eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kobylnica › Rewitalizacja przestrzeni publicznej w Runowie Sławieńskim, Reblinie, Zębowie i w Sycewicach poprzez zagospodarowanie terenów wokół zbiorników wodnych wraz z ich renaturyzacją oraz z wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (Zadania Nr 1 - Nr 4)

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2018-05-09

Ogłoszenie nr 500101624-N-2018 z dnia 09-05-2018 r.

Gmina Kobylnica: Rewitalizacja przestrzeni publicznej w Runowie Sławieńskim, Reblinie, Zębowie i w Sycewicach poprzez zagospodarowanie terenów wokół zbiorników wodnych wraz z ich renaturyzacją oraz z wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (Zadania Nr 1 - Nr 4)

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Nazwa projektu lub programu
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 - 2020 w ramach projektu "Utrzymanie naturalnych ekosystemów retencjonujących wodę w Gminie Kobylnica".

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 518295-N-2018

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Kobylnica, Krajowy numer identyfikacyjny 77097983200000, ul. Główna 20, 76-251 Kobylnica, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 59 842-90-70, e-mail a.tantala@kobylnica.eu, k.chojnacka@kobylnica.pl, faks 59 842-90-72.
Adres strony internetowej (url): http://bip.kobylnica.tensoft.pl/

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Rewitalizacja przestrzeni publicznej w Runowie Sławieńskim, Reblinie, Zębowie i w Sycewicach poprzez zagospodarowanie terenów wokół zbiorników wodnych wraz z ich renaturyzacją oraz z wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (Zadania Nr 1 - Nr 4)

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

GIF-IZ.271.RB-10.11.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na następujące Zadania: 1) Zadanie Nr 1: Rewitalizacja przestrzeni publicznej w Runowie Sławieńskim poprzez zagospodarowanie terenu wokół zbiornika wodnego wraz z jego renaturyzacją i wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej,obejmuje: a) renaturyzację zbiornika wodnego położonego w centrum miejscowości na działce nr 26/12, w tym m.in.: a1) odmulenie, usunięcie roślinności pokrywającej dno i brzegi zbiornika; a2) odbudowę fragmentu brzegu zbiornika, polegającą na podwyższeniu korony grobli; a3) wyprofilowanie, humusowanie i wykonanie nasadzeń trawników wskazanego odcinka brzegu i skarp zbiornika; b) przebudowę i konserwację urządzeń odwadniających, w tym m. in.: b1) odmulenie i oczyszczenie istniejącego przepustu pod drogą powiatową na działce nr 20; b2) konserwacja rowu odpływowego A-1 na odcinku od wylotu z przepustu drogowego (dz. nr 20) do wlotu do rurociągu (dz. nr 61); b3) konserwacja rowu odpływowego A-2 na długości od wylotu z rurociągu do wlotu do rurociągu polegająca na odmuleniu z nadaniem projektowanego spadku, w tym m.in.: odbudowa skarp i koszenie porostów (dz. nr 17/1, 17/2, 17/3,18); b4) oczyszczenie wlotu, studzienek i remont studzienek kontrolno-rewizyjnych na trasie rurociągu tranzytowego z uzupełnieniem pokryw - etap I; b5) przebudowa rurociągu na trasie od wylotu z rowu (dz. nr 61, 17/1 i 18) do wlotu do rowu otwartego A-2 przebiegającego przez działki nr 17/1, 17/2, 17/3 i 18 wraz z przebudową istniejących na trasie rowu rurociągu i studni betonowych - etap II; c) zagospodarowanie terenu wokół zbiornika wodnego, w tym m.in.: c1) budowa pomostu drewnianego; c2) montaż elementów małej architektury (w tym: ławek drewnianych, kosza); c3) wykonanie nasadzeń trawników; d) montaż tablicy informacyjnej (wykonanej zgodnie z wytycznymi RPO WP 2014-2020) dostarczonej przez Zamawiającego; oraz e) wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej; 2) Zadanie Nr 2: Rewitalizacja przestrzeni publicznej w Reblinie poprzez zagospodarowanie terenu wokół zbiorników wodnych wraz z ich renaturyzacją oraz wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej,obejmuje: a) renaturyzację zbiorników wodnych położonych na działkach nr 80/45, 83 wraz z oczyszczeniem terenu wokół stawów, w tym m.in.: a1) odmulenie i częściowe pogłębienie stawów, usunięcie roślinności pokrywającej dno i brzegi zbiornika, oczyszczenie zbiorników z wszelkich zanieczyszczeń stałych, porastającej rzęsy wodnej, gałęzi, suchych drzew i krzewów; a2) oczyszczenie i konserwacja przepustów łączących stawy, a3) wprowadzenie roślinności, a4) wykonanie cięć pielęgnacyjnych drzew i krzewów a5) wykoszenie trzciny porastającej zbiorniki, b) zagospodarowanie terenu wokół zbiornika w tym m.in.: b1) montaż urządzeń małej architektury (w tym: ławki parkowe, stalowe kosze na śmieci, stoły z ławkami, stoły do szachów i chińczyka, tablica informacyjna, stojak na rowery) b2) budowa miejsca na ognisko; b3) budowa utwardzeń żwirowych; b4) budowa nawierzchni drewnianej - kładka; b5) przebudowa istniejącego ogrodzenia z paneli montażowych wraz z montażem furtek wejściowych; b6) budowa ogrodzenia terenu żerdziami drewnianymi; b7) wykonanie nasadzeń zieleni; b8) wykonanie nasadzeń trawników; c) montaż tablicy informacyjnej (wykonanej zgodnie z wytycznymi RPO WP 2014-2020) dostarczonej przez Zamawiającego; oraz d) wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, 3) Zadanie Nr 3: Rewitalizacja przestrzeni publicznej w Zębowie poprzez zagospodarowanie terenu wokół zbiornika wodnego wraz z jego renaturyzacją i przebudową urządzeń odwadniających oraz wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej,obejmuje: a) renaturyzację zbiornika wodnego położonego na działce nr 77, w tym m.in.: a1) oczyszczenie i odmulenie zbiornika; a2) odbudowa brzegów stawu wraz z budową grobli oraz jego biologiczne zagospodarowanie, b) przebudowę urządzeń odwadniających (nr dz. 8/5 26/2), w tym m.in.: b1) oczyszczenie i odmulenie rowu odpływowego; b2) odbudowa skarp rowu odwadniającego wraz z umocnieniem; b3) przebudowa przepustu na przepust z zastawką pod drogą gminną na wylocie rowu ze stawu; c) zagospodarowanie terenu wzdłuż rowu odwodniającego, w tym m.in.: c1) budowa kładki drewnianej nad rowem odwadniającym; c2) wykonanie ciągów pieszych o nawierzchni żwirowej wzdłuż rowu; c3) nasadzenia roślinności terenów przybrzeżnych wzdłuż zbiornika wodnego; c4) dostawa i montaż ławek parkowych wzdłuż ciągu pieszego; d) montaż tablicy informacyjnej (wykonanej zgodnie z wytycznymi RPO WP 2014-2020) dostarczonej przez Zamawiającego; oraz e) wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. 4) Zadanie Nr 4: Rewitalizacja przestrzeni publicznej w Sycewicach poprzez zagospodarowanie terenu wokół zbiorników wodnych, w obrębie ulic Pocztowej i Pogodnej, wraz z ich renaturyzacją oraz wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, obejmuje: a) renaturyzację zbiorników wodnych wraz z przebudową urządzeń odwadniających na działkach nr 4/68 i 3/6, w tym m.in.: a1) oczyszczenie zbiorników z zanieczyszczeń stałych i pływających; a2) odmulenie wlotu i wylotu zbiornika większego (dz. nr 3/6) i wlotu zbiornika mniejszego (dz. nr 4/68) wraz z remontem przepustów; a3) remont zamknięcia zastawki mnicha odpływowego m.in. poprzez wykonanie szandorów z drewna dębowego impregnowanego; b) budowa pomostu drewnianego wraz z demontażem pozostałości po poprzednim pomoście; c) zagospodarowanie terenu wokół zbiornika, w tym m.in.: c1) budowa wiaty drewnianej; c2) budowa altany drewnianej; c3) budowa miejsca na ognisko; c4) montaż urządzeń małej architektury, (tj. ławek parkowych, ławek drewnianych, koszy na śmieci, stołu, stołu do szachów, stół z blatem z granitu, tablic informacyjnych, stojaków na rowery, siedzisk na pniakach) d) budowa oświetlenia terenu lampami solarnymi (2 szt.), zasilanymi energią słoneczną; e) budowa nawierzchni: e1) budowa dojść do placów rekreacyjnych w postaci nawierzchni z płyt kamiennych; e2) budowa schodów terenowych wraz z rozbiórką istniejących; e3) budowa ścieżek pieszych z kruszywa oraz budowa utwardzeń pod ławkami oraz wiatami drewnianymi; e4) rozbiórka istniejącej nawierzchni wraz ze zjazdem z ul. Pocztowej przy północnym brzegu zbiornika na działce nr 3/6 oraz wykonanie w tym miejscu placu do spotkań dla mieszkańców z kostki brukowej; e5) rozbiórka ogrodzenia stalowego wokół zbiornika na działce nr 3/6; e6) wykonanie nasadzeń zieleni; e7) wykonanie nasadzeń trawników; f) montaż tablicy informacyjnej (wykonanej zgodnie z wytycznymi RPO WP 2014-2020) dostarczonej przez Zamawiającego, oraz g) wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. Oferty można składać w odniesieniu do jednej, dwóch, trzech lub czterech części zamówienia (Zadań). 2. Wykonawca zobowiązany jest: 1) uzgodnić z Zamawiającym przed złożeniem zamówienia typ oraz kolorystykę materiałów odrębnie dla Zadania Nr 1 - 4; 2) wykonywać roboty budowlane w zakresie dot. budowy urządzeń wodnych w okresie niskich stanów wody oraz poza okresem tarła ryb i minogów, tj. poza okresem od 15 kwietnia do 30 maja, 3) do dostosowania wbudowanych elementów zagospodarowania terenu do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych. 3. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w pkt 3.0 SIWZ oraz zgodnie z art. 31 PZP za pomocą dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią Załącznik Nr 9 do SIWZ, a także w szczegółowych opisach przedmiotu zamówienia, odrębnie dla poszczególnych Zadań, które stanowią Załącznik Nr 9 do SIWZ. Zgodnie z art. 30 ust. 4 PZP dopuszcza się rozwiązania wskazane w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych lub równoważne.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 45246000-3


Dodatkowe kody CPV: 45112700-3, 45112700-2, 45112720-8

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: Zadanie Nr 1: Rewitalizacja przestrzeni publicznej w Runowie Sławieńskim poprzez zagospodarowanie terenu wokół zbiornika wodnego wraz z jego renaturyzacją i wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Gmina Kobylnica, jako Zamawiający w niniejszym przetargu, działając na podstawie art. 93 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych unieważnienił niniejsze postępowanie w części dot. Zadanie Nr 1: Rewitalizacja przestrzeni publicznej w Runowie Sławieńskim poprzez zagospodarowanie terenu wokół zbiornika wodnego wraz z jego renaturyzacją i wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. Zamawiający informuje, że wybrany Wykonawca, tj. Usługi Leśne - Budowlane Krystian Wenta (Popowo 5A, 84-311 Popowo) odstąpił od podpisania umowy. Ponadto Zamawiający wyjaśnia, że dokumentacja przetargowa wskazuje, iż ceny ofert nr 1 i 4 znacznie przekraczają kwotę, jaką Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie Zadania Nr 1. Jednocześnie należy wskazać, iż Zamawiający nie może zwiększyć powyższej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty. W tym stanie rzeczy unieważnienie postępowania w części dot. Zadania Nr 1 jest konieczne i w pełni uzasadnione.

CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Zadanie Nr 2: Rewitalizacja przestrzeni publicznej w Reblinie poprzez zagospodarowanie terenu wokół zbiorników wodnych wraz z ich renaturyzacją oraz wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Gmina Kobylnica, jako Zamawiający w niniejszym przetargu, działając na podstawie art. 93 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych unieważnił niniejsze postępowanie w części dot.: Zadania Nr 2: Rewitalizacja przestrzeni publicznej w Reblinie poprzez zagospodarowanie terenu wokół zbiorników wodnych wraz z ich renaturyzacją oraz wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, zgodnie z normą prawną zawartą w art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy, w związku z tym, iż cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do zaoferowanych cen. W uzasadnieniu faktycznym unieważnienia postępowania Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu w części dot. Zadania Nr 2 wpłynęły cztery oferty: oferta / nazwa i adres Wykonawcy / cena oferty w zł / okres rękojmi w miesiącach: 1. Usługi Ogólno - Budowlane Andrzej Dzienisz Borzestowska Huta 89A 83-335 Borzestowo / 281 922,01 zł / 60 m-cy 2. Usługi Leśne - Budowlane Krystian Wenta Popowo 5A 84-311 Popowo / 327 180,00 zł / 120 m-cy 3. WYGOCKI Andrzej Wygocki Ciemino 16A 76-220 Główczyce / 334 153,78 zł / 120 m-cy / ZIMAR Ryszard Ziegert ul. Konarskiego 4 77-100 Bytów / 348 269,42 zł / 120 m-cy. Kwota, jaką Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie ww. zamówienia dla tej części wynosi: 266 434,86 zł. Powyższa kwota zgodnie z art. 86 ust. 3 ustawy została podana bezpośrednio przed otwarciem ofert. Dokumentacja przetargowa wskazuje, iż oferta z najniższą ceną przekracza kwotę jakie Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia. Jednocześnie należy wskazać, iż Zamawiający nie może zwiększyć powyższej kwoty do ceny oferty z najniższą ceną. W tym stanie rzeczy unieważnienie postępowania jest konieczne i w pełni uzasadnione.

CZĘŚĆ NR: 3

NAZWA: Zadanie Nr 3: Rewitalizacja przestrzeni publicznej w Zębowie poprzez zagospodarowanie terenu wokół zbiornika wodnego wraz z jego renaturyzacją i przebudową urządzeń odwadniających oraz wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 06/04/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 89563.61
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: WYGOCKI Andrzej Wygocki
Email wykonawcy: wygocki@onet.pl
Adres pocztowy: Ciemino 16A
Kod pocztowy: 76-220
Miejscowość: Główczyce)
Kraj/woj.: pomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 134818.82
Oferta z najniższą ceną/kosztem 134818.82
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 255577.55
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 4

NAZWA: Zadanie Nr 4: Rewitalizacja przestrzeni publicznej w Sycewicach poprzez zagospodarowanie terenu wokół zbiorników wodnych, w obrębie ulic Pocztowej i Pogodnej, wraz z ich renaturyzacją oraz wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej

Postępowanie / część zostało unieważnione

tak

Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

Gmina Kobylnica, jako Zamawiający w niniejszym przetargu, działając na podstawie art. 93 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, z unieważnił niniejsze postępowania w części dot. Zadania Nr 4: Rewitalizacja przestrzeni publicznej w Sycewicach poprzez zagospodarowanie terenu wokół zbiorników wodnych, w obrębie ulic Pocztowej i Pogodnej, wraz z ich renaturyzacją oraz wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, zgodnie z normą prawną zawartą w art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy, w związku z tym, iż cena najkorzystniejszej oferty przewyższała kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do zaoferowanych cen. W uzasadnieniu faktycznym unieważnienia postępowania Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu w części dot. Zadania Nr 4 wpłynęły dwie oferty: oferta / nazwa i adres Wykonawcy / cena oferty w zł /okres rękojmi w miesiącach / 1. Usługi Ogólno - Budowlane Andrzej Dzienisz Borzestowska Huta 89A 83-335 Borzestowo / 664 343,22 zł / 60 m-cy / 4. ZIMAR Ryszard Ziegert ul. Konarskiego 4 77-100 Bytów / 450 024,45 zł / 120 m-cy. Kwota, jaką Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie ww. zamówienia dla tej części wynosi: 366 191,11 zł Powyższa kwota zgodnie z art. 86 ust. 3 ustawy została podana bezpośrednio przed otwarciem ofert. Dokumentacja przetargowa wskazuje, iż oferta z najniższą ceną przekracza kwotę, jakią Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia. Jednocześnie należy wskazać, iż Zamawiający nie może zwiększyć powyższej kwoty do ceny oferty z najniższą ceną. W tym stanie rzeczy unieważnienie postępowania jest konieczne i w pełni uzasadnione.

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.