 2 warstwami farby, 4) flekowanie, spoinowanie oraz licowanie ¶cian z kamienia, 5) przywrócenie pierwotnego poloru, 6) wymianê zamków skrzynkowych, 7) wymianê zasuw czo³owych, 8) wymianê klamek z rozetami, 9) wymianê zawiasów drzwiowych krêpowanych, 10) hydrofobizacjê pod³o¿y preparatem ASOLIN WS powierzchni betonowych, 11) naprawê ogrodzenia. 2.9. Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonania robót budowlanych, które nie zosta³y wyszczególnione w przedmiarze robót, a s± konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektami budowlanymi, wykonawczymi oraz szczegó³owymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót. 2.10. Przedmiary robót stanowi± formê informacyjn± w zakresie ilo¶ci oraz technologii wykonywanych robót i s± wy³±cznie materia³em pomocniczym. 3. Przedmiot zamówienia realizowany bêdzie na terenie Parku Centralnego równolegle z innymi pracami budowlanymi prowadzonymi w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn.: "Rewaloryzacja Parku Centralnego w ¦widnicy", takimi jak: 1) budowa fontanny, 2) wykonanie instalacji elektrycznej, wodnej i kanalizacyjnej, 3) przebudowa, odbudowa i renowacja schodów terenowych i rozarium oraz budowa altanki wraz ze schodami, 4) budowa alejek i ¶cie¿ek rowerowych, 5) przebudowa 3 obiektów mostowych, 6) rewaloryzacja zieleni. 3.1. Wykonawcy w/w robót bêd± wy³aniani w oddzielnych postêpowaniach przetargowych. Wszystkie roboty budowlane realizowane przez wy³onionych Wykonawców musz± byæ ¶ci¶le skoordynowane. 3.2. Zamawiaj±cy informuje, ¿e powo³a³ Kierownika Budowy, który bêdzie kierowa³ wszystkimi pracami realizowanymi w Parku Centralnym oraz bêdzie odpowiedzialny za koordynacjê prac poszczególnych Wykonawców. 4. Zamawiaj±cy informuje o zmianie koloru kamienia wskazanego w dokumentacji projektowej. Granit drobnoziarnisty w kolorze "Las Rogo¼nica", nale¿y zast±piæ granitem w kolorze szarym, w odcieniu zatwierdzonym przez Zamawiaj±cego oraz Kierownika Budowy, 5. Zamawiaj±cy informuje o zmianie materia³u ok³adziny schodów z kamiennej na kostkê kamienn± 8/10 ograniczon± opornikiem kamiennym. 6. Szczegó³y detali do³±czone do dokumentacji przetargowej nale¿y traktowaæ jako rozwi±zania przyk³adowe, rozwi±zanie ostateczne zatwierdza Kierownik Budowy, 7. Zakres zamówienia obejmuje równie¿ ni¿ej wymienione prace: 7.1. Doprowadzenie przy³±cza elektrycznego do budynku toalety z szafki ZK znajduj±cej siê bezpo¶rednio przy budynku toalety (projekt instalacji elektrycznych na terenie Parku Centralnego bêdzie realizowanej wg odrêbnego opracowania). 7.2. Doprowadzenie przy³±cza wodoci±gowego i kanalizacyjnego do budynku toalety ze studni znajduj±cych siê w pobli¿u budynku toalety (projekt sieci wod.-kan na terenie Parku Centralnego bêdzie realizowany wg odrêbnego opracowania). 7.3. Przed przyst±pieniem do robót oraz w trakcie ich przeprowadzania, roboty instalacyjne nale¿y prowadziæ w uzgodnieniu z Kierownikiem Budowy i z Zamawiaj±cym oraz prowadziæ je równolegle i w uzgodnieniu z Wykonawcami realizuj±cymi inne prace budowlane na terenie Parku Centralnego. 7.4. Wykonanie tablicy informacyjnej przy wej¶ciu do parku od ulicy ¦l±skiej. 7.5. System wej¶ciowy do toalety winien zostaæ zaopatrzony automatem na ¿etony. 8. Przedmiot zamówienia bêdzie realizowany w oparciu o: 8.1. dokumentacjê projektow±, o której mowa w ust. 2 pkt. 2.1. powy¿ej, 9. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wyst±pienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczno¶ci wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacj± projektow± w sytuacji, gdy wykonanie tych robót bêdzie niezbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy okre¶lonego w ust. 1 niniejszego paragrafu. 10. Przewiduje siê tak¿e mo¿liwo¶æ rezygnacji z wykonywania czê¶ci (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie bêdzie zbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy okre¶lonego w ust. 1 niniejszego paragrafu. Roboty takie w dalszej czê¶ci umowy nazywane s± "robotami zaniechanymi". Sposób wyliczenia warto¶ci tych robót okre¶la § 12 ust. 9 umowy. 11. W sytuacji, gdyby umowa zosta³a zmieniona na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, czyli gdyby Zamawiaj±cy zleci³ Wykonawcy wykonanie "dodatkowych robót budowlanych" wykraczaj±cych poza przedmiot niniejszej umowy ("zamówienia podstawowego"), to zasady ich zlecania oraz rozliczania zosta³y zawarte w § 12 ust. 9 umowy. 12. Warunki wykonywania robót. 12.1. Przedmiot umowy bêdzie realizowany zgodnie z obowi±zuj±cymi w tym zakresie przepisami prawa, obowi±zuj±cymi normami, zasadami bhp, dokumentacj± projektow±, warunkami technicznymi wykonania robót, wiedz± techniczn±, zaleceniami nadzoru autorskiego i inwestorskiego, zgodnie z wykonanym przez Kierownika Robót planem BIOZ oraz zgodnie z re¿imem technologicznym, okre¶lonym przez Polskie Normy, producentów poszczególnych elementów, produktów, materia³ów i urz±dzeñ. 12.2. Wprowadzenie Wykonawcy na budowê nast±pi w terminie do 7 dni roboczych od daty podpisania umowy. 12.3. Zamawiaj±cy zapewnia nadzór autorski oraz sprawowanie funkcji Kierownika Budowy. 12.4. Wszystkie u¿yte do budowy materia³y musz± odpowiadaæ parametrom podanym w projekcie, powinny byæ nowe i posiadaæ odpowiedni atest, certyfikat na znak bezpieczeñstwa, certyfikat lub deklaracjê zgodno¶ci z polsk± norm± (lub inn± norm± obowi±zuj±c± w miejscu wykonywania przedmiotu umowy) lub z aprobat± techniczn±, ¶wiadectwo dopuszczenia, wydane przez odpowiednie uprawnione instytucje zezwalaj±ce na stosowanie ich w budownictwie. Dokumenty te Wykonawca, przed zamówieniem i wbudowaniem materia³u, zobowi±zany jest przed³o¿yæ Kierownikowi Budowy i uzyskaæ jego akceptacjê. O uzyskaniu wy¿ej okre¶lonej akceptacji Wykonawca poinformuje Zamawiaj±cego. 12.5. Akceptacja materia³ów przez Zamawiaj±cego, nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialno¶ci za skutki wynikaj±ce z zastosowania niew³a¶ciwych materia³ów, niespe³niaj±cych wymogów norm obowi±zuj±cych w miejscu realizacji przedmiotu umowy. 12.6. Wykonawca zobowi±zany jest do okazania Kierownikowi Budowy oraz Zamawiaj±cemu dokumentów, o których mowa w pkt. 12.4. na ka¿dym etapie realizacji robót. 12.7. Niezbêdne do wykonania przedmiotu umowy materia³y zostan± zakupione i dostarczone na teren budowy przez Wykonawcê i bêd± stanowiæ jego koszt. Materia³y te musz± odpowiadaæ, co do jako¶ci, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie. 12.8. Wykonawca umie¶ci na budowie, przy wej¶ciu do Parku, og³oszenie zawieraj±ce dane dotycz±ce bezpieczeñstwa pracy i ochrony zdrowia, na tablicach dostarczonych przez Zamawiaj±cego. 12.9. Wykonawca obowi±zany jest do stosowania wy³±cznie wyrobów budowlanych nadaj±cych siê do stosowania w budownictwie, tj. wyroby spe³niaj±ce w ca³o¶ci wymogi okre¶lone w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1570 ze zm.). 12.10. Wykonawca zapewnia Kierowanie Robotami przez osoby posiadaj±ce odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w odpowiednich specjalno¶ciach, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego i ofert± przetargow±. 12.11. Za koordynacjê robót i prowadzenie dokumentacji budowy odpowiada Kierownik Robót. Kierownik Budowy zobowi±zany jest do koordynacji dzia³añ dotycz±cych prowadzonych robót budowlanych z innymi Wykonawcami na terenie Parku Centralnego. 12.12. Wykonawca zobowi±zany jest do terminowej realizacji robót budowlanych zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym (za³±cznik nr 2 do umowy). 12.13. Wykonawca zobowi±zany jest do bie¿±cego wywóz materia³ów nieu¿ytecznych z terenu budowy na sk³adowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie, o ile bêdzie to konieczne (do 10 km), 12.14. Wykonawca zobowi±zany jest do bie¿±cego wywóz wszystkich metali nie¿elaznych oraz z³omu stalowego z terenu budowy na skup z³omu wskazany przez Inwestora (do 10 km), 12.15. Wykonawca zobowi±zany jest do przekazania we wskazane przez Zamawiaj±cego miejsce wszelkich materia³ów u¿ytecznych nadaj±cych siê do ponownego wbudowania/monta¿u zdemontowanych w trakcie prac budowlanych. Wykonawca sporz±dzi inwentaryzacjê materia³ów u¿ytecznych potwierdzon± przez inspektora nadzoru. 12.16. Wykonawca zrealizuje w³asnym staraniem tymczasowe obiekty i urz±dzenia na terenie budowy takie jak: punkt poboru wody, punkt poboru energii elektrycznej, zabezpieczenie terenu budowy. 12.17. Wykonawca bêdzie ponosi³ koszty organizacji terenu budowy, koszty oznakowania i zagospodarowania zaplecza budowy, zu¿ycia wody i energii w okresie realizacji robót, koszty utrzymania i konserwacji tymczasowych obiektów i urz±dzeñ zwi±zanych z terenem budowy oraz innych nak³adów, niestanowi±cych warto¶ci robót budowlanych, a niezbêdnych do wykonania przedmiotu zamówienia. W/w koszty Wykonawca ujmie w cenie ofertowej. 12.18. Wykonawca poniesie koszty utrzymania i konserwacji tymczasowych obiektów i urz±dzeñ zwi±zanych z terenem budowy. 12.19. Zagospodarowanie zaplecza budowy oraz inne nak³ady niestanowi±ce warto¶ci robót budowlanych, a niezbêdne do wykonania przedmiotu umowy s± objête cen± ofertow±. 12.20. Wykonawca we w³asnym zakresie i na koszt w³asny wykona projekty tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych, wraz z wymaganymi przepisami prawa uzgodnieniami oraz zatwierdzeniami. 12.21. Wykonawca, od dnia protokolarnego przekazania placu budowy odpowiada za utrzymanie ³adu i porz±dku, usuwanie na swój koszt wszelkich ¶mieci, odpadów, opakowañ i innych pozosta³o¶ci po zu¿ytych materia³ach. W przypadku zaniechana, czynno¶ci porz±dkowe mog± zostaæ wykonane przez Zamawiaj±cego na koszt Wykonawcy. 12.22. Przed przyst±pieniem do wykonywania robót oraz w ich trakcie Wykonawca wykona dokumentacjê fotograficzn± miejsca Inwestycji oraz terenu s±siedniego celem oddalenia ewentualnych roszczeñ w³a¶cicieli dotycz±cych uszkodzeñ spowodowanych przeprowadzonymi robotami. 12.23. Wykonawca zabezpieczy znaki geodezyjne przed uszkodzeniami, a w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia odtworzy je na w³asny koszt. 12.24. Wykonawca odpowiedzialny jest za zabezpieczenie i oznakowanie prowadzonych robót oraz dbanie o stan techniczny i prawid³owo¶æ ich oznakowania przez ca³y okres trwania realizacji przedmiotu zamówienia. Ponadto Wykonawca zapewni doj¶cia i dojazdy do posesji w trakcie prowadzenia robót budowlanych. 12.25. Roboty nale¿y prowadziæ w sposób zapewniaj±cy ci±g³o¶æ pracy i bezpieczeñstwo osób i mienia. Wszelkie koszty zwi±zane ze stratami przez niew³a¶ciwe zabezpieczenie obiektu bêd± obci±¿aæ Wykonawcê. 12.26. Wykonawca winien ubezpieczyæ budowê, sprawowaæ nadzór nad mieniem, zabezpieczyæ i wygrodziæ miejsce prowadzenia robót i terenu przed dostêpem osób trzecich. 12.27. Wykonawca ponosi wszelk± odpowiedzialno¶æ za szkody powsta³e w trakcie realizacji robót, równie¿ wobec osób trzecich oraz w wyniku nieterminowego ich naprawienia. 12.28. Wykonawca jest odpowiedzialny za ochronê robót i za wszelkie materia³y i narzêdzia u¿ywane do robót od dnia rozpoczêcia robót do dnia ich protokolarnego odbioru. 12.29. Zamawiaj±cy nie bêdzie ponosi³ odpowiedzialno¶ci za sk³adniki maj±tkowe Wykonawcy, znajduj±ce siê na terenie budowy w trakcie realizacji przedmiotu umowy. 12.30. Wykonawca poniesie koszty prób, badañ jako¶ci robót, itp. W/w koszty Wykonawca ujmie w cenie ofertowej. 12.31. Polecenia Kierownika Budowy dotycz±ce realizacji robót bêd± wykonywane przez Wykonawcê nie pó¼niej ni¿ w czasie przez niego wyznaczonym, pod gro¼b± wstrzymania robót. Skutki finansowe z tytu³u wstrzymania robót w takiej sytuacji ponosi Wykonawca. 12.32. Po zakoñczeniu przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowi±zany jest do sporz±dzenia operatu kolaudacyjnego zawieraj±cego elementy (dane) wynikaj±ce z umowy, SIWZ, STWiORB i prawa budowlanego, w tym wyniki badañ sprawdzaj±cych, powykonawcz± mapê z plansz± zbiorcz± uzbrojenia potwierdzon± w o¶rodku geodezyjnym wraz z tabel± wykonania elementów 12.33. Wykonawca w terminie do dnia protokolarnego wprowadzenia na budowê przed³o¿y Zamawiaj±cemu i Kierownikowi Budowy w formie pisemnej Plan BiOZ. 12.34. Zamawiaj±cy w ka¿dym czasie bêdzie uprawniony do przeprowadzenia kontroli prowadzonych robót lub innych czynno¶ci objêtych przedmiotem zamówienia pod wzglêdem ich jako¶ci oraz terminowo¶ci. 12.35. Zamawiaj±cy zachowuje prawo dostêpu do terenu budowy dla wskazanych przez siebie przedstawicieli Zamawiaj±cego i innych Wykonawców oraz Spó³ek zajmuj±cych siê dostaw± wody, energii, gazu, ciep³a i odbioru ¶cieków. 12.36. Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest w obszarze obserwacji archeologicznej nowo¿ytnych fortyfikacji miejskich oraz obszarze osady przedlokacyjnej z nieistniej±cym cmentarzem ¶w. Miko³aja. W trakcie prowadzenia przez Wykonawcê robót ziemnych, Zamawiaj±cy zapewni prowadzenie badañ archeologicznych nadzoruj±cych te roboty, przez uprawnionego archeologa. Wykonawca zobowi±zuje siê udostêpniæ/przekazaæ protokolarnie plac budowy w zakresie umo¿liwiaj±cym prowadzenie badañ archeologicznych. Jednocze¶nie Wykonawca zobowi±zany jest zg³osiæ Zamawiaj±cemu zamiar prowadzenia robót ziemnych, celem poinformowania o tym fakcie archeologa. 12.37. Wykonawca zg³asza pisemnie zakoñczenie robót do Zamawiaj±cego, po potwierdzeniu przez Kierownika Budowy wpisu Wykonawcy do Dziennika Budowy o zakoñczeniu robót. Kierownik Budowy potwierdzi wpis Wykonawcy do Dziennika Budowy o zakoñczeniu robót w terminie do 7 dni od daty wpisu. 12.38. Wykonawca zobowi±zany jest do utrzymania czysto¶ci dróg publicznych, po których bêdzie odbywa³ siê ruch pojazdów budowy i transportuj±cych materia³y, wykonania inwentaryzacji i przegl±du stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarz±dcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeñ odszkodowawczych administratorów i zarz±dców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowi±zany do ich naprawy na w³asny koszt, który nie bêdzie podleg³ odrêbnej zap³acie i jest wliczony w cenê kontraktow±. 12.39. Do Wykonawcy nale¿y udostêpnianie/przekazywanie protokolarne (o ile nie bêdzie to kolidowa³o z robotami Wykonawcy), placu budowy innym Wykonawcom na czas wykonania niezbêdnych robót budowlanych realizowanych w ramach ca³ego zadania. 13. Wspólny S³ownik Zamówieñ CPV: 45 000000-7 Roboty budowlane 45 111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne 45 111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45 113000-2 Roboty na placu budowy 45 200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej 45 210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków 45 261000-4 Wykonanie pokryæ i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45 261100-5 Wykonanie konstrukcji dachowych 45 261210-9 Wykonanie pokryæ dachowych 45 261320-3 K³adzenie rynien 45 262520-2 Roboty murowe 45 262522-6 Roboty murarskie 45 320000-6 Roboty izolacyjne 45 321000-3 Izolacja cieplna 45 400000-1 Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45 410000-4 Tynkowanie 45 421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45 431000-7 K³adzenie p³ytek 45 442100-8 Roboty kamieniarskie 14. U¿yte w dokumentacji przetargowej nazwy w³asne urz±dzeñ i materia³ów okre¶laj± jedynie minimalne oczekiwane parametry jako¶ciowe oraz wymagany standard i wygl±d. Mog± byæ zast±pione przez inne równowa¿ne, z tym, ¿e obowi±zek udowodnienia równowa¿no¶ci nale¿y do Wykonawcy. Uwaga! Je¿eli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywa³yby w odniesieniu do niektórych materia³ów lub urz±dzeñ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów okre¶laj± minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe, jakim musz± odpowiadaæ materia³y lub urz±dzenia oferowane przez Wykonawcê, aby zosta³y spe³nione wymagania stawiane przez Zamawiaj±cego. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów stanowi± wy³±cznie wzorzec jako¶ciowy przedmiotu zamówienia. Pod pojêciem "minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe" Zamawiaj±cy rozumie wymagania dotycz±ce materia³ów lub urz±dzeñ w ogólnie dostêpnych ¼ród³ach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przyk³adowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwañ Zamawiaj±cego w stosunku do okre¶lonego rozwi±zania. Pos³ugiwanie siê nazwami producentów/produktów ma wy³±cznie charakter przyk³adowy. Zamawiaj±cy, wskazuj±c oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocze¶nie produkty równowa¿ne o parametrach jako¶ciowych i cechach u¿ytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznaj±c tym samym ka¿dy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia stosownych dokumentów, uwiarygodniaj±cych te materia³y lub urz±dzenia, wraz z ofert±. Zamawiaj±cy na etapie badania i oceny ofert zastrzega sobie prawo wyst±pienia do autora dokumentacji projektowej o opiniê na temat oferowanych materia³ów lub urz±dzeñ. Opinia ta mo¿e stanowiæ podstawê do podjêcia przez Zamawiaj±cego decyzji o przyjêciu materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych. 15. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych. 16. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert wariantowych. 17. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶ci udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Pzp. Ewentualny zakres robót budowlanych zamówienia to m.in.: - roboty w zakresie konstrukcji i pokryæ dachowych, - roboty wykoñczeniowe, - roboty w zakresie instalacji elektrycznych, - roboty w zakresie wodno-kanalizacyjnych i instalacyjnych. 18. Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez Wykonawcê kluczowych czê¶ci zamówienia na roboty budowlane. 19. Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp) polegaj±cych na wykonaniu nastêpuj±cych prac: a) roboty w zakresie instalacji elektrycznych, b) roboty w zakresie wodno-kanalizacyjnych i instalacyjnych, c) roboty budowlane wykoñczeniowe, d) roboty w zakresie wykonania konstrukcji i pokryæ dachowych. 20. Wykonawca zobowi±zuje siê, ¿e pracownicy wykonuj±cy czynno¶ci w zakresie jak w ust. 9, bêd± zatrudnieni na umowê o pracê w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2017 r., poz. 459 z pó¼n. zm.). W dniu podpisania umowy Wykonawca przedstawi wykaz tych osób. 21. Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ kontroli zatrudnienia w/w osób przez ca³y okres realizacji wykonywanych przez niego czynno¶ci, w szczególno¶ci poprzez: 21.1. przedstawienie przez Wykonawcê kopii zanonimizowanych umów w zakresie danych osobowych (nie podlega anonimizacji imiê i nazwisko osób, które bêd± ¶wiadczyæ czynno¶ci na rzecz Zamawiaj±cego, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê, wymiar etatu) zawartych przez Wykonawcê z pracownikami wykonuj±cymi czynno¶ci, o których mowa powy¿ej w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, nie d³u¿szym ni¿ 7 dni roboczych, 21.2. okazanie dokumentów potwierdzaj±cych bie¿±ce op³acanie sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê (wraz z informacj± o liczbie odprowadzanych sk³adek), które bêdzie mog³o przyj±æ postaæ za¶wiadczenia w³a¶ciwego oddzia³u ZUS lub zanonimizowanych, z wyj±tkiem imienia i nazwiska, dowodów potwierdzaj±cych zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, nie d³u¿szym ni¿ 7 dni roboczych. 21.3. sprawdzenie czy roboty budowlane bêd± wykonywane przez osoby wymienione w Za³±czniku nr 4 do umowy stanowi±cej Za³±cznik nr 8 do SIWZ, które zosta³y wskazane przez Wykonawcê. 22. Nieprzed³o¿enie przez Wykonawcê dokumentów, o których mowa w ust. 21 pkt. 21.1. i 21.2. bêdzie traktowane jako niewype³nienie obowi±zku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracê oraz bêdzie skutkowaæ naliczeniem kar umownych w wysoko¶ci okre¶lonej §8 ust. 1 lit. j wzorze umowy za³±czonym do SIWZ, a tak¿e zawiadomieniem Pañstwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zast±pienia umowy o pracê z osobami wykonuj±cymi pracê na warunkach okre¶lonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umow± cywilnoprawn±. 23. Kontrola, o której mowa w ust. 21 mo¿e byæ przeprowadzona bez wcze¶niejszego uprzedzenia Wykonawcy.

II.5) G³ówny Kod CPV: 45000000-7

Dodatkowe kody CPV:

45111200-0,

45111291-4,

45113000-2,

45200000-9,

45210000-2,

45261000-4,

45261100-5,

45261210-9,

45261320-3,

45262520-2,

45262522-6,

45320000-6,

45321000-3,

45400000-1,

45410000-4,

45421000-4,

45431000-7,

45442100-8


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT: 439227.50
Waluta:
PLN

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej rêki

III.2) Podstawa prawna
Postêpowanie wszczête zosta³o na podstawie 67 ust.1 pkt 4) ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Nale¿y podaæ uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyja¶niæ, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
W postêpowaniu przetargowym nr P-40/IV/18 na zadanie pn.: "Budowa budynku toalety, schodów terenowych, renowacja ogrodzenia, naprawa muru, budowa 3 bram wej¶ciowych i 4 pergoli oraz wykonanie nawierzchni z p³yt granitowych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Rewaloryzacja Parku Centralnego w ¦widnicy"" nie wp³ynê³a ¿adna oferta. Z uwagi na konieczno¶æ pilnego wyboru wykonawcy na roboty budowlane Zamawiaj±cy zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 4) mo¿e skorzystaæ z zamówienia z wolnej rêki.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJ¡CY ZAMIERZA UDZIELIÆ ZAMÓWIENIA:

Przedsiêbiorstwo Remontowo-Budowlane STA-DAR, Dariusz Stañczyk, , ul. Metalowców 2, 58-160, ¦wiebodzice, kraj/woj. dolno¶l±skie


 

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.