To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2017-12-12
Ogłoszenie nr 500073967-N-2017 z dnia 12-12-2017 r.
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Tuczno: Dostawa i montaż automatycznej stacji meteorologicznej dla Nadleśnictwa Tuczno
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu
"Kompleksowy projekt adaptacji lasów i leśnictwa do zmian klimatu - zapobieganie, przeciwdziałanie oraz ograniczanie skutków zagrożeń związanych z pożarami lasów"
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 608375-N-2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Tuczno, Krajowy numer identyfikacyjny ,
ul. ul. Klasztorna
36,
78640
Tuczno, woj.
zachodniopomorskie, państwo
Polska, tel.
672 593 147, e-mail
tuczno@pila.lasy.gov.pl, faks
672 593 299.
Adres strony internetowej (url): http://www.tuczno.pila.lasy.gov.pl/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Państwowa Jednostka Organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa i montaż automatycznej stacji meteorologicznej dla Nadleśnictwa Tuczno
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):SA.270.3.4.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z montażem automatycznej stacji meteorologicznej w ramach projektu pt.: "Kompleksowy projekt adaptacji lasów i leśnictwa do zmian klimatu - zapobieganie, przeciwdziałanie oraz ograniczanie skutków zagrożeń związanych z pożarami lasów" realizowanego przez Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Tuczno. 2. Stacja meteorologiczna będzie się składała z czujników o następujących parametrach (poletko pomiarowe w leśnictwie Martew): a) prędkości wiatru na wysokości koron otaczających drzew: - na wysokości: 15 m - zakres pomiarów: 1,0 - 40 m/s - dokładność pomiaru: 0,5 m/s - dokładność odczytu: 0,5 m/s - temperatura pracy: - 40° C - + 50° C b) kierunku wiatru na wysokości koron otaczających drzew: - na wysokości: 15 m - zakres pomiarowy: 0 - 360 stopni -dokładność pomiaru: 11,25° - temperatura pracy - 40° - + 50° C c) temperatury powietrza: - pomiar na wysokości: 0,05 m, 0,50 m, 2,00 m. - zakres pomiarów: - 40°C - + 50°C - dokładność pomiaru: 0,1° C (w zakresie -10° -+10°C) oraz 1% (w pozostałej części zakresu pomiarowego) - dokładność odczytu: 0,1° C - temperatura pracy: - 40° - + 50° C d) temperatury gleby: - pomiar na głębokości: 0,05 m; 0,10 m; 0,20 m; 0,50 m. - zakres pomiarów: - 40° - + 50° C - dokładność pomiaru: 0,1°C (w zakresie -10° -+10°C) oraz 1% (w pozostałej części zakresu pomiarowego), - dokładność odczytu: 0,1° C - temperatura pracy: - 40° - + 50° C e) opadu atmosferycznego: - zakres pomiarów: 0 - 5 mm/minutę - dokładność pomiaru: 0,1 mm - dokładność odczytu: 0,1 mm - temperatury pracy: - 40° C - + 50° C f) wilgotności względnej powietrza: - pomiar na wysokości: 0,50 m i 2,0 m - zakres pomiarów: 0 - 100% RH - dokładność pomiaru: 2% (w zakresie 0-90%) i 3% (w zakresie 91 -100%) - dokładność odczytu: 0,1% - temperatura pracy: - 40° C- +50° C g) promieniowania padającego: - zakres pomiarów: 0 - 1500 W/m2 - dokładność pomiarów: 5 % - temperatura pracy: - 40° - + 50°C. 2.1. Warunki dodatkowe zamawianych czujników: a) wszystkie czujniki w lokalizacji Martew powinny być podłączone do jednego rejestratora; b) czujniki wilgotności względnej powietrza i temperatury powietrza powinny być zabezpieczone przed wpływem niekorzystnych warunków atmosferycznych odpowiednimi osłonami zapewniającymi przepływ powietrza niezbędny do prawidłowego wykonywania pomiarów; c) rozmieszczenie przyrządów powinno być takie, aby na wskazania jednych nie miały wpływu inne przyrządy lub urządzenia służące do ich instalacji (np. maszty i wsporniki); przyrządy instalowane najniżej powinny znajdować się od strony południowej, wzniesione zaś najwyżej - od północnej; d) rejestrator będzie zamontowany na poletku pomiarowym w skrzynce pomiarowej, według wskazania zamawiającego; e) czujniki wykonane będą w kolorze białym. 3. Pomieszczenie PAD w Nadleśnictwie Tuczno ul. Klasztorna 36 - wagosuszarka do pomiaru wilgotności ściółki: a) automatyczne określenie wilgotności ściółki w zakresie: 0 - 100%. b) całkowity czas pomiaru maksymalnie 60 minut. c) przekazywanie danych do rejestratora. d) maksymalna wielkość próbki: 30 g. e) dokładność odczytu · Masy: 0,001g. f) wilgotności: 0,01%. g) dokładność nastawienia temperatury: 1ºC. h) dla przesyłu danych wykorzystane zostanie łącze internetowe istniejące w pomieszczeniu PAD. 3.1. Oprogramowanie zostanie zainstalowane na istniejącym komputerze. 3.2. Wagosuszarka zostanie zamontowana w pomieszczeniu PAD, które jest podłączone do instalacji zasilania awaryjnego w biurze nadleśnictwa awaryjnego w budynku biurowym nadleśnictwa. Stacja będzie umożliwiała automatyczną rejestrację danych z programowym okresem pomiarowym 2 - 60 minut oraz bieżące wyświetlanie pomierzonych wartości. 4. W zakresie realizacji powyższego zadania zostaną wykonane następujące dostawy i roboty budowlane: 4.1. Prace ziemne związane z wyrównaniem terenu w ogródku meteorologicznym - takie jak rozplantowanie gruntu pozostałego po wykopach oraz usunięcie elementy jak korzenie, pniaki czy gałęzie. 4.2. Posadowienie prefabrykowanych fundamentów pod maszty, poprzez wykonanie wykopów, ustawieniu fundamentów (wypionowanie i wypoziomowanie), przeprowadzenia okablowania i wykonaniu obwodowej zasypki, którą należy dogęścić. 4.3. Montaż na fundamencie masztu systemowego składanego o wysokości 15 m. 4.4. Maszt - słup ma postać zbieżnego ostrosłupa o przekroju ośmiokąta foremnego. Jako materiał zastosowano blachę stalową. Słup łamany jest przystosowany do zamocowania na fundamencie prefabrykowanym poprzez przykręcenie do zestawu kotwiącego. Słup składa się z dwóch segmentów, "łamanie" słupa odbywa się ręcznie poprzez odwijanie linki opuszczającej ze szpulki umieszczonej na pokrywie wnęki. Powyższe rozwiązanie umożliwia wykonywanie obsługi i przeglądów technicznych zamontowanych urządzeń na maszcie składanym z ziemi bez stosowania podnośników. 4.5. Montaż na fundamencie masztu systemowego o wysokości 2,5 m. 4.6. Wykonanie instalacji elektrycznej zasilania czujników oraz uziemienia konstrukcji. Przed montażem czujników należy dokonać kontroli rezystancji stóp fundamentowych. W razie stwierdzenia niewystarczającego uziomu należy zastosować dodatkowe sondy uziomowe. 4.7. Montaż w ogródku pomiarowym czujników na masztach i w obrębie poletka pomiarowego. 4.8. Wykonanie ogrodzenia ogródka meteorologicznego o wymiarach 10x10 m. 4.9. Montaż wagosuszarki w budynku gospodarczym na zapleczu Nadleśnictwa w Tucznie przy ul. Klasztornej 36. 4.10. Uruchomienie systemu i przeszkolenie pracowników nadleśnictwa w zakresie obsługi stacji meteo. 4.11. Wykonanie wewnętrznego przyłącza elektrycznego dla potrzeb meteorologicznego punktu pomiarowego (MPP) w lokalizacji Martew. 4.12. Wykonanie instalacji odgromowej masztu z zastosowaniem odgromowego przewodu izolowanego i szpilek wbijanych w grunt. 4.13. Instalacja i uruchomienie dostarczonego sprzętu pomiarowego oraz oprogramowania (w tym dostawa niezbędnych materiałów: wsporników, osłon do instalowanych czujników). 4.14. Instruktaż w języku polskim obsługi meteorologicznego punktu pomiarowego w miejscu instalacji. 4.15. Dostarczenie dokumentacji technicznej w języku polskim na zamontowane urządzenia 4.16. Wykonanie oznakowania obiektów zgodnie z obowiązującymi przepisami. 4.17. Zorganizowanie i przeprowadzenie prób, badań i odbiorów. 4.18. Uporządkowanie i odtworzenie terenu po zakończeniu prac montażowych, oraz wywóz na koszt wykonawcy wszelkich opakowań i innych odpadów powstałych w związku z realizacją zamówienia. 4.19. Dostarczenie atestów na zastosowane materiały. 5. Konstrukcje wsporcze stacji meteo będą zabezpieczone antykorozyjnie poprzez ocynkowanie ogniowe (minimalna grubość powłoki cynkowej powinna spełniać wymagania normowe w tym zakresie uwzględniając klasę korozyjności środowiska C3). Minimalny okres trwałości konstrukcji wsporczej powinien wynosić 10 lat. Powyższe konstrukcje będą poddawane kontroli stanu technicznego przez uprawnione osoby co najmniej raz w roku. Konstrukcje powinny spełniać wymagania dotyczące wytrzymałości na działanie wiatru oraz być tak dobrane by ich odkształcenia pod działaniem wiatru nie zaburzały pracy aparatury pomiarowej. 6. Zasilanie stacji będzie wyprowadzone z istniejącego złącza kablowego zlokalizowanego przy ogrodzeniu leśniczówki kablem YKYżo 3x4mm2 1kV do projektowanej szafki zasilającej zabudowanej obok złącza. Z projektowanej szafki należy wyprowadzić obwód zasilania tablicy urządzeń meteorologicznych rowem kablowym. Ochrona przeciwporażeniowa realizowana będzie przez samoczynne szybkie wyłączenie zasilania. Podstawowym środkiem ochrony przeciwporażeniowej są zabezpieczenia nadmiarowo prądowe. Uzupełniającym środkiem ochrony przeciwporażeniowej są zabezpieczenia różnicowoprądowe w postaci wysokoczułych wyłączników o różnicowym prądzie wyłączenia DIn+30mA. Zaciski ochronne urządzeń i aparatów wykonanych w I klasie izolacji, należy bezwzględnie połączyć z przewodem ochronnym PE. Skuteczność ochrony należy potwierdzić pomiarami. Ochrona przeciwprzepięciowa jest realizowana za pomocą ograniczników przepięć klasy B+C zainstalowanych w projektowanej szafce zasilającej. Ograniczniki należy podłączyć do uziemienia. Jako uziemienie projektuje się wykonanie uziemienia pionowego. Przy szafce zasilającej należy mechanicznie pogrążyć pręty uziemiające f16 o łącznej długości l=9m i podłączyć je do listwy PE szafki zasilającej. Rezystancja uziemienia nie powinna przekraczać 10 OHM. Wartość tą należy potwierdzić pomiarami, a w przypadku jej przekroczenia uziom należy rozbudować. 7. Stacja meteorologiczna będzie zasilana z sieci 230V AC 50 Hz oraz będzie posiadała zasilanie awaryjne, zapewniające pracę całego systemu przy przerwach zasilania trwających do 24 godz. oraz podtrzymanie danych i parametrów pracy przez minimum 30 dni. W tym celu zamontowany zostanie zasilacz awaryjny umieszczony w skrzynce na poletku pomiarowym. 8. Stacja będzie umożliwiała gromadzenie danych z okresu minimum 2 miesięcy i ich automatyczne archiwizowanie na dysku HDD, 9. Stacja będzie wysyłać dane pomiarowe na wskazany adres internetowy w formie pliku XML zgodnie ze wzorem w załączniku nr 9 do SIWZ. 10. Wykonawca będzie prezentował dane pomiarowe na stronie internetowej stanowiącej własność Wykonawcy wraz ze wskazaniem lokalizacji punktów pomiarowych na mapie RDLP w Pile w deklarowanym okresie gwarancji przez co najmniej 2 lata, z możliwością nadawania uprawnień dostępowych użytkownikom. 11. Przesyłanie danych pomiarowych ze stacji meteorologicznej odbywać się będzie w czasie rzeczywistym z zachowaniem 10 minutowego okresu pomiarowego z wykorzystaniem technologii GPRS, lub nowocześniejszej, dostępnej u wybranego przez Wykonawcę operatora GSM w deklarowanym okresie gwarancji (przez co najmniej 2 lata). 12. Do obowiązków Wykonawcy należy zawarcie stosownych umów z operatorem telekomunikacyjnym na przesyłanie danych oraz dokonywanie z nim rozliczeń finansowych z tytułu realizacji tych umów. 13. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia funkcjonowania systemu transmisji danych usuwanie awarii tego systemu w okresie: w odniesieniu do awarii pojedynczego MPP w okresie 5 dni roboczych od dnia 1 marca do 31 października lub 14 dni roboczych w pozostałym okresie, w deklarowanym okresie gwarancji (przez co najmniej 2 lata). 14. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia świadczenia serwisu technicznego, którego celem jest zapewnienie niezawodności urządzeń pomiarowych a) w deklarowanym okresie gwarancji (przez co najmniej 2 lata), b) awarie dotyczące pomiaru (temperatury i wilgotności powietrza na wysokości 0,5 m, wilgotności ściółki, opadu atmosferycznego, prędkości i kierunku wiatru) od dnia 1 marca do 31 października powinny być usuwane w ciągu 5 dni roboczych, pozostałe w ciągu 14 dni roboczych od momentu ich zgłoszenia przez przedstawiciela Zamawiającego, c) wszystkie naprawy powinny być wykonane z materiałów Wykonawcy, d) zakres napraw nie dotyczy awarii spowodowanych: działaniem osób trzecich, wyładowań atmosferycznych oraz wiatrów o prędkości powyżej 20 m/s. e) przeglądzie okresowym i naprawach Wykonawca ma obowiązek powiadomić na 24 godziny przed wykonaniem usługi na nr tel. 067 259 41 30. 15. W deklarowanym okresie gwarancji (przez co najmniej 2 lata), Wykonawca uruchomi i będzie utrzymywać punkt zgłoszeniowy w celu umożliwienia Zamawiającemu zgłaszania uwag oraz błędów dotyczących działania sieci MPP, punkt zgłoszeniowy zobowiązany jest do przyjmowania zgłoszeń telefonicznych, jak i za pośrednictwem poczty elektronicznej: a) codziennie w godzinach od 8.00 do 18.00 w okresie od 1 marca do 31 października, w dni robocze w godzinach od 8.00 do 15.00. b) w pozostałym okresie, poza godzinami wymienionymi w pkt. a) punkt zgłoszeniowy może funkcjonować w formie domowego dyżuru telefonicznego, przy czym przez cały okres realizacji umowy do tego celu musi być wykorzystywany jeden niezmieniony numer telefonu. 16. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzanie przeglądów okresowych w terminie pomiędzy 15 lutego a 15 kwietnia każdego roku - w deklarowanym okresie gwarancji (przez co najmniej 2 lata), W zakres przeglądów wchodzi: a) sprawdzenie poprawności funkcjonowania urządzeń pomiarowych, b) sprawdzenie dokładności czujników pomiarowych, c) sprawdzenie ustawień wagosuszarki, d) czyszczenie, konserwacja i regulacja urządzeń pomiarowych, e) sprawdzenie pojemności akumulatorów zasilania awaryjnego a w wypadku, gdy ich pojemność zapewnia pracę w okresie krótszym niż 8 godzin ich wymianę, Wykonanie przeglądu technicznego musi być odnotowane w arkuszu obsługi wg wzoru określonego w załączniku nr 8 do SIWZ. 17. Zakres prac związanych z dostawą i montażem stacji obejmuje również: a) instalację i uruchomienie dostarczonego sprzętu oraz oprogramowania (w tym dostawę niezbędnych materiałów: wsporników, osłon do instalowanych czujników, masztu pod wiatromierz). b) instruktarz i szkolenie obsługi w miejscu instalacji. c) dostarczenie dokumentacji technicznej i instrukcji obsługi w języku polskim. d) oprogramowanie wskazane w pkt. a) winno spełniać następujące parametry: - oprogramowanie dla komputera pracujące w systemie Windows, - obsługa aplikacji w języku polskim, - odczyt danych ze stacji meteorologicznej, - dekodowanie (eksport) danych do formatu Excell, ASCII, - wizualizacje danych na wykresach, - przedstawianie danych w tabelach, - raportowanie na podstawie pomierzonych parametrów meteorologicznych obejmujące przygotowywanie z wybranego okresu zestawień wartości średnich, maksymalnych i minimalnych dla parametrów wybranych przez użytkownika. 18. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w niniejszej SIWZ, projekcie budowalnym, projekcie wykonawczym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej STWiOR), stanowiącymi załączniki do niniejszej SIWZ. 19. Wykonawca jest zobowiązany do zapoznania się z wszystkimi warunkami lokalizacyjnymi, terenowymi i realizacyjnymi miejsca w którym powstanie stacja meteorologiczna i uwzględnieniu ich w wynagrodzeniu, przed złożeniem oferty. 20. Warunki gwarancji: a) Na przedmiot umowy Wykonawca udzieli gwarancji i rękojmi. Minimalny okres gwarancji ustala się na: 24 miesiące. W okresie rękojmi i gwarancji Wykonawca gwarantuje nieodpłatne usunięcie wad. b) Okres gwarancji i rękojmi jest liczony od dnia bezusterkowego odbioru końcowego robót potwierdzonego bezusterkowym protokołem zdawczo- odbiorczym. c) Okres gwarancji będzie punktowany zgodnie z opisem kryteriów oceny ofert zawartym w rozdziale XX SIWZ. d) Wzór karty gwarancyjnej stanowi załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ, który jest jednocześnie załącznikiem do umowy. 21. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z ofertą złożoną przez Wykonawcę i przyjętą przez Zamawiającego w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z ustawą Pzp.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 38127000-1
Dodatkowe kody CPV: 51215000-2, 38120000-2, 38128000-8
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30/11/2017 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
56102.76
Liczba otrzymanych ofert:
2
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: PM Ecology Sp. z o.o.
tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
58794.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom tak Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: 28536.00 IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup samochodu o napędzie hybrydowym stanowiący mobilne laboratorium służące do monitoringu jakości powietrza w gminie Błędów
- Dostawa sprzętów komputerowych, elektronicznych i wyposażenia do pracowni zawodowych szkół powiatowych w ramach projektu pn.: "Nowoczesne kształcenie zawodowe - nowe możliwości"
- 302 - 1 058 217,60 EUR.
więcej: Przyrządy meteorologiczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.