eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zgierz › Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej Powiatu Zgierskiego "Termomodernizacja budynku Zgierskiego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Zgierzu" (w systemie zaprojektuj i wybuduj) Nazwa projektu: Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej Powiatu Zgierskiego Nazwa Programu Operacyjnego: Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2014 - 2020. Numer i Nazwa Osi Priorytetowej: IV Gospodarka Niskoemisyjna Numer i Nazwa Działania: IV.2. Termomodernizacja Budynków Numer i Nazwa Poddziałania: IV.2.1 Termomodernizacja Budynków - ZIT

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2017-12-28

Ogłoszenie nr 500081912-N-2017 z dnia 28-12-2017 r.

Zgierz:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 633390-N-2017
Data: 15/12/2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Powiat Zgierski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Zgierskiego, Krajowy numer identyfikacyjny 472068423, ul. Sadowa 6A, 95-100 Zgierz, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. +48422888100, e-mail przetargi_wojcik@powiat.zgierz.pl, faks +48427190816.
Adres strony internetowej (url): www.powiat.zgierz.pl

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: IV.6.2)
W ogłoszeniu jest: Termin składnia ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data 04.01.2018 godzina: 10:00
W ogłoszeniu powinno być: Termin składnia ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data 05.01.2018 godzina: 10:00

II.2) Tekst, który należy dodać

Miejsce, w którym należy dodać tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: II.4)
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: PYTANIA WYKONAWCY 1 W par 1 pkt 3 jako przedmiot Umowy jest wskazana Umowa o dofinansowanie nr RPLD-04.02.01-10-0006/16. Rozumiemy że prace projektowe jak i roboty budowlane mają być wykonane zgodnie z postanowieniami ww Umowy. W związku z powyższym zwracamy się o potwierdzenie że postanowienia ww Umowy co do efektu ekologicznego są toższame z zapisami w Audycie. Alternatywnie zwracamy się o przesłanie ww Umowy o dofinansowanie. 2 Zgodnie z zapisami PFU Zwracamy uwagę że po zakończeniu robót nie będzie możliwe określenie zużycia energii przez zmodernizowany obiekt. Prosimy o potwierdzenie że przy odbiorze końcowym konieczne będzie przedstawienie świadectwa charakterystyki energetycznej zmodernizowanego budynku, które będzie podstawą potwierdzenia uzyskanych efektów ekologicznych. 3 W związku z odpowiedzialnością gwarancyjną Wykonawcy prosimy o potwierdzenie że niedotrzymanie efektów ekologicznych określonych w Audycie (w szczególności niedochowanie zużycia energii) będzie rozumiane jako zdarzenie odszkodowawcze, a tym samym Wykonawca będzie zobowiązany do pokrycia kosztów większego zużycia energii w trakcie udzielonej gwarancji, w oparciu o przekroczenie wyrażone w jednostkach technicznych wg stawek za GJ i kWh ujętych w Audycie. 4 Prosimy o potwierdzenie że po wykonaniu prac Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy wykonania Świadectwa charakterystyki energetycznej budynku, zgodnie z Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 27 lutego 2015 r. w sprawie metodologii wyznaczania charakterystyki energetycznej budynku lub części budynku oraz świadectw charakterystyki energetycznej 5 Zwracamy uwagę że w audycie nie jest jednoznacznie wskazany koszt systemu pomiarowo sterowniczego. System taki jest konieczny do zapewnienia możliwości potwierdzenia uzyskania efektów ekologicznych zgodnie z założeniami Audytów, wg Normy PN EN 15232:2012 Energetyczne właściwości budynków -- Wpływ automatyzacji, sterowania i technicznego zarządzania budynkami, która określa wymagania dla takich systemów. Powinna ona być stosowana przy dokonywaniu modernizacji obiektów publicznych. W związku z powyższym prosimy o potwierdzenie że w ramach zadania, celem monitorowania efektów energetycznych Wykonawca ma przewidzieć wykonanie systemu kontroli i sterowania wg PN EN 15232 co najmniej w klasie C. 6 Prosimy o potwierdzenie że po zakończeniu robót Zamawiający będzie prowadził konserwację urządzeń i systemów zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentacji wykonawczej opracowanej przez Wykonawcę. 7 W par 12 pkt 2 ust 13 określone są przez Zamawiającego kary 1) 10% wynagrodzenia umownego brutto określonego § 3 ust. 1 pkt 1) w przypadku nieuwzględnienia uwag Zamawiającego w zakresie przedłożonej dokumentacji projektowej, określonych w protokole odbioru; Zwracamy uwagę że tak określona kara jest nieproporcjonalna do zakresu uchybienia wykonawcy, przewidziana wysokość to połowa kary za odstąpienie od Umowy. Stosowanie takich zapisów może być kwalifikowane jako wprowadzanie zapisów naruszających przepisy prawa, poprzez nałożenie kar umownych w wysokości niewspółmiernej do wagi naruszenia oraz dające nieuzasadnioną przewagę Zamawiającemu, co prowadzi do nadużycia jego prawa podmiotowego. (KIO 712/16). Jednocześnie ani z wzoru Umowy ani z zapisów PFU nie wynika procedura zgłaszania takich uwag, ani też ich zakres merytoryczny. Sytuacja takiego niedookreślenia również była przedmiotem rozstrzygnięć Krajowej Izby Odwoławczej (KIO 2546/15). W związku z powyższym zwracamy się o modyfikację SIWZ poprzez wykreślenie tego punktu ze wzoru Umowy. 8 W związku z zapisami Opinii konserwatorskiej wskazującej na brak zgody na docieplenie ścian zewnętrznych, prosimy o potwierdzenie, że w wycenie należy ująć zaprojektowanie i wykonanie innych rozwiązań technicznych celem spełnienia efektu ekologicznego. Jednocześnie prosimy o potwierdzenie że rozwiązania takie nie będą powodem odrzucenia dokumentacji jako niezgodnej z PFU i Audytem. 9 Mając na uwadze ukształtowanie umowy w sposób równomiernie rozkładający odpowiedzialność pomiędzy jej strony, wnioskujemy o modyfikację SIWZ poprzez dodanie do wzoru umowy następujących zapisów w par 15 Łączna odpowiedzialność odszkodowawcza Wykonawcy wynikająca z Umowy lub w związku z nią, niezależnie od podstaw prawnych dochodzonego roszczenia, w tym kar umownych i czynów niedozwolonych, ograniczona jest do 51% Wynagrodzenia. Strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu roszczeń wynikających z umowy lub z nią związanych, a dotyczących szkód pośrednich, przez które należy rozumieć szkody nie wynikające bezpośrednio i natychmiastowo z nieprawidłowego działania lub zaniechania osoby lub określonego zdarzenia, lecz następujące pośrednio i po upływie pewnego czasu, utraty spodziewanych zysków, utraconych korzyści, kosztów dzierżawy lub najmu sprzętu zastępczego, utraty wartości handlowej przedmiotu zamówienia, przerw w pracy, utraty informacji lub danych, kar umownych lub odszkodowań płaconych osobom trzecim przez Zamawiającego. Powyższe ograniczenia odpowiedzialności nie dotyczą sytuacji, gdy zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa odpowiedzialności Wykonawcy ograniczyć nie można, w szczególności gdy szkoda wyrządzona została przez niego z winy umyślnej. 10 Wnosimy o zmianę SIWZ poprzez zastąpienie "opóźnienia" na "zwłoki" w par 12 pkt 2 ust 1 i 2 wzoru Umowy. Powyższe jest podyktowane charakterem zamówienia które zakłada przeprowadzenie prac projektowych, które muszą być uzgodnione z Konserwatorem Zabytków. Wykonawca mimo zachowania należytej staranności nie może zagwarantować terminów w jakich uzyska wymagane uzgodnienia, a tym samym nie może ponosić negatywnych konsekwencji z tego wynikających. 11 Wnosimy o zmianę SIWZ poprzez wprowadzenie zmiany w par 15 wzoru Umowy poprzez dodanie w pkt 14 podpunktu c o treści: zaistnienia okoliczności prawnych, ekonomicznych lub technicznych skutkujących niemożliwością wykonania lub należytego wykonania Umowy zgodnie z jej postanowieniami w szczególności konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych; w takim przypadku Strony powinny ustalić nowy sposób wykonania Umowy oddający w maksymalny możliwy sposób pierwotny cel zmienianego postanowienia umownego; 12 Prosimy o potwierdzenie, że wymiana lamp na energooszczędna powinna być dokonana w ilościach wskazanych w Audycie. 13 Prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca nie będzie wykonywał prac naprawczych sufitów spowodowanych wymianą oświetlenie (oprawy LED mają mniejszą powierzchnię w stosunku do opraw tradycyjnych). 14 Prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca nie będzie zobowiązany do naprawy powierzchni za grzejnikami oraz ewentualnych napraw, uzupełnień tynków w ścianach wewnętrznych spowodowanych wymianą rurociągów instalacji co i grzejników. 15 Prosimy o potwierdzenie, że naprawy ścian, malowanie po pracach instalacyjnych takich jak montaż okien, montaż lamp i wymiana instalacji co ma być wykonana tylko lokalnie i być ograniczona do najbliższej powierzchni powstałego uszkodzenia. 16 Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie prac Wykonawcy jest wymiana rurociągów instalacji co wraz z izolacją (zakres PFU), czy tylko wymiana grzejników zgodnie z zapisami z audytu. 17 Prosimy o potwierdzenie, że frontowa ściana budynku ma nie być pomalowana, odnowiona? Zwracamy uwagę, że przy wymianie okien mogą powstać uszkodzenia elewacji, które będą bardzo trudne do naprawy, tak aby nie było to widoczne z ul. Długiej. 18 Prosimy o potwierdzenie, że istniejąca izolacja budynku Sali gimnastycznej (5 cm. Styropianu) ma zostać zdjęta i zutylizowana? Czy dopuszczone jest wykonanie izolacji bez konieczności demontażu już istniejącej warstwy docieplenia. 19 Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie prac Wykonawcy jest wykonanie instalacji odgromowej oraz rynien dla budynku termomodernizowanego ODPOWIEDZI ZAMAWIAJĄCEGO: Ad.1. Wniosek o dofinansowanie został opracowany na podstawie załączonej dokumentacji Audytu energetycznego stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ (dalej zwanym Audyt Energetyczny), Programu Funkcjonalno - Użytkowego stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ ( dalej zwanym PFU). Po pozytywnej ocenie wniosku została zawarta umowa o dofinansowanie, nr RPLD-04.02.01-10-0006/16. Postanowienia w/w Umowy co do efektu ekologicznego są tożsame z zapisami w Audycie Energetycznym. Ad.2. Zgodnie z zapisami PFU strona numer 12, przy odbiorze robót Wykonawca potwierdzi uzyskanie wymaganego efektu ekologicznego i energetycznego poprzez świadectwo energetyczne termozmodernizowanego budynku. Ad.3. Nie. Efekt ekologiczny wskazany w Audycie Energetycznym na stronie numer 4 musi zostać osiągnięty i utrzymany przez okres gwarancji. Ad.4. Wykonawca potwierdzi uzyskanie wymaganego efektu ekologicznego i energetycznego poprzez świadectwo energetyczne termozmodernizowanego budynku. Ad.5. Zgodnie z zapisami w Audycie Energetycznym system musi spełniać Normę PN EN 15232:2012. Ad.6. Zgodnie z zapisami projektu umowy stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ, § 9 (dalej zwanym projekt umowy), przez okres gwarancji prowadzenie serwisowania i konserwacji systemów leży po stronie Wykonawcy. Ad.7. Zgodnie z zapisami określonymi w projekcie umowy § 4 ust. 1 pkt 16, 17 oraz § 4 ust.2 - 9 określają zasady jak winna zostać sporządzona dokumentacja techniczna. Ad.8. Zgodnie z rysunkiem na stronie 8 Audytu Energetycznego i Szkicem Budynku strona numer 37 PFU, jednoznacznie zostały wskazane ściany do ocieplenia. Ad.9. Zamawiający nie uwzględnia zmiany SWIZ. Ad.10. Należy postępować zgodnie z zapisami w projekcie umowy § 15 ust. 2 pkt11 ppkt d - e. Ad.11. Zamawiający nie uwzględnia zmian w SWIZ. Ad.12. Program Funkcjonalno Użytkowy i Audyt Energetycznych czyta się łącznie i należy uwzględnić zakres prac ujęty w obu opracowaniach: PFU strona numer 4,10 i 20, Audyt Energetyczny, strona numer 36. Ad.13. Wykonawca ma postępować zgodnie z zapisami PFU na stronie numer 18. Ad.14. Wykonawca ma postępować zgodnie z zapisami PFU na stronie numer 18. Ad.15. Wykonawca ma postępować zgodnie z zapisami PFU na stronie numer 18. Ad.16. Program Funkcjonalno Użytkowy i Audyt Energetycznych czyta się łącznie i należy uwzględnić zakres prac ujęty w obu opracowaniach, PFU strona numer 18 - 19, Audyt Energetyczny strona numer 13, poziomy izolowane, piony nie. Ad.17. Wykonawca ma postępować zgodnie z zapisami PFU na stronie numer 18. Ad.18. PFU i Audyt Energetyczny określają zakres termomodernizacji i należy tak ją wykonać. Istniejącą izolację budynku Sali Gimnastycznej (5 cm styropianu) należy zdjęć i zutylizować. Ad.19. Tak. W zakresie prac Wykonawcy jest wykonanie instalacji odgromowej oraz rynien, zgodnie z zapisami SWIZ i PFU.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.