Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
Ogłoszenie z dnia 2017-12-14
Ogłoszenie nr 500075549-N-2017 z dnia 14-12-2017 r.
Rzepin: KOMPLEKSOWA USŁUGA OŚWIETLENIA ULIC, PLACÓW I MIEJSC PUBLICZNYCH NA TERENIE GMINY RZEPIN W ROKU 2018. OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Rzepin, Krajowy numer identyfikacyjny 21096683000000,
ul. Plac Ratuszowy
1,
69110
Rzepin, woj.
lubuskie, państwo
Polska, tel.
95 7596292 w. 36, e-mail
ela@rzepin.pl; mzurek@rzepin.pl, faks
95 7596478.
Adres strony internetowej (url): www.rzepin.bip.net.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
KOMPLEKSOWA USŁUGA OŚWIETLENIA ULIC, PLACÓW I MIEJSC PUBLICZNYCH NA TERENIE GMINY RZEPIN W ROKU 2018.
Numer referencyjny
ZP.271.7.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia:
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Kompleksowa usługa Oświetlenia miejsc publicznych, świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej wraz z usługą konserwacji na potrzeby oświetlenia ulicznego Gminy Rzepin będącego własnością ENEA Oświetlenie Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie na okres od 01.01.2018 do 31.12.2018 r. W zakres oświetlenia ulicznego wchodzi 43 punktów poboru energii elektrycznej z 1 285 sztukami słupów. Szacuje się zużycie energii elektrycznej na poziomie roku na 488 361,712 kWh. Określenie przewidywanego poboru energii stanowi element służący tylko do określenia wartości zamówienia. Ewentualna zmiana szacowanego zużycia nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego, poza rozliczeniem za faktycznie zużytą ilość energii wg wynegocjowanej jednostkowej ceny zł/kWh.
II.5) Główny Kod CPV:
50232100-1
Dodatkowe kody CPV:
09310000-5,
65310000-9
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Zgodnie z art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 1059 ze zm.) do zadań własnych gminy z zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy: finansowanie oświetlenia znajdujących się na terenie gminy: ulic, placów, dróg gminnych, dróg powiatowych i dróg wojewódzkich, dróg krajowych, innych niż autostrady i drogi ekspresowe w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, przebiegających w granicach terenu zabudowy, części dróg krajowych, innych niż autostrady i drogi ekspresowe w rozumieniu ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym, wymagających odrębnego oświetlenia: - przeznaczonych do ruchu pieszych lub rowerów, - stanowiących dodatkowe jezdnie obsługujące ruch z terenów przyległych do pasa drogowego drogi krajowej;. Przez finansowanie oświetlenia zgodnie z art. 3 pkt 22 przywołanej wyżej ustawy należy rozumieć finansowanie oświetlenia - kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Wykonywanie usługi związanej z oświetleniem ulic i dróg oraz innych otwartych terenów publicznych na terenie gminy Rzepin - stanowiącej przedmiot zamówienia mieści się zatem w wyżej wymienionym katalogu. Gmina Rzepin posiada 12,52 % własnej sieci oświetleniowej ze 161 punktami świetlnymi. Właścicielem infrastruktury oświetleniowej jest podmiot ENEA Oświetlenie Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie. Aby realizować usługi w zakresie oświetlenia ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic Gminy Rzepin, wystąpiono do właściciela sieci oświetleniowej - ENEA Oświetlenie Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie o wyrażenie zgody na dokonanie wyboru firmy świadczącej usługi konserwacji oświetlenia ulicznego w drodze postępowania konkurencyjnego, zgodnie z ustawą - Prawo zamówień publicznych.
W odpowiedzi, pismo z dnia 09.11.2016 roku - otrzymaliśmy szeroko uzasadnioną odpowiedź negatywną stwierdzającą, że ENEA Oświetlenie Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie nie wyraża zgody na prowadzenie przez podmioty trzecie prac związanych z utrzymaniem instalacji oświetlenia ulicznego, które należy do ENEA Oświetlenie Sp. z o.o. Zgodnie z obowiązującym prawem własności oraz zgodnie z art. 222§2 Kodeksu Cywilnego (Dz. U z 2016 r., poz.380 z późn. zm.) przeciwko osobie , która narusza własność w inny sposób aniżeli przez pozbawienie właściciela faktycznego władztwa nad rzeczą, przysługuje właścicielowi roszczenie o przywróceniu stanu zgodnego z prawem i o zaniechanie naruszeń. Zgodnie z ww przepisami na terenie Gminy Rzepin jedynym podmiotem , który może świadczyć usługę kompleksową oświetlenia miejsc publicznych jest firma ENEA Oświetlenie Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie. Działalność tej spółki obejmuje szeroko rozumianą usługę oświetleniową, polegającą na zapewnieniu dopływu energii i utrzymaniu w należytym stanie technicznym infrastruktury oświetleniowej. Z uwagi na fakt, iż Gmina Rzepin jest zobowiązana w ramach zadania własnego do pokrywania kosztów związanych z oświetleniem ulic, placów i dróg publicznych oraz kosztów utrzymania, konserwacji i obsługi punktów świetlnych położonych na terenie Gminy Rzepin (nawet nie będących jej własnością), a także to, że właścicielem 87,48% infrastruktury oświetleniowej na terenie Gminy Rzepin jest podmiot ENEA Oświetlenie Sp. z o.o.z siedzibą w Szczecinie . Powyższe uniemożliwia przeprowadzenie postępowania w trybach konkurencyjnych przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych. Zamawiający uznał, iż wybór procedury do udzielenia zamówienia publicznego na realizację kompleksowej usługi oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Rzepin w oparciu o art. 67 ust.1 pkt.1a Prawa zamówień publicznych jest uzasadniony ze względu na to, iż usługi te mogą być świadczone z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze przez jednego Wykonawcę .
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
INNE PRZETARGI RZEPIN
więcej: przetargi RZEPIN »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Konserwacja i naprawa oświetlenia ulicznego i parkowego oraz akcentowego, będącego w zarządzie ZIM w Słupsku oraz konserwacja i naprawa instalacji elektrycznych w budynkach admin. przez ZIM w Słupsku
- Zakup energii elektrycznej dla Urzędu Miasta Przasnysz i placówek miejskich Gminy Miasta Przasnysz na potrzeby eksploatacji budynków lokali, obiektów użytkowych oraz do zasilania oświetlenia ulicz.
- Zakup energii elektrycznej.
- Dostawa energii elektrycznej dla Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi, ul. Dubois 118, 93-465 Łódź.
- "Dostawa energii elektrycznej do Szpitala Powiatowego Sp. z o.o. w Golubiu-Dobrzyniu na rok 2025"
- "ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY OBIEKTÓW GMINY KOBYLANKA I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH ORAZ OŚWIETLENIA PRZESTRZENI PUBLICZNEJ GMINY KOBYLANKA NA 2025 ROK"
więcej: Elektryczność »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.