eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kartuzy › Zmiana funkcji lokali usługowych na bibliotekę w budynku dworca kolejowego w Kartuzach

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2017-12-07

Ogłoszenie nr 500071803-N-2017 z dnia 07-12-2017 r.

Kartuzy: Zmiana funkcji lokali usługowych na bibliotekę w budynku dworca kolejowego w Kartuzach OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak
Nazwa projektu lub programu:
Przedmiot zamówienia realizowany będzie w ramach projektu pn.: "Kompleksowa Rewitalizacja Centrum Kartuz" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


Informacje dodatkowe:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kartuzy, Krajowy numer identyfikacyjny 52754600000, ul. ul. gen. Józefa Hallera 1, 83300 Kartuzy, woj. pomorskie, państwo Polska, tel. 58 694 52 00, e-mail zamowieniapubliczne@poczta.kartuzy.pl, faks 586 945 135.
Adres strony internetowej (url): www.kartuzy.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zmiana funkcji lokali usługowych na bibliotekę w budynku dworca kolejowego w Kartuzach
Numer referencyjny IZ.271.56.2017

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego


II.2) Rodzaj zamówienia

Roboty budowlane


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest zmiana funkcji lokali usługowych na bibliotekę na pierwszej kondygnacji budynku dworca kolejowego w Kartuzach. Zadanie realizowane jest w ramach projektu pn.: "Kompleksowa Rewitalizacja Centrum Kartuz" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. 2. Zamówienie obejmuje w szczególności wykonanie następujących kategorii robót: 1) dostawa i montaż konstrukcji stalowej antresoli, 2) wykonanie instalacji wewnętrznych (sanitarnej, elektrycznej, teletechnicznej), 3) budowa ścianek działowych, 4) dostawa oraz montaż elementów stolarki oraz ślusarki, 5) roboty wykończeniowe.

II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7

Dodatkowe kody CPV:

45212330-8,

45223110-0,

45421000-4,

45300000-0,

45400000-1


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamówienia:

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 1) lit. a) ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Zamawiający w wyniku rozstrzygnięcia postępowania przetargowego nr IZ.271.14.2016, którego przedmiotem było m.in. budowa dworca kolejowego na terenie działki o nr ew. gr. 94/21, obręb ewidencyjny nr 9 w Kartuzach oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie na wykonany obiekt, w dniu 11.10.2016 r. udzielił zamówienia Wykonawcy Budimex S.A., z siedzibą przy ul. Stawki 40 w Warszawie. W trakcie realizacji przedmiotu umowy wystąpiły okoliczności umożliwiające pozyskanie dofinansowania na utworzenie biblioteki w realizowanym budynku dworca kolejowego. Dokumentacja techniczna i dokumentacja przetargowa nie zakładały takiej funkcji w budynku. Biblioteka miała powstać na pierwszym piętrze realizowanego budynku dworca, gdzie pierwotnie zakładano komercyjne lokale usługowe. W związku z powyższym konieczne stało się wykonanie zamiennej dokumentacji projektowej w zakresie zmiany przeznaczenia pierwszego piętra budynku z komercyjnych lokali usługowych na cel biblioteki. Ponadto, z uwagi na obowiązujące przepisy prawa (w szczególności prawo budowlane i powiązane z nią akty wykonawcze), normy budowlane oraz przepisy dotyczące BHP i p.poż, stało się konieczne dokonanie zmian w zakresie zarówno konstrukcyjnym budynku jak i funkcjonalnym oraz stało się niezbędne dostosowanie instalacji wewnętrznych do nowego układu konstrukcyjnego. W efekcie uzyskano zamienną dokumentację projektową, która znacząco wpływa na roboty budowlane wykonywane obecnie w budynku dworca. Po dokonaniu analizy w zakresie doboru odpowiedniego trybu zamówienia publicznego, uzyskano następujące wnioski: 1) Wykonanie zamówienia, dotyczącego zmiany funkcji przeznaczenia piętra budynku z lokali usługowych na cel biblioteki, po zakończeniu realizacji przedmiotu umowy nr IZ.271.14.2016, byłoby technicznie i finansowo nieuzasadnione. Takie wykonanie zamówienia spowodowałoby poniesienie przez Zamawiającego niepotrzebnych i nieuzasadnionych dodatkowych kosztów związanych z koniecznością wykonania częściowej rozbiórki świeżo wykonanych elementów budynku (m. in. wyburzenia części instalacji wewnętrznych oraz ścianek) oraz wykonania nowych elementów według zmienionego projektu. 2) Ingerencja w wykonany obiekt przez dodatkowego Wykonawcę naraziłaby Zamawiającego na częściową lub całkowitą utratę dziesięcioletniej gwarancji jakości oraz rękojmi za wady udzielonej przez Budimex S.A 3) Udzielenie zamówienia publicznego, na zmieniony zakres zamówienia, Wykonawcy realizującemu roboty budowlane objęte zamówieniem IZ.271.14.2016 zmniejszy zakres niezbędnych do wykonania robót budowlanych, znacznie przyspieszy ukończenie inwestycji oraz oddanie budynku dworca do użytkowania. 4) Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu jest możliwe dopiero po zakończeniu realizacji obu zadań inwestycyjnych w związku z faktem, że oba zamówienia będą realizowane w ramach tej samej zmienionej dokumentacji projektowej i tej samej decyzji pozwolenia na budowę. Powyższe wnioski jednoznacznie wskazują, że przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie konkurencyjnym oraz ewentualne udzielenie zamówienia innemu Wykonawcy niż Budimex S.A byłoby nierozsądne i nieuzasadnione z następujących obiektywnych powodów: 1) technicznych - roboty budowlane objęte przedmiotowym zamówieniem są ściśle powiązane z robotami obecnie realizowanymi przez Budimex S.A w ramach zawartej umowy nr IZ.271.14.2016 oraz znacznie ingerują w pierwotnie założoną konstrukcję budynku. W trakcie realizacji obu zamówień będzie zachodziła znaczna wzajemna ingerencja jednego zamówienia na drugie. Powyższe okoliczności mają istotnym wpływ na odpowiedzialność Wykonawcy zarówno podczas realizacji zamówień jak i w późniejszym okresie udzielonej gwarancji jakości i rękojmi za wady. Udzielenie bowiem przedmiotowego zamówienia innemu Wykonawcy spowoduje, że dochodzenie ewentualnych praw Zamawiającego z tytułu gwarancji jakości i rękojmi za wady stanie się bardzo utrudnione, jeśli nie niemożliwe. Te same czynniki mają również wpływ na potencjalny brak możliwości dochodzenia przez Zamawiającego swoich praw w przypadku nienależytej realizacji przedmiotu zamówienia w budynku dworca dla obydwu zamówień. Na marginesie należy również wskazać, że wprowadzenie nowego Wykonawcy na teren inwestycji realizowanej przez Budimex S.A, z uwagi na ścisłe powiązanie robót budowlanych dla obydwu zamówień, powodowałyby wstrzymywanie robót ekip budowlanych jednego Wykonawcy z powodu realizacji robót przez drugiego Wykonawcę w tym samym miejscu, co znacznie utrudniłoby organizację oraz koordynację wykonywanych robót budowlanych. Ponadto w przypadku postępowania w trybie konkurencyjnym należy uwzględnić dodatkowy czas potrzebny na przeprowadzenie postępowania i ewentualne wprowadzenie dodatkowego Wykonawcy na plac budowy. Czynniki te powodowałyby niepotrzebne przestoje ekip budowlanych firmy Budimex S.A. z powodu realizacji robót przez drugiego Wykonawcę w tym samym miejscu. W efekcie może to przełożyć się na znaczne wydłużenie - większe od zakładanego przez Zamawiającego - terminu realizacji inwestycji i oddania do użytkowania budynku dworca, co w konsekwencji może powodować wysokie ryzyko niedotrzymania terminów zawartych w umowie o dofinansowanie z Instytucją Zarządzającą. 2) ekonomicznych - wprowadzenie nowego Wykonawcy na teren inwestycji realizowanej przez Budimex S.A niezaprzeczalnie będzie wiązało się z zaangażowaniem dodatkowej ilości pracowników oraz sprzętu. Wykorzystanie potencjału firmy Budimex S.A, obecnego już na placu budowy, wpłynie na obniżenie kosztów robocizny, pracy sprzętu oraz - z uwagi na znacznie większą skalę zakupów - kosztów materiałów budowlanych i wyposażenia. Udzielenie zamówienia firmie Budimex S.A wywrze korzystny wpływ ekonomiczny dla Zamawiającego w zakresie odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu udzielonej gwarancji jakości i rękojmi poprzez uniknięcie ryzyka ograniczenia lub utraty możliwości dochodzenia roszczeń. Dodatkowo w przypadku udzielenia zamówienia firmie Budimex S.A w trybie zamówienia z wolnej ręki Zamawiający eliminuje wysokie ryzyko wystąpienia dodatkowych kosztów dla Zamawiającego, które musiałby ponieść w przypadku ewentualnych roszczeń firmy Budimex S.A. z tytułu przestojów w realizacji robót budowlanych, nie wynikających z winy Wykonawcy (konieczność przedłużenia ubezpieczenia placu budowy, konieczność dłuższego zaangażowania w realizacje inwestycji kadry kierowniczej i pracowniczej, itd.). Mając powyższe na uwadze oraz postanowienia ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j.: Dz. U. z 2017 r. poz. 2077) - szczególnie w zakresie środków publicznych, które powinny być wydatkowane w sposób celowy i oszczędny z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów oraz optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonego celu - uznaje się za zasadne przeprowadzenie przedmiotowego postępowania publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki i udzielenie zamówienia Wykonawcy Budimex S.A., z siedzibą przy ul. Stawki 40 w Warszawie na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. a) ustawy Prawo Zamówień Publicznych.


SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

Budimex S.A., , ul. Stawki 40, 01-040, Warszawa, kraj/woj. mazowieckie


 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.