Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2017-12-29
Ogłoszenie nr 500082924-N-2017 z dnia 29-12-2017 r.
Gmina Kępice: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Kępice w okresie od 01.01.2018 do 30.06.2018 roku
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 624927-N-2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500076094-N-2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
tak
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Kępice, Krajowy numer identyfikacyjny 77097982600000,
ul. ul. Niepodległości
6,
77230
Kępice, woj.
pomorskie, państwo
Polska, tel.
598 576 621, e-mail
poczta@kepice.pl, faks
598 576 624.
Adres strony internetowej (url):
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Kępice w okresie od 01.01.2018 do 30.06.2018 roku
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):ZP.271.17.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1.1 Zamówienie zostało podzielone na części i Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Odpady segregowane i niesegregowane stanowią odrębne części. Jeden Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub dwie części. Na wykonanie każdej części zostanie wybrana najkorzystniejsza oferta. 1.2 Przedmiotem przetargu jest usługa w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Kępice w okresie od 01.01.2018 roku do 30.06.2018 roku. 1.3 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług polegających na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z terenu Gminy Kępice z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017r, poz. 1289) oraz według zasad ustalonych w uchwałach Rady Miejskiej w Kępicach: o Uchwała Nr VIII/71/2015 z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów na terenie nieruchomości zamieszkałych w zamian za uiszczoną opłatę. o Uchwała Nr VIII/70/2015 z dnia 24 września 2015 roku w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kępice, w sposób uwzględniający wszystkie wytyczne i wymogi określone w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). Wykaz nieruchomości zamieszkałych, których dotyczy przedmiot zamówienia stanowi Załącznik Nr 10 do SIWZ. W trakcie wykonywania zamówienia liczba nieruchomości zamieszkałych może podlegać zmianom, w szczególności uzupełnieniom o kolejne nieruchomości. Zamawiający wskazuje, że dla oszacowania skali usługi, w tym kalkulacji zaoferowanej ceny należy wziąć pod uwagę następujące dane: 1) powierzchnia Gminy Kępice wynosi 29 305 ha, 2) liczba ludności zameldowanej według stanu na 31.10.2017 r. wynosi 8895 mieszkańców, 3) ilość osób wg deklaracji: 6662; 3) liczba nieruchomości zamieszkałych wynosi ok. 1758 4) ilość odpadów odebranych z terenu Gminy Kępice w roku 2016: - Niesegregowane odpady komunalne - 1148,130 Mg. - Opakowania z tworzyw sztucznych - 149,820 Mg. - Opakowania ze szkła - 136,620 Mg. - Opakowania z papieru i tektury - 20,300 Mg. - Odpady ulegające biodegradacji - 90,500 Mg 5) ilość odpadów odebranych z terenu Gminy Kępice w okresie od 01.01.2017 r. do 30.06.2017 r. -Niesegregowane odpady komunalne - 568,760 Mg -Opakowania z tworzyw sztucznych -68,620 Mg -Opakowania ze szkła -72,640 Mg -Opakowania z papieru i tektury - 14,480 Mg -Odpady ulegające biodegradacji -30,400 Mg 1.4 Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpady: 1) Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Kępice z następujących miejscowości: Barcino, Barwiono, Biesowice, Biesowiczki, Bronowo, Brzezinka, Chorowo, Chorówko, Ciecholub, Darnowo, Gościeradz, Jabłoniec, Jabłonna, Kaczyno, Kawka, Kępice, Korzybie, Kotłowo, Łużki, Mielęcino, Mzdowiec, Mzdowo, Mzdówko, Obłęże, Osieki, Osowo, Płocko, Podgóry, Polichno, Przyjezierze, Przytocko, Pustowo, Warcino, Węgorzyno, Żelice, wskazanych na mapie stanowiącej Załącznik nr 13 do SIWZ, 2) Wykonawca jest zobowiązany do odbioru: a) każdej ilości odpadów zmieszanych zebranych w pojemnikach lub workach z częstotliwością: o na obszarach wiejskich co najmniej raz w miesiącu, o w mieście, w zabudowie jednorodzinnej - dwa razy w miesiącu, o w mieście, w zabudowie wielorodzinnej - min. raz w tygodniu, b) każdej ilości odpadów zebranych selektywnie w pojemnikach lub workach następujących frakcji: papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne wraz z metalami i odpadami wielomateriałowymi z częstotliwością: o na obszarach wiejskich : -papier i szkło co najmniej raz na kwartał - tworzywa sztuczne, drobny metal, opakowania wielomateriałowe co najmniej raz w miesiącu - odpady biodegradowalne w okresie od 15 marca do 15 listopada co najmniej dwa razy w miesiącu o w mieście, w zabudowie jednorodzinnej - papier i szkło co najmniej raz na kwartał - tworzywa sztuczne, drobny metal, opakowania wielomateriałowe co najmniej dwa razy w miesiącu - odpady biodegradowalne w okresie od 15 marca do 15 listopada co najmniej dwa razy w miesiącu o w mieście, w zabudowie wielorodzinnej: - papier i szkło co najmniej raz w tygodniu - tworzywa sztuczne, drobny metal, opakowania wielomateriałowe co najmniej raz w tygodniu c) każdej ilości zebranych selektywnie w workach odpadów zielonych, w okresie od 15 marca do 30 czerwca 2018 roku z częstotliwością dwa razy w miesiącu, d) każdej ilości zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego - raz na półrocze, e) każdej ilości odpadów wielkogabarytowych - raz na półrocze. 3) Wykonawca tak opracuje trasy, by odpady były zbierane tylko na terenie gminy. Nie dopuszcza się zbierania (dopełnienie pojazdu odpadami) z terenu innej gminy oraz od przedsiębiorców posiadających odrębną umowę na odbiór odpadów z terenu gminy. 4) Pojazdy po zapełnieniu odpadami zmieszanymi, bez dodatkowego postoju będą dostarczały odpady do zakładu przetwarzania odpadów. 5) Odpady należy odbierać specjalistycznym sprzętem, gdzie dla odpadów zmieszanych należy stosować samochody z zabudową kompaktującą (śmieciarki), a dla odpadów selektywnie zbieranych samochody z zabudową kompaktującą lub skrzyniową zależnie od rodzaju urządzeń do zbierania odpadów. 6) Odpady komunalne (zmieszane i selektywnie zebrane) należy zbierać i transportować w sposób uniemożliwiający ich rozsypanie wywianie, oraz w sposób bezpieczny dla ruchu drogowego. 7) Wykonawca uprzątnie i odbierze odpady umieszczone poza pojemnikiem w altanach śmietnikowych, niezależnie od tego czy zostały one rozsypane przez wykonawcę czy przez użytkownika. 8) Wykonawca będzie prowadził usługi odbioru z należyta starannością, w taki sposób by nie uszkodzić pojemników do zbierania odpadów należących do właścicieli nieruchomości. 9) Zakazuje się mieszania odpadów zmieszanych z selektywnie zebranymi. 10) Odbieranie odpadów komunalnych winno odbywać się: a) w sposób ciągły, niezakłócający spoczynku nocnego, b) w terminach wynikających z przyjętego Harmonogramu wywozu odpadów, c) niezależnie od warunków atmosferycznych, d) pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, e) w godzinach od 7.00 do 20.00 2. Zaopatrzenie w worki i pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów mieszkańców nieruchomości, od których Wykonawca zobowiązany jest odbierać odpady komunalne: 1) Wykonawca: a) dostarczy właścicielowi nieruchomości jednorodzinnej: - do dnia 30.12.2017 r. po jednym worku na każdą z następujących frakcji odpadów: papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne wraz z metalami i odpadami wielomateriałowymi, - do dnia 01.03.2017 r. po jednym worku na odpady zielone. Worki na odpady zielone dostarczać należy w okresie od 1marca do 30 czerwca; Wykaz nieruchomości, które należy wyposażyć w worki na odpady segregowane Zamawiający przekaże Wykonawcy w ciągu 3 dni roboczych od podpisania umowy. b) w czasie trwania umowy wykonawca dostosuje częstotliwość dostarczania worków właścicielom nieruchomości jednorodzinnych do częstotliwości odbioru poszczególnych frakcji odpadów, c) wykonawca będzie wydawać worki właścicielom nieruchomości jednorodzinnych wg zapotrzebowania tzn. ilość pozostawionych worków zależna jest od ilości worków wystawionych z odpadami przez właściciela nieruchomości. 2) Worki do selektywnego zbierania odpadów muszą być wykonane z folii polietylenowej LDPE lub HDPE oraz winny być oznaczone napisem i kolorem w następujący sposób: a) dla odpadów szkła - napis "SZKŁO" worek koloru zielonego, b) dla odpadów papieru - napis "PAPIER" worek koloru niebieskiego, c) dla odpadów tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metali - napis " TWORZYWA SZTUCZNE I METALE " worek koloru żółtego d) dla odpadów biodegradowalnych - napis "BIO" worek koloru brązowego 3) Worki będą miały pojemność na tworzywa sztuczne min. 120 l na pozostałe frakcje min. 60 l. 4) Wykonawca na żądanie Zamawiającego wyposaży, wskazane w Załączniku nr 11 do SIWZ, nieruchomości w pojemniki o min. Pojemności 1100 l , przeznaczone na gromadzenia odpadów zbieranych selektywnie (papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne, metal i odpady wielomateriałowe. 5) Pojemniki muszą być utrzymane w odpowiednich kolorach i oznaczone napisem danej frakcji odpadów tj.: a) pojemnik w kolorze żółtym - tworzywa sztuczne wraz z metalami i odpadami wielomateriałowymi, b) pojemnik w kolorze zielonym - szkło, c) pojemnik w kolorze niebieskim - papier i makulatura. 3. Zagospodarowanie każdej ze zbieranych na podstawie niniejszego zamówienia frakcji odpadów, w szczególności z uwzględnieniem następujących zasad: 1) przestrzegania hierarchii postępowania (zagospodarowania) z odpadami określonej w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 roku (Dz. U. z 2016 r. poz. 1987 ze zm.). 2) zagospodarowania następujących frakcji odpadów: zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, zgodnie z powszechnie obowiązującymi w tym względzie przepisami prawa, w szczególności ustawą o odpadach, tj. poprzez przekazanie ich do zagospodarowania podmiotowi uprawnionemu.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
tak
II.5) Główny Kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV: 90512000-9, 90513100-7, 34928480-6
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Odpady komunalne zmieszne |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29/12/2017 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
27777777.78
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
542.95
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: odpady segregowane - papier i tektura |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29/12/2017 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
138888.89
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
514.56
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: odpady segregowane - szkło |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29/12/2017 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
138888.89
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
352.56
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: odpady segregowane - tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29/12/2017 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
138888.89
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
1053.97
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Odpady ulegające biodegradacji, w tym zielone |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29/12/2017 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
138888.89
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
687.32
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Odpady wielkogabarytowe |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29/12/2017 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
138888.89
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
1004.40
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zagospodarowanie odpadów o kodzie 16 01 03 wraz z usługą ich odbioru i transportu
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Pułtusk
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Czajków
- "Odbieranie i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Babiak w okresie od 01.07.2024 r. do 30.06.2025 r."
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Gołymin-Ośrodek pochodzących z nieruchomości zamieszkałych
- Remont dachu wraz z opracowaniem projektu instalacji odgromowej oraz jej wykonaniem w budynku nr 57 w kompleksie wojskowym przy ul. Dworcowej 6A w Grupie - 33/2024
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.