Og³oszenie nr 500108831-N-2018 z dnia 17-05-2018 r.
¦widnica: "Budowa budynku toalety, schodów terenowych, renowacja ogrodzenia, naprawa muru, budowa 3 bram wej¶ciowych i 4 pergoli oraz wykonanie nawierzchni z p³yt granitowych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Rewaloryzacja Parku Centralnego w ¦widnicy". OG£OSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu:
"Rewaloryzacja terenów zieleni w ¦widnicy" POIS.02.0500-000020/16-00
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania
nie
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
nie
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Prezydent Miasta ¦widnicy, Krajowy numer identyfikacyjny 57958900000,
ul. ul. Armii Krajowej
49,
58100
¦widnica, woj.
dolno¶l±skie, pañstwo
Polska, tel.
748 562 850, e-mail
mbp@um.swidnica.pl, faks
748 523 110.
Adres strony internetowej (url):
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Administracja samorz±dowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
"Budowa budynku toalety, schodów terenowych, renowacja ogrodzenia, naprawa muru, budowa 3 bram wej¶ciowych i 4 pergoli oraz wykonanie nawierzchni z p³yt granitowych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Rewaloryzacja Parku Centralnego w ¦widnicy".
Numer referencyjny
P-58/V/18
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych:
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ):
Okre¶lenie wielko¶ci lub zakresu zamówienia:
1. Zamawiaj±cy powierza, a Wykonawca przyjmuje do wykonania roboty budowlane w ramach zadania pn.: Budowa budynku toalety, schodów terenowych, renowacja ogrodzenia, naprawa muru, budowa 3 bram wej¶ciowych i 4 pergoli oraz wykonanie nawierzchni z p³yt granitowych w ramach zadania inwestycyjnego pn.:
"Rewaloryzacja Parku Centralnego w ¦widnicy",
obejmuj±ce:
1) budowê budynku toalety (z podzia³em na toaletê ogólnodostêpn± z dostêpem dla osób niepe³nosprawnych oraz pomieszczeniem magazynowym),
2) budowê sze¶ciu sztuk schodów terenowych,
3) renowacjê ogrodzenia,
4) naprawê muru,
5) budowê 3 bram wej¶ciowych oraz 4 pergoli oraz 1 szt. tablicy informacyjnej.
6) wykonanie nawierzchni z p³yt granitowych.
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia w zakresie budowy budynku toalety oraz budowy schodów terenowych stanowi dokumentacja projektowa opracowana przez ARCHIprojekt W³odzimierz Bana¶,
ul. Górnicza 7B/3, 59-301 Lubin obejmuj±ca:
o Projekt wykonawczy - Budynek WC,
o Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - Budynek WC,
o Projekt wykonawczy - zagospodarowanie terenu,
o Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - zagospodarowanie terenu,
o Przedmiar robót - Budynek WC
o Przedmiar robót w zakresie renowacji ogrodzenia, naprawy muru, budowy bram i pergoli, wykonania nawierzchni z p³yt granitowych.
2.1. Dokumentacja projektowa wraz z przedmiarami robót w wersji elektroniczne znajduje siê na stronie internetowej Zamawiaj±cego www.swidnica.bip-gov.info.pl/bip/glowna, w katalogu zamówienia publiczne.
2.2. Roboty budowlane dotycz±ce renowacji ogrodzenia, naprawy muru, budowy 3 bram wej¶ciowych i 4 pergoli, tablicy informacyjnej oraz wykonania nawierzchni z p³yt granitowych okre¶la niniejsza Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia oraz przedmiar robót.
2.3. Lokalizacja schodów terenowych: 3 biegi zgodnie za³±czonym planem zagospodarowania terenu - rys. A1 - PZT - oznaczone jako 17 A, B i C oraz trzy biegi prowadz±ce do remontowanej przystani. Schody terenowe o widocznych wymiarach stopnia 15x30 cm ( 17A, 17B, 17C i schody wej¶ciowe na ¶cie¿kê przy przystani) wykonaæ z kostki granitowej 15x15 x15 cm z widoczn± stron± p³omieniowan±, z oporem i obrze¿em z granitu 8x30 cm na ³awie fundamentowej.
Schody zej¶ciowe do przystani o widocznych wymiarach stopnia 15x30 cm blokowe granitowe z widoczn± stron± p³omieniowan± na p³ycie ¿elbetowej.
Przy schodach wej¶ciowych na ¶cie¿kê przy przystani i zej¶ciowych na przystañ wykonaæ pochwyt podwójny ze stali nierdzewnej na s³upkach.
Kolory do ustalenia z Zamawiaj±cym.
2.4. Lokalizacja bram wej¶ciowych oraz pergoli zgodnie za³±czonym planem zagospodarowania terenu - rys. A1 - PZT 3 bramy wej¶ciowe oznaczone jako I, II i III oraz 3 pergole oznaczone jako A - dwie szt., B i C.
2.5. Budowa 3 bram wej¶ciowych oraz 4 pergoli i tablicy informacyjnej obejmuje wykonanie 3 bram wej¶ciowych wraz z tablicami informacyjnymi , 4 pergoli oraz tablicy informacyjnej. Konstrukcja z drewna klejonego typu BSH ( s³upy 16x16 cm, p³atwie 10x14 cm, krokwie 8x14 cm, do u¿ytku zewnêtrznego, spoiny przezroczyste, podwy¿szona klasa wizualna Si, czterostronnie strugane, kanty fazowane, okucia ocynkowane lub nierdzewne, z³±cza ciesielskie wzmocnione stal± ) na ¿elbetowych stopach fundamentowych z betonu C25/30, stal A III lub A III N. Kolor do ustalenia z Zamawiaj±cym. Wymiary zewnêtrzne zgodnie z projektem wykonawczym - zagospodarowanie terenu.
2.6. Wykonanie nawierzchni z p³yt granitowych w ilo¶ci oko³o 160 m2 obejmuje nawierzchniê z p³yt granitowych chodnikowych p³omieniowanych w kolorze szarym z oporem na pod³o¿u betonowym przy schodach na pomost, schodach do altany, schodach terenowych du¿ych, bramie z furtk± od strony pl. Wojska Polskiego, przy mo¶cie nad Stawem Gondolowym.
2.7. Naprawa muru, na odcinku oko³o 160 mb zlokalizowanego na granicy Dz. nr 3022, AM 18, obrêb ¦ródmie¶cie, obejmuj±ca:
1) przemurowanie czap z ceg³y klinkierowej oraz naprawê czap filarów,
2) rozebranie elementów z cegie³,
3) rozbiórkê elementów z niezbrojonego betonu,
4) wywiezienie gruzu,
5) uzupe³nienie ¶cian*/ zamurowanie otworów,
6) zamurowanie przebiæ materia³em z rozbiórki,
7) naprawê powierzchni murów bez wyk³ucia oraz z wyk³uciem,
8) rêczne oczyszczenie kamienia z odzysku,
9) spoinowanie ¶cian z kamienia,
10) mycie rêczne i impregnacja powierzchni pokrytych graffiti.
*oko³o 20 % materia³u kamiennego pochodzi z odzysku - prac rozbiórkowych przy budowie rozarium, prowadzonych w ramach innego zadania inwestycyjnego.
2.8. Renowacja ogrodzenia i bramy wej¶ciowej do parku od placu Wojska Polskiego (przy nieistniej±cym cmentarzu ¦w. Miko³aja) obejmuje:
1) czyszczenie powierzchni niemalowanych,
2) oczyszczanie z rdzy wyrobów z ¿elaza,
3) malowanie elementów staliwnych farb± podk³adowa, oraz 2 warstwami farby,
4) flekowanie, spoinowanie oraz licowanie ¶cian z kamienia,
5) przywrócenie pierwotnego poloru,
6) wymianê zamków skrzynkowych,
7) wymianê zasuw czo³owych,
8) wymianê klamek z rozetami,
9) wymianê zawiasów drzwiowych krêpowanych,
10) hydrofobizacjê pod³o¿y preparatem ASOLIN WS powierzchni betonowych,
11) naprawê ogrodzenia.
2.9. Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonania robót budowlanych, które nie zosta³y wyszczególnione w przedmiarze robót, a s± konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektami budowlanymi, wykonawczymi oraz szczegó³owymi specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót.
2.10. Przedmiary robót stanowi± formê informacyjn± w zakresie ilo¶ci oraz technologii wykonywanych robót i s± wy³±cznie materia³em pomocniczym.
3. Przedmiot zamówienia realizowany bêdzie na terenie Parku Centralnego równolegle z innymi pracami budowlanymi prowadzonymi w ramach realizacji zadania inwestycyjnego pn.: "Rewaloryzacja Parku Centralnego w ¦widnicy", takimi jak:
1) budowa fontanny,
2) wykonanie instalacji elektrycznej, wodnej i kanalizacyjnej,
3) przebudowa, odbudowa i renowacja schodów terenowych i rozarium oraz budowa
altanki wraz ze schodami,
4) budowa alejek i ¶cie¿ek rowerowych,
5) przebudowa 3 obiektów mostowych,
6) rewaloryzacja zieleni.
3.1. Wykonawcy w/w robót bêd± wy³aniani w oddzielnych postêpowaniach przetargowych. Wszystkie roboty budowlane realizowane przez wy³onionych Wykonawców musz± byæ ¶ci¶le skoordynowane.
3.2. Zamawiaj±cy informuje, ¿e powo³a³ Kierownika Budowy, który bêdzie kierowa³ wszystkimi pracami realizowanymi w Parku Centralnym oraz bêdzie odpowiedzialny za koordynacjê prac poszczególnych Wykonawców.
4. Zamawiaj±cy informuje o zmianie koloru kamienia wskazanego w dokumentacji projektowej. Granit drobnoziarnisty w kolorze "Las Rogo¼nica", nale¿y zast±piæ granitem w kolorze szarym, w odcieniu zatwierdzonym przez Zamawiaj±cego oraz Kierownika Budowy,
5. Zamawiaj±cy informuje o zmianie materia³u ok³adziny schodów z kamiennej na kostkê kamienn± 8/10 ograniczon± opornikiem kamiennym.
6. Szczegó³y detali do³±czone do dokumentacji przetargowej nale¿y traktowaæ jako rozwi±zania przyk³adowe, rozwi±zanie ostateczne zatwierdza Kierownik Budowy,
7. Zakres zamówienia obejmuje równie¿ ni¿ej wymienione prace:
7.1. Doprowadzenie przy³±cza elektrycznego do budynku toalety z szafki ZK znajduj±cej siê bezpo¶rednio przy budynku toalety (projekt instalacji elektrycznych na terenie Parku Centralnego bêdzie realizowanej wg odrêbnego opracowania).
7.2. Doprowadzenie przy³±cza wodoci±gowego i kanalizacyjnego do budynku toalety ze studni znajduj±cych siê w pobli¿u budynku toalety (projekt sieci wod.-kan na terenie Parku Centralnego bêdzie realizowany wg odrêbnego opracowania).
7.3. Przed przyst±pieniem do robót oraz w trakcie ich przeprowadzania, roboty instalacyjne nale¿y prowadziæ w uzgodnieniu z Kierownikiem Budowy i z Zamawiaj±cym oraz prowadziæ je równolegle i w uzgodnieniu z Wykonawcami realizuj±cymi inne prace budowlane na terenie Parku Centralnego.
7.4. Wykonanie tablicy informacyjnej przy wej¶ciu do parku od ulicy ¦l±skiej.
7.5. System wej¶ciowy do toalety winien zostaæ zaopatrzony automatem na ¿etony.
8. Przedmiot zamówienia bêdzie realizowany w oparciu o:
8.1. dokumentacjê projektow±, o której mowa w ust. 2 pkt. 2.1. powy¿ej,
9. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wyst±pienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczno¶ci wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacj± projektow± w sytuacji, gdy wykonanie tych robót bêdzie niezbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy okre¶lonego w ust. 1 niniejszego paragrafu.
10. Przewiduje siê tak¿e mo¿liwo¶æ rezygnacji z wykonywania czê¶ci (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie bêdzie zbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy okre¶lonego w ust. 1 niniejszego paragrafu. Roboty takie w dalszej czê¶ci umowy nazywane s± "robotami zaniechanymi". Sposób wyliczenia warto¶ci tych robót okre¶la § 12 ust. 9 umowy.
11. W sytuacji, gdyby umowa zosta³a zmieniona na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, czyli gdyby Zamawiaj±cy zleci³ Wykonawcy wykonanie "dodatkowych robót budowlanych" wykraczaj±cych poza przedmiot niniejszej umowy ("zamówienia podstawowego"), to zasady ich zlecania oraz rozliczania zosta³y zawarte w § 12 ust. 9 umowy.
12. Warunki wykonywania robót.
12.1. Przedmiot umowy bêdzie realizowany zgodnie z obowi±zuj±cymi w tym zakresie przepisami prawa, obowi±zuj±cymi normami, zasadami bhp, dokumentacj± projektow±, warunkami technicznymi wykonania robót, wiedz± techniczn±, zaleceniami nadzoru autorskiego i inwestorskiego, zgodnie z wykonanym przez Kierownika Robót planem BIOZ oraz zgodnie z re¿imem technologicznym, okre¶lonym przez Polskie Normy, producentów poszczególnych elementów, produktów, materia³ów i urz±dzeñ.
12.2. Wprowadzenie Wykonawcy na budowê nast±pi w terminie do 7 dni roboczych od daty podpisania umowy.
12.3. Zamawiaj±cy zapewnia nadzór autorski oraz sprawowanie funkcji Kierownika Budowy.
12.4. Wszystkie u¿yte do budowy materia³y musz± odpowiadaæ parametrom podanym w projekcie, powinny byæ nowe i posiadaæ odpowiedni atest, certyfikat na znak bezpieczeñstwa, certyfikat lub deklaracjê zgodno¶ci z polsk± norm± (lub inn± norm± obowi±zuj±c± w miejscu wykonywania przedmiotu umowy) lub z aprobat± techniczn±, ¶wiadectwo dopuszczenia, wydane przez odpowiednie uprawnione instytucje zezwalaj±ce na stosowanie ich w budownictwie. Dokumenty te Wykonawca, przed zamówieniem i wbudowaniem materia³u, zobowi±zany jest przed³o¿yæ Kierownikowi Budowy i uzyskaæ jego akceptacjê. O uzyskaniu wy¿ej okre¶lonej akceptacji Wykonawca poinformuje Zamawiaj±cego.
12.5. Akceptacja materia³ów przez Zamawiaj±cego, nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialno¶ci za skutki wynikaj±ce z zastosowania niew³a¶ciwych materia³ów, niespe³niaj±cych wymogów norm obowi±zuj±cych w miejscu realizacji przedmiotu umowy.
12.6. Wykonawca zobowi±zany jest do okazania Kierownikowi Budowy oraz Zamawiaj±cemu dokumentów, o których mowa w pkt. 12.4. na ka¿dym etapie realizacji robót.
12.7. Niezbêdne do wykonania przedmiotu umowy materia³y zostan± zakupione i dostarczone na teren budowy przez Wykonawcê i bêd± stanowiæ jego koszt. Materia³y te musz± odpowiadaæ, co do jako¶ci, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie.
12.8. Wykonawca umie¶ci na budowie, przy wej¶ciu do Parku, og³oszenie zawieraj±ce dane dotycz±ce bezpieczeñstwa pracy i ochrony zdrowia, na tablicach dostarczonych przez Zamawiaj±cego.
12.9. Wykonawca obowi±zany jest do stosowania wy³±cznie wyrobów budowlanych nadaj±cych siê do stosowania w budownictwie, tj. wyroby spe³niaj±ce w ca³o¶ci wymogi okre¶lone w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1570 ze zm.).
12.10. Wykonawca zapewnia Kierowanie Robotami przez osoby posiadaj±ce odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w odpowiednich specjalno¶ciach, zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego i ofert± przetargow±.
12.11. Za koordynacjê robót i prowadzenie dokumentacji budowy odpowiada Kierownik Robót. Kierownik Budowy zobowi±zany jest do koordynacji dzia³añ dotycz±cych prowadzonych robót budowlanych z innymi Wykonawcami na terenie Parku Centralnego.
12.12. Wykonawca zobowi±zany jest do terminowej realizacji robót budowlanych zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym (za³±cznik nr 2 do umowy).
12.13. Wykonawca zobowi±zany jest do bie¿±cego wywóz materia³ów nieu¿ytecznych z terenu budowy na sk³adowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie, o ile bêdzie to konieczne (do 10 km),
12.14. Wykonawca zobowi±zany jest do bie¿±cego wywóz wszystkich metali nie¿elaznych oraz z³omu stalowego z terenu budowy na skup z³omu wskazany przez Inwestora (do 10 km),
12.15. Wykonawca zobowi±zany jest do przekazania we wskazane przez Zamawiaj±cego miejsce wszelkich materia³ów u¿ytecznych nadaj±cych siê do ponownego wbudowania/monta¿u zdemontowanych w trakcie prac budowlanych. Wykonawca sporz±dzi inwentaryzacjê materia³ów u¿ytecznych potwierdzon± przez inspektora nadzoru.
12.16. Wykonawca zrealizuje w³asnym staraniem tymczasowe obiekty i urz±dzenia na terenie budowy takie jak: punkt poboru wody, punkt poboru energii elektrycznej, zabezpieczenie terenu budowy.
12.17. Wykonawca bêdzie ponosi³ koszty organizacji terenu budowy, koszty oznakowania i zagospodarowania zaplecza budowy, zu¿ycia wody i energii w okresie realizacji robót, koszty utrzymania i konserwacji tymczasowych obiektów i urz±dzeñ zwi±zanych z terenem budowy oraz innych nak³adów, niestanowi±cych warto¶ci robót budowlanych, a niezbêdnych do wykonania przedmiotu zamówienia. W/w koszty Wykonawca ujmie w cenie ofertowej.
12.18. Wykonawca poniesie koszty utrzymania i konserwacji tymczasowych obiektów i urz±dzeñ zwi±zanych z terenem budowy.
12.19. Zagospodarowanie zaplecza budowy oraz inne nak³ady niestanowi±ce warto¶ci robót budowlanych, a niezbêdne do wykonania przedmiotu umowy s± objête cen± ofertow±.
12.20. Wykonawca we w³asnym zakresie i na koszt w³asny wykona projekty tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych, wraz z wymaganymi przepisami prawa uzgodnieniami oraz zatwierdzeniami.
12.21. Wykonawca, od dnia protokolarnego przekazania placu budowy odpowiada za utrzymanie ³adu i porz±dku, usuwanie na swój koszt wszelkich ¶mieci, odpadów, opakowañ i innych pozosta³o¶ci po zu¿ytych materia³ach. W przypadku zaniechana, czynno¶ci porz±dkowe mog± zostaæ wykonane przez Zamawiaj±cego na koszt Wykonawcy.
12.22. Przed przyst±pieniem do wykonywania robót oraz w ich trakcie Wykonawca wykona dokumentacjê fotograficzn± miejsca Inwestycji oraz terenu s±siedniego celem oddalenia ewentualnych roszczeñ w³a¶cicieli dotycz±cych uszkodzeñ spowodowanych przeprowadzonymi robotami.
12.23. Wykonawca zabezpieczy znaki geodezyjne przed uszkodzeniami, a w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia odtworzy je na w³asny koszt.
12.24. Wykonawca odpowiedzialny jest za zabezpieczenie i oznakowanie prowadzonych robót oraz dbanie o stan techniczny i prawid³owo¶æ ich oznakowania przez ca³y okres trwania realizacji przedmiotu zamówienia. Ponadto Wykonawca zapewni doj¶cia i dojazdy do posesji w trakcie prowadzenia robót budowlanych.
12.25. Roboty nale¿y prowadziæ w sposób zapewniaj±cy ci±g³o¶æ pracy i bezpieczeñstwo osób i mienia. Wszelkie koszty zwi±zane ze stratami przez niew³a¶ciwe zabezpieczenie obiektu bêd± obci±¿aæ Wykonawcê.
12.26. Wykonawca winien ubezpieczyæ budowê, sprawowaæ nadzór nad mieniem, zabezpieczyæ i wygrodziæ miejsce prowadzenia robót i terenu przed dostêpem osób trzecich.
12.27. Wykonawca ponosi wszelk± odpowiedzialno¶æ za szkody powsta³e w trakcie realizacji robót, równie¿ wobec osób trzecich oraz w wyniku nieterminowego ich naprawienia.
12.28. Wykonawca jest odpowiedzialny za ochronê robót i za wszelkie materia³y i narzêdzia u¿ywane do robót od dnia rozpoczêcia robót do dnia ich protokolarnego odbioru.
12.29. Zamawiaj±cy nie bêdzie ponosi³ odpowiedzialno¶ci za sk³adniki maj±tkowe Wykonawcy, znajduj±ce siê na terenie budowy w trakcie realizacji przedmiotu umowy.
12.30. Wykonawca poniesie koszty prób, badañ jako¶ci robót, itp. W/w koszty Wykonawca ujmie w cenie ofertowej.
12.31. Polecenia Kierownika Budowy dotycz±ce realizacji robót bêd± wykonywane przez Wykonawcê nie pó¼niej ni¿ w czasie przez niego wyznaczonym, pod gro¼b± wstrzymania robót. Skutki finansowe z tytu³u wstrzymania robót w takiej sytuacji ponosi Wykonawca.
12.32. Po zakoñczeniu przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowi±zany jest do sporz±dzenia operatu kolaudacyjnego zawieraj±cego elementy (dane) wynikaj±ce z umowy, SIWZ, STWiORB i prawa budowlanego, w tym wyniki badañ sprawdzaj±cych, powykonawcz± mapê z plansz± zbiorcz± uzbrojenia potwierdzon± w o¶rodku geodezyjnym wraz z tabel± wykonania elementów
12.33. Wykonawca w terminie do dnia protokolarnego wprowadzenia na budowê przed³o¿y Zamawiaj±cemu i Kierownikowi Budowy w formie pisemnej Plan BiOZ.
12.34. Zamawiaj±cy w ka¿dym czasie bêdzie uprawniony do przeprowadzenia kontroli prowadzonych robót lub innych czynno¶ci objêtych przedmiotem zamówienia pod wzglêdem ich jako¶ci oraz terminowo¶ci.
12.35. Zamawiaj±cy zachowuje prawo dostêpu do terenu budowy dla wskazanych przez siebie przedstawicieli Zamawiaj±cego i innych Wykonawców oraz Spó³ek zajmuj±cych siê dostaw± wody, energii, gazu, ciep³a i odbioru ¶cieków.
12.36. Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest w obszarze obserwacji archeologicznej nowo¿ytnych fortyfikacji miejskich oraz obszarze osady przedlokacyjnej z nieistniej±cym cmentarzem ¶w. Miko³aja. W trakcie prowadzenia przez Wykonawcê robót ziemnych, Zamawiaj±cy zapewni prowadzenie badañ archeologicznych nadzoruj±cych te roboty, przez uprawnionego archeologa. Wykonawca zobowi±zuje siê udostêpniæ/przekazaæ protokolarnie plac budowy w zakresie umo¿liwiaj±cym prowadzenie badañ archeologicznych. Jednocze¶nie Wykonawca zobowi±zany jest zg³osiæ Zamawiaj±cemu zamiar prowadzenia robót ziemnych, celem poinformowania o tym fakcie archeologa.
12.37. Wykonawca zg³asza pisemnie zakoñczenie robót do Zamawiaj±cego, po potwierdzeniu przez Kierownika Budowy wpisu Wykonawcy do Dziennika Budowy o zakoñczeniu robót. Kierownik Budowy potwierdzi wpis Wykonawcy do Dziennika Budowy o zakoñczeniu robót w terminie do 7 dni od daty wpisu.
12.38. Wykonawca zobowi±zany jest do utrzymania czysto¶ci dróg publicznych, po których bêdzie odbywa³ siê ruch pojazdów budowy i transportuj±cych materia³y, wykonania inwentaryzacji i przegl±du stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarz±dcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeñ odszkodowawczych administratorów i zarz±dców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowi±zany do ich naprawy na w³asny koszt, który nie bêdzie podleg³ odrêbnej zap³acie i jest wliczony w cenê kontraktow±.
12.39. Do Wykonawcy nale¿y udostêpnianie/przekazywanie protokolarne (o ile nie bêdzie to kolidowa³o z robotami Wykonawcy), placu budowy innym Wykonawcom na czas wykonania niezbêdnych robót budowlanych realizowanych w ramach ca³ego zadania.
13. Wspólny S³ownik Zamówieñ CPV:
45 000000-7 Roboty budowlane
45 111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45 111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45 113000-2 Roboty na placu budowy
45 200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych
lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej
45 210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków
45 261000-4 Wykonanie pokryæ i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45 261100-5 Wykonanie konstrukcji dachowych
45 261210-9 Wykonanie pokryæ dachowych
45 261320-3 K³adzenie rynien
45 262520-2 Roboty murowe
45 262522-6 Roboty murarskie
45 320000-6 Roboty izolacyjne
45 321000-3 Izolacja cieplna
45 400000-1 Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45 410000-4 Tynkowanie
45 421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45 431000-7 K³adzenie p³ytek
45 442100-8 Roboty kamieniarskie
14. U¿yte w dokumentacji przetargowej nazwy w³asne urz±dzeñ i materia³ów okre¶laj± jedynie minimalne oczekiwane parametry jako¶ciowe oraz wymagany standard i wygl±d. Mog± byæ zast±pione przez inne równowa¿ne, z tym, ¿e obowi±zek udowodnienia równowa¿no¶ci nale¿y do Wykonawcy.
Uwaga!
Je¿eli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywa³yby w odniesieniu do niektórych materia³ów lub urz±dzeñ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów okre¶laj± minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe, jakim musz± odpowiadaæ materia³y lub urz±dzenia oferowane przez Wykonawcê, aby zosta³y spe³nione wymagania stawiane przez Zamawiaj±cego. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów stanowi± wy³±cznie wzorzec jako¶ciowy przedmiotu zamówienia. Pod pojêciem "minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe" Zamawiaj±cy rozumie wymagania dotycz±ce materia³ów lub urz±dzeñ w ogólnie dostêpnych ¼ród³ach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przyk³adowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwañ Zamawiaj±cego w stosunku do okre¶lonego rozwi±zania. Pos³ugiwanie siê nazwami producentów/produktów ma wy³±cznie charakter przyk³adowy. Zamawiaj±cy, wskazuj±c oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocze¶nie produkty równowa¿ne o parametrach jako¶ciowych i cechach u¿ytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznaj±c tym samym ka¿dy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach.
W takiej sytuacji Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia stosownych dokumentów, uwiarygodniaj±cych te materia³y lub urz±dzenia, wraz z ofert±.
Zamawiaj±cy na etapie badania i oceny ofert zastrzega sobie prawo wyst±pienia do autora dokumentacji projektowej o opiniê na temat oferowanych materia³ów lub urz±dzeñ. Opinia ta mo¿e stanowiæ podstawê do podjêcia przez Zamawiaj±cego decyzji o przyjêciu materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych.
15. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych.
16. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert wariantowych.
17. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶ci udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Pzp. Ewentualny zakres robót budowlanych zamówienia to m.in.:
- roboty w zakresie konstrukcji i pokryæ dachowych,
- roboty wykoñczeniowe,
- roboty w zakresie instalacji elektrycznych,
- roboty w zakresie wodno-kanalizacyjnych i instalacyjnych.
18. Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez Wykonawcê kluczowych czê¶ci zamówienia na roboty budowlane.
19. Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp) polegaj±cych na wykonaniu nastêpuj±cych prac:
a) roboty w zakresie instalacji elektrycznych,
b) roboty w zakresie wodno-kanalizacyjnych i instalacyjnych,
c) roboty budowlane wykoñczeniowe,
d) roboty w zakresie wykonania konstrukcji i pokryæ dachowych.
20. Wykonawca zobowi±zuje siê, ¿e pracownicy wykonuj±cy czynno¶ci w zakresie jak w ust. 9, bêd± zatrudnieni na umowê o pracê w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2017 r., poz. 459 z pó¼n. zm.). W dniu podpisania umowy Wykonawca przedstawi wykaz tych osób.
21. Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ kontroli zatrudnienia w/w osób przez ca³y okres realizacji wykonywanych przez niego czynno¶ci, w szczególno¶ci poprzez:
21.1. przedstawienie przez Wykonawcê kopii zanonimizowanych umów w zakresie danych osobowych (nie podlega anonimizacji imiê i nazwisko osób, które bêd± ¶wiadczyæ czynno¶ci na rzecz Zamawiaj±cego, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê, wymiar etatu) zawartych przez Wykonawcê z pracownikami wykonuj±cymi czynno¶ci, o których mowa powy¿ej w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, nie d³u¿szym ni¿ 7 dni roboczych,
21.2. okazanie dokumentów potwierdzaj±cych bie¿±ce op³acanie sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê (wraz z informacj± o liczbie odprowadzanych sk³adek), które bêdzie mog³o przyj±æ postaæ za¶wiadczenia w³a¶ciwego oddzia³u ZUS lub zanonimizowanych, z wyj±tkiem imienia i nazwiska, dowodów potwierdzaj±cych zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, nie d³u¿szym ni¿ 7 dni roboczych.
21.3. sprawdzenie czy roboty budowlane bêd± wykonywane przez osoby wymienione w Za³±czniku nr 4 do umowy stanowi±cej Za³±cznik nr 8 do SIWZ, które zosta³y wskazane przez Wykonawcê.
22. Nieprzed³o¿enie przez Wykonawcê dokumentów, o których mowa w ust. 21 pkt. 21.1. i 21.2. bêdzie traktowane jako niewype³nienie obowi±zku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracê oraz bêdzie skutkowaæ naliczeniem kar umownych w wysoko¶ci okre¶lonej §8 ust. 1 lit. j wzorze umowy za³±czonym do SIWZ, a tak¿e zawiadomieniem Pañstwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zast±pienia umowy o pracê z osobami wykonuj±cymi pracê na warunkach okre¶lonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umow± cywilnoprawn±.
23. Kontrola, o której mowa w ust. 21 mo¿e byæ przeprowadzona bez wcze¶niejszego uprzedzenia Wykonawcy.
II.5) G³ówny Kod CPV:
45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45111200-0,
45111291-4,
45113000-2,
45200000-9,
45210000-2,
45261000-4,
45261100-5,
45261210-9,
45261320-3,
45262520-2,
45262522-6,
45320000-6,
45321000-3,
45400000-1,
45410000-4,
45421000-4,
45431000-7,
45442100-8
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia
(je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
439227.50
Waluta:
PLN
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej rêki
III.2) Podstawa prawna
Postêpowanie wszczête zosta³o na podstawie 67 ust.1 pkt 4) ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Nale¿y podaæ uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyja¶niæ, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
W postêpowaniu przetargowym nr P-40/IV/18 na zadanie pn.: "Budowa budynku toalety, schodów terenowych, renowacja ogrodzenia, naprawa muru, budowa 3 bram wej¶ciowych i 4 pergoli oraz wykonanie nawierzchni z p³yt granitowych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Rewaloryzacja Parku Centralnego w ¦widnicy"" nie wp³ynê³a ¿adna oferta.
Z uwagi na konieczno¶æ pilnego wyboru wykonawcy na roboty budowlane Zamawiaj±cy zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 4) mo¿e skorzystaæ z zamówienia z wolnej rêki.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJ¡CY ZAMIERZA UDZIELIÆ ZAMÓWIENIA:
Przedsiêbiorstwo Remontowo-Budowlane STA-DAR, Dariusz Stañczyk,
,
ul. Metalowców 2,
58-160,
¦wiebodzice, kraj/woj.
dolno¶l±skie
INNE PRZETARGI Z ¦WIDNICY
- "Rewitalizacja zabytkowych budynków u¿yteczno¶ci publicznej w ¦widnicy"
- Budowa infrastruktury drogowej s³u¿±cej rozwojowi strefy przemys³owej w ¦widnicy
- Przebudowa utwardzonego placu przy budynku Pañstwowej szko³y Muzycznej I stopnia im. Ludomira Ró¿yckiego w ¦widnicy przy al. Niepodleg³o¶ci 11.
- Dostawa urz±dzeñ medycznych - stacjonarny cyfrowy aparat rtg.
- Wymiana stolarki okiennej w Muzeum Archeologicznym ¦rodkowego Nadodrza w ¦widnicy, woj. lubuskie - 10 szt. okien.
wiêcej: przetargi w ¦widnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa parkingu dla samochodów ciê¿arowych"
- Przebudowa uk³adu komunikacyjnego na terenie Zespo³u Szkó³ im. Marii Konopnickiej w Pyskowicach, 44-120 Pyskowice, ul. Kard. Wyszyñskiego 37
- Termomodernizacja budynku Publicznego Przedszkola Samorz±dowego (PPS) w £uszczanowicach
- Instalacja klimatyzacji w czê¶ci kondygnacji IV, V i VI budynku M³yny Kultury
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego z gara¿em podziemnym oraz czê¶ci± us³ugow± w parterze budynku,przy ulicy Przêdzalnianej 101/103 w £odzi.
- Utworzenie centrum wypoczynku i rekreacji dla mieszkañców wsi Ksiê¿pol
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.