eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Grudziądz › Zorganizowanie obozów sportowych piłki nożnej dla grup młodzieżowych Olimpia Grudziądz S.A.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2017-12-21

Ogłoszenie nr 500079579-N-2017 z dnia 21-12-2017 r.

Olimpia Grudziądz Spółka Akcyjna: Zorganizowanie obozów sportowych piłki nożnej dla grup młodzieżowych Olimpia Grudziądz S.A.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 620299-N-2017

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Olimpia Grudziądz Spółka Akcyjna, Krajowy numer identyfikacyjny 34146257000000, ul. ul. M.J. Piłsudskiego 14, 86300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 56 461 16 67, e-mail d.dabrowska@gksolimpia.com, faks 56 461 16 67.
Adres strony internetowej (url): www.olimpiagrudziadz.com

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Podmiot prawa publicznego

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Zorganizowanie obozów sportowych piłki nożnej dla grup młodzieżowych Olimpia Grudziądz S.A.

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

ZP1/2017/PN

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Część ogólna: Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie obozów sportowych piłki nożnej (obóz zimowy i obóz letni) dla grup młodzieżowych Olimpia Grudziądz S.A. Obozy należy zorganizować w terminie od dnia 10 lutego 2018 do dnia 24 lutego 2018 r. (obóz zimowy) oraz w terminie od dnia 28 lipca 2018 r. do dnia 25 sierpnia 2018 r., w formie 7-dniowych turnusów, w dowolnej miejscowości w Polsce (pożądana odległość od siedziby zamawiającego: nie więcej niż 300 km). Przewidywana całkowita ilość uczestników obozów wynosi około 584 osób, w tym 520 zawodników 64 opiekunów (trenerzy i kierownik obozu). Wymieniona wyżej (łączna ilość) uczestników obozów może ulec zmianie (zwiększeniu lub zmniejszeniu) z przyczyn niezależnych od Zamawiającego (np. rzeczywista liczba zgłoszeń złożonych przez rodziców i/lub rezygnacja z udziału w obozie z uzasadnionych przyczyn). Ostateczna liczba uczestników będzie podawana wykonawcy przez zamawiającego każdorazowo na 21 dni przed przyjazdem uczestników turnusu do ośrodka. Zamówienie obejmuje zakwaterowanie, wyżywienie, dostęp do świetlic ze sprzętem TV, dostęp do obiektów sportowych (pełnowymiarowe boisko z murawą trawiastą, boisko typu "Orlik 2012", pełnowymiarowe boisko ze sztuczną nawierzchnią, pełnowymiarowa hala sportowa do piłki ręcznej) i zaplecza rekreacyjnego (boisko wielofunkcyjne, bilard, tenis stołowy oraz siłownia), dostęp do sali konferencyjnej wyposażonej w sprzęt audiowizualny dla potrzeb szkoleniowych, zapewnienie całodobowej dostępności medycznej oraz zapewnienie opieki lekarskiej polegającej na wezwaniu lekarza do ośrodka lub dowiezienia uczestnika pobytu do przychodni (zakładu opieki zdrowotnej), wskazana możliwość korzystania z odnowy biologicznej. Zaproponowany przez wykonawcę ośrodek musi zapewniać jednoczesny pobyt na turnusie 4 drużyn piłkarskich jednocześnie wraz z dwoma trenerami i kierownikiem obozu (4 drużyny x 2 trenerów = 8 trenerów i 1 kierownik). W przypadku, gdy wykonawca zaoferuje mniejsze ośrodki (tj. ośrodkami przystosowane do pobytu mniejszej ilości zespołów niż 4), wykonawca zapewnia i ponosi koszty zatrudnienia kierownika obozu. Zamówienie nie obejmuje zorganizowania i kosztów transportu uczestników obozów z siedziby zamawiającego do ośrodka. Zorganizowanie i koszt dojazdu oraz powrotu uczestników obozów do siedziby zamawiającego pozostaje w gestii zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie, przed dokonaniem wyboru oferty najkorzystniejszej, prawo weryfikacji ośrodków oferowanych przez wykonawców celem sprawdzenia czy wskazane w ofercie obiekty odpowiadają określonym przez zamawiającego wymaganiom. Wartość przyszłego świadczenia umownego wyliczona zostanie w oparciu o koszt osobodnia, liczbę dni pobytu i ilość uczestników każdego turnusu. UWAGA: podany przez wykonawcę koszt osobodnia musi obejmować wszystkie świadczenia określone przez zamawiającego w SIWZ i załącznikach do SIWZ (w tym koszt zakwaterowania, koszt wyżywienia, koszt dostępu do wszystkich obiektów sportowo-rekreacyjnych z uwzględnieniem kosztu wynajmu boisk i hali, a także koszt pozostałych świadczeń). Z uwagi na ograniczone środki finansowe zamawiający określa, iż maksymalny koszt osobodnia nie może przekraczać kwoty 100,00 zł brutto, przy czym dzienna stawka wyżywienia i zakwaterowania jednej osoby, stanowiąca składnik kosztu osobodnia, nie powinna być niższa niż 65,00 zł brutto. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 (dwa) zadania częściowe, z których każde stanowi odrębna część zamówienia. Wykonawca może złożyć ofertę na wybraną przez siebie część zamówienia lub na obie części zamówienia. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - CZĘŚĆ NR 1 Nazwa zamówienia: Zorganizowanie zimowego obozu sportowego piłki nożnej dla grup młodzieżowych Olimpia Grudziądz S.A. Termin wykonania zamówienia: Turnus 1: od 10 lutego 2018 r. do 17 lutego 2018 r. (6 noclegów). Turnus 2: od 17 lutego 2018 do 24 lutego 2018 r. (6 noclegów). Turnus rozpoczyna się obiadem w dniu przyjazdu i kończy obiadem w dniu wyjazdu. Zamawiający, w uzasadnionych przypadkach (dotyczy najmłodszych roczników, tj. dzieci w wieku 7 - 8 lat) zastrzega możliwość skrócenia turnusu do 5 dni (4 noce). Turnusy rozpoczynają się obiadem w dniu przyjazdu i kończą obiadem w dniu wyjazdu. Przewidywana ilość uczestników: Turnus 1: około 112 osób (w tym około 100 zawodników i 12 osób kadry trenerskiej). Turnus 2: około 112 osób (w tym około 100 zawodników i 12 osób kadry trenerskiej). Przewidywana ilość uczestników poszczególnych turnusów może ulec zmianie (zwiększeniu lub zmniejszeniu) z przyczyn niezależnych od Zamawiające (np. rzeczywista liczba zgłoszeń złożonych przez rodziców i/lub rezygnacja z udziału w obozie z uzasadnionych przyczyn). Ostateczna liczba uczestników będzie podawana wykonawcy przez zamawiającego każdorazowo na 21 dni przed przyjazdem uczestników turnusu do ośrodka. Baza noclegowa (obiekt przystosowany do przyjmowania grup sportowych): Budynki ogrzewane, usytuowane na terenie ogrodzonym i oświetlonym. Zakwaterowanie w pokojach 2, 3, 4, 5, 6 osobowych z pełnym węzłem sanitarnym. Pokoje winny być wyposażone w niezbędny sprzęt z możliwością swobodnego rozpakowania bagażu, do każdego łóżka przynależna szafka lub minimum 1 półka w szafie na zawodnika, pokoje bez dostawek. Pokoje i łazienki muszą być estetyczne i czyste. Zamawiający wymaga aby uczestnicy zostali zakwaterowani w budynkach razem z trenerami. Dostęp do sali konferencyjnej (codziennie) wyposażonej w sprzęt audiowizualny dla potrzeb szkoleniowych. Stołówka na minimum 50 osób oraz duża świetlica (wskazane wyposażenie w sprzęt RTV). Wyżywienie: Całodzienne: minimum min. 4 posiłki dziennie - z zgodnie z normami żywieniowymi zalecanymi przez Instytut Żywienia i Żywności, w tym 3 posiłki podstawowe, tj. śniadanie, obiad (dwudaniowy) i kolacja, ponadto podwieczorek (owoce). Wykonawca powinien zapewnić nieograniczony dostęp do napojów (herbata), pieczywa i dżemu. Wymagana minimalna ilość wody butelkowanej na osobę winna wynosić 1,5 litra dziennie. Wykonawca winien przyłożyć szczególną wagę do jakości wyżywienia z uwzględnieniem standardów przyjętych dla grup sportowych. Obiekty sportowo-rekreacyjne: Pełnowymiarowa hala sportowa do piłki ręcznej, dostępna 2 razy dziennie po 90 minut dla każdego zespołu. Pełnowymiarowe boisko ze sztuczną nawierzchnią, dostępne 2 razy dziennie po 90 min. (minimum połowa boiska dla jednego zespołu, a w przypadku większej ilości zespołów wymagana jest większa ilość obiektów sportowych w celu zachowania wysokiej jakości nawierzchni boiska) - nie dotyczy boiska ze sztuczną trawą. Siłownia (minimum 10 stanowisk) dostępna 1 raz dziennie przez 90 min. Hala sportowa i boisko muszą być usytuowane w niedalekim położeniu od bazy noclegowej - odległość nie może przekraczać 600 m. W przypadku, gdy odległość ta przekracza 600 m wykonawca zobowiązany jest zapewnić transport w obie strony wliczony w koszt osobo-doby. Szatnia na okres pobytu zamknięta, zabezpieczona przed kradzieżą. Wskazane zaplecze rekreacyjne na terenie ośrodka (boisko wielofunkcyjne, bilard, tenis stołowy). Wskazana możliwość korzystania z odnowy biologicznej (w tym sauna, wanna z hydromasażem, kabina parowa, balie z zimną wodą). Opieka medyczna: Dostępna całodobowa opieka pielęgniarki lub ratownika medycznego oraz zapewnienie, w koniecznych przypadkach, opieki lekarskiej polegającej na wezwaniu lekarza do ośrodka lub dowiezieniu uczestnika obozu do przychodni (zakładu opieki zdrowotnej). OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - CZĘŚĆ NR 2 Nazwa zamówienia: Zorganizowanie letniego obozu sportowego piłki nożnej dla grup młodzieżowych Olimpia Grudziądz S.A. Termin wykonania zamówienia: Turnus 1: od 28 lipca 2018 r. do 4 sierpnia 2018 r. (6 noclegów). Turnus 2: od 4 sierpnia 2018 r. do 11 sierpnia 2018 r.(6 noclegów). Turnus 1: od 11 sierpnia 2018 r. do 18 sierpnia 2018 r. (6 noclegów). Turnus 2: od 18 sierpnia 2018 r. do 25 sierpnia 2018 r. (6 noclegów). Turnus rozpoczyna się obiadem w dniu przyjazdu i kończy obiadem w dniu wyjazdu. Zamawiający, w uzasadnionych przypadkach (dotyczy najmłodszych roczników, tj. dzieci w wieku 7 - 8 lat) zastrzega możliwość skrócenia turnusu do 5 dni (4 noce). Turnusy rozpoczynają się obiadem w dniu przyjazdu i kończą obiadem w dniu wyjazdu. Przewidywana ilość uczestników: Turnus 1: około 90 osób (w tym około 80 zawodników i 10 osób kadry trenerskiej). Turnus 2: około 90 osób (w tym około 80 zawodników i 10 osób kadry trenerskiej). Turnus 3: około 90 osób (w tym około 80 zawodników i 10 osób kadry trenerskiej). Turnus 4: około 90 osób (w tym około 80 zawodników i 10 osób kadry trenerskiej). Przewidywana ilość uczestników poszczególnych turnusów może ulec zmianie (zwiększeniu lub zmniejszeniu) z przyczyn niezależnych od Zamawiające (np. rzeczywista liczba zgłoszeń złożonych przez rodziców i/lub rezygnacja z udziału w obozie z uzasadnionych przyczyn). Ostateczna liczba uczestników będzie podawana wykonawcy przez zamawiającego każdorazowo na 21 dni przed przyjazdem uczestników turnusu do ośrodka. Baza noclegowa (obiekt przystosowany do przyjmowania grup sportowych): Budynki, pawilony, domki kampingowe, usytuowane na terenie ogrodzonym i oświetlonym. Zakwaterowanie w pokojach 2, 3, 4, 5, 6 osobowych z pełnym węzłem sanitarnym. Pokoje winny być wyposażone w niezbędny sprzęt z możliwością swobodnego rozpakowania bagażu, do każdego łóżka przynależna szafka lub minimum 1 półka w szafie na zawodnika, pokoje bez dostawek. Pokoje i łazienki muszą być estetyczne i czyste. Zamawiający wymaga aby uczestnicy zostali zakwaterowani w budynkach razem z trenerami. Dostęp do sali konferencyjnej (codziennie) wyposażonej w sprzęt audiowizualny dla potrzeb szkoleniowych. Stołówka na minimum 50 osób oraz duża świetlica (wskazane wyposażenie w sprzęt RTV). Wyżywienie: Całodzienne: minimum min. 4 posiłki dziennie - z zgodnie z normami żywieniowymi zalecanymi przez Instytut Żywienia i Żywności, w tym 3 posiłki podstawowe, tj. śniadanie, obiad (dwudaniowy) i kolacja, ponadto podwieczorek (owoce). Wykonawca powinien zapewnić nieograniczony dostęp do napojów (herbata), pieczywa i dżemu. Wymagana minimalna ilość wody butelkowanej na osobę winna wynosić 1,5 litra dziennie. Wykonawca winien przyłożyć szczególną wagę do jakości wyżywienia z uwzględnieniem standardów przyjętych dla grup sportowych. Obiekty sportowo-rekreacyjne: Minimum jedno (mile widziane dwa) pełnowymiarowe boisko z naturalną nawierzchnią (trawa), dostępne 2 razy dziennie po 90 minut dla każdego zespołu - minimum połowa boiska dla jednego zespołu. W przypadku braku boiska pełnowymiarowego, naturalnego boiska, dopuszczalne jest boisko ze sztuczną nawierzchnią, dostępne 2 razy dziennie po 90 min. (minimum połowa boiska dla jednego zespołu, a w przypadku większej ilości zespołów wymagana jest większa ilość obiektów sportowych w celu zachowania wysokiej jakości nawierzchni boiska). Dla najmłodszych drużyn (zawodnicy poniżej 10 roku życia) wykonawca zapewni boisko typu "ORLIK 2012", dostępne 2 raz dziennie po 90 minut dla każdego zespołu. Siłownia (minimum 10 stanowisk) dostępna 1 raz dziennie przez 90 min. Boiska muszą być usytuowane w niedalekim położeniu od bazy noclegowej - odległość nie może przekraczać 600 m. W przypadku, gdy odległość ta przekracza 600 m wykonawca zobowiązany jest zapewnić transport w obie strony wliczony w koszt osobo-doby. Szatnia na okres pobytu zamknięta, zabezpieczona przed kradzieżą. Wskazane zaplecze rekreacyjne na terenie ośrodka (boisko wielofunkcyjne, bilard, tenis stołowy). Wskazana możliwość korzystania z odnowy biologicznej (w tym sauna, wanna z hydromasażem, kabina parowa, balie z zimną wodą). Opieka medyczna: Dostępna całodobowa opieka pielęgniarki lub ratownika medycznego oraz zapewnienie, w koniecznych przypadkach, opieki lekarskiej polegającej na wezwaniu lekarza do ośrodka lub dowiezieniu uczestnika obozu do przychodni (zakładu opieki zdrowotnej).

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

tak

II.5) Główny Kod CPV: 55.24.30.00 - Usługi w zakresie obozowisk dla dzieci


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

CZĘŚĆ NR: 1

NAZWA: Zorganizowanie zimowego obozu sportowego piłki nożnej dla grup młodzieżowych Olimpia Grudziądz S.A.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07/12/2017
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 145196.80
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Usługowe Żaneta Michałkiewicz-Biernacka
Email wykonawcy: michalkiewicz_biernacka@interia.pl
Adres pocztowy: ul. Sienkiewicza 7
Kod pocztowy: 78-425
Miejscowość: Biały Bór
Kraj/woj.: zachodniopomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie


Nazwa wykonawcy:
Email wykonawcy:
Adres pocztowy:
Kod pocztowy:
Miejscowość:
Kraj/woj.:

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie


Nazwa wykonawcy:
Email wykonawcy:
Adres pocztowy:
Kod pocztowy:
Miejscowość:
Kraj/woj.:

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 152096.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 152096.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 152096.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

tak


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: 90%

IV.8) Informacje dodatkowe:


CZĘŚĆ NR: 2

NAZWA: Zorganizowanie letniego obozu sportowego piłki nożnej dla grup młodzieżowych Olimpia Grudziądz S.A.

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 07/12/2017
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 233352.00
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Usługowe Żaneta Michałkiewicz-Biernacka
Email wykonawcy: michalkiewicz_biernacka@interia.pl
Adres pocztowy: ul. Sienkiewicza 7
Kod pocztowy: 78-425
Miejscowość: Biały Bór
Kraj/woj.: zachodniopomorskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 226800.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 226800.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 226800.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

tak


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: 90%

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.